Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 06:36:41
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
884
885
886
887
888
889
890
[
891
]
892
893
894
895
896
897
898
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14636731 alkalommal)
0 Felhasználó és 79 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44500 Dátum:
2018.03.09 péntek, 17:50:27 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2018.03.09 péntek, 17:49:13
örülj neki, 100ból 1x jön be. ha nincs meg a folyamatos folyadékoszlop, akkor hamarabb köpi vissza a szűrő tartalmát résolajban, minthogy felszedje
nyilván örülök neki.De ha tőled is megkapom az engedélyt,mégjobban fogok ezután örülni neki.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bazsi1985
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44501 Dátum:
2018.03.10 szombat, 08:35:18 »
Sziasztok!
A segítségeteket kérném,2004 2.0 TDCi (N7BA,130 le). Kb. három napja azt csinálja az autó, hogy jobbra kanyarodásnál leáll a motor, után egyből újra lehet indítani. Voltam hibakód olvasáson,kitörölték a hibakódokat, elmentem kipróbálni,de két sarokkal később jobbra indultam és leállta motor, visszamentem egy hiba volt, a turbónyomás érzékelőről. Valaki járt már így ?
Válaszotok előre is köszönöm.
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 Le N7BA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44502 Dátum:
2018.03.10 szombat, 09:22:05 »
Idézetet írta: Bazsi1985 - 2018.03.10 szombat, 08:35:18
Sziasztok!
A segítségeteket kérném,2004 2.0 TDCi (N7BA,130 le). Kb. három napja azt csinálja az autó, hogy jobbra kanyarodásnál leáll a motor, után egyből újra lehet indítani. Voltam hibakód olvasáson,kitörölték a hibakódokat, elmentem kipróbálni,de két sarokkal később jobbra indultam és leállta motor, visszamentem egy hiba volt, a turbónyomás érzékelőről. Valaki járt már így ?
Válaszotok előre is köszönöm.
Az a MAP szenzor.Talán szakadás és vagy kontakt hiba.én a kábelrendszer és a csatlakozások teljes ellenőrzésével kezdeném.Ha nyest elintézte a vezetékeket, az okozhat meglepetést.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
imhotep0
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 56
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44503 Dátum:
2018.03.10 szombat, 16:07:53 »
Sziasztok, tudnátok segíteni abban, hogy mit is jelent pontosabban a következő hibakód?
P0251 Injection Pump Fuel Metering Control A
Naplózva
2.0 tdci 96KW 2003.04
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44504 Dátum:
2018.03.10 szombat, 16:18:26 »
Idézetet írta: imhotep0 - 2018.03.10 szombat, 16:07:53
Sziasztok, tudnátok segíteni abban, hogy mit is jelent pontosabban a következő hibakód?
P0251 Injection Pump Fuel Metering Control A
Ez egy viszonylag általános hibajelzés, ami elég sok más problémát jelenthet. Ezt további vizsgálatokkal kell kideríteni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44505 Dátum:
2018.03.10 szombat, 16:22:37 »
Idézetet írta: imhotep0 - 2018.03.10 szombat, 16:07:53
Sziasztok, tudnátok segíteni abban, hogy mit is jelent pontosabban a következő hibakód?
P0251 Injection Pump Fuel Metering Control A
http://mondeo.hu/index.php?topic=8.msg432909#msg432909
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
imhotep0
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 56
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44506 Dátum:
2018.03.10 szombat, 16:57:47 »
Idézetet írta: alf® - 2018.03.10 szombat, 16:22:37
http://mondeo.hu/index.php?topic=8.msg432909#msg432909
Köszönöm, akkor első körben megpróbálom a szűrő cserét. Remélem megúszom annyival.
Naplózva
2.0 tdci 96KW 2003.04
Bazsi1985
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44507 Dátum:
2018.03.10 szombat, 19:01:00 »
Idézetet írta: alf® - 2018.03.10 szombat, 09:22:05
Az a MAP szenzor.Talán szakadás és vagy kontakt hiba.én a kábelrendszer és a csatlakozások teljes ellenőrzésével kezdeném.Ha nyest elintézte a vezetékeket, az okozhat meglepetést.
Köszi a választ,majd viszem jövőhéten villamossági szerelőhöz.
