Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:59:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2569902 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #6550 Dátum: 2015.12.16 szerda, 15:28:25 »

Ha jó a bimbam, akkor a vezető ajtótól jövő testelő szál jó, nem ér hozzá a kasztnihoz sehol.
A másik 3 ajtótól jövő vezeték valamelyikével lesz a gond - ha csukott ajtóknál világít a lámpa a "12 sec" állásban folyamatosan.
Szerintem.
valószínűleg valami vezeték gond lesz, mert most, hogy jobban figyelem a dolgot, időnként ha megállok, leveszem a gyújtást és még világít a fényszóró, rögtön szól a bimban, ajtónyitás nélkül, a csomagtér világítás pedig "morzézik" menet közben, ha abban az állásban van, amelyiknél nyitáskor kell világítania.
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #6551 Dátum: 2015.12.25 péntek, 14:46:41 »

Sziasztok!
Segítsetek lécci.
Egyszercsak bekapcsolt a klímaventillátor és nem akar kikapcsolni sem.
A manuálos klíma kapcsolóján világít a zöld led, vagyis be van kapcsolva, de nem is lehet kikapcsolni.
A kézikönyv azt írja, hogy a műszerfal alatt, jobbra is van egy klímarelé, de azt sem találom.
A motortérit már megnéztem, semmi baja, nemégett be.
köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #6552 Dátum: 2015.12.25 péntek, 17:01:23 »

Sziasztok!
Segítsetek lécci.
Egyszercsak bekapcsolt a klímaventillátor és nem akar kikapcsolni sem.
A manuálos klíma kapcsolóján világít a zöld led, vagyis be van kapcsolva, de nem is lehet kikapcsolni.
A kézikönyv azt írja, hogy a műszerfal alatt, jobbra is van egy klímarelé, de azt sem találom.
A motortérit már megnéztem, semmi baja, nemégett be.
köszönöm
Ugye nincs szélvédőre tekerve az irányválasztód? nyes
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #6553 Dátum: 2015.12.28 hétfő, 13:42:53 »

Ugye nincs szélvédőre tekerve az irányválasztód? nyes

Bár csak ennyire egyszerű lenne.
Kicsit részletesebben, hátha más jobban látja az összefüggéseket.
Mentem az autóval, hozzá sem nyúltam a fűtéshez.
Kiszállás után hallom, hogy folyamatosan megy a hűtőventilátor.
A manuális klímakapcsolón a zöld led folyamatosan világít, nem lehet kikapcsolni.
A klíma is ment, mert a klímacsövek full le voltak deresedve.
Most lehúztam a klímakompresszor csatlakozóját, azóta nem deresednek a csövek.
Egy napig úgy mentem, hogy a hűtőn lévő két csatlakozót széthúztam.
Így nem ment a ventilátor.
Most visszadugtam a csatlakozókat.
Levett gyújtásnál nem megy a ventilátor, de beindítás után néhány másodperccel bekapcsolnak.
Nem tudom, hogy van-e hozzá köze, de az alapjárat is felment 2000 környékére.
A könyv szerinti klímához és ventilátorhoz tartozó reléket szétszedtem, nincsenek összeégve.
Állítólag ebben nincs hőgomba, mert a motorvezérlés kapcsolja a hűtőventilátort, de klíma és
hűtéskörön talált gombaféleségeket lehúztam, nem történt változás.
Tud valaki segíteni? Az autószerelő szakma január 4-ig téli álmot alszik.

Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6554 Dátum: 2015.12.28 hétfő, 13:55:36 »

Bár csak ennyire egyszerű lenne.
Kicsit részletesebben, hátha más jobban látja az összefüggéseket.
Mentem az autóval, hozzá sem nyúltam a fűtéshez.
Kiszállás után hallom, hogy folyamatosan megy a hűtőventilátor.
A manuális klímakapcsolón a zöld led folyamatosan világít, nem lehet kikapcsolni.
A klíma is ment, mert a klímacsövek full le voltak deresedve.
Most lehúztam a klímakompresszor csatlakozóját, azóta nem deresednek a csövek.
Egy napig úgy mentem, hogy a hűtőn lévő két csatlakozót széthúztam.
Így nem ment a ventilátor.
Most visszadugtam a csatlakozókat.
Levett gyújtásnál nem megy a ventilátor, de beindítás után néhány másodperccel bekapcsolnak.
Nem tudom, hogy van-e hozzá köze, de az alapjárat is felment 2000 környékére.
A könyv szerinti klímához és ventilátorhoz tartozó reléket szétszedtem, nincsenek összeégve.
Állítólag ebben nincs hőgomba, mert a motorvezérlés kapcsolja a hűtőventilátort, de klíma és
hűtéskörön talált gombaféleségeket lehúztam, nem történt változás.
Tud valaki segíteni? Az autószerelő szakma január 4-ig téli álmot alszik.


