Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:15:30
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
110
111
112
113
114
115
116
[
117
]
118
119
120
121
122
123
124
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14628203 alkalommal)
0 Felhasználó és 90 vendég van a témában
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5800 Dátum:
2010.11.12 péntek, 21:15:36 »
Idézetet írta: poliver - 2010.11.12 péntek, 19:57:52
Sajnos tegnap engem is elért a turbo halála, pedig annyira kímélem az autót, soha nem nyomom neki, most kapott új olajat ... A tengely adta meg magát, elég nagyot mozdul. Csak a komplett csere a megoldás? Tudtok esetleg olyat akinek van elfekvőben esetleg turboja és nem arany árban adná? Köszi!
ha nem mart bele a házba, fel tudod újíttatni.
felcsiki, gédra, stb
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5801 Dátum:
2010.11.12 péntek, 21:18:42 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.11.12 péntek, 16:34:50
pedig szokták. Az EUR4-es elektromos turbók háklisak a füstterelő lamellák elkormolódására, mert ilyenkor a léptetőmotor nem tud állítani a geometrián, amit jelez a fedcomp felé.
Sok lyukas turbócsővel és/vagy városi mászkálás és/vagy dugózatlan egr tud koromszennyeződést csinálni a füstterelőkön. Van is direkt turbótisztító spray, ami leszedi a koszt. Szétszedni szét lehet, de ahhoz le kell venni a leömlőt is. A csigát 6 csavar fogja a leömlőhöz, de szerintem nincs ember, aki a füstterelő rendszert függőleges helyzetben vis***akja a helyére, ezért kell levenni a leömlőt is.
nekem csak az volt gyanus, hogy ugy irt rola, mintha ilyen kiszedem/beteszem és kész is munka lenne.
Naplózva
poliver
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5802 Dátum:
2010.11.12 péntek, 21:59:17 »
És egy turbofelújítás mennyibe fájna? Gondolom még mindig olcsóbb, mint ha veszek egy komplettet.
Naplózva
mpkfa
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5803 Dátum:
2010.11.13 szombat, 09:03:30 »
sziasztok!
tud valaki segiteni abban hogy a ford navigációhoz hol lehet kapni a legfrissebb térkép dvd-t amely magyar nyevü
hanggal lenne?
kezdő mondeós vagyok !
Naplózva
p.otti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5804 Dátum:
2010.11.13 szombat, 10:57:20 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.11.08 hétfő, 15:38:16
Azmiaz a ventilátor szíj? Mi volt az angol terminológia? Merthogy a mondeoban nincs "ventilátorszíj" van viszont hosszbordás szíj a generátoron/klímán és a szervo/vízpumpa kombináción. Az egyik a motor szemből bal oldalán a másik meg a jobbon van.
A generátor oldali szíj angol neve front auxiliary belt system (aux belt) és azért lehet "ventilátorhoz" köze, mert ez hajtja a klímakompresszort.
Ha ezzel van a gond, akkor szíj (=belt), szíjfeszítő (=tensioner), vezetőgörgők (=roller) (2db), főtengely szíjtárcsa (=dual mass crankshaft pulley) csere lehet + az általunk (is) ajánlott generátor szabadonfutó (=alternator clutch pulley) felszerelése. Ez kvázi örökre megoldja a dolgot. Árban nem olcsó, 300-500GBP. De ha nincs nagyon szétmenve a feszítő és a főtengely tárcsa, a generátor szabadonfutósítása megoldja.
Ha angol segítség kell, érdemes benézni a talkford.com-ra.
Szia!
Csak most olvastam a hozzászólásod..bocsi.
Szóval a szerelő diagnózisa elsőre fanbelt volt..most jöttünk haza a szerelőtől meg mutatta amit kicserélt..leirattam a nevét: fanbelt tensioner (100GBP)+ cserélni kell a "crankshaft pulley"-t (már tudom főtengely szíjtárcsa) ez +100GBP és akkor ezzel megoldottuk a problémát.
Szóval ez van de legalább már szépen megy az autó megint. Akkor ez így most rendben van u :worship:gye?
