Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:45:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 939 940 941 942 943 944 945 [946] 947 948 949 950 951 952 953 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14617756 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47250 Dátum: 2020.11.28 szombat, 11:44:37 »

kevés 16éves mk3 tdci autóban lehet 100e km.Nem lehetetlen,de ritka.
Az is kérdés,hogy valós e ez a futásteljesítmény.

Ez bizony sokkal helytállóbb magyarázat lehet. :-)

Persze ha cserélték 100 ezer előtt, és most elkezdett zajongani, az nem jó hír.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
pamacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 169


E-mail
« Új hozzászólás #47251 Dátum: 2020.11.28 szombat, 13:10:57 »

Nem az autóban van 100000, hanem a láncban.
Naplózva

Ford Mondeo Mk III. 2.0 TDCI 131LE 2004
pamacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 169


E-mail
« Új hozzászólás #47252 Dátum: 2020.11.28 szombat, 13:13:13 »

Azt hiszem, hogy BGA lànc van benne.
Naplózva

Ford Mondeo Mk III. 2.0 TDCI 131LE 2004
Cimbi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Szikla


E-mail
« Új hozzászólás #47253 Dátum: 2020.12.13 vasárnap, 13:15:24 »

Üdv a fórumnak!
Régen jártam erre, hála a vasnak  worship na de mos eljött az idő hogy benézzek ujjra. A szitu a következő, szépen ereszkedtem a 0-áson egyszer csak villogó malacfarok  wow1. Elkapott az ideg hogy csak nem a nagynyomású bírt kb: 12 ezer kilométert (tavaj tavaszon ujjitattam  fel, tank tisztítással egybekötve) de hazaérve mikor alacsony fordulaton terhelve (elindulás) a motor fura kopogós hangot adott, majd leállítás után ujraindításnál az ízítás végén azonnal villogott az izz. visszajelző és már a motor cseklámpa is világított, gondoltam hogy ez porlasztó lesz. Másnap hideg motorral nem is indult be. Sógorom hozta a Würth-ös kütyüjét, hidegindítóval beindítottam (egyenetlenül csúnyán járt) és a P 2339 hibakód 4. henger kopogás küszöbérték felett beigazolta a porlasztó hibát. A fórumra ránézve már sokan írtátok hogy az ujraprogramozás még segíthet egy ideig, de honnan vegyek kódokat, 8 éve vettem  a gépet ezekkel a porlasztókkal még nálam nem voltak kivéve, a vezérlés oldalán lévő papírok meg olvashatatlanok, és ha olvasható is lenne aktuális lenne e az a szám Huh?  Na kiderült hogy a porlasztón is vannak számok (delphis matrica ráragasztva) de annyira elrejtve alig bírtam lefényképezni hogy olvasható legyen. Nincs mit tenni Sógor ujraírta a 4. injektor kódot és láss csodát mint az óramű, úgy duruzsolt a masina. A próbakörön is minden jól ment hiba nélkül taps, de januárban cserélem mind a 4-et felujítottra, az MP dieselnél 50 darabja. Létezik hogy gyári delphi injektor van benne, mert attól a kódtól lett jó, vagy bármit beírunk ugyan ez van? Ami biztos nálam 53 ezer km ment bele, de 7 évesen 123 ezer volt az órában mikor vettem (olaszból behozott) kereskedésből, azok meg nem arról híresek hogy nem tekernek vissza. Mennyit bírhat ki a gyári delphi porlasztó úgy hogy másfél éve tank tisztításnál apró fémreszeléket nem talált a mágnes, és a szűrőbe sem vot.
Naplózva

MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI  130 LE 2005
Cimbi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Szikla


E-mail
« Új hozzászólás #47254 Dátum: 2020.12.13 vasárnap, 13:31:20 »

Sziasztok! Az lehetséges, hogy 100000 km után a vezérműlánc megnyúlik, és hangja van ?
Nekem akkor adott onnan bántó hangot mikor a szíjfeszítő a végét járta, cseréltem a feszítőt, görgőket, szíjat és elmút az a bántó zajongás a vezérlés felőli oldalról.
Naplózva

MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI  130 LE 2005
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47255 Dátum: 2020.12.13 vasárnap, 14:51:35 »

Üdv a fórumnak!
Régen jártam erre, hála a vasnak  worship na de mos eljött az idő hogy benézzek ujjra. A szitu a következő, szépen ereszkedtem a 0-áson egyszer csak villogó malacfarok  wow1. Elkapott az ideg hogy csak nem a nagynyomású bírt kb: 12 ezer kilométert (tavaj tavaszon ujjitattam  fel, tank tisztítással egybekötve) de hazaérve mikor alacsony fordulaton terhelve (elindulás) a motor fura kopogós hangot adott, majd leállítás után ujraindításnál az ízítás végén azonnal villogott az izz. visszajelző és már a motor cseklámpa is világított, gondoltam hogy ez porlasztó lesz. Másnap hideg motorral nem is indult be. Sógorom hozta a Würth-ös kütyüjét, hidegindítóval beindítottam (egyenetlenül csúnyán járt) és a P 2339 hibakód 4. henger kopogás küszöbérték felett beigazolta a porlasztó hibát. A fórumra ránézve már sokan írtátok hogy az ujraprogramozás még segíthet egy ideig, de honnan vegyek kódokat, 8 éve vettem  a gépet ezekkel a porlasztókkal még nálam nem voltak kivéve, a vezérlés oldalán lévő papírok meg olvashatatlanok, és ha olvasható is lenne aktuális lenne e az a szám Huh?  Na kiderült hogy a porlasztón is vannak számok (delphis matrica ráragasztva) de annyira elrejtve alig bírtam lefényképezni hogy olvasható legyen. Nincs mit tenni Sógor ujraírta a 4. injektor kódot és láss csodát mint az óramű, úgy duruzsolt a masina. A próbakörön is minden jól ment hiba nélkül taps, de januárban cserélem mind a 4-et felujítottra, az MP dieselnél 50 darabja. Létezik hogy gyári delphi injektor van benne, mert attól a kódtól lett jó, vagy bármit beírunk ugyan ez van? Ami biztos nálam 53 ezer km ment bele, de 7 évesen 123 ezer volt az órában mikor vettem (olaszból behozott) kereskedésből, azok meg nem arról híresek hogy nem tekernek vissza. Mennyit bírhat ki a gyári delphi porlasztó úgy hogy másfél éve tank tisztításnál apró fémreszeléket nem talált a mágnes, és a szűrőbe sem vot.
csak a saját kódjával működik.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Cimbi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Szikla


E-mail
« Új hozzászólás #47256 Dátum: 2020.12.13 vasárnap, 18:07:43 »

csak a saját kódjával működik.
Gondoltam én hogy nem véletlenül van az a kód, csak azt furcsállottam hogy a rajtalévő delphis számsor még él (nem progizták át felújításnál) ezekszerint gyári injektor, de attól lehet hogy az előző olasz tulaj rakatta már bele, ez már örök rejtély marad! Más téma: szeretnék egy ELK327-es usb-s átkapcsolós kütyüt beszerezni, hogy tanulmányozni tudjam a "gépet". Ezt a forscan progit már letöltöttem amit olyan sokan ajánlanak itt a fórumon, de valami működő interfész is kellene hozzá tudtok e ajánlani valami beszerzési forrást vagy típust ami tuti lenne a forscannal?
Naplózva

MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI  130 LE 2005
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47257 Dátum: 2020.12.14 hétfő, 04:27:24 »

Üdv a fórumnak!
Régen jártam erre, hála a vasnak  worship na de mos eljött az idő hogy benézzek ujjra. A szitu a következő, szépen ereszkedtem a 0-áson egyszer csak villogó malacfarok  wow1. Elkapott az ideg hogy csak nem a nagynyomású bírt kb: 12 ezer kilométert (tavaj tavaszon ujjitattam  fel, tank tisztítással egybekötve) de hazaérve mikor alacsony fordulaton terhelve (elindulás) a motor fura kopogós hangot adott, majd leállítás után ujraindításnál az ízítás végén azonnal villogott az izz. visszajelző és már a motor cseklámpa is világított, gondoltam hogy ez porlasztó lesz. Másnap hideg motorral nem is indult be. Sógorom hozta a Würth-ös kütyüjét, hidegindítóval beindítottam (egyenetlenül csúnyán járt) és a P 2339 hibakód 4. henger kopogás küszöbérték felett beigazolta a porlasztó hibát. A fórumra ránézve már sokan írtátok hogy az ujraprogramozás még segíthet egy ideig, de honnan vegyek kódokat, 8 éve vettem  a gépet ezekkel a porlasztókkal még nálam nem voltak kivéve, a vezérlés oldalán lévő papírok meg olvashatatlanok, és ha olvasható is lenne aktuális lenne e az a szám Huh?  Na kiderült hogy a porlasztón is vannak számok (delphis matrica ráragasztva) de annyira elrejtve alig bírtam lefényképezni hogy olvasható legyen. Nincs mit tenni Sógor ujraírta a 4. injektor kódot és láss csodát mint az óramű, úgy duruzsolt a masina. A próbakörön is minden jól ment hiba nélkül taps, de januárban cserélem mind a 4-et felujítottra, az MP dieselnél 50 darabja. Létezik hogy gyári delphi injektor van benne, mert attól a kódtól lett jó, vagy bármit beírunk ugyan ez van? Ami biztos nálam 53 ezer km ment bele, de 7 évesen 123 ezer volt az órában mikor vettem (olaszból behozott) kereskedésből, azok meg nem arról híresek hogy nem tekernek vissza. Mennyit bírhat ki a gyári delphi porlasztó úgy hogy másfél éve tank tisztításnál apró fémreszeléket nem talált a mágnes, és a szűrőbe sem vot.