Otthoni mókolásra csak tippként dobom be a kapcsoló szétszedését. Szerencsére nem olyan bonyolult kiszedni a helyéről, aztán neki lehet esni kipucolni, meg multiméterrel végigmérni rajta mindent.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #6555 Dátum: 2015.12.28 hétfő, 13:58:52 »

Otthoni mókolásra csak tippként dobom be a kapcsoló szétszedését. Szerencsére nem olyan bonyolult kiszedni a helyéről, aztán neki lehet esni kipucolni, meg multiméterrel végigmérni rajta mindent.

A kapcsolót már lekötöttem, nincs változás  rinya
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Balu25
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #6556 Dátum: 2016.01.01 péntek, 15:50:33 »

Sziasztok
 következő a problémám,digit klíma van az autómban.A fűtéskapcsoló bekapcsolásakor a kapcsoló a lábra való fújásra van kapcsolva.De a levegő nem megy a lábamra.A fűtőventilátor maximumra van állítva.A belső levegőkeringető szenzor jól működik.A fűtőradiátorban meleg a fagyálló.Nem tudom mit tegyek.Segítsetek. wave
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6557 Dátum: 2016.01.02 szombat, 19:02:54 »

Sziasztok
 következő a problémám,digit klíma van az autómban.A fűtéskapcsoló bekapcsolásakor a kapcsoló a lábra való fújásra van kapcsolva.De a levegő nem megy a lábamra.A fűtőventilátor maximumra van állítva.A belső levegőkeringető szenzor jól működik.A fűtőradiátorban meleg a fagyálló.Nem tudom mit tegyek.Segítsetek. wave

Üdv!

Nézz rá erre a topikra a wiki-ben. Vagy vákuumod nincs, vagy bedöglött az állítószerkezet.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Balu25
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #6558 Dátum: 2016.01.02 szombat, 20:08:01 »

Köszi.Csak nekem automata klima van benne
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6559 Dátum: 2016.01.02 szombat, 23:32:02 »

Köszi.Csak nekem automata klima van benne

Attól még valaminek irányítani kell a levegőt, az a része a dolognak ugyanaz, ugyanúgy a vákuum segítségével nyitja-zárja a légcsatornákat. A baj vele, hogy nem egyszerű hozzáférni.. Viszont a vákuum ellenőrzését meg lehet tenni.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #6560 Dátum: 2016.01.04 hétfő, 07:53:44 »

valószínűleg valami vezeték gond lesz, mert most, hogy jobban figyelem a dolgot, időnként ha megállok, leveszem a gyújtást és még világít a fényszóró, rögtön szól a bimban, ajtónyitás nélkül, a csomagtér világítás pedig "morzézik" menet közben, ha abban az állásban van, amelyiknél nyitáskor kell világítania.
Morzézás megoldva. Riasztó vezetéke testelt le a motortérben. Már csak a 12 sec részt kell megoldani.
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
Balu25
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #6561 Dátum: 2016.01.04 hétfő, 19:21:36 »

Attól még valaminek irányítani kell a levegőt, az a része a dolognak ugyanaz, ugyanúgy a vákuum segítségével nyitja-zárja a légcsatornákat. A baj vele, hogy nem egyszerű hozzáférni.. Viszont a vákuum ellenőrzését meg lehet tenni.
A vákum ellenőrzését hogy gondolod melyik csövet ellenőrizzem?
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6562 Dátum: 2016.01.04 hétfő, 19:36:59 »

A vákum ellenőrzését hogy gondolod melyik csövet ellenőrizzem?


A wiki-s cikkben van kép a bejövő csőről, az elvileg ugyanaz az automata klímás verzióknál is. Szét kell húzni járó motornál, és be kell fogni a motortérbe menő csövet, abban kell vákuumnak lenni. Ha szív, akkor oké. Ha nem, akkor a motortérben lehet nekiállni hasonló módszerrel vizsgálni a csöveket, ha igen, akkor meg tovább lekövetni a beltérben a csövezést -már amihez hozzáférsz. Végső esetben ki kell szerelni a szellőzőlevegő-elosztó dobozt, aztán abban keresni tovább a hibát.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
lezso
Vendég
« Új hozzászólás #6563 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 17:39:38 »

 integet2 integet2
Naplózva
lezso
Vendég
« Új hozzászólás #6564 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 17:40:04 »