A menet közbeni leállásra nincs ötleted,hogy miért lehet,de csak jobbra kanyarodáskor jön elő.
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 Le N7BA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44508 Dátum:
2018.03.10 szombat, 19:34:25 »
Idézetet írta: Bazsi1985 - 2018.03.10 szombat, 19:01:00
Köszi a választ,majd viszem jövőhéten villamossági szerelőhöz.
A menet közbeni leállásra nincs ötleted,hogy miért lehet,de csak jobbra kanyarodáskor jön elő.
A MAP szenzor szakadása okozhat vészüzemet.Talán vezeték kidörzsölődés vagy szakadás miatt,de ebben az esetben akár más érzékelő vezetéke is lehet szakadt vagy zárlatos.Nehéz lesz kideríteni,de jó helyre indulsz vele.Kitalálni nem fogjuk biztosan.Átkell böngészni a motortéri kábeleket,diagolni,méregetni,tesztelni,élő adatokat csekkolni.Még a műszelfal alatti kábeleket is érdemes átnézni a kormányoszlop körül.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44509 Dátum:
2018.03.10 szombat, 20:44:37 »
Helló!
Tudnátok tippelni, hogy kb 2hete ki lett cserélve a főtengely szíjtárcsám, mert alatta berregett, remegett a szíj! Csere után megszűnt a szerelőm azt mondta a feszítőnek nincs baja.
Viszont most megint remeg,berreg a szíj a tárcsa alatti részen.
Ennyi idő után tönkremehetett a tárcsa vagy hibás volt?
Vagy más a baja?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44510 Dátum:
2018.03.10 szombat, 20:52:39 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.03.10 szombat, 20:44:37
Helló!
Tudnátok tippelni, hogy kb 2hete ki lett cserélve a főtengely szíjtárcsám, mert alatta berregett, remegett a szíj! Csere után megszűnt a szerelőm azt mondta a feszítőnek nincs baja.
Viszont most megint remeg,berreg a szíj a tárcsa alatti részen.
Ennyi idő után tönkremehetett a tárcsa vagy hibás volt?
Vagy más a baja?
ha új és használt alkatrészek vannak a rendszerben, bármikor elkezd berregni.
ha mindent tudsz egyszerre cserélni, és szabadonfutósítasz, akkor hosszabb a rendszer élettartama.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44511 Dátum:
2018.03.10 szombat, 21:12:27 »
Idézetet írta: alf® - 2018.03.10 szombat, 20:52:39
ha új és használt alkatrészek vannak a rendszerben, bármikor elkezd berregni.
ha mindent tudsz egyszerre cserélni, és szabadonfutósítasz, akkor hosszabb a rendszer élettartama.
Köszi, akkor lehet a feszítőt is kicseréltetem.
Az a furcsa, hogy tárcsa csere után nem berregett
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44512 Dátum:
2018.03.10 szombat, 21:50:24 »
Idézetet írta: alf® - 2018.03.10 szombat, 20:52:39
ha új és használt alkatrészek vannak a rendszerben, bármikor elkezd berregni.
ha mindent tudsz egyszerre cserélni, és szabadonfutósítasz, akkor hosszabb a rendszer élettartama.
Hogy szuperál a házi titánium szilented a feszítőkarban?
Most nem lett cserélve szíj, lehet nekem is az a baja?
A feszítőmnek nem volt baja és most megint berreg, lehet nyúlt pont annyit, hogy néha rezegjen?
Talán kellene rá egy kisebb?mert azt sem tudom mekkora van most rajta. A feszítőnek a szilenteken kívűl a rugóval nem szokott baj lenni?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44513 Dátum:
2018.03.10 szombat, 22:27:47 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.03.10 szombat, 21:50:24
A feszítőnek a szilenteken kívűl a rugóval nem szokott baj lenni?
de, ketté szokott törni a rugó
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44514 Dátum:
2018.03.10 szombat, 23:30:58 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.03.10 szombat, 21:50:24
Hogy szuperál a házi titánium szilented a feszítőkarban?
Most nem lett cserélve szíj, lehet nekem is az a baja?
A feszítőmnek nem volt baja és most megint berreg, lehet nyúlt pont annyit, hogy néha rezegjen?
Talán kellene rá egy kisebb?mert azt sem tudom mekkora van most rajta. A feszítőnek a szilenteken kívűl a rugóval nem szokott baj lenni?