Én azért szétnéznék a helyedben, ettől olcsóbban is meglehet venni azt a porlasztót.

Nagykátán én 25 ezer/db áron vettem a gyári felújitottat és árába be is szerelte , ha jól emlékszem a gyárit meg 35 ezerért adta, de
volt máshol is 25 ezerért felújított
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47258 Dátum: 2020.12.14 hétfő, 07:20:00 »

Gondoltam én hogy nem véletlenül van az a kód, csak azt furcsállottam hogy a rajtalévő delphis számsor még él (nem progizták át felújításnál) ezekszerint gyári injektor, de attól lehet hogy az előző olasz tulaj rakatta már bele, ez már örök rejtély marad! Más téma: szeretnék egy ELK327-es usb-s átkapcsolós kütyüt beszerezni, hogy tanulmányozni tudjam a "gépet". Ezt a forscan progit már letöltöttem amit olyan sokan ajánlanak itt a fórumon, de valami működő interfész is kellene hozzá tudtok e ajánlani valami beszerzési forrást vagy típust ami tuti lenne a forscannal?

https://www.aliexpress.com/item/32761077242.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.c2137024W5FV61&algo_pvid=6f691c37-c6db-4197-928b-32eb5cd5908d&algo_expid=6f691c37-c6db-4197-928b-32eb5cd5908d-0&btsid=0b0a0ae216079267391702932e075e&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Bevált típus.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47259 Dátum: 2020.12.14 hétfő, 07:21:41 »

Én azért szétnéznék a helyedben, ettől olcsóbban is meglehet venni azt a porlasztót.

Nagykátán én 25 ezer/db áron vettem a gyári felújitottat és árába be is szerelte , ha jól emlékszem a gyárit meg 35 ezerért adta, de
volt máshol is 25 ezerért felújított

Gyárit sose lehetett ennyiért kapni, úgyhogy ha ennyiért adta, akkor azt nem sok haszonnal tette. Smiley

A teljes felújítás meg már évekkel ezelőtt is 40-45 ezer körül volt kompletten, bevizsgálással, új kód generálásával. Ha ennél olcsóbban adta valaki, akkor ott szerintem valami hiányzik a teljes felújításból, másképp nem adja ki a matek...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Cimbi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Szikla


E-mail
« Új hozzászólás #47260 Dátum: 2020.12.14 hétfő, 11:13:22 »

Köszi az infót worship, megrendeltem!
Naplózva

MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI  130 LE 2005
Cimbi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Szikla


E-mail
« Új hozzászólás #47261 Dátum: 2020.12.15 kedd, 09:53:33 »

Adnának egy donornak való MK3 TDCI-t, karosszéria miatt vették, (lökhárító híján azt sem tudom facelift előtti v. utáni) de saját lábán hozták haza, tehát működik a motor ami bontatlan (mármint semmi nem hiányzik róla). Csak semmit nem tudok róla, alvázszám alapján lekérdezhetném valahol, hogy melyik motor van benne? Előre is köszönöm a segítséget!
Naplózva

MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI  130 LE 2005
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47262 Dátum: 2020.12.15 kedd, 10:15:25 »

Adnának egy donornak való MK3 TDCI-t, karosszéria miatt vették, (lökhárító híján azt sem tudom facelift előtti v. utáni) de saját lábán hozták haza, tehát működik a motor ami bontatlan (mármint semmi nem hiányzik róla). Csak semmit nem tudok róla, alvázszám alapján lekérdezhetném valahol, hogy melyik motor van benne? Előre is köszönöm a segítséget!

Próbáld meg itt, nem tudom, hogy működik-e még:

https://www.etis.ford.com/

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47263 Dátum: 2020.12.15 kedd, 10:31:30 »

Adnának egy donornak való MK3 TDCI-t, karosszéria miatt vették, (lökhárító híján azt sem tudom facelift előtti v. utáni) de saját lábán hozták haza, tehát működik a motor ami bontatlan (mármint semmi nem hiányzik róla). Csak semmit nem tudok róla, alvázszám alapján lekérdezhetném valahol, hogy melyik motor van benne? Előre is köszönöm a segítséget!
írsz egy alvázszámot és küldöm.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Cimbi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Szikla


E-mail
« Új hozzászólás #47264 Dátum: 2020.12.15 kedd, 11:08:55 »

írsz egy alvázszámot és küldöm.
WF05XXGBB53S41373
Naplózva

MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI  130 LE 2005
Cimbi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Szikla


E-mail
« Új hozzászólás #47265 Dátum: 2020.12.15 kedd, 11:22:41 »

Próbáld meg itt, nem tudom, hogy működik-e még:

https://www.etis.ford.com/

AndyA
Sajnos három adat látható csak, cm3, LE, és a szín amit mutat, még az évjáratot sem írja!
Naplózva

MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI  130 LE 2005
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #47266 Dátum: 2020.12.15 kedd, 13:13:18 »

Sziasztok! Tudnátok segíteni abban, hogy 2.2 tdci-n hogy lehet le venni a főtengely szíjtárcsát? Mindenhol csak azt olvasom, hogy valaki a fékpedált nyomja míg a másik illető légkulccsal leszedi. De én úgy gondolom, hogy csak van erre egy szerszám amivel könnyebb lehet? Vagy tévedek?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47267 Dátum: 2020.12.15 kedd, 13:36:05 »

Sziasztok! Tudnátok segíteni abban, hogy 2.2 tdci-n hogy lehet le venni a főtengely szíjtárcsát? Mindenhol csak azt olvasom, hogy valaki a fékpedált nyomja míg a másik illető légkulccsal leszedi. De én úgy gondolom, hogy csak van erre egy szerszám amivel könnyebb lehet? Vagy tévedek?

Tévedsz.

Sebességbe is kell tenni a váltót, minél magasabb fokozatba. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47268 Dátum: 2020.12.15 kedd, 13:47:05 »

WF05XXGBB53S41373
Mondeo 2001-2007, 2.0L Duratorq DI CR (130PS), Colorado Red
Alvázszám (VIN):   WF05XXGBB53S41373


 
Előzetes jellemzők
Gyártás dátuma:   16.07.2003
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   5 ajtós limuzin
Változat:   50-es sorozat
Motor:   2.0L Duratorq DI CR (130PS)
Váltó:   5 seb. Auto-Jatco Select Shift
Hajtás:   LHD FWD
Tengely áttétel:   3.49
Emisszió:   2000 EEC (EEC 7)
Légkondicionáló:   automatikus hőmérsékletszabályozás
Terület:   (+)"HU"
Fényezés:   Colorado Red
Belső szín:   Ebony Belső
Belső anyag:   Linea
 