SZIASZTOK   az 18d mondeomon a töltés nemműködik ,ugyan is 1 -4 indítás után aksi nulla kraft az aksi új,, a töltés jelző ugyan akkor elalszik  .Mérések után kiderült hogy a feszültség lefele csökken ,tehát generátor hiba ,kérdésem a z lenne a generátort látva nem egyszerű kibontani a blokkról ,hogyan?? miként kezdjek hozzá hol férhetek leg könnyebben hozzá Huh? köszi a választ .üdv lezso..
Naplózva
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #6565 Dátum: 2016.01.13 szerda, 16:27:53 »

Sziasztok!  Wink Wink Wink

Új tag vagyok, és olyan kérdésem lenne, hogy tudtok e segíteni utólagos tempomattal kapcsolatban, bekerült az autóba, ami elő volt készítve, viszont sajnos nem tudom aktiválni.
Ha valaki megadná a telefonszámát mert úgy könnyebb lenne elmagyarázni szívesen fel is hívom akár.


Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv, Deniell
Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6566 Dátum: 2016.01.13 szerda, 18:28:59 »

Sziasztok!  Wink Wink Wink

Új tag vagyok, és olyan kérdésem lenne, hogy tudtok e segíteni utólagos tempomattal kapcsolatban, bekerült az autóba, ami elő volt készítve, viszont sajnos nem tudom aktiválni.
Ha valaki megadná a telefonszámát mert úgy könnyebb lenne elmagyarázni szívesen fel is hívom akár.


Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv, Deniell

Üdv a fórumon!

Ha elő volt készítve a járgány, akkor elvileg a következőknek kellett bekerülniük:
-kormánykerék a tempomat gombjaival
-motortéri akkurátor + bowden
-második pedálkapcsoló a fékpedálhoz
-2-tűs helyett 4-tűs csatlakozós pedálkapcsoló a kuplungpedálhoz
-izzó a műszerfalba (ez nem feltétlenül szükséges a működéshez)
-kiviteltől függően IIM modul az utastéri relék környékén vagy van vagy nincs, ha nincs, akkor arra is szükség van

Működés: 40 km/h fölött lehet bekapcsolni, bal felső gomb a kormányon élesíti a rendszert, jobb oldali középsővel és alsóval lehet aktiválni. Ha ez így nem működik, és a fenti alkatrészek bekerültek (bowden ugye be van akasztva a helyére?), akkor jó esetben relé/biztosíték gond van csak. Rossz esetben az akkurátor nem jó, ebben az esetben kell egy másik tempomatos járgányt keríteni, átszerelni az akkurátort, aztán próba.

Tipp: állíts be ide automatikus aláírást, írd bele hogy a verda milyen évjárat/milyen kivitel; sokat segít hogy gyorsan pontos választ kapj!  wave
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6567 Dátum: 2016.01.13 szerda, 19:18:28 »

Üdv a fórumon!

Ha elő volt készítve a járgány, akkor elvileg a következőknek kellett bekerülniük:
-kormánykerék a tempomat gombjaival
-motortéri akkurátor + bowden
-második pedálkapcsoló a fékpedálhoz
-2-tűs helyett 4-tűs csatlakozós pedálkapcsoló a kuplungpedálhoz
-izzó a műszerfalba (ez nem feltétlenül szükséges a működéshez)
-kiviteltől függően IIM modul az utastéri relék környékén vagy van vagy nincs, ha nincs, akkor arra is szükség van

Működés: 40 km/h fölött lehet bekapcsolni, bal felső gomb a kormányon élesíti a rendszert, jobb oldali középsővel és alsóval lehet aktiválni. Ha ez így nem működik, és a fenti alkatrészek bekerültek (bowden ugye be van akasztva a helyére?), akkor jó esetben relé/biztosíték gond van csak. Rossz esetben az akkurátor nem jó, ebben az esetben kell egy másik tempomatos járgányt keríteni, átszerelni az akkurátort, aztán próba.

Tipp: állíts be ide automatikus aláírást, írd bele hogy a verda milyen évjárat/milyen kivitel; sokat segít hogy gyorsan pontos választ kapj!  wave
hol írta,hogy benzines?igaz mást sem,de ez egy kardinális kérdés... vigyor3
Benzinest nem kell aktiválni,dízelt meg (mk3) sw-t kell frissíteni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #6568 Dátum: 2016.01.13 szerda, 19:55:17 »

Köszönöm szépen válaszod és udvözlésed!
A kuplung pedál kapcsolójánál van a probléma, a 4 tűbe nekem ott csak két kábel megy be, kérdés a maradék kettő másik végét hova kéne kötni?

Üdv a fórumon!