új alkatrészek és szabadonfutó.nem kell más.Voltak korábban kényszer helyzetek.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44515 Dátum:
2018.03.11 vasárnap, 07:00:46 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2018.03.10 szombat, 22:27:47
de, ketté szokott törni a rugó
Ha nincs törve benne a rugó és a gumiszilentek is rendben vannak akkor mitől berreg megint, két hétig tárcsa csere után jó volt
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44516 Dátum:
2018.03.11 vasárnap, 07:03:30 »
Idézetet írta: alf® - 2018.03.10 szombat, 23:30:58
új alkatrészek és szabadonfutó.nem kell más.Voltak korábban kényszer helyzetek.
Mi lett a vége a műveden?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44517 Dátum:
2018.03.11 vasárnap, 08:31:12 »
Sziasztok!
Mitől van az hogy amiket az interneten látok adatok ott 80%-on van a VGT forscanben, nekem 92%-on van alapjáraton, de ismerősömnek 100% alapjáraton. Elektromos turbó állító
ui.: Hidegen 100%-on van most nekem
«
Utoljára szerkesztve: 2018.03.11 vasárnap, 09:48:38 írta Thomas8607
»
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44518 Dátum:
2018.03.11 vasárnap, 10:35:23 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.03.11 vasárnap, 07:03:30
Mi lett a vége a műveden?
nagyjából másfél évig volt a pogácsával,aztán minden csere,szabadonfutó,és úgy adtam el több év után.Rég volt már.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44519 Dátum:
2018.03.11 vasárnap, 10:37:34 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.03.11 vasárnap, 07:00:46
Ha nincs törve benne a rugó és a gumiszilentek is rendben vannak akkor mitől berreg megint, két hétig tárcsa csere után jó volt
bármitől.a lemerült aksi miatt is,vagy a feszítőben lévő csillapító halála miatt,vagy bármelyik görgő miatt.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bazsi1985
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44520 Dátum:
2018.03.11 vasárnap, 12:53:01 »
Idézetet írta: alf® - 2018.03.10 szombat, 19:34:25
A MAP szenzor szakadása okozhat vészüzemet.Talán vezeték kidörzsölődés vagy szakadás miatt,de ebben az esetben akár más érzékelő vezetéke is lehet szakadt vagy zárlatos.Nehéz lesz kideríteni,de jó helyre indulsz vele.Kitalálni nem fogjuk biztosan.Átkell böngészni a motortéri kábeleket,diagolni,méregetni,tesztelni,élő adatokat csekkolni.Még a műszelfal alatti kábeleket is érdemes átnézni a kormányoszlop körül.
Köszönöm a segítséget.
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 Le N7BA
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44521 Dátum:
2018.03.11 vasárnap, 16:17:00 »
Idézetet írta: alf® - 2018.03.11 vasárnap, 10:37:34
bármitől.a lemerült aksi miatt is,vagy a feszítőben lévő csillapító halála miatt,vagy bármelyik görgő miatt.
Köszi, hétfőn megnézetem!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44522 Dátum:
2018.03.11 vasárnap, 16:18:07 »
Idézetet írta: alf® - 2018.03.11 vasárnap, 10:35:23
nagyjából másfél évig volt a pogácsával,aztán minden csere,szabadonfutó,és úgy adtam el több év után.Rég volt már.
A pogácsák nem hozták meg a várt megoldást?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44523 Dátum:
2018.03.11 vasárnap, 16:56:40 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.03.11 vasárnap, 16:18:07
A pogácsák nem hozták meg a várt megoldást?
de igen,másfél évig.De ha elolvastad a cikket,szükség megoldás volt.Aztán jött a szabadonfutósítás,és megszűnt a nyűglődés a berregéssel.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44524 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 08:12:05 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2018.03.10 szombat, 22:27:47
de, ketté szokott törni a rugó
Vagy kifolyik az olaj a benne lévő lengéscsillapító patronból és megeszi a szíj gumiját.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44525 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 11:25:37 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.03.11 vasárnap, 16:18:07
A pogácsák nem hozták meg a várt megoldást?
Tisztelt Fórumtárs!