Kisebb jellemzők
 Genkben készült
 Marketing, 1. szint
 RSO díszítés nélkül
 (-) SVP
 Elect.stab.szabályozással
 Spare Wheel Warning Sticker
 Motoros elso abl. egy érintésre le
 Motoros hátsó abl egy érinté le/fel
 fűtött szélvédővel
 Egyszínű műszerfallal
 Textil lábszonyegek elöl
 Textil lábszonyeg hátul
 Tetőcsomagtartó nélkül
 elektromos működtet.visszap.tükör
 Dupla El./Fűt./Hajt./lámpás Tükör
 karosszériaszínu külso tükörrel
 Hátsó közép könyöklő tárolóval
 Vez.ülés ülésfűtéssel és-hűtéssel
 Utasülés ülésfűtéssel és-hűtéssel
 Fűtött Hátsó Ülés - Állítható Hőm.
 Utasülés Öv Bekapcs. Figy.-vel
 Vezetőü. 2 irányú elektr.állĺtóval
 Motoros 2-ir Fel/Le Utasülés
 Vonóhorog nélkül
 Bor sebességváltó gomb
 hátsó ablaktörlő/mosóval
 Automata szélvédőtörlővel
 Fűtött mosó fúvókával
 Fényszóró-mosó/törlővel
 napfénytető nélkül
 Bal oldali függönylégzsák
 Jobb oldali függönylégzsák
 Deployable Anti-W'Lash Restr
 Smart utasoldali légzsákkal
 intell.utas légzsák
 Oldallégzsákkal - vezetőoldali
 Oldallégzsákkal - utasoldali
 Acél pótkerékkel
 Standard hátsó lengéscsillapĺtókkal
 16" x 6.5 6 küllő könnyűfém felni
 205/55VR-16 BSW Tyre
 With Conventional Spare Tyre
 Zárható kerékanyák
 Standard felfüggesztéssel
 Fék vészsegítség nélkül
 Négy kerékre ható blokkolásgátlóval
 kipörgésgátló rendszerrel
 Szűrőbetét beszívott levegő - szag
 Elektronikusan növelt fűtővel
 Teljes diófa kormánykerék
 Sebesség szabályozással
 Szimbolum tüzeloany.komputerrel
 Tolatási távolságérzékelo nélkül
 Külso riasztóval
 Rádióelőkészítés nélkül
 Kiegészítő CD Lejátszó Nélkül
 Felsőosztály CDX6/AM/FM Rádióval
 Ice Feature Pack 51
 Antenna nélkül
 4 mag.sor. hangszóró koaxiális
 Szórakoztató rendszer nélkül
 Oszlopkapcsolós rádióvezérléssel
 Kisüléses fényszóróval
 Első ködlámpákkal
 Aut. fényszóró mag.állítással
 Automata fényszóró be/ki-vel
 Muszerfalvilágí tompí kapcsolóval
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #47269 Dátum: 2020.12.15 kedd, 13:58:23 »

Tévedsz.

Sebességbe is kell tenni a váltót, minél magasabb fokozatba. Smiley

AndyA

Elnézést kérek az ostoba kérdés miatt, de miért pont minél magasabb fokozatba? Azt hittem 1-esbe jobb.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47270 Dátum: 2020.12.15 kedd, 15:23:50 »

Elnézést kérek az ostoba kérdés miatt, de miért pont minél magasabb fokozatba? Azt hittem 1-esbe jobb.

Ha a főtengelyt forgatod (mivel meg akarod indítani a rajta lévő szíjtárcsa csavarját), akkor az a jó, ha a keréken, ahol a fékkel ennek az erőnek ellen kell tarts, minél kisebb a nyomaték. Az pedig a legmagasabb fokozatban lesz így.

Ha egyesbe teszed, akkor éppen a legnagyobb nyomatékot küldöd ki a kerékre.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47271 Dátum: 2020.12.15 kedd, 15:27:06 »

Elnézést kérek az ostoba kérdés miatt, de miért pont minél magasabb fokozatba? Azt hittem 1-esbe jobb.

Ha meg nincs "kalapálós" csavartekerőd, akkor az is jó, ha egy sima crowát ráraksz, és egy nagyobbacska (1-2 kg) kalapáccsal ütöd a tekerőszár végét. Tehetsz rá méteres csövet is, de jobb, ha ütögetéssel nyitod ki, nem "izomból".

A szíjtárcsa miatt bármiféle csavarlazítót odafújni elég reménytelen. De nem is nagyon kell, mert nem olyan helyen van, ahol be tudna rohadni. Egyszerűen csak masszívan meghúzták, mert az a gyári előírás.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #47272 Dátum: 2020.12.15 kedd, 16:42:17 »

Ha a főtengelyt forgatod (mivel meg akarod indítani a rajta lévő szíjtárcsa csavarját), akkor az a jó, ha a keréken, ahol a fékkel ennek az erőnek ellen kell tarts, minél kisebb a nyomaték. Az pedig a legmagasabb fokozatban lesz így.

Ha egyesbe teszed, akkor éppen a legnagyobb nyomatékot küldöd ki a kerékre.

AndyA

Köszönöm szépen a válaszodat Smiley Erre gondoltam, de nem voltam biztos benne, de így már tiszta.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
Cimbi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Szikla


E-mail
« Új hozzászólás #47273 Dátum: 2020.12.15 kedd, 19:47:51 »

Alf  worship nagyon köszi az infót, (nemakartam "válaszba" írni mert beteszi megint a litániát). ezek szerint az enyémmel azonos a motor  taps. Ingyen kapom úgyhogy lesz tartalék motyó, ha kell.
Írtátok a fórumon hogy halódó porlasztóval csak óvatosan közlekedni. Elő is jöttek a régi "szép" emlékek mikor évekig pusztuló nagynyomásúval jártam, mint ha tojások lettek volna a gázpedálon. Apám meg a Nővérem sem tudtak vele menni. A 6,2 körüli átlagfogyasztásom (nagynyomású javítás után) most ismét (a linkben látható)  https://youtu.be/CXH7YAdIHyo     Wink
Naplózva

MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI  130 LE 2005
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47274 Dátum: 2020.12.15 kedd, 21:27:34 »

Gyárit sose lehetett ennyiért kapni, úgyhogy ha ennyiért adta, akkor azt nem sok haszonnal tette. Smiley

A teljes felújítás meg már évekkel ezelőtt is 40-45 ezer körül volt kompletten, bevizsgálással, új kód generálásával. Ha ennél olcsóbban adta valaki, akkor ott szerintem valami hiányzik a teljes felújításból, másképp nem adja ki a matek...

AndyA

Nézd Én ott voltam és előttem bontotta ki a csomagot, amiben benne volt a 4 felújított porlasztó az új kódokkal,mint írtam gyári felújított, tehát nem volt kiszedés , vizsgálódás és lenyúlás
itt kifizettem és betette az újat ( 1 év garancia) felprogramozta és maradt neki a régi ennyi és fizettem 100 000 Ft, hogy mennyi haszna volt rajta nem érdekel.
Az autó már olyan 65 ezer Km-t ment és még mindig tökéletesen teszi a dolgát pedig a nagyon javasolt (lenyulás) üzemanyagrendszer tisztítás és magas nyomású felújítás nem is volt megcsinálva

A matekod is jó ha 10 ezer/db a bevizsgálás + 10 ezer a munka díj/db a kiszedés és visszatevés + a cirka 25 ezer a porlasztó darabja , akkor az 45 ezer/db 
De én pont ezt nem akartam kifizetni a vizsgálódást, minek, ha simán is lehet venni felújított porlasztót
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Cimbi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Szikla


E-mail
« Új hozzászólás #47275 Dátum: 2020.12.16 szerda, 06:46:57 »

Én azért szétnéznék a helyedben, ettől olcsóbban is meglehet venni azt a porlasztót.

Nagykátán én 25 ezer/db áron vettem a gyári felújitottat és árába be is szerelte , ha jól emlékszem a gyárit meg 35 ezerért adta, de
volt máshol is 25 ezerért felújított
Tudnál valami elérhetőséget vagy nevet mondani a Nagykátai szerelőhöz. Egy próbát megérne ha tényleg ennyivel olcsóbb, nemgondoltam hogy ennyiért progis porlasztót lehet kapni.
Naplózva

MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI  130 LE 2005
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #47276 Dátum: 2020.12.16 szerda, 07:34:07 »

Nézd Én ott voltam és előttem bontotta ki a csomagot, amiben benne volt a 4 felújított porlasztó az új kódokkal,mint írtam gyári felújított, tehát nem volt kiszedés , vizsgálódás és lenyúlás
itt kifizettem és betette az újat ( 1 év garancia) felprogramozta és maradt neki a régi ennyi és fizettem 100 000 Ft, hogy mennyi haszna volt rajta nem érdekel.
Az autó már olyan 65 ezer Km-t ment és még mindig tökéletesen teszi a dolgát pedig a nagyon javasolt (lenyulás) üzemanyagrendszer tisztítás és magas nyomású felújítás nem is volt megcsinálva

A matekod is jó ha 10 ezer/db a bevizsgálás + 10 ezer a munka díj/db a kiszedés és visszatevés + a cirka 25 ezer a porlasztó darabja , akkor az 45 ezer/db 
De én pont ezt nem akartam kifizetni a vizsgálódást, minek, ha simán is lehet venni felújított porlasztót


"Leesett a teherautóról" típusú gazdasági berendezkedés  lol002
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47277 Dátum: 2020.12.16 szerda, 08:48:12 »