Ha elő volt készítve a járgány, akkor elvileg a következőknek kellett bekerülniük:
-kormánykerék a tempomat gombjaival
-motortéri akkurátor + bowden
-második pedálkapcsoló a fékpedálhoz
-2-tűs helyett 4-tűs csatlakozós pedálkapcsoló a kuplungpedálhoz
-izzó a műszerfalba (ez nem feltétlenül szükséges a működéshez)
-kiviteltől függően IIM modul az utastéri relék környékén vagy van vagy nincs, ha nincs, akkor arra is szükség van

Működés: 40 km/h fölött lehet bekapcsolni, bal felső gomb a kormányon élesíti a rendszert, jobb oldali középsővel és alsóval lehet aktiválni. Ha ez így nem működik, és a fenti alkatrészek bekerültek (bowden ugye be van akasztva a helyére?), akkor jó esetben relé/biztosíték gond van csak. Rossz esetben az akkurátor nem jó, ebben az esetben kell egy másik tempomatos járgányt keríteni, átszerelni az akkurátort, aztán próba.

Tipp: állíts be ide automatikus aláírást, írd bele hogy a verda milyen évjárat/milyen kivitel; sokat segít hogy gyorsan pontos választ kapj!  wave
Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
Tomo7
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 151


E-mail
« Új hozzászólás #6569 Dátum: 2016.01.13 szerda, 20:42:18 »

Köszönöm szépen válaszod és udvözlésed!
A kuplung pedál kapcsolójánál van a probléma, a 4 tűbe nekem ott csak két kábel megy be, kérdés a maradék kettő másik végét hova kéne kötni?


Hello.
Az egyik pár vezeték a féklámpát működteti
A másik kettő a fék és a kuplung pedál sorba kötve a tempomathoz

de nekem úgy rémlik mintha a kuplungról menne 1 pár az ecu hoz is
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.13 szerda, 20:48:59 írta Tomo7 » Naplózva

ex 1997.03. MKII. Mondeo Turnier 1.6
ex 2000.05. MKII. Mondeo Turnier 1.8TD

2008 S-max 1,8TDCI
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #6570 Dátum: 2016.01.13 szerda, 21:17:32 »

Van a Szürke csatlakozó amibe gyárilag 4tű volt 4 kábelell ezt felbővítettük 6 tűsre a két vezetékünkkel ami a zöld pedálból jön. A szürke csati másik felében 6 kábel megy tovább a különféle modulokhoz.
Kék relé helyén két vastagabbi kábelnek megfelelő oldalon levő párját át hidaltuk. Az SCM csatin kimértük a kábeleket a biztosítéktáblához elmentek, és a kék relé helyéhez is. TCS nélküli az autóm.

Hello.
Az egyik pár vezeték a féklámpát működteti
A másik kettő a fék és a kuplung pedál sorba kötve a tempomathoz

de nekem úgy rémlik mintha a kuplungról menne 1 pár az ecu hoz is
Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #6571 Dátum: 2016.01.13 szerda, 21:29:24 »

Hello.
Az egyik pár vezeték a féklámpát működteti
A másik kettő a fék és a kuplung pedál sorba kötve a tempomathoz

de nekem úgy rémlik mintha a kuplungról menne 1 pár az ecu hoz is

A "fék és a kuplung pedál sorba kötve" alatt mit értessz pontosan melyik színű kábel pontosan hova csatlakozik az egyes dolgokhoz?
Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
Tomo7
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 151


E-mail
« Új hozzászólás #6572 Dátum: 2016.01.13 szerda, 21:35:31 »

Van a Szürke csatlakozó amibe gyárilag 4tű volt 4 kábelell ezt felbővítettük 6 tűsre a két vezetékünkkel ami a zöld pedálból jön. A szürke csati másik felében 6 kábel megy tovább a különféle modulokhoz.
Kék relé helyén két vastagabbi kábelnek megfelelő oldalon levő párját át hidaltuk. Az SCM csatin kimértük a kábeleket a biztosítéktáblához elmentek, és a kék relé helyéhez is. TCS nélküli az autóm.


a 2 új vezetékből az egyiknek a fék(zöld) a másiknak a kuplung(piros) kapcsolók egyik felébe kell érkeznie és a két kapcsoló között is kell lennie egy vezetéknek.
akármelyik pedál benyomásakor szakad a kör

scm 4 érintkező (lila-kék)  --  kuplung (piros)kapcsoló egyik érintkezőjére
Kuplung kapcsoló másik érintkezője  --  Fék (zöld) kapcsoló egyik érintkezőjére
Fék kapcsoló másik érintkezője  --  scm 9 érintkező (lila-sárga)
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.13 szerda, 21:53:58 írta Tomo7 » Naplózva

ex 1997.03. MKII. Mondeo Turnier 1.6
ex 2000.05. MKII. Mondeo Turnier 1.8TD

2008 S-max 1,8TDCI
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6573 Dátum: 2016.01.13 szerda, 21:46:49 »

hol írta,hogy benzines?igaz mást sem,de ez egy kardinális kérdés... vigyor3
Benzinest nem kell aktiválni,dízelt meg (mk3) sw-t kell frissíteni.