A pogácsázás hosszú távon nem megoldás. A feszítő rugó háza amibe a pogácsa be van helyezve kiverődhet, durvább esetben eltörik. A csillapítatlan rezgések a hidraulikus rugót erősen igénybe veszik. A rugót borító gumiköpeny kilyukad elveszítve a csillapító olajat.
Summa-summarum a generátor oldal teljes felújítása és a szabadon futó egyidejű beépítése oldja meg a problémát hosszú távon. A szabadonfutó jelentősen csökkenti a káros lengéseket és ennek köszönhetően a hidraulikus rugó gumi szilentje, nem verődik ki olyan könnyen mint azelőtt. A generátor oldal felújítása érinti a körben lévő összes elemet bele értve a főtengely ékszíjtárcsát is. Egyszer kell tisztességesen rendbe rakni és akkor hosszú távon nincs a rendszerrel gond.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2018.03.12 hétfő, 11:27:25 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44526 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 12:55:46 »
Idézetet írta: László - 2018.03.12 hétfő, 11:25:37
Tisztelt Fórumtárs!
A pogácsázás hosszú távon nem megoldás. A feszítő rugó háza amibe a pogácsa be van helyezve kiverődhet, durvább esetben eltörik. A csillapítatlan rezgések a hidraulikus rugót erősen igénybe veszik. A rugót borító gumiköpeny kilyukad elveszítve a csillapító olajat.
Summa-summarum a generátor oldal teljes felújítása és a szabadon futó egyidejű beépítése oldja meg a problémát hosszú távon. A szabadonfutó jelentősen csökkenti a káros lengéseket és ennek köszönhetően a hidraulikus rugó gumi szilentje, nem verődik ki olyan könnyen mint azelőtt. A generátor oldal felújítása érinti a körben lévő összes elemet bele értve a főtengely ékszíjtárcsát is. Egyszer kell tisztességesen rendbe rakni és akkor hosszú távon nincs a rendszerrel gond.
Tisztelettel László!
Köszönöm.
a tárcsa már két hete kilett cserélve, holnap megnézik a többi alkotó elemet is a körben.
Szabadonfutó miatt írtam Kertész utcaiaknak email még nem kaptam választ.
Annak mekkora az esélye, hogy csak a szíj nyúlt meg?
Csakmert a tárcsám sem volt elhasználódva de csere után megszűnt a remegés, most megint előjött
ui.: hozzá kell tennem, hogy nem folyamatos a berregés és nem is durva csak pont annyira, hogy a szíjtárcsa alatt néha látható, hogy remeg
«
Utoljára szerkesztve: 2018.03.12 hétfő, 13:29:04 írta Lacko1984
»
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44527 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 16:02:18 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.03.12 hétfő, 12:55:46
Köszönöm.
a tárcsa már két hete kilett cserélve, holnap megnézik a többi alkotó elemet is a körben.
Szabadonfutó miatt írtam Kertész utcaiaknak email még nem kaptam választ.
Annak mekkora az esélye, hogy csak a szíj nyúlt meg?
Csakmert a tárcsám sem volt elhasználódva de csere után megszűnt a remegés, most megint előjött
ui.: hozzá kell tennem, hogy nem folyamatos a berregés és nem is durva csak pont annyira, hogy a szíjtárcsa alatt néha látható, hogy remeg
Tisztelt Fórumtárs!
A mai korszerű ék és bordás szíjak már nem hajlamosak a nyúlásra. A generátor szíj remegése nagymértékben függ a generátor terhelésétől. A szíj belengését a generátor nagy tömegű forgórésze okozza, különösen gáz elvételkor amikor is a generátor forgórésze forogna tovább. Ekkor a szíj kismértékben megnyúlik a szíjfeszítő kompenzálja a nyúlást, majd minden vissza áll alaphelyzetbe. Ez a változó erő rángatja a szíjat. A szabadonfutó gázelvételkor vagy sebváltáskor szétkapcsolja a generátort a rendszertől ami így szabadon foroghat tovább anélkül, hogy rángatná a szíjat. Gázadásra újra összekapcsol a rendszer. A Kertész utcában ha kell kiszerelik a generátort felszerelik a szabadonfutót és visszaszerelnek mindent a helyére. Kb 1óra. megvárható.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
bari012
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 240
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44528 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 18:56:10 »
Sziasztok,
Ma indulás után kigyulladt a CE lámpa. Gondoltam, hogy a december végi EGR dugózás után, több mint 5.000 km-rel később lassan ideje, így nem is aggódtam.