Köszönöm mégegyszer a kimerítő választ
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5805 Dátum:
2010.11.13 szombat, 11:25:20 »
Idézetet írta: p.otti - 2010.11.13 szombat, 10:57:20
Szia!
Csak most olvastam a hozzászólásod..bocsi.
Szóval a szerelő diagnózisa elsőre fanbelt volt..most jöttünk haza a szerelőtől meg mutatta amit kicserélt..leirattam a nevét: fanbelt tensioner (100GBP)+ cserélni kell a "crankshaft pulley"-t (már tudom főtengely szíjtárcsa) ez +100GBP és akkor ezzel megoldottuk a problémát.
Szóval ez van de legalább már szépen megy az autó megint. Akkor ez így most rendben van u :worship:gye?
Köszönöm mégegyszer a kimerítő választ
A kéttömegő főtengelyszíjtárcsát cserélték!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
p.otti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5806 Dátum:
2010.11.13 szombat, 11:28:13 »
És végezetül még egy kérdés
Mondink (2003. 2.0. tdci. 190e km) A megadott paraméterek alapján milyen hiba várható, hogy előjön mostanában )túl vagyunk kuplung, lendkerék, 4porlasztócsúcs és most a főtengyely szíjtárcsa.
Tudom nem általánosítható mikor milyen baja jön elő de azért mégis hátha tudtok tanácsot adni mire számítsunk még ami mostanság adhatja be a kulcsot.
köszi előre is a megosztott tapasztalatokat
Naplózva
p.otti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5807 Dátum:
2010.11.13 szombat, 11:29:01 »
Idézetet írta: alf - 2010.11.13 szombat, 11:25:20
A kéttömegő főtengelyszíjtárcsát cserélték!
köszi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5808 Dátum:
2010.11.13 szombat, 11:30:45 »
Idézetet írta: p.otti - 2010.11.13 szombat, 11:28:13
És végezetül még egy kérdés
Mondink (2003. 2.0. tdci. 190e km) A megadott paraméterek alapján milyen hiba várható, hogy előjön mostanában )túl vagyunk kuplung, lendkerék, 4porlasztócsúcs és most a főtengyely szíjtárcsa.
Tudom nem általánosítható mikor milyen baja jön elő de azért mégis hátha tudtok tanácsot adni mire számítsunk még ami mostanság adhatja be a kulcsot.
köszi előre is a megosztott tapasztalatokat
A komoly dolgokon már túl vagytok.A futómű és fékhibákra lehet számítani,ha még nem voltak,vagy nyilván a kopócuccok-betétek cseréjére.De ezek azért nem olyan nagyságrendű problémák.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
pusu
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5809 Dátum:
2010.11.13 szombat, 11:33:07 »
Idézetet írta: Mad-V - 2010.11.12 péntek, 13:00:19
ha nem vagyok vindisgréc, mennyibe volt ez a turbó pucolás? kiszerelte, szétszedte meg összerakta? új szimmeringeket is tett bele?
neked változó geós a turbáód vagy sem?
A turbó változó a szétszedés összerakás pontosan ,hogy történt azt nem tudom nem voltam ott amikor csinálta szívócsöveket is tisztított a szimeringet nem említette azt nem tudom de 25-ezerbe volt.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5810 Dátum:
2010.11.13 szombat, 16:39:21 »
Idézetet írta: gabe - 2010.11.11 csütörtök, 21:31:46
Én is így szoktam. Csak érdekesség: ez így szabályellenes Ausztriában. A rend őre meg is büntet, ha azt látja, hogy járó motornál kaparod a jeget a szélvédőről. Viszont a dolog miértjét nem igazán értem.
Szia!
Ha még nem kaptál rá választ. Autós újságokban már többször volt téma. Környezetvédelmi szempontból az üzemmeleg motor/katalizátor jár a legkisebb környezeti terheléssel. Ezt akkor érhető el a leghamarabb, ha a beindítást követően egyből mész is az autóval (természetesen ajánlott kíméletesen), illetve így A-tól B-ig eljutva kevesebb fosszilist égetsz, mintha még melegítgetnéd is motor. Az autós lapokban azért azt is le szokták írni, hogy a motor kímélése miatt, illetve a legkisebb kopás elérése érdekében a legjobb ha járatod az autót, mielőtt elindulsz.