Alf  worship nagyon köszi az infót, (nemakartam "válaszba" írni mert beteszi megint a litániát). ezek szerint az enyémmel azonos a motor  taps. Ingyen kapom úgyhogy lesz tartalék motyó, ha kell.
Írtátok a fórumon hogy halódó porlasztóval csak óvatosan közlekedni. Elő is jöttek a régi "szép" emlékek mikor évekig pusztuló nagynyomásúval jártam, mint ha tojások lettek volna a gázpedálon. Apám meg a Nővérem sem tudtak vele menni. A 6,2 körüli átlagfogyasztásom (nagynyomású javítás után) most ismét (a linkben látható)  https://youtu.be/CXH7YAdIHyo     Wink
a motor nagyságrendileg igen,de szerintem az euro3,a tiéd meg euro4.
A turbó és az egr szerintem vákumos rajta.Ezeken kívül egyezik...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Cimbi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Szikla


E-mail
« Új hozzászólás #47278 Dátum: 2020.12.16 szerda, 11:18:03 »

a motor nagyságrendileg igen,de szerintem az euro3,a tiéd meg euro4.
A turbó és az egr szerintem vákumos rajta.Ezeken kívül egyezik...
Az eyém is euro3-as vákumos turbó és EGR (dugózva) van rajta és 501Z a porlasztó ami benne nan, miből gondoltad hogy euro4 ?
Naplózva

MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI  130 LE 2005
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47279 Dátum: 2020.12.16 szerda, 12:51:13 »

Az eyém is euro3-as vákumos turbó és EGR (dugózva) van rajta és 501Z a porlasztó ami benne nan, miből gondoltad hogy euro4 ?

évjárat alapján annak kéne legyen,de láttunk már karón varjút... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Cimbi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Szikla


E-mail
« Új hozzászólás #47280 Dátum: 2020.12.16 szerda, 17:06:30 »

évjárat alapján annak kéne legyen,de láttunk már karón varjút... vigyor3
A forgalmiba 2005 van írva és az olasz forgalmiba is az szerepelt, de aztán ki tudja. Az etis mondaná meg a tutit, ha elküldeném az alvázszámot PÜ-be azt is megnéznéd nekem, ha nem gond . Legalább megtudnám a gyári adatait a kocsinak.
Naplózva

MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI  130 LE 2005
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47281 Dátum: 2020.12.16 szerda, 17:10:50 »

Tudnál valami elérhetőséget vagy nevet mondani a Nagykátai szerelőhöz. Egy próbát megérne ha tényleg ennyivel olcsóbb, nemgondoltam hogy ennyiért progis porlasztót lehet kapni.

Diesel Szerviz Nagykáta, Erzsébet u. 11, 2760  +36703705347

https://goo.gl/maps/ayHvc82LCXhuvve28

Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Cimbi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Szikla


E-mail
« Új hozzászólás #47282 Dátum: 2020.12.16 szerda, 17:43:41 »

Diesel Szerviz Nagykáta, Erzsébet u. 11, 2760  +36703705347

https://goo.gl/maps/ayHvc82LCXhuvve28


Google-ba beírtam a "Nagykáta porlasztó" és az alapján megtaláltam őket, beszéltem is ma velük telefonon de sajnos 60 ezret mondtak felújításra. Itt kaptam a legdrágább ajánlatot, még a Filep diesel is 50-55 ezret mondott (majd kiderül ha elviszem, csakhogy olyan helyre ahol nem mondanak konkrét összeget nem viszek semmit) Nem tudom te hogy kaptad náluk olyan jó áron?
Naplózva

MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI  130 LE 2005
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47283 Dátum: 2020.12.16 szerda, 18:48:19 »

A forgalmiba 2005 van írva és az olasz forgalmiba is az szerepelt, de aztán ki tudja. Az etis mondaná meg a tutit, ha elküldeném az alvázszámot PÜ-be azt is megnéznéd nekem, ha nem gond . Legalább megtudnám a gyári adatait a kocsinak.
valóban.egyezik a két motor. eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
macsaba
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #47284 Dátum: 2020.12.21 hétfő, 17:34:55 »

Sziasztok!

Adott egy 2.0 TDCI FMBA motor. Júniusban egyszer csak elment az ereje és vészüzembe kapcsolt, előszőr pályán, majd városban, majd már el sem indult. Mondták rá egy dízelesnél (diag meg ránézés nélkül) hogy nagynyomású + porlasztó = 400e Ft), ezt így durvának ítéltem meg, ezért elvittem egy ismerős ismerőséhez. Itt ránéztek, elküldték beméretni a porlasztókat, elvileg minden ok. Több mint egy hónapig volt itt az autó, már közölték, hogy vigyem el, nem tudják mi baja, majd mégis kicseréltek találomra két porlasztót és "megjavult" (legalábbis nekem ezt mondták).
Tényleg jobb lett a kocsi, egyből indul, de pályán nagy gáznál továbbra is vészüzem, néha le is áll, de az újraindítás segít.
Viszonylag sokat olvastam a dologról és úgy döntöttem utána járok én. Vettem egy kínai diagot, majd vészüzem után egyből kiolvastam. Eredmények:

1. Nagy gáz után vészüzembe kapcsolt az autó, utána még kb 5 km-t mentem, majd kiolvastam járó motornál a kódokat:
-P0251 - Befecskendezõ Szivattyú Üzemanyag Adagolás Vezérlés A
-C1302 - Bal első szigetelt csatlakozó áramkör hiba
-C1100 - ABS szivattyúkapcsoló áramkör hiba

2. Az előbbi hiba után újraindítottam a motort minden kód eltűnt, előjött egy új (P007F). Ismét útnak indultam, pálya, nagy gáz (ez úttal 4-esben) majd mögöttem nagy füst felhő, vészüzem és a motor leállt (kb. 15 sec-en belül). A gyújtás levétele nélkül a kódok:
-P1211 - Befecskendezõ Vezérlõ Nyomás Magasabb/Alacsonyabb mint a Kívánt (motor jár)
-P0251 - Befecskendezõ Szivattyú Üzemanyag Adagolás Vezérlés A
-C1312 - jobb első kerék fék hidraulikanyomás jelátalakító áramkör hiba
-P1102 - Légtömegáram Érzékelõ Tartományban De Alacsonyabb a Vártnál
-C1100 - ABS szivattyúkapcsoló áramkör hiba

3. Ismét újraindítottam a motort, és ismét csak a P007F kód volt bent, normálisan működött.

Ez volt tegnap. Mai napon leszedtem a go. szűrőt, átmostam és sajnos apró fémforgácsok jöttek ki belőle. Részemről a következtetés egyértelmű, nagynyomású + 4 porlasztót cserélni kell és üa rsz-t átmosni.

Az első kérdésem, hogy van-e valami egyéb következtetésetek ezek alapján (a hibakódok nekem elég furcsák) vagy valószínűsíthető, hogy a felújítás után okés lesz? Tudok kiolvasni élő adatokat is, ha szükséges.
Második, hogy a rossz tapasztalatok miatt inkább én szeretném csinálni a dolgot (nem vagyok autószerelő, de inkább én rontsam el mint más). Szóval tudnátok ajánlani olyan műhelyt, ahol bemérik és esetlegesen felújítják a porlasztókat és a magasnyomásút?

Köszönöm a segítséget,
Csaba
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47285 Dátum: 2020.12.21 hétfő, 18:30:41 »

Google-ba beírtam a "Nagykáta porlasztó" és az alapján megtaláltam őket, beszéltem is ma velük telefonon de sajnos 60 ezret mondtak felújításra. Itt kaptam a legdrágább ajánlatot, még a Filep diesel is 50-55 ezret mondott (majd kiderül ha elviszem, csakhogy olyan helyre ahol nem mondanak konkrét összeget nem viszek semmit) Nem tudom te hogy kaptad náluk olyan jó áron?

Azt nem tudom , hogy kaptam, de én alapból nem felújítást kértem, hanem hogy veszek tőle felujitottat, az 25 ezer volt darabja és
beszélgettünk tovább és a végén megegyeztünk ha elmegyek érte személyesen, akkor be is rakja árába, ráadásul szombaton nem dolgoznak én meg csak akkor értem rá és kinyitott nekem ,
meg berendelte az egyik emberét a csere idejére.
Szóval passz , velem jó fej volt
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47286 Dátum: 2020.12.21 hétfő, 19:42:38 »

Sziasztok!