Ha már Mk2... Feltételezzük a legegyszerűbb esetet, hátha bejön Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #6574 Dátum: 2016.01.14 csütörtök, 11:24:04 »

de nekem úgy rémlik mintha a kuplungról menne 1 pár az ecu hoz is
Ez így igaz.
Az eredetileg a kocsiban benne levő (már ha van) kuplungpedál benyomás érzékelő kapcsoló általában 2 lábú. A tempomathoz való 4 pólusú. Erre érdemes figyelni, különben nem fog működni - tudtommal.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6575 Dátum: 2016.01.14 csütörtök, 11:44:38 »

Ez így igaz.
Az eredetileg a kocsiban benne levő (már ha van) kuplungpedál benyomás érzékelő kapcsoló általában 2 lábú. A tempomathoz való 4 pólusú. Erre érdemes figyelni, különben nem fog működni - tudtommal.

Nálam is az volt az egyetlen amit elfelejtettünk kicserélni a 3 másik alkatrészen kívül, nem is működött a rendszer amíg nem jött meg a postán utánam küldött cseredarab Cheesy (Ilyenkor természetesen folyamatosan nyitott az áramkör, a vezérlőegység azt hiszi hogy folyamatosan nyomva van a pedál, úgy meg hát... na Smiley )
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #6576 Dátum: 2016.01.14 csütörtök, 12:41:58 »

Nálam is az volt az egyetlen amit elfelejtettünk kicserélni a 3 másik alkatrészen kívül, nem is működött a rendszer amíg nem jött meg a postán utánam küldött cseredarab Cheesy (Ilyenkor természetesen folyamatosan nyitott az áramkör, a vezérlőegység azt hiszi hogy folyamatosan nyomva van a pedál, úgy meg hát... na Smiley )

Cserélve lett a piros kuplung a 4 pólusúra, viszont a pedál csatlakozók fel lettek bővítve (nem volt gyári 3 pedál kapcsolóra menő kábel korbácsom)

Elnézést kérek a béna ábrákért, próbáltam érthető módon ábrázolni a dolgokat (nem vagyok villanyszerelő). Az én kábelem színei nem tükrözik a rajzon lévő kábelek színeit, csak az átláthatóság kedvéért lettek színesek a fekete helyett.  Az elv-re lennék kíváncsi melyik bekötési mód a helyes.

1.-es verzió:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

második verzió:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Válaszotokat előre is köszönöm szépen!
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.14 csütörtök, 12:58:12 írta Deniell89 » Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6577 Dátum: 2016.01.14 csütörtök, 17:10:28 »

Cserélve lett a piros kuplung a 4 pólusúra, viszont a pedál csatlakozók fel lettek bővítve (nem volt gyári 3 pedál kapcsolóra menő kábel korbácsom)

Elnézést kérek a béna ábrákért, próbáltam érthető módon ábrázolni a dolgokat (nem vagyok villanyszerelő). Az én kábelem színei nem tükrözik a rajzon lévő kábelek színeit, csak az átláthatóság kedvéért lettek színesek a fekete helyett.  Az elv-re lennék kíváncsi melyik bekötési mód a helyes.

Válaszotokat előre is köszönöm szépen!


Rohadjak meg, most már engem is érdekel hogy pontosan hogy van Cheesy Este úgyis kell menni ikeázni, akkor rápillantok a csatikra hogy mi van hova kötve.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #6578 Dátum: 2016.01.14 csütörtök, 18:54:06 »

Rohadjak meg, most már engem is érdekel hogy pontosan hogy van Cheesy Este úgyis kell menni ikeázni, akkor rápillantok a csatikra hogy mi van hova kötve.