Ezek szerint Ausztriában a környezettudatosság még törvényileg is szabályzott - csak úgy füstölögsz he?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5811 Dátum:
2010.11.13 szombat, 17:51:56 »
Idézetet írta: p.otti - 2010.11.13 szombat, 10:57:20
Szia!
Csak most olvastam a hozzászólásod..bocsi.
Szóval a szerelő diagnózisa elsőre fanbelt volt..most jöttünk haza a szerelőtől meg mutatta amit kicserélt..leirattam a nevét: fanbelt tensioner (100GBP)+ cserélni kell a "crankshaft pulley"-t (már tudom főtengely szíjtárcsa) ez +100GBP és akkor ezzel megoldottuk a problémát.
Szóval ez van de legalább már szépen megy az autó megint. Akkor ez így most rendben van u :worship:gye?
Köszönöm mégegyszer a kimerítő választ
Akkor kicserélték a generátor-klíma segédszíj rendszert. feszítő, főtengely tárcsa. Most rendben van, de kb. 10eKm múlva megint fog szólni. Szerintem tetess a generátorra szabadonfutós tárcsát, ZEN5429 tipust például. Ha így tesztek, nem fog előjönni megint. Küldök privátot.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5812 Dátum:
2010.11.13 szombat, 21:48:22 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.11.13 szombat, 16:39:21
Szia!
Ha még nem kaptál rá választ. Autós újságokban már többször volt téma. Környezetvédelmi szempontból az üzemmeleg motor/katalizátor jár a legkisebb környezeti terheléssel. Ezt akkor érhető el a leghamarabb, ha a beindítást követően egyből mész is az autóval (természetesen ajánlott kíméletesen), illetve így A-tól B-ig eljutva kevesebb ***szilist égetsz, mintha még melegítgetnéd is motor. Az autós lapokban azért azt is le szokták írni, hogy a motor kímélése miatt, illetve a legkisebb kopás elérése érdekében a legjobb ha járatod az autót, mielőtt elindulsz.
Ezek szerint Ausztriában a környezettudatosság még törvényileg is szabályzott - csak úgy füstölögsz he?
Az én szomszédaim nem voltak annyira környezettudatosak, viszont az egyik barátomat figyelmeztette a szomszédja, hogy "Bitte den Motor abstellen!".
Persze ezt a hozáállást azért irigylem az osztrákoktól. Még azt is bírom, hogy az osztrák rendőr meg is kér rá rögtön, amikor megállít.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Wah
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5813 Dátum:
2010.11.13 szombat, 21:51:55 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2010.10.30 szombat, 22:43:53
Nálam egyenként újra beírták a kódokat és elmentették.Megvan határozva a sorrend ,hogy melyikkel kell kezdeni és így tovább.Arra kell vigyázni,hogy ne üsd el mert a végén derül ki,hogy valami nem jó és lehet kezdeni előröl.Nem egy bonyolult dolog.A sorrendre nem emlékszem,pedig nem egyszer láttam ,hogy csinálják.Még a kódokat én diktáltam.
Úgy néz ki az újraprogramozás segített! Már szép dízel hangja van az autónak! thx!
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5814 Dátum:
2010.11.13 szombat, 23:27:59 »
ez egy tök jó leirás szerintem az injektorokról,akit érdekel olvassa el...nem ismerem a céget,neten találtam.
http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5815 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 07:36:37 »
Most 147000 korul jar a 2002-es Mondeom. Azt hallottam, hogy a kettos tomegu lendkerekkel lassan-lassan ilyentajt lehet gond. Mik a lathato, de inkabb hallhato jelei ennek?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5816 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 08:57:22 »
Idézetet írta: AndyA - 2010.11.14 vasárnap, 07:36:37
Most 147000 korul jar a 2002-es Mondeom. Azt hallottam, hogy a kettos tomegu lendkerekkel lassan-lassan ilyentajt lehet gond. Mik a lathato, de inkabb hallhato jelei ennek?