Adott egy 2.0 TDCI FMBA motor. Júniusban egyszer csak elment az ereje és vészüzembe kapcsolt, előszőr pályán, majd városban, majd már el sem indult. Mondták rá egy dízelesnél (diag meg ránézés nélkül) hogy nagynyomású + porlasztó = 400e Ft), ezt így durvának ítéltem meg, ezért elvittem egy ismerős ismerőséhez. Itt ránéztek, elküldték beméretni a porlasztókat, elvileg minden ok. Több mint egy hónapig volt itt az autó, már közölték, hogy vigyem el, nem tudják mi baja, majd mégis kicseréltek találomra két porlasztót és "megjavult" (legalábbis nekem ezt mondták).
Tényleg jobb lett a kocsi, egyből indul, de pályán nagy gáznál továbbra is vészüzem, néha le is áll, de az újraindítás segít.
Viszonylag sokat olvastam a dologról és úgy döntöttem utána járok én. Vettem egy kínai diagot, majd vészüzem után egyből kiolvastam. Eredmények:

1. Nagy gáz után vészüzembe kapcsolt az autó, utána még kb 5 km-t mentem, majd kiolvastam járó motornál a kódokat:
-P0251 - Befecskendezõ Szivattyú Üzemanyag Adagolás Vezérlés A
-C1302 - Bal első szigetelt csatlakozó áramkör hiba
-C1100 - ABS szivattyúkapcsoló áramkör hiba

2. Az előbbi hiba után újraindítottam a motort minden kód eltűnt, előjött egy új (P007F). Ismét útnak indultam, pálya, nagy gáz (ez úttal 4-esben) majd mögöttem nagy füst felhő, vészüzem és a motor leállt (kb. 15 sec-en belül). A gyújtás levétele nélkül a kódok:
-P1211 - Befecskendezõ Vezérlõ Nyomás Magasabb/Alacsonyabb mint a Kívánt (motor jár)
-P0251 - Befecskendezõ Szivattyú Üzemanyag Adagolás Vezérlés A
-C1312 - jobb első kerék fék hidraulikanyomás jelátalakító áramkör hiba
-P1102 - Légtömegáram Érzékelõ Tartományban De Alacsonyabb a Vártnál
-C1100 - ABS szivattyúkapcsoló áramkör hiba

3. Ismét újraindítottam a motort, és ismét csak a P007F kód volt bent, normálisan működött.

Ez volt tegnap. Mai napon leszedtem a go. szűrőt, átmostam és sajnos apró fémforgácsok jöttek ki belőle. Részemről a következtetés egyértelmű, nagynyomású + 4 porlasztót cserélni kell és üa rsz-t átmosni.

Az első kérdésem, hogy van-e valami egyéb következtetésetek ezek alapján (a hibakódok nekem elég furcsák) vagy valószínűsíthető, hogy a felújítás után okés lesz? Tudok kiolvasni élő adatokat is, ha szükséges.
Második, hogy a rossz tapasztalatok miatt inkább én szeretném csinálni a dolgot (nem vagyok autószerelő, de inkább én rontsam el mint más). Szóval tudnátok ajánlani olyan műhelyt, ahol bemérik és esetlegesen felújítják a porlasztókat és a magasnyomásút?

Köszönöm a segítséget,
Csaba
www.mpdiesel.hu
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
antalodor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47287 Dátum: 2020.12.24 csütörtök, 21:20:06 »

Kedves Tagok!

Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia / N7BA

 Egy kis segítségre lenne szükségem. Kezdem a végével. Rángat, dadog, ciripel a motortérből, nem áll be az alapjárat, magas üzemanyag fogyasztás.

Előzmények: vásárlás utáni kötelező szervízkörök + váltó, kuplungszett, kettőstömegű csere. Fékbetét cserék után folyamatosan abs elektronika hibakód/ettől függetlenül működik a rendszer/. Majd adta a jóisten elszállt a műszerfal. Hála a modern technikának, a sebességet a telefonom navija mutatta. Menet közben kiderült, hogy motor test hiba. Pucolás, új csavar, azóta patent. Majd kapott egy kis/izé több lett a kelleténél/ féktisztítót a légbeömlőn. Túlpörgött, leállítottam, ment még egy kicsit, majd stop. Diagnosztika, hibakódok törölve, majd újra indítás. Ettől kezdődött a dadogás, rángatás. Elküldtem logopédushoz, de hiába/üzemanyagszűrő csere, szenzorok cserélve, porlasztók határértéken belül/. Ami még ehhez, hogy lelőtte a vízcsövet. Visszarakva, feltöltve, légtelenítve. Ami a diagot érinti, hibakód nincs, mérési eredmények még elmennek/korához képest/. Ami fura, hogy ha engedek az injektor felől az üzemanyag nyomásból, akkor a hiba megszűnik. Nem is lenne gond, csak akkor a diesel fele az aszfaltra folyna/lavórt mégsem tehetek alá/. Szóval jelenleg tanácstalan vagyok, hogy mi lehet még. Ja és egy apróság még, hogy indulás után eltelik egy kis idő/10-15 másodperc/ mire a hiba előjön. Úgy érzem, mint ha egy alkatrészről beszélnék folyamatosan. Ti tudjátok, hogy melyik ez?

 Válaszotokat köszönöm.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47288 Dátum: 2020.12.24 csütörtök, 21:37:31 »

Kedves Tagok!

Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia / N7BA

 Egy kis segítségre lenne szükségem. Kezdem a végével. Rángat, dadog, ciripel a motortérből, nem áll be az alapjárat, magas üzemanyag fogyasztás.

Előzmények: vásárlás utáni kötelező szervízkörök + váltó, kuplungszett, kettőstömegű csere. Fékbetét cserék után folyamatosan abs elektronika hibakód/ettől függetlenül működik a rendszer/. Majd adta a jóisten elszállt a műszerfal. Hála a modern technikának, a sebességet a telefonom navija mutatta. Menet közben kiderült, hogy motor test hiba. Pucolás, új csavar, azóta patent. Majd kapott egy kis/izé több lett a kelleténél/ féktisztítót a légbeömlőn. Túlpörgött, leállítottam, ment még egy kicsit, majd stop. Diagnosztika, hibakódok törölve, majd újra indítás. Ettől kezdődött a dadogás, rángatás. Elküldtem logopédushoz, de hiába/üzemanyagszűrő csere, szenzorok cserélve, porlasztók határértéken belül/. Ami még ehhez, hogy lelőtte a vízcsövet. Visszarakva, feltöltve, légtelenítve. Ami a diagot érinti, hibakód nincs, mérési eredmények még elmennek/korához képest/. Ami fura, hogy ha engedek az injektor felől az üzemanyag nyomásból, akkor a hiba megszűnik. Nem is lenne gond, csak akkor a diesel fele az aszfaltra folyna/lavórt mégsem tehetek alá/. Szóval jelenleg tanácstalan vagyok, hogy mi lehet még. Ja és egy apróság még, hogy indulás után eltelik egy kis idő/10-15 másodperc/ mire a hiba előjön. Úgy érzem, mint ha egy alkatrészről beszélnék folyamatosan. Ti tudjátok, hogy melyik ez?

 Válaszotokat köszönöm.
nem mondta senki, hogy  a féktisztítóval tönkreteszed a motort? Mivan, ha elgörbült a hajtókar?De lerúghatta volna a hengerfejet is.

Na mind1...ha üzemanyag rendszeri hiba miatt dadog,egy csere ebből segíthet,még próbából is,ha tudsz másikat szerezni: https://www.autoalkatreszonline24.hu/delphi/7672313?gshp=1&gclid=Cj0KCQiAlZH_BRCgARIsAAZHSBm91Hms0Mqta8i7kz4z0u1oXRGSvX87e5-R1lb_wfE57B55F5KzlGMaAm3GEALw_wcB
 
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
antalodor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47289 Dátum: 2020.12.25 péntek, 09:04:52 »

nem mondta senki, hogy  a féktisztítóval tönkreteszed a motort? Mivan, ha elgörbült a hajtókar?De lerúghatta volna a hengerfejet is.

Na mind1...ha üzemanyag rendszeri hiba miatt dadog,egy csere ebből segíthet,még próbából is,ha tudsz másikat szerezni: https://www.autoalkatreszonline24.hu/delphi/7672313?gshp=1&gclid=Cj0KCQiAlZH_BRCgARIsAAZHSBm91Hms0Mqta8i7kz4z0u1oXRGSvX87e5-R1lb_wfE57B55F5KzlGMaAm3GEALw_wcB
 
Köszi a tippet. Van egy komplett donorom. Megnézem és visszajelzek. És igen, a hibákból tanul az ember. Persze ami a nagyokos himihumi, kompakt, tuti, nekem bevált, kicsi olcsó módszereket illeti.
Naplózva
Suszti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #47290 Dátum: 2020.12.25 péntek, 16:42:18 »

Sziasztok!