Most kiolvastam a hibákat, de az EGR P0401 kódjával együtt bekerült egy P2288 kód is a rendszerbe, emiatt viszont már aggódom. Az elmúlt héten tapasztaltam nagyobb sebességnél (90 felett) gyorsításnál pár másodpercig tartó rázkódást, nem tudtam hova tenni, lehet, hogy összefügg? Mit javasoltoltok? Készítsem a malacperselyt....?
Közben találtam olyat (
http://www.stdrivers.co.uk/forum/topic/33719-p2288-fault-code/
), akinél az EGR hiba, meg a P2288 összefüggött, érdekes.
Köszönöm!
«
Utoljára szerkesztve: 2018.03.12 hétfő, 19:35:47 írta bari012
»
Naplózva
2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm
Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44529 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 20:53:06 »
Idézetet írta: László - 2018.03.12 hétfő, 16:02:18
Tisztelt Fórumtárs!
A mai korszerű ék és bordás szíjak már nem hajlamosak a nyúlásra. A generátor szíj remegése nagymértékben függ a generátor terhelésétől. A szíj belengését a generátor nagy tömegű forgórésze okozza, különösen gáz elvételkor amikor is a generátor forgórésze forogna tovább. Ekkor a szíj kismértékben megnyúlik a szíjfeszítő kompenzálja a nyúlást, majd minden vissza áll alaphelyzetbe. Ez a változó erő rángatja a szíjat. A szabadonfutó gázelvételkor vagy sebváltáskor szétkapcsolja a generátort a rendszertől ami így szabadon foroghat tovább anélkül, hogy rángatná a szíjat. Gázadásra újra összekapcsol a rendszer. A Kertész utcában ha kell kiszerelik a generátort felszerelik a szabadonfutót és visszaszerelnek mindent a helyére. Kb 1óra. megvárható.
Tisztelettel László!
Köszönöm szépen!
Lehet akkor a szabadonfutóval kezdem a sort.
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44530 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 20:55:42 »
Idézetet írta: László - 2018.03.12 hétfő, 16:02:18
Tisztelt Fórumtárs!
A mai korszerű ék és bordás szíjak már nem hajlamosak a nyúlásra. A generátor szíj remegése nagymértékben függ a generátor terhelésétől. A szíj belengését a generátor nagy tömegű forgórésze okozza, különösen gáz elvételkor amikor is a generátor forgórésze forogna tovább. Ekkor a szíj kismértékben megnyúlik a szíjfeszítő kompenzálja a nyúlást, majd minden vissza áll alaphelyzetbe. Ez a változó erő rángatja a szíjat. A szabadonfutó gázelvételkor vagy sebváltáskor szétkapcsolja a generátort a rendszertől ami így szabadon foroghat tovább anélkül, hogy rángatná a szíjat. Gázadásra újra összekapcsol a rendszer. A Kertész utcában ha kell kiszerelik a generátort felszerelik a szabadonfutót és visszaszerelnek mindent a helyére. Kb 1óra. megvárható.
Tisztelettel László!
Mennyiért csinálják meg a kertész utcában?
Vahy esetleg valaki tud valakit Gyömrő környékén ajánlani a szabadonfutósításra?
Köszönöm szépen
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44531 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 20:59:46 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.03.12 hétfő, 20:55:42
Mennyiért csinálják meg a kertész utcában?
Vahy esetleg valaki tud valakit Gyömrő környékén ajánlani a szabadonfutósításra?
Köszönöm szépen
http://mondeo.hu/index.php?page=219
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44532 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 21:06:50 »
Idézetet írta: alf® - 2018.03.12 hétfő, 20:59:46
http://mondeo.hu/index.php?page=219
Köszi ezt néztem de ebbem nem láttam a szabadonfutósítás árát
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44533 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 21:34:16 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.03.12 hétfő, 21:06:50
Köszi ezt néztem de ebbem nem láttam a szabadonfutósítás árát
nincs ára.Mk3 tdci nem volt szabadonfutós gyárilag.A szabadonfutóhoz átalakítás kell,és a benzinesé megy fel rá.Szóval aki megcsinálja,majd megmondja mennyiért csinálja.De asszem a kertész utcában is felrakják, ha kéred.