Nagyon várom már válaszod  vigyor3

Az egyes változat sajnos nem működik.  falbav

Szuper lenne ha megtudnál erősíteni a 2. változat helyességéről, vagy ha valamelyik vezeték nincs jó helyen akkor belerajzolnál a rajzomba. Ha teljesen rossz helyen lenne több vezeték és egyszerübbnek találnád újra rajzolni akkor azt is szívesen fogadnám, csak működjön végre  worship
Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
Tomo7
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 151


E-mail
« Új hozzászólás #6579 Dátum: 2016.01.14 csütörtök, 20:50:15 »

Nagyon várom már válaszod  vigyor3

Az egyes változat sajnos nem működik.  falbav

Szuper lenne ha megtudnál erősíteni a 2. változat helyességéről, vagy ha valamelyik vezeték nincs jó helyen akkor belerajzolnál a rajzomba. Ha teljesen rossz helyen lenne több vezeték és egyszerübbnek találnád újra rajzolni akkor azt is szívesen fogadnám, csak működjön végre  worship

Nem jó
az új kábelek nem érintik a féklámpa kapcsolót

Ha jól nézted a lábkiosztást akkor így kéne lennie:
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.14 csütörtök, 20:56:38 írta Tomo7 » Naplózva

ex 1997.03. MKII. Mondeo Turnier 1.6
ex 2000.05. MKII. Mondeo Turnier 1.8TD

2008 S-max 1,8TDCI
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6580 Dátum: 2016.01.15 péntek, 12:29:41 »

Nagyon várom már válaszod  vigyor3

Az egyes változat sajnos nem működik.  falbav

Szuper lenne ha megtudnál erősíteni a 2. változat helyességéről, vagy ha valamelyik vezeték nincs jó helyen akkor belerajzolnál a rajzomba. Ha teljesen rossz helyen lenne több vezeték és egyszerübbnek találnád újra rajzolni akkor azt is szívesen fogadnám, csak működjön végre  worship

Nnna. Megvan a végleges és pontos megoldás (gyári eredeti kábelezésű csatlakozók alapján). A kép a dolgoról itt található. Nem a legszebb, de funkcionálisan tökéletesen használható. Nem találtam meg időben a jelzéseket, úgyhogy a fekete és a szürke csatlakozók számozása stimmel, a zöld és a piros pont fordítva van. Lusta vagyok átírkálni a képen, úgyhogy ne a számok, hanem a sárga vonalak alapján kösd be a csatlakozókat, akkor jó lesz Cheesy A két szál ami 3 csatlakozót is érint természetesen bármilyen sorrendben beköthető, a gyári változatban a fekete kapcsolónál van Y-ozva, ott van talán a legtöbb hely hogy 1 érintkezőhöz 2 kábel legyen kötve.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.15 péntek, 12:32:34 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #6581 Dátum: 2016.01.15 péntek, 12:42:41 »

Nnna. Megvan a végleges és pontos megoldás (gyári eredeti kábelezésű csatlakozók alapján). A kép a dolgoról itt található. Nem a legszebb, de funkcionálisan tökéletesen használható. Nem találtam meg időben a jelzéseket, úgyhogy a fekete és a szürke csatlakozók számozása stimmel, a zöld és a piros pont fordítva van. Lusta vagyok átírkálni a képen, úgyhogy ne a számok, hanem a sárga vonalak alapján kösd be a csatlakozókat, akkor jó lesz Cheesy A két szál ami 3 csatlakozót is érint természetesen bármilyen sorrendben beköthető, a gyári változatban a fekete kapcsolónál van Y-ozva, ott van talán a legtöbb hely hogy 1 érintkezőhöz 2 kábel legyen kötve.

Köszönöm szépen! Szuper vagy! Megpróbálom így  vigyor3
Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #6582 Dátum: 2016.01.15 péntek, 15:34:10 »

Nnna. Megvan a végleges és pontos megoldás (gyári eredeti kábelezésű csatlakozók alapján). A kép a dolgoról itt található. Nem a legszebb, de funkcionálisan tökéletesen használható. Nem találtam meg időben a jelzéseket, úgyhogy a fekete és a szürke csatlakozók számozása stimmel, a zöld és a piros pont fordítva van. Lusta vagyok átírkálni a képen, úgyhogy ne a számok, hanem a sárga vonalak alapján kösd be a csatlakozókat, akkor jó lesz Cheesy A két szál ami 3 csatlakozót is érint természetesen bármilyen sorrendben beköthető, a gyári változatban a fekete kapcsolónál van Y-ozva, ott van talán a legtöbb hely hogy 1 érintkezőhöz 2 kábel legyen kötve.