Kezdeném azzal, hogy igyekeztem olvasgatni, mielőtt ezt most megírom.
Így sok kérdésemre választ kaptam. Smiley

Pár kérdésem azonban még maradt:

https://www.aliexpress.com/item/32761077242.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.c2137024W5FV61&algo_pvid=6f691c37-c6db-4197-928b-32eb5cd5908d&algo_expid=6f691c37-c6db-4197-928b-32eb5cd5908d-0&btsid=0b0a0ae216079267391702932e075e&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
Ezzel úgy is lehet adatokat olvasni, hogy nem állítom le a kocsit? Azért kérdezem mert úgy hallottam, hogy van, amivel csak álló autót lehet olvasni gyújtáson, de ezzel meg az lehet a gond, hogy leállítás után törli a memóriája egy részét.

Na és akkor most jön az a kérdésem, amire még reális választ sosem kaptam, és el sem tudom képzelni, mi lehet a gond...
2000 ccm, 131 lóerő, diesel.
Nem melegszik be a motorja normál használat mellett. Ne úgy értsétek, hogy 10 km-e, vagy 25 km-en nem melegszik be, hanem úgy, hogy 200 km-en sem.
2x volt termosztát cserélve, a 2. már eredeti ford.
Jönnek azok a felvetések, hogy jeladó hibásodott meg, valami nem jól mér... csakhogy sajnos az jól mér, mert a kocsiban fűtés sincs... ugye ha nincs honnét hőt elvonni. Roll Eyes
90 km/h folyamatos sebességnél kb 60 egypár fokig melegszik be.
110 körül 70pár fok.
130nál már alakulgat...
150 folyamatos tempó mellett lehet azt mondani, hogy minden jó. Beáll a vízhőfok mutató a megfelelő függőlegesbe.
Hogy még fokozzam, ezt úgy tudja, hogy az első hűtőrács rész mögött már van egy pont akkora karton, ami azt teljesen lezárja.
Továbbá... ha lejtőn gurulok le motorfékkel... olyan 1km-e lejtő már elég rá, hogy újra 60 fokra húzódjon vissza a mutató.

Az autót én keményem munkás autónak is használtam egy időben. Vigyáztam rá, de 2 tonnát húztam vele. (tudom... 1555-ös a horog...)
Ráadásul olyan 2 tonnát, aminek elől 4,5 négyzetméter függőleges felülete volt. 4-esben 80 tempómattal lassult az autó dombon felfelé. Shocked
Az ilyen használat mellett legalább volt fűtés rendesen... Grin Érdekességnek leírom: alap fogyasztása 5 liter körüli, pálya 6 liter kb, az említett használat 18 volt... beka3

Azonban ilyen durva használat mellett sem volt soha semmi baja az autónak, pedig minden egyes alkatrésze megkapta a maximum nyomatékot, de minden mindig bírta. Ok, kuplungot megette a használat, de így is 250.000 körül kapott újat, kettőstömegüvel, mindennel együtt. Lengőkarok, szilentek szintén használódtak, de ez egyáltalán nem a kocsi hibája.
334.000 km van az autóban.
Van egy kis ford ka-nk is mellette. A mondeo 99%-ban csak hosszú útra megy. Garázsban tárolt, sehol egy rozsda.

Ha van bármi tippetek, hogy milyen irányba lehetne elkezdeni gondolkodni, azt nagyon megköszönném! help
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #47291 Dátum: 2020.12.25 péntek, 17:28:45 »

Sziasztok!

Kezdeném azzal, hogy igyekeztem olvasgatni, mielőtt ezt most megírom.
Így sok kérdésemre választ kaptam. Smiley

Pár kérdésem azonban még maradt:

https://www.aliexpress.com/item/32761077242.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.c2137024W5FV61&algo_pvid=6f691c37-c6db-4197-928b-32eb5cd5908d&algo_expid=6f691c37-c6db-4197-928b-32eb5cd5908d-0&btsid=0b0a0ae216079267391702932e075e&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
Ezzel úgy is lehet adatokat olvasni, hogy nem állítom le a kocsit? Azért kérdezem mert úgy hallottam, hogy van, amivel csak álló autót lehet olvasni gyújtáson, de ezzel meg az lehet a gond, hogy leállítás után törli a memóriája egy részét.

Na és akkor most jön az a kérdésem, amire még reális választ sosem kaptam, és el sem tudom képzelni, mi lehet a gond...
2000 ccm, 131 lóerő, diesel.
Nem melegszik be a motorja normál használat mellett. Ne úgy értsétek, hogy 10 km-e, vagy 25 km-en nem melegszik be, hanem úgy, hogy 200 km-en sem.
2x volt termosztát cserélve, a 2. már eredeti ford.
Jönnek azok a felvetések, hogy jeladó hibásodott meg, valami nem jól mér... csakhogy sajnos az jól mér, mert a kocsiban fűtés sincs... ugye ha nincs honnét hőt elvonni. Roll Eyes
90 km/h folyamatos sebességnél kb 60 egypár fokig melegszik be.
110 körül 70pár fok.
130nál már alakulgat...
150 folyamatos tempó mellett lehet azt mondani, hogy minden jó. Beáll a vízhőfok mutató a megfelelő függőlegesbe.
Hogy még fokozzam, ezt úgy tudja, hogy az első hűtőrács rész mögött már van egy pont akkora karton, ami azt teljesen lezárja.
Továbbá... ha lejtőn gurulok le motorfékkel... olyan 1km-e lejtő már elég rá, hogy újra 60 fokra húzódjon vissza a mutató.

Az autót én keményem munkás autónak is használtam egy időben. Vigyáztam rá, de 2 tonnát húztam vele. (tudom... 1555-ös a horog...)
Ráadásul olyan 2 tonnát, aminek elől 4,5 négyzetméter függőleges felülete volt. 4-esben 80 tempómattal lassult az autó dombon felfelé. Shocked
Az ilyen használat mellett legalább volt fűtés rendesen... Grin Érdekességnek leírom: alap fogyasztása 5 liter körüli, pálya 6 liter kb, az említett használat 18 volt... beka3

Azonban ilyen durva használat mellett sem volt soha semmi baja az autónak, pedig minden egyes alkatrésze megkapta a maximum nyomatékot, de minden mindig bírta. Ok, kuplungot megette a használat, de így is 250.000 körül kapott újat, kettőstömegüvel, mindennel együtt. Lengőkarok, szilentek szintén használódtak, de ez egyáltalán nem a kocsi hibája.
334.000 km van az autóban.
Van egy kis ford ka-nk is mellette. A mondeo 99%-ban csak hosszú útra megy. Garázsban tárolt, sehol egy rozsda.

Ha van bármi tippetek, hogy milyen irányba lehetne elkezdeni gondolkodni, azt nagyon megköszönném! help

Melyik termosztát volt cserélve, a főköri, vagy az olajköri? Milyen került bele, gyári, utángyártott?
Naplózva
antalodor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47292 Dátum: 2020.12.25 péntek, 18:01:51 »

nem mondta senki, hogy  a féktisztítóval tönkreteszed a motort? Mivan, ha elgörbült a hajtókar?De lerúghatta volna a hengerfejet is.

Na mind1...ha üzemanyag rendszeri hiba miatt dadog,egy csere ebből segíthet,még próbából is,ha tudsz másikat szerezni: https://www.autoalkatreszonline24.hu/delphi/7672313?gshp=1&gclid=Cj0KCQiAlZH_BRCgARIsAAZHSBm91Hms0Mqta8i7kz4z0u1oXRGSvX87e5-R1lb_wfE57B55F5KzlGMaAm3GEALw_wcB
 
Csere megvolt. Egy kicsit javult a helyzet, de nem sokat. Ráfért a csere. Viszont a probléma maradt. Menet közben néztem a rail nyomást és vacak. Felépülni felépül 1000 bar fölé, de menet közben, főleg terhelésre fulákol és az értékeken is látszik. Leesik a nyomás, feltolja, leesik, feltolja... És végezetül malacfarok, letiltás. Megnéztem a hibakódokat és a klasszik p1211, p0251, p1102. Ezek közül csak a p0251-et nem engedi törölni. Mellékelek képeket
Naplózva
antalodor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47293 Dátum: 2020.12.25 péntek, 18:14:39 »

Csere megvolt. Egy kicsit javult a helyzet, de nem sokat. Ráfért a csere. Viszont a probléma maradt. Menet közben néztem a rail nyomást és vacak. Felépülni felépül 1000 bar fölé, de menet közben, főleg terhelésre fulákol és az értékeken is látszik. Leesik a nyomás, feltolja, leesik, feltolja... És végezetül malacfarok, letiltás. Megnéztem a hibakódokat és a klasszik p1211, p0251, p1102. Ezek közül csak a p0251-et nem engedi törölni. Mellékelek képeket
https://photos.app.goo.gl/ZhGWp5Z271swkfeBA
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47294 Dátum: 2020.12.25 péntek, 18:29:53 »

Sziasztok!