AndyA
Leállításkor megrántja az autót jobban,és kuplung nélküli leállításnál zörög hangja van múltkor valaki pont ezt írta.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
arrabonus
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5817 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 09:01:44 »
Idézetet írta: Bunyek - 2010.11.13 szombat, 23:27:59
ez egy tök jó leirás szerintem az injektorokról,akit érdekel olvassa el...nem ismerem a céget,neten találtam.
http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html
Itt pedig egy a gázolajszűrésről:
http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2006/08/12-17.pdf
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5818 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 09:07:20 »
Idézetet írta: Bunyek - 2010.11.13 szombat, 23:27:59
ez egy tök jó leirás szerintem az injektorokról,akit érdekel olvassa el...nem ismerem a céget,neten találtam.
http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html
Ez az írás tényleg jó ezt ki is beszéltük a talin.Van benne nagyon is igazság.A gázplaj minőségről tudok tapasztalatot írni.Régi diesel kocsimat Német-ből hoztuk sima diesel ment kinti anyaggal 175-t.Mikor hazajöttünk vele itteni anyaggal csak 145!!!! és állítani kellett,hogy ne füstöljön és átmennyen a vizsgán és legyen zöld kártya.Időben ez nagyon régen volt de szerintem ez sokat most sem változott.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
arrabonus
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5819 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 09:15:07 »
Idézetet írta: arrabonus - 2010.11.14 vasárnap, 09:01:44
Itt pedig egy a gázolajszűrésről:
http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2006/08/12-17.pdf
Itt van a Relhist által korábban linkelt angol cikk magyar fordítása az injektorkódolásról:
http://autotechnika.hu/cikkek/8635,ford-tdci-motorok-injektorkodolasa.html
Naplózva
atomaci
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5820 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 10:14:50 »
Sziasztok!
Tud valaki segíteni porlasztócsúcs felújításban? hol? és mennyibe kerül?
Illetve érdekelne még bontott porlasztócsúcs.
Autó: Ford Mondeo Mk III.
Évj: 2002 TDCI 130 le.
Előre is köszi a segítséget.
Naplózva
joccee
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5821 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 10:54:09 »
Idézetet írta: AndyA - 2010.11.14 vasárnap, 07:36:37
Most 147000 korul jar a 2002-es Mondeom. Azt hallottam, hogy a kettos tomegu lendkerekkel lassan-lassan ilyentajt lehet gond. Mik a lathato, de inkabb hallhato jelei ennek?
AndyA
Ha már nagyon kivan a kettőstömegű akkor ráz a kuplung pedálod vagyis érzed a kuplungodon!
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5822 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 12:34:05 »
Akkor az én kettőstömegűm is kivan
mert olyan a kuplung mint mikor az ABS-t érzem nagyfékezéskor... bár próbáltam azt a leállítós módszert amit mondtatok de semmi különleges hangja nem volt... Van olyan hogy szétesik egyszer? mennyibe fáj azt teljesen cserélni ha szétesik
nem akarok ZEN cuccot...tudom jobb lenne, de maradjon csak olyan fosul ahogyan megtervezték
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5823 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 12:37:54 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2010.11.14 vasárnap, 12:34:05
Akkor az én kettőstömegűm is kivan
mert olyan a kuplung mint mikor az ABS-t érzem nagyfékezéskor... bár próbáltam azt a leállítós módszert amit mondtatok de semmi különleges hangja nem volt... Van olyan hogy szétesik egyszer? mennyibe fáj azt teljesen cserélni ha szétesik
nem akarok ZEN cuccot...tudom jobb lenne, de maradjon csak olyan ***ul ahogyan megtervezték
a zen nem a lendkeréknél kell, hanem a generátornál
nekem amikor kivolt a lendkerék, akkor állóhelyben üresben nagyon rázott, ha megemeltem a fordulatot, vagy kinyumtam a kuplongot, akkor abba hagyta
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Wah
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5824 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 21:32:44 »
Idézetet írta: atomaci - 2010.11.14 vasárnap, 10:14:50
Sziasztok!