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Szabadonfut%C3%B3s_gener%C3%A1tor_d%C3%ADzelre
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bitmester
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44534 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 22:34:23 »
A múlt héten megvolt a ProTech CR dizelhez alkalmazható vegyszeres "kezelés"
Alapjárat és a járása szerintem szebb lett.
Ezúton is köszönöm a szakmai segítséget!
Egy dolog nem hagy nyugodni. Ez a füstölés.
Mennyire szabad (jobb kifejezés híján) egy 2003-as TDCi-nek füstölni?
Nincs sok tapasztalatom a márkával így bizonytalan vagyok.
Ilyet én is simán tudok:
https://www.youtube.com/watch?v=2khCsJ7alWM
2000 alatt is és felett is.
Hozzá szabad nyúlni annak ismeretében, hogy más hibát nem tapasztalok?
(Aksi a végét járja, így az reggeli izzító gyertya nélküli (+5 feletti) indításoknál előforduló rövid ingadozó fordulatszámmal nem foglalkozom.)
BM
EGR dugózás hamarosan de annak ebben a teljesítmény tartományban már sok szerepe nincs (tudtommal.)
Naplózva
Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos
Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44535 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 23:00:03 »
Idézetet írta: Bitmester - 2018.03.12 hétfő, 22:34:23
A múlt héten megvolt a ProTech CR dizelhez alkalmazható vegyszeres "kezelés"
Alapjárat és a járása szerintem szebb lett.
Ezúton is köszönöm a szakmai segítséget!
Egy dolog nem hagy nyugodni. Ez a füstölés.
Mennyire szabad (jobb kifejezés híján) egy 2003-as TDCi-nek füstölni?
Nincs sok tapasztalatom a márkával így bizonytalan vagyok.
Ilyet én is simán tudok:
https://www.youtube.com/watch?v=2khCsJ7alWM
2000 alatt is és felett is.
Hozzá szabad nyúlni annak ismeretében, hogy más hibát nem tapasztalok?
(Aksi a végét járja, így az reggeli izzító gyertya nélküli (+5 feletti) indításoknál előforduló rövid ingadozó fordulatszámmal nem foglalkozom.)
BM
EGR dugózás hamarosan de annak ebben a teljesítmény tartományban már sok szerepe nincs (tudtommal.)
Amennyire tudom, a hirtelen lepadlózást kivéve, amikor egy füstpamacs kb. elkerülhetetlen, nem szabad látható módon füstölnie (üzemmeleg motornál).
Nincs lyuk valahol a turbócsöveiden? Erő megvan, ahogy kell?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bitmester
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44536 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 23:11:36 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.03.12 hétfő, 23:00:03
Amennyire tudom, a hirtelen lepadlózást kivéve, amikor egy füstpamacs kb. elkerülhetetlen, nem szabad látható módon füstölnie (üzemmeleg motornál).
Nincs lyuk valahol a turbócsöveiden? Erő megvan, ahogy kell?
AndyA
Nincs okom panaszra az erővel kapcsolatban.
A turbó csőnek annyi volt most a gondja, hogy a bilincs a turbónál lelazult, és ott verte az olajat ki.
Az érdekes az, hogy olaj fogyasztásban is jól állok.
Úgy, hogy a turbonál lévő olajcsoveknel is szivárgás volt, fogyott el fel nívónyi ~7ekm alatt.
BM - mobilról
Naplózva
Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos
Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44537 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 23:23:10 »
Idézetet írta: Bitmester - 2018.03.12 hétfő, 23:11:36
Nincs okom panaszra az erővel kapcsolatban.
A turbó csőnek annyi volt most a gondja, hogy a bilincs a turbónál lelazult, és ott verte az olajat ki.
Az érdekes az, hogy olaj fogyasztásban is jól állok.
Úgy, hogy a turbonál lévő olajcsoveknel is szivárgás volt, fogyott el fel nívónyi ~7ekm alatt.
BM - mobilról
Tegnap cseréltem olajat. Kb. 5,7 liter jött ki belőle, plusz ami a szűrőben ragadt. Fél nívó, az fél liter. Az alsó-felső vége között egy liter van, ha emlékeim nem csalnak.