Kezdeném azzal, hogy igyekeztem olvasgatni, mielőtt ezt most megírom.
Így sok kérdésemre választ kaptam. Smiley

Pár kérdésem azonban még maradt:

https://www.aliexpress.com/item/32761077242.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.c2137024W5FV61&algo_pvid=6f691c37-c6db-4197-928b-32eb5cd5908d&algo_expid=6f691c37-c6db-4197-928b-32eb5cd5908d-0&btsid=0b0a0ae216079267391702932e075e&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
Ezzel úgy is lehet adatokat olvasni, hogy nem állítom le a kocsit? Azért kérdezem mert úgy hallottam, hogy van, amivel csak álló autót lehet olvasni gyújtáson, de ezzel meg az lehet a gond, hogy leállítás után törli a memóriája egy részét.

Na és akkor most jön az a kérdésem, amire még reális választ sosem kaptam, és el sem tudom képzelni, mi lehet a gond...
2000 ccm, 131 lóerő, diesel.
Nem melegszik be a motorja normál használat mellett. Ne úgy értsétek, hogy 10 km-e, vagy 25 km-en nem melegszik be, hanem úgy, hogy 200 km-en sem.
2x volt termosztát cserélve, a 2. már eredeti ford.
Jönnek azok a felvetések, hogy jeladó hibásodott meg, valami nem jól mér... csakhogy sajnos az jól mér, mert a kocsiban fűtés sincs... ugye ha nincs honnét hőt elvonni. Roll Eyes
90 km/h folyamatos sebességnél kb 60 egypár fokig melegszik be.
110 körül 70pár fok.
130nál már alakulgat...
150 folyamatos tempó mellett lehet azt mondani, hogy minden jó. Beáll a vízhőfok mutató a megfelelő függőlegesbe.
Hogy még fokozzam, ezt úgy tudja, hogy az első hűtőrács rész mögött már van egy pont akkora karton, ami azt teljesen lezárja.
Továbbá... ha lejtőn gurulok le motorfékkel... olyan 1km-e lejtő már elég rá, hogy újra 60 fokra húzódjon vissza a mutató.

Az autót én keményem munkás autónak is használtam egy időben. Vigyáztam rá, de 2 tonnát húztam vele. (tudom... 1555-ös a horog...)
Ráadásul olyan 2 tonnát, aminek elől 4,5 négyzetméter függőleges felülete volt. 4-esben 80 tempómattal lassult az autó dombon felfelé. Shocked
Az ilyen használat mellett legalább volt fűtés rendesen... Grin Érdekességnek leírom: alap fogyasztása 5 liter körüli, pálya 6 liter kb, az említett használat 18 volt... beka3

Azonban ilyen durva használat mellett sem volt soha semmi baja az autónak, pedig minden egyes alkatrésze megkapta a maximum nyomatékot, de minden mindig bírta. Ok, kuplungot megette a használat, de így is 250.000 körül kapott újat, kettőstömegüvel, mindennel együtt. Lengőkarok, szilentek szintén használódtak, de ez egyáltalán nem a kocsi hibája.
334.000 km van az autóban.
Van egy kis ford ka-nk is mellette. A mondeo 99%-ban csak hosszú útra megy. Garázsban tárolt, sehol egy rozsda.

Ha van bármi tippetek, hogy milyen irányba lehetne elkezdeni gondolkodni, azt nagyon megköszönném! help

Adatot csak úgy lehet olvasni, ha nem állítod le. Ha áll, akkor mit akarsz tőle? Alszik az elektronika is... Minimum gyújtás kell, vagy járó motor, attól függően, hogy mit akarsz.

Nem a motorblokk oldalán a "nagy" termosztátot kell cserélni, hanem van a motorblokk elején is egy másik, attól a sok lamellás hőcserélőtől a jobb lámpa felé induló cső tövében. Ez az "olajköri" termosztát, aminek semmi köze a motorolajhoz, ugyanúgy hűtővíz van benne, csak az a hőcserléső szolgál a motorolaj és a víz közötti hőcserére, azért szokták így hívni.

Szóval oda, a lámpa felé induló csőbe tegyél bele egy ilyet:

https://www.ecstuning.com/b-genuine-volkswagen-audi-parts/transmission-cooler-thermostat/4e0121113/

Keresd meg, hol kapni itthon, cikkszám alapján meglesz. Nem lesz könnyű beszerelni, mert vastagabb a csonkja, mint a cső, de sok szilikon és némi erőszak segít. )

Persze lehet cserélni ezt a termosztátot is, de sajnos felépítéséből adódóan bármikor újra tönkremehet. A FAQ-ban is találsz róla részletesebb tudnivalókat, meg tippet is, hogyan lehet üzembiztosabbá tenni.

Azt a kartont meg hamar vedd ki az autóból, ha jót akarsz magadnak... Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47295 Dátum: 2020.12.25 péntek, 20:01:53 »

Csere megvolt. Egy kicsit javult a helyzet, de nem sokat. Ráfért a csere. Viszont a probléma maradt. Menet közben néztem a rail nyomást és vacak. Felépülni felépül 1000 bar fölé, de menet közben, főleg terhelésre fulákol és az értékeken is látszik. Leesik a nyomás, feltolja, leesik, feltolja... És végezetül malacfarok, letiltás. Megnéztem a hibakódokat és a klasszik p1211, p0251, p1102. Ezek közül csak a p0251-et nem engedi törölni. Mellékelek képeket
P0251 (Fuel metering valve (IMV) control error)
Symptoms:
* Extremely poor engine performance - glow plug warning lamp flashes.
* Engine cuts out - glow plug warning lamp flashes.
* Engine will not start.
Cause:
* The fuel rail pressure demanded by the system cannot be achieved without the IMV opening
beyond the tolerance specified for that pressure.
• NOTE:The fault descriptions listed below should be worked through in order.
1. Restriction in the low-pressure fuel system, which could be caused by a blockage of a fuel line
or the fuel filter, or a damaged fuel line.
2. Air in the low-pressure system: Check using transparent hoses or remote feed the fuel injection
pump with a filtered proprietary fuel supply to eliminate the vehicle low-pressure fuel system
entirely. Leaking fuel lines or connections can cause air in fuel.
• NOTE:When using transparent hoses a small amount of air in the fuel system is normal due to a
permanent bleed hole in the fuel filter.
Recirculation of fuel will occur through the fuel filter until the temperature of the return fuel is over
40°C (hence any air in the system will re-circulate until the fuel is above 40°C and is being
returned to the fuel tank).
3. Faulty fuel injection pump, transfer pump part, or pressure control valve. Fuel injection pump
internal transfer pressure needs to be at least 6 bar to achieve high pressure chamber filling (to
generate the required fuel rail pressure). Check the following (if the engine does not start):
• Remote feed the fuel injection pump with a filtered, proprietary fuel supply.
If the engine will start when the fuel supply is pressurized or held above the fuel injection pump
intake (gravity fed), but will not start when the fuel supply is not pressurized or held below the fuel
injection pump intake then it is likely that there is a fault with the internal transfer pump (i.e. not
able to draw fuel).
4. Faulty fuel injection pump - high-pressure part or inlet metering valve (IMV):
• Carry out a guided fuel pressure test diagnosis.
(symptom "No engine start" or "Poor driveability").
CAUTION: Do not crank the engine for more than 5 seconds. The fuel injection pump will be
damaged with long or repeated cranking and no transfer pressure.
• Check the fuel pressure (with the ignition ON, engine OFF) (it should fluctuate between 4 and
10 bar maximum). If a default fuel pressure of 2000 bar is displayed then there is an electrical
fault on the fuel pressure sensor (connector, wiring etc.).
• Check the fuel pressure at the moment the engine starts (target value = 300 bar ± 50 bar).
• Check the fuel pressure at idling (target value = 250 bar ± 40 bar).
5. Injectors:
• Perform a return quantity test. If high return quantities are experienced, check a sample of fuel
from the FIP return for black metallic swarf . Go to the next step.
6. Swarf in the system:
• Despite improved materials it is possible there may be swarf in the system, without the fuel
injection pump being defective.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
antalodor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47296 Dátum: 2020.12.26 szombat, 12:44:56 »