Tud valaki segíteni porlasztócsúcs felújításban? hol? és mennyibe kerül?
Illetve érdekelne még bontott porlasztócsúcs.
Autó: Ford Mondeo Mk III.
Évj: 2002 TDCI 130 le.
Előre is köszi a segítséget.
filepdiesel.hu 42-45e/db (BP, vagy Székesfehérvár)
olvasd el a Bunyek által belinkelt cég összefoglalóját is!
Naplózva
gaaboy
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5825 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 22:25:32 »
Sziaszt
Fura hangokat eszleltem iment a kocsibol.pesten jartam es elegge nyomattam neki.kb 1800as fordulatnal olyan hang jott ki a motorbol,mint egy porszivo.azt tudom,hogy a turbo volt az,de ilyen mertekű es furahangu szìvast mèg sosem hallottam.lehethogy kilyukadt a turbo vagy vlmi hasonlo.teljesitmeny csokkenest nem èszleltem.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5826 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 22:32:08 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2010.11.14 vasárnap, 12:34:05
Akkor az én kettőstömegűm is kivan
mert olyan a kuplung mint mikor az ABS-t érzem nagyfékezéskor... bár próbáltam azt a leállítós módszert amit mondtatok de semmi különleges hangja nem volt... Van olyan hogy szétesik egyszer? mennyibe fáj azt teljesen cserélni ha szétesik
nem akarok ZEN cuccot...tudom jobb lenne, de maradjon csak olyan ***ul ahogyan megtervezték
Komplett mindennel együtt 120-180 ezer között van.neked olcsóbb mint nekem mert kissebb a teljesítményed,plussz a munkadíj.Én ilyen árakat láttam több helyen.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5827 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 22:57:27 »
Idézetet írta: gaaboy - 2010.11.14 vasárnap, 22:25:32
Sziaszt
Fura hangokat eszleltem iment a kocsibol.pesten jartam es elegge nyomattam neki.kb 1800as fordulatnal olyan hang jott ki a motorbol,mint egy porszivo.azt tudom,hogy a turbo volt az,de ilyen mertekű es furahangu szìvast mèg sosem hallottam.lehethogy kilyukadt a turbo vagy vlmi hasonlo.teljesitmeny csokkenest nem èszleltem.
turbócsöveket nézd meg. de az is lehet, hogy halálán van a turbód, és a lapátok beleértek a turbó oldalfalába
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Feco66
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5828 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 23:03:03 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.11.14 vasárnap, 22:57:27
turbócsöveket nézd meg. de az is lehet, hogy halálán van a turbód, és a lapátok beleértek a turbó oldalfalába
Lehet csacska kerdes.
De ha leveszem a turbora meno csovet a levegoszuro felol.
Es kezzel megforgatom a turbot. Akkor is hallhatom mar ezt a hangot. Vagy ez nem feltetlenul igaz?
Naplózva
2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5829 Dátum:
2010.11.14 vasárnap, 23:08:03 »
Idézetet írta: gaaboy - 2010.11.14 vasárnap, 22:25:32
Sziaszt
Fura hangokat eszleltem iment a kocsibol.pesten jartam es elegge nyomattam neki.kb 1800as fordulatnal olyan hang jott ki a motorbol,mint egy porszivo.azt tudom,hogy a turbo volt az,de ilyen mertekű es furahangu szìvast mèg sosem hallottam.lehethogy kilyukadt a turbo vagy vlmi hasonlo.teljesitmeny csokkenest nem èszleltem.