Turbo geometria állítás is rendben?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44538 Dátum:
2018.03.13 kedd, 06:09:19 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.03.12 hétfő, 23:23:10
Tegnap cseréltem olajat. Kb. 5,7 liter jött ki belőle, plusz ami a szűrőben ragadt. Fél nívó, az fél liter. Az alsó-felső vége között egy liter van, ha emlékeim nem csalnak.
Turbo geometria állítás is rendben?
AndyA
Diesel esetében 2liter van a min-max között..
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44539 Dátum:
2018.03.13 kedd, 06:40:43 »
Idézetet írta: alf® - 2018.03.12 hétfő, 21:34:16
nincs ára.Mk3 tdci nem volt szabadonfutós gyárilag.A szabadonfutóhoz átalakítás kell,és a benzinesé megy fel rá.Szóval aki megcsinálja,majd megmondja mennyiért csinálja.De asszem a kertész utcában is felrakják, ha kéred.
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Szabadonfut%C3%B3s_gener%C3%A1tor_d%C3%ADzelre
Köszönöm szépen.
Szerintem nem a szíjkörrel lesz a problémám, hanem inkább generátor túlzott terhelésével ezért akarom a szabadonfutóval kezdeni meg erre mindenképp szükség lesz!Itt a jobb idő és már az abs esp ikonom nem villog folyamatosan de azért még bevillan indítózás alatt. Ma méretek egy értéket az akksin, lehet már kuka és közben meg tönkre vágja a generátorom meg a szíjhajtásomat is!
«
Utoljára szerkesztve: 2018.03.13 kedd, 06:42:18 írta Lacko1984
»
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44540 Dátum:
2018.03.13 kedd, 09:05:33 »
Idézetet írta: alf® - 2018.03.09 péntek, 17:22:44
tdci-t nem kell légteleníteni a szó klasszikus értelmében.A szívó oldalon kell légmentesnek lennie a go rendzsernek.
A legjobb és a legtöbb amit tenni tudsz, hogy lecsatlakozod a GO szűrőt,és feltöltöd gázolajjal.Akkor minden bizonnyal már menni fog,és a maradék levegőt kidolgozza a rendszer magából.
Hozzázeszem, ha kifogyott a tank,lehet, hogy az alján összeült szemetet jól behordta a szűrőbe.Az is lehet, hogy nem ártana a go szűrőt azonnal kicserélni.
Azt hittem sikerült megoldanom. 1 napig ment hibamentesen, bár egy kicsit erőtlennek tűnt. Ma reggel ismételten megállt magától. Baromi nehezen akart elindulni. Vártam kb 5 percet aztán elindult. Szintén erőtlenül.
Most mit javasoltok? Tank tisztítás, pumpa tisztítás stb. (szűrőt kicseréltem.)
Hálás köszönet!
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
hudi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44541 Dátum:
2018.03.13 kedd, 10:30:25 »
Sziasztok!
Hibás cmp okozhat olyat,hogy melegen nem indul az autó (2000 tdci)? Helyesebben ha leállítás után kb.2-3 percnél nem áll többet
,azonnal indul,utána viszont 6-10 másodperces öninditózás szükséges az induláshoz.Minuszokban is kifogástalanul indult,hibakódot nem dob.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44542 Dátum:
2018.03.13 kedd, 12:37:58 »
Idézetet írta: him007 - 2018.03.13 kedd, 09:05:33
Azt hittem sikerült megoldanom. 1 napig ment hibamentesen, bár egy kicsit erőtlennek tűnt. Ma reggel ismételten megállt magától. Baromi nehezen akart elindulni. Vártam kb 5 percet aztán elindult. Szintén erőtlenül.
Most mit javasoltok? Tank tisztítás, pumpa tisztítás stb. (szűrőt kicseréltem.)
Hálás köszönet!
érdemes lenne levegővel megfújatni a tank felé óvatosan a csőrendszert.Ha utána indul könnyebben,akkor dugulás van a tankban.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44543 Dátum:
2018.03.13 kedd, 12:39:13 »
Idézetet írta: hudi - 2018.03.13 kedd, 10:30:25
Sziasztok!