P0251 (Fuel metering valve (IMV) control error)
Symptoms:
* Extremely poor engine performance - glow plug warning lamp flashes.
* Engine cuts out - glow plug warning lamp flashes.
* Engine will not start.
Cause:
* The fuel rail pressure demanded by the system cannot be achieved without the IMV opening
beyond the tolerance specified for that pressure.
• NOTE:The fault descriptions listed below should be worked through in order.
1. Restriction in the low-pressure fuel system, which could be caused by a blockage of a fuel line
or the fuel filter, or a damaged fuel line.
2. Air in the low-pressure system: Check using transparent hoses or remote feed the fuel injection
pump with a filtered proprietary fuel supply to eliminate the vehicle low-pressure fuel system
entirely. Leaking fuel lines or connections can cause air in fuel.
• NOTE:When using transparent hoses a small amount of air in the fuel system is normal due to a
permanent bleed hole in the fuel filter.
Recirculation of fuel will occur through the fuel filter until the temperature of the return fuel is over
40°C (hence any air in the system will re-circulate until the fuel is above 40°C and is being
returned to the fuel tank).
3. Faulty fuel injection pump, transfer pump part, or pressure control valve. Fuel injection pump
internal transfer pressure needs to be at least 6 bar to achieve high pressure chamber filling (to
generate the required fuel rail pressure). Check the following (if the engine does not start):
• Remote feed the fuel injection pump with a filtered, proprietary fuel supply.
If the engine will start when the fuel supply is pressurized or held above the fuel injection pump
intake (gravity fed), but will not start when the fuel supply is not pressurized or held below the fuel
injection pump intake then it is likely that there is a fault with the internal transfer pump (i.e. not
able to draw fuel).
4. Faulty fuel injection pump - high-pressure part or inlet metering valve (IMV):
• Carry out a guided fuel pressure test diagnosis.
(symptom "No engine start" or "Poor driveability").
CAUTION: Do not crank the engine for more than 5 seconds. The fuel injection pump will be
damaged with long or repeated cranking and no transfer pressure.
• Check the fuel pressure (with the ignition ON, engine OFF) (it should fluctuate between 4 and
10 bar maximum). If a default fuel pressure of 2000 bar is displayed then there is an electrical
fault on the fuel pressure sensor (connector, wiring etc.).
• Check the fuel pressure at the moment the engine starts (target value = 300 bar ± 50 bar).
• Check the fuel pressure at idling (target value = 250 bar ± 40 bar).
5. Injectors:
• Perform a return quantity test. If high return quantities are experienced, check a sample of fuel
from the FIP return for black metallic swarf . Go to the next step.
6. Swarf in the system:
• Despite improved materials it is possible there may be swarf in the system, without the fuel
injection pump being defective.

Köszi az infót, de ezzel nem jutottam előrébb. Nekem gyári szintű diagom van és magyar nyelven tolja ugyanezt. Ami fejlemény van, hogy elő tudok állítani hiba mentes alapjáratot. Na de hogyan? Seggre ültem tőle: szélvédő fűtés bekapcs és rángatás mentes alapjárat van. A diag jelezte a túltöltést, de a biztonság kedvéért rámértem multival. 14,6-ig jó, a fölött vergődik a vas. Na ez mi? Megnézek egy generátor cserét és meglátjuk. Lehet, hogy elszállt a feszszabályozó is a túlpörgésnél. Nem kizárt. Összegezve az eddigieket: nagyon hálás a masina a sok pucolásért és szenzor, alkatrész cseréért. Mert a fogyasztáson és a menettulajdonságokon is óriási javulást mutat.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47297 Dátum: 2020.12.26 szombat, 12:52:05 »

Köszi az infót, de ezzel nem jutottam előrébb. Nekem gyári szintű diagom van és magyar nyelven tolja ugyanezt. Ami fejlemény van, hogy elő tudok állítani hiba mentes alapjáratot. Na de hogyan? Seggre ültem tőle: szélvédő fűtés bekapcs és rángatás mentes alapjárat van. A diag jelezte a túltöltést, de a biztonság kedvéért rámértem multival. 14,6-ig jó, a fölött vergődik a vas. Na ez mi? Megnézek egy generátor cserét és meglátjuk. Lehet, hogy elszállt a feszszabályozó is a túlpörgésnél. Nem kizárt. Összegezve az eddigieket: nagyon hálás a masina a sok pucolásért és szenzor, alkatrész cseréért. Mert a fogyasztáson és a menettulajdonságokon is óriási javulást mutat.
a generátor is okozhat ilyen problémát.Jó ötlet a cseréje. Korábban voltak olyan esetek, hogy a rendszerbe NEM illeszkedő generátor ilyen hibát okozott. Nyilván nálad a generátor meghibásodása okozhatja. De még csak az sem biztos, hogy tönkre ment a fesz szab,elég ha a csúszógyűrűk vagy a bronzkefék elkoptak.
Javítható,itt egy leírás a folyamatról: http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Villog%C3%B3_f%C3%A9nyek-avagy,hogyan_cser%C3%A9lj%C3%BCnk_bronzkef%C3%A9ket_a_gener%C3%A1torban

Bár a P0251 es hibakódnak ehhez semmi köze.Az továbbra is üzemanyagrendszeri hiba miatt jön.
Amit linkeltem az az TIS szerinti szervíz bulletin a szervízek számára a hibakód esetén. Az a  szentírás.
« Utoljára szerkesztve: 2020.12.26 szombat, 12:57:39 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
antalodor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47298 Dátum: 2020.12.26 szombat, 16:59:38 »

a generátor is okozhat ilyen problémát.Jó ötlet a cseréje. Korábban voltak olyan esetek, hogy a rendszerbe NEM illeszkedő generátor ilyen hibát okozott. Nyilván nálad a generátor meghibásodása okozhatja. De még csak az sem biztos, hogy tönkre ment a fesz szab,elég ha a csúszógyűrűk vagy a bronzkefék elkoptak.
Javítható,itt egy leírás a folyamatról: http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Villog%C3%B3_f%C3%A9nyek-avagy,hogyan_cser%C3%A9lj%C3%BCnk_bronzkef%C3%A9ket_a_gener%C3%A1torban

Bár a P0251 es hibakódnak ehhez semmi köze.Az továbbra is üzemanyagrendszeri hiba miatt jön.
Amit linkeltem az az TIS szerinti szervíz bulletin a szervízek számára a hibakód esetén. Az a  szentírás.
Generátor kicserélve. Az alapjárat 800-810 között van. Szép sima, nem rángat. Az üzemanyag rendszer továbbra is vacakol. Amire jutottam a diaggal, hogy a rail nyomást nem tartja meg. Hatodikba váltásnál nincs elég nyomás és letilt. Ahogy nézegettem, a szivattyú ki tudja termelni az 1200-at is, de ha nincs fordulatszám, akkor pillanatok alatt elillan. Na de, hogy hol, hova? Ki tudja. Vészes üzemanyagfolyásos nyomok nincsenek a csövek környékén, tehát valahol máshol illan el. A kérdés, hogy hol? Néztem a porlasztókat is, de az égéstér felé nem szökik. Két lehetőség maradt: vagy a visszafolyó ágon megy el, vagy a magasnyomásúból. Ez utóbbiban nem tudom, hogy mi az, ami megtartja. Majd holnap folyt köv.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47299 Dátum: 2020.12.26 szombat, 20:26:36 »

Generátor kicserélve. Az alapjárat 800-810 között van. Szép sima, nem rángat. Az üzemanyag rendszer továbbra is vacakol. Amire jutottam a diaggal, hogy a rail nyomást nem tartja meg. Hatodikba váltásnál nincs elég nyomás és letilt. Ahogy nézegettem, a szivattyú ki tudja termelni az 1200-at is, de ha nincs fordulatszám, akkor pillanatok alatt elillan. Na de, hogy hol, hova? Ki tudja. Vészes üzemanyagfolyásos nyomok nincsenek a csövek környékén, tehát valahol máshol illan el. A kérdés, hogy hol? Néztem a porlasztókat is, de az égéstér felé nem szökik. Két lehetőség maradt: vagy a visszafolyó ágon megy el, vagy a magasnyomásúból. Ez utóbbiban nem tudom, hogy mi az, ami megtartja. Majd holnap folyt köv.
A rail nyomásnak 1800bar a csúcsnyomása.
Vedd ki a szűrőt,és engedd ki belőle a gázolajat egy műanyag pohárba. Ha egy mágnest aláteszel, és az olajban összegyűjti a fémreszeléket,akkor meg is van a hiba.
Szivattyúhalál,ezért nincs meg a nyomás.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 939 940 941 942 943 944 945 [946] 947 948 949 950 951 952 953 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.109 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.