Először az első függőleges turbócsövet nézd meg, hogy az S kanyarnál nincs-e kirepedve. Előfordulhat, hogy már régebben kirepedt a cső és szépen "ellustult" az autó, te meg hozzászoktál hogy ez ilyen. (én 1x így jártam) Csere után nagyon tudtam örülni, hogy nem utánfutós kispóckival vagyok
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
gaaboy
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5830 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 07:12:37 »
Idézetet írta: lacus.22 - 2010.11.14 vasárnap, 23:08:03
Először az első függőleges turbócsövet nézd meg, hogy az S kanyarnál nincs-e kirepedve. Előfordulhat, hogy már régebben kirepedt a cső és szépen "ellustult" az autó, te meg hozzászoktál hogy ez ilyen. (én 1x így jártam) Csere után nagyon tudtam örülni, hogy nem utánfutós kispóckival vagyok
ha még ettől is nyomatékosabb lesz akkor ennek csak orulni fogok :-) mondjuk a fogyasztás olyan 6,7 körül van... :O
Szerintem csak a cső lehet az (remélem) mert nem hallok "fém a fémnek" tipusu hangot...kizárolag csak a durva szivást...de azt nagyon.
mennyibe kerul egy olyan turbo cső? és maga a turbo?
«
Utoljára szerkesztve: 2010.11.15 hétfő, 07:17:06 írta gaaboy
»
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5831 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 09:45:24 »
Idézetet írta: Bunyek - 2010.11.13 szombat, 23:27:59
ez egy tök jó leirás szerintem az injektorokról,akit érdekel olvassa el...nem ismerem a céget,neten találtam.
http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html
Érdekes cikk!!
Kiemelném:
"Delphi
Egy hátránya van.
NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!"
Go minőség meg ilyenek...sztm is van benne igaszság
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
p.otti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5832 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 11:43:49 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.11.13 szombat, 17:51:56
Akkor kicserélték a generátor-klíma segédszíj rendszert. feszítő, főtengely tárcsa. Most rendben van, de kb. 10eKm múlva megint fog szólni. Szerintem tetess a generátorra szabadonfutós tárcsát, ZEN5429 tipust például. Ha így tesztek, nem fog előjönni megint. Küldök privátot.
Akkor amig nem tetetünk fel szabadonfutóst ,10ekm-ként csináltathatjuk ezt?
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5833 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 12:57:58 »
Ha 2000fordulatnál ézem igazán hogy húz az autó és ott kezdem el hallani hogy fütyül és amikor elérem a 2500-2700-at akkor pedig abbamarad a húzás és ugyan olyan mint mielőtt elkezdett volna húzni, na akkor baj van a turboval vagy ennyit tud a 90 ló?
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5834 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 13:04:12 »
Idézetet írta: p.otti - 2010.11.15 hétfő, 11:43:49
Akkor amig nem tetetünk fel szabadonfutóst ,10ekm-ként csináltathatjuk ezt?
igen. a tapasztalatok ezt mutatják.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5835 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 13:17:24 »
Akkor mit kellene megnezni, ha reggel, hidegen indulva kb. az elso lampanal uresben kiguritva az autot elkezdett libikokazni az alapjarat a rendes es 1200-1300 kozott? Pucoljam ki a legtomegmerot? Melegen amugy semmi baja, atomstabil az alapjarat 800 korul.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5836 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 15:32:31 »
Idézetet írta: AndyA - 2010.11.15 hétfő, 13:17:24
Akkor mit kellene megnezni, ha reggel, hidegen indulva kb. az elso lampanal uresben kiguritva az autot elkezdett libikokazni az alapjarat a rendes es 1200-1300 kozott? Pucoljam ki a legtomegmerot? Melegen amugy semmi baja, atomstabil az alapjarat 800 korul.
AndyA
Igen, az nem rossz oltlet, esetleg EGR lehet meg, ha nem tevedek.
Naplózva
Emunem
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5837 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 16:51:10 »
Hali, megint én vagyok.
Voltunk szaki porlasztós szerelőhöz, akihez a ford is viteti a járgányait, és megvizsgálták (nem tudom, hogy milyen módszerrel), de a porlasztóknak semmi komolyabb bajuk nincsen, megtisztították, és ennyi, 2 pár hidrotőke himbát cseréltek (rövidet és hosszút). Ezek után is megmaradt az a hülye csattogó hangja a motornak. Hidegen alig hallható a csattogás, melegen viszont olyan 1500 után nagyon, 2000 felett meg már idegesítően nagyon. Ha kell feltöltök egy hanganyagot a motor hangjáról. Szerelő megmondta, hogy képességei határait súrolja ez a kocsi. Mi lehet a baj, ki lett cserélve már feszítőgörgő, szíjakkal, meg sima görgőkkel együtt, cserélve lett az olaj, tisztítva a porlasztó, 2 hidrotőke himba cserélve, mi a ... baja lehet. 2006.09-ikei az autó, és van benne 196e km. Eddig nem volt rajta semmi sem cserélve, javítva, ezeken kívül. Vagyis a szervízfüzetben nincs benne leírva. Időben volt szervizelve, olaj cserélve, stb... Én még arra gyanakszom, hogy nem-e a lánccal van gond. Az viszont borsos lenne cserélni.