Tökéletesen úgy néz ki minden mint nálad a képen. Viszont nem működik még mindíg Sad
A kék relé helyén át lett hidalva, ahogyan az alábbi kép tanúsítja. A két vastag lila vezeték a két vastag feketével.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6583 Dátum: 2016.01.15 péntek, 19:41:25 »

Tökéletesen úgy néz ki minden mint nálad a képen. Viszont nem működik még mindíg Sad
A kék relé helyén át lett hidalva, ahogyan az alábbi kép tanúsítja. A két vastag lila vezeték a két vastag feketével.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Holnap ránézek erre is ha nem felejtem el magammal vinni a csavarhúzót, így hirtelen passz.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #6584 Dátum: 2016.01.17 vasárnap, 16:05:27 »

Holnap ránézek erre is ha nem felejtem el magammal vinni a csavarhúzót, így hirtelen passz.

 worship worship worship

Ma reggel tiszta fejjel felkeltem, újra gondoltam az egészet, lerajzoltam a dolgokat, majd megállapításra került, hogy lehetséges, hogy a zöld pedál csati két érintkezőjére menő vezetékek fel vannak cserélve. A művelet elvégzése után (kb a harmincadik) tesztvezetésen életre kelt a tempomat Smiley

Óriási köszönet nektek fórum tagoknak, Thomyka, Tomo7 , HegeGabi, alf akik hozzászólásaikkal segítették a projektet és a többieknek is akik lélekben velem voltak Smiley
Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6585 Dátum: 2016.01.17 vasárnap, 20:23:08 »

worship worship worship

Ma reggel tiszta fejjel felkeltem, újra gondoltam az egészet, lerajzoltam a dolgokat, majd megállapításra került, hogy lehetséges, hogy a zöld pedál csati két érintkezőjére menő vezetékek fel vannak cserélve. A művelet elvégzése után (kb a harmincadik) tesztvezetésen életre kelt a tempomat Smiley

Óriási köszönet nektek fórum tagoknak, Thomyka, Tomo7 , HegeGabi, alf akik hozzászólásaikkal segítették a projektet és a többieknek is akik lélekben velem voltak Smiley

 eljen Grat, használd egészséggel Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #6586 Dátum: 2016.01.18 hétfő, 09:13:40 »

Sziasztok.Megtudná valaki mondani,hogy diesel mk2-es mondeonak a generátorában milyen csapágyak vannak!Ha jól emlékszem a hátsó oldalán a kicsi csapágy 6000-es,de nem vagyok benne biztos!Még nem szedtem szét,azért kérdezemtem!Előre is köszi!
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #6587 Dátum: 2016.01.20 szerda, 21:02:09 »

Tökéletesen úgy néz ki minden mint nálad a képen. Viszont nem működik még mindíg Sad
A kék relé helyén át lett hidalva, ahogyan az alábbi kép tanúsítja. A két vastag lila vezeték a két vastag feketével.
Kép
1, Ha átkötést használsz, minek mind a kettőt? (Brutális kézrecsapást kapnál lelkiismeretes szerelőtől ezért a megoldásért! Grin)
2, Sürgősen szerezz be relét az átkötéses mizéria helyett!
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6588 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 20:31:14 »

Műszerfalizzó az egyik foglalatban nem világít. Nem az izzó hibája, az új sem világít. Mi a gond, mi a megoldás?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6589 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 22:35:52 »

Műszerfalizzó az egyik foglalatban nem világít. Nem az izzó hibája, az új sem világít. Mi a gond, mi a megoldás?

Melyik az? Én nekiállnék első körben egy multiméterrel/szakadásvizsgálóval a hozzá tartozó szálakat a panelon meg a vezetékeit végigmérni, az izzót betéve a helyére a két onnan jövő szálat kimérni hogy nem a foglalat-e a kontaktos, aztán ha ott minden rendben, akkor a vonatkozó relé(k)/biztosíték(ok) lecsekkolása, aztán a szintén ide tartozó elektronika... ilyesmi.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #6590 Dátum: 2016.01.22 péntek, 08:59:10 »

Műszerfalizzó az egyik foglalatban nem világít. Nem az izzó hibája, az új sem világít. Mi a gond, mi a megoldás?
Az izzófoglalat fémlapkája és a fólia érintkezésénél kikophatott a fólia?  Huh?

(thomyka ajánlásai mellé.)
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6591 Dátum: 2016.01.22 péntek, 11:05:34 »

Melyik az? Én nekiállnék első körben egy multiméterrel/szakadásvizsgálóval a hozzá tartozó szálakat a panelon meg a vezetékeit végigmérni, az izzót betéve a helyére a két onnan jövő szálat kimérni hogy nem a foglalat-e a kontaktos, aztán ha ott minden rendben, akkor a vonatkozó relé(k)/biztosíték(ok) lecsekkolása, aztán a szintén ide tartozó elektronika... ilyesmi.