Hibás cmp okozhat olyat,hogy melegen nem indul az autó (2000 tdci)? Helyesebben ha leállítás után kb.2-3 percnél nem áll többet
,azonnal indul,utána viszont 6-10 másodperces öninditózás szükséges az induláshoz.Minuszokban is kifogástalanul indult,hibakódot nem dob.
inkább visszalevegősödhet a go rendszer.Nem szivárog sehol? A csúcsok körül nem olajos?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44544 Dátum:
2018.03.13 kedd, 12:43:21 »
Mi a véleményetek arról, hogy a klíma kompresszor vagy annak tárcsája/csapágya miatt remegjen a szíj?
Egyedül a klíma és a főtengelytárcsa között van remegés,
Elég kicsi de engem zavar, hogy néha hallom a hangját
Köszi
Lackó
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44545 Dátum:
2018.03.13 kedd, 13:20:25 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.03.13 kedd, 12:43:21
Mi a véleményetek arról, hogy a klíma kompresszor vagy annak tárcsája/csapágya miatt remegjen a szíj?
Egyedül a klíma és a főtengelytárcsa között van remegés,
Elég kicsi de engem zavar, hogy néha hallom a hangját
Köszi
Lackó
Semmit nem jelent. A remegés azt jelenti, hogy rezonancia lép fel. Ha pont ott jó a szíj hossza, hgy eltalálja a szíjkörben lévő remegés a rezonanciafrekvenciát, akkor ott fog remegni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44546 Dátum:
2018.03.13 kedd, 14:10:46 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.03.13 kedd, 13:20:25
Semmit nem jelent. A remegés azt jelenti, hogy rezonancia lép fel. Ha pont ott jó a szíj hossza, hgy eltalálja a szíjkörben lévő remegés a rezonanciafrekvenciát, akkor ott fog remegni.
AndyA
Akkor nem tudom.
Csak feleslegesen nem szeretném kicserélni az egészet, mert nem olcsó móka.
a görgőkön nem látni hibát, a feszítő kar nem remeg, a szíjtárcsa már cserélve lett.
talán cseréljek egy szíjat?
1640mm a gyárija(ha jól tudom?) ekkorát vagy 1637-est tegyek rá?Vagy mekkorát ajánlanlatos?
Köszönöm
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44547 Dátum:
2018.03.13 kedd, 15:20:57 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.03.13 kedd, 12:43:21
Mi a véleményetek arról, hogy a klíma kompresszor vagy annak tárcsája/csapágya miatt remegjen a szíj?
Egyedül a klíma és a főtengelytárcsa között van remegés,
Elég kicsi de engem zavar, hogy néha hallom a hangját
Köszi
Lackó
Duplasoros csapágy úgyhogy kétlem hogy attól remegjen annak inkább nagy hangja lenne ha valami baja van. A klima kuplungját egyszerű ellenőrizni, de ha az rángatná annak is lenne valami fémes hangja. Próbáld ki vegyél rá rövidebbet szíjat így a feszítés erősebb lesz. Lehet hogy azért remeg mert ezeréves megkeményedett öreg szíj van fönt.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44548 Dátum:
2018.03.13 kedd, 15:24:49 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2018.03.13 kedd, 15:20:57
Duplasoros csapágy úgyhogy kétlem hogy attól remegjen annak inkább nagy hangja lenne ha valami baja van. A klima kuplungját egyszerű ellenőrizni, de ha az rángatná annak is lenne valami fémes hangja. Próbáld ki vegyél rá rövidebbet szíjat így a feszítés erősebb lesz. Lehet hogy azért remeg mert ezeréves megkeményedett öreg szíj van fönt.
Köszi!
Kipróbálom a rövidebb szíjat attól baja nem lesz. Ugye?
Meg a szíj amúgy is kell, akkor is ha valami más baja van.
Meg holnap megnézzük a tárcsát is, nemhogy hibás az is.
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44549 Dátum:
2018.03.13 kedd, 16:31:59 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.03.13 kedd, 15:24:49
Köszi!
Kipróbálom a rövidebb szíjat attól baja nem lesz. Ugye?
Meg a szíj amúgy is kell, akkor is ha valami más baja van.
Meg holnap megnézzük a tárcsát is, nemhogy hibás az is.
A kereső hoz 1642, 1640, 1637,1635mm szíjakat.
Melyikre cseréljem? A 1640 a gyári méret ugye?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Oldalak:
1
...
884
885
886
887
888
889
890
[
891
]
892
893
894
895
896
897
898
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