Mi lehet a probléma szerintetek? Nagyon fontos lenne, eddig 200e ft benne van. (150 ft görgős dolog után kb 50e ft volt a hidrotőkés mese) Ha van bármilyen ötlet, azt szívesen fogadom.
Üdv!
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5838 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 16:54:09 »
Idézetet írta: Emunem - 2010.11.15 hétfő, 16:51:10
Hali, megint én vagyok.
Voltunk szaki porlasztós szerelőhöz, akihez a ford is viteti a járgányait, és megvizsgálták (nem tudom, hogy milyen módszerrel), de a porlasztóknak semmi komolyabb bajuk nincsen, megtisztították, és ennyi, 2 pár hidrotőke himbát cseréltek (rövidet és hosszút). Ezek után is megmaradt az a hülye csattogó hangja a motornak. Hidegen alig hallható a csattogás, melegen viszont olyan 1500 után nagyon, 2000 felett meg már idegesítően nagyon. Ha kell feltöltök egy hanganyagot a motor hangjáról. Szerelő megmondta, hogy képességei határait súrolja ez a kocsi. Mi lehet a baj, ki lett cserélve már feszítőgörgő, szíjakkal, meg sima görgőkkel együtt, cserélve lett az olaj, tisztítva a porlasztó, 2 hidrotőke himba cserélve, mi a ... baja lehet. 2006.09-ikei az autó, és van benne 196e km. Eddig nem volt rajta semmi sem cserélve, javítva, ezeken kívül. Vagyis a szervízfüzetben nincs benne leírva. Időben volt szervizelve, olaj cserélve, stb... Én még arra gyanakszom, hogy nem-e a lánccal van gond. Az viszont borsos lenne cserélni.
Mi lehet a probléma szerintetek? Nagyon fontos lenne, eddig 200e ft benne van. (150 ft görgős dolog után kb 50e ft volt a hidrotőkés mese) Ha van bármilyen ötlet, azt szívesen fogadom.
Üdv!
pedig a lácfeszítőt érdemes lenne megnézetni, mert ha nem megfelelő olajjal /olajcsere periódussal ment, simán károsodhatott. A vezérlésátugrás nagyságrendekkel drágább, mint a feszítőcsere. Cseresznye fórumtársnál volt vezérlésugrás, hengerfej csere lett a vége.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Emunem
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5839 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 17:00:44 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.11.15 hétfő, 16:54:09
pedig a lácfeszítőt érdemes lenne megnézetni, mert ha nem megfelelő olajjal /olajcsere periódussal ment, simán károsodhatott. A vezérlésátugrás nagyságrendekkel drágább, mint a feszítőcsere. Cseresznye fórumtársnál volt vezérlésugrás, hengerfej csere lett a vége.
Vezérlésátugrás az mit takar, nem vagyok autószerelő.
A lánc feszítője kb mennyit kóstál? És ha már feszítőt, akkor láncot is kéne cserélni (kerék a lánchoz nem kopott hozzá?)
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5840 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 17:04:51 »
Idézetet írta: Emunem - 2010.11.15 hétfő, 17:00:44
Vezérlésátugrás az mit takar, nem vagyok autószerelő.
A lánc feszítője kb mennyit kóstál? És ha már feszítőt, akkor láncot is kéne cserélni (kerék a lánchoz nem kopott hozzá?)
Ha átugrik a vezérlés, megszűnik az összhang a főtengely és vezérműtengelyek között, a szelepek belevernek a dugattyúkba, stb.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Emunem
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5841 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 17:10:33 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.11.15 hétfő, 17:04:51
Ha átugrik a vezérlés, megszűnik az összhang a főtengely és vezérműtengelyek között, a szelepek belevernek a dugattyúkba, stb.
És okozhatja az üzemi hőmérsékleten való csattogást, hidegen viszont csak zörgő hangot?
Naplózva
Emunem
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5842 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 17:45:42 »
Idézetet írta: Emunem - 2010.11.15 hétfő, 17:10:33
És okozhatja az üzemi hőmérsékleten való csattogást, hidegen viszont csak zörgő hangot?
Tényleg, hangot vegyek fel, hátha segítene.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5843 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 17:49:01 »
Idézetet írta: Emunem - 2010.11.15 hétfő, 17:45:42
Tényleg, hangot vegyek fel, hátha segítene.
hajrá.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Emunem
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5844 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 18:28:30 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.11.15 hétfő, 17:49:01
hajrá.
http://www.filefront.com/17518572/04
. hangfjl.mp4
kb a felénél már kintről van a felvétel.
Naplózva
Emunem
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5845 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 18:30:50 »
Idézetet írta: Emunem - 2010.11.15 hétfő, 18:28:30
http://www.filefront.com/17518572/04
. hangfjl.mp4
kb a felénél már kintről van a felvétel.
A teljes sort kell bekopizni, valamiért nem adja hozzá a teljes linkhez, így:
http://www.filefront.com/17518572/04
. hangfjl.mp4
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5846 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 18:35:50 »
Idézetet írta: Emunem - 2010.11.15 hétfő, 17:45:42
Tényleg, hangot vegyek fel, hátha segítene.
érdekes.....
kéttömegű szíjtárcsát nem cserélték?Klíma nem szorul?A szervószíj felől nem javítottak semmit?Az is adhat ki ilyen zajt.Meg a csattogás lehet a veztengely végén a vákuumszivattú is.Az is eltudja verni a tengej végét...
szóval van még mit átnézni.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Emunem
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5847 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 18:38:24 »
Idézetet írta: alf - 2010.11.15 hétfő, 18:35:50
érdekes.....
kéttömegű szíjtárcsát nem cserélték?Klíma nem szorul?A szervószíj felől nem javítottak semmit?Az is adhat ki ilyen zajt.Meg a csattogás lehet a veztengely végén a vákuumszivattú is.Az is eltudja verni a tengej végét...
szóval van még mit átnézni.....
Húha, és ha ezeket lebontjuk külön-külön mennyit kóstálnak? (kéttömegűt cserélték.)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5848 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 18:44:42 »
Idézetet írta: Emunem - 2010.11.15 hétfő, 18:38:24
Húha, és ha ezeket lebontjuk külön-külön mennyit kóstálnak? (kéttömegűt cserélték.)
közel sem biztos,hogy ezeket kell is cserélni.Inkább a hibakeresés során ellenőrizni kell a helyes működésüket.
A generátorszíjat ledobva azt az oldalt lelehet ellenőrizni.Ha szíj nélkül megszűnne a hang akkor azon a vonalon van a hiba.Ugyan ez érvényes a szervószíjra is!A vákumszivattyút lelehet szedni a veztengely végéről ,ellenőrizni lehet,hogy nem-e verte el a tengejvéget.
Még valami.Nem volt a kéttömegű lendkerék cserélve?Vagy mikor?Mennyi km van az autóban?
Hibakódot nem ír az ecu?Alapjárat szépen megvan 750?Tuti megy minden henger?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5849 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 18:53:04 »
Idézetet írta: Emunem - 2010.11.15 hétfő, 18:30:50
A teljes sort kell bekopizni, valamiért nem adja hozzá a teljes linkhez, így:
http://www.filefront.com/17518572/04
. hangfjl.mp4
egyébként olyan hangja van,mintha valami fémesen beleérne és csüriszkölne egy másik fémen.......
ha kinyomod a kuplungot,akkor is ilyen hangja van??
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
110
111
112
113
114
115
116
[
117
]
118
119
120
121
122
123
124
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