Köszi a tippet. Ránézésre nincs kikopva a fólia. Méregetek akkor egyet. A fék visszajelzője tuti nem ég, de úgy emlékszem az ABS-é sem.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Janika1978
Vendég
« Új hozzászólás #6592 Dátum: 2016.01.22 péntek, 14:01:28 »

Üdv!
Szeretnék én is segítséget kérni rádió kód ügyben.
Amikor bekapcsol azt írja ki, hogy Code, mellette 4 db "-" jel, alatta pedig egy 2es szám van.
Ez egy FD 6990 W M007981 számú, 6000 CD RDS E'O'N' típusú. Előre is köszi!
Naplózva
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #6593 Dátum: 2016.01.22 péntek, 14:14:27 »

Üdv!
Szeretnék én is segítséget kérni rádió kód ügyben.
Amikor bekapcsol azt írja ki, hogy Code, mellette 4 db "-" jel, alatta pedig egy 2es szám van.
Ez egy FD 6990 W M007981 számú, 6000 CD RDS E'O'N' típusú. Előre is köszi!

0863  integet2
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6594 Dátum: 2016.01.22 péntek, 14:22:43 »

0863  integet2

Ha pedig szükség lenne instrukciókra, akkor innen tudod a kezelési útmutatót leszedni. Kód benyomkodásának menete a 4. oldalon! Wink
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Janika1978
Vendég
« Új hozzászólás #6595 Dátum: 2016.01.24 vasárnap, 22:50:34 »

Nagyon szépen köszönöm! Smiley
Naplózva
Einarr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #6596 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 09:55:15 »

Üdv mindenkinek! Nem tudlm jó helyre írom e ...remélem igen.Pénteken vettünk egy ford mondeot mk2 1,8diesel kombit.Természetesen a hibák most kezdenek előjönni
A fűtésem elment csak akkor nyom melegvizet a fűtőcsövekbe ha pörgetem a motort amúg csak gőz jön belőle. Emellé bárhova tekerem az állítót (láb,szélvédö...stb) csak szélvédőre fúj. A másik ami tuti elektromos...a fordulatszám mérő akárhogy pörgetem 2000fölé nem megy 2000ig is ugrálva. Mihez nyúljak,hol kezdjem? Előre is Köszönöm
Naplózva

96' Mk2 1.8 Td
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #6597 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 21:06:26 »

Üdv mindenkinek! Nem tudlm jó helyre írom e ...remélem igen.
Pénteken vettünk egy ford mondeot mk2 1,8diesel kombit.Természetesen a hibák most kezdenek előjönni
A fűtésem elment csak akkor nyom melegvizet a fűtőcsövekbe ha pörgetem a motort amúg csak gőz jön belőle.
Emellé bárhova tekerem az állítót (láb,szélvédö...stb) csak szélvédőre fúj.
A másik ami tuti elektromos...a fordulatszám mérő akárhogy pörgetem 2000fölé nem megy 2000ig is ugrálva. Mihez nyúljak,hol kezdjem? Előre is Köszönöm
Hali! Üdv a fórumon!

Gőz jön belőle?  wow1 Honnan jön gőz?

A "csak szélvédőre fúj" dologra van megoldás leírva, ha jól emlékszem a Wiki-n találod meg a cikket.

A fordulatmérőhöz nincs ötletem.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6598 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 21:10:19 »

Hali! Üdv a fórumon!

Gőz jön belőle?  wow1 Honnan jön gőz?

A "csak szélvédőre fúj" dologra van megoldás leírva, ha jól emlékszem a Wiki-n találod meg a cikket.

A fordulatmérőhöz nincs ötletem.
Vizpumpát ellenőrizni, lehet elfogytak a lapátok.
Kezdetnek vadászni kell egy fűtéskapcsolót
Lehet hogy csúszik a generátorszíj
Naplózva
Einarr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #6599 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 21:53:39 »

Hali! Üdv a fórumon!

Gőz jön belőle?  wow1 Honnan jön gőz?

A "csak szélvédőre fúj" dologra van megoldás leírva, ha jól emlékszem a Wiki-n találod meg a cikket.

A fordulatmérőhöz nincs ötletem.


Megpróbálom érthetően leírni inkább trabihoz konyítok mint ehhez föleg hogy diesel. A vízpumpáról megy egy cső egy T elágazásba. Ebböl msgy egy a kiegyenlítőbe és egy valahova a blokk alá elképzelésem szerint ez nyomja a fűtésbe a vizet. Ha lehúzom ezt a csövet a pumpáról csak gőz jön ha pörgetem akkor nyo  vizet is. Az utastérben is ezt tapasztaltam ha pörgetem a motort egy ideig nyom meleget
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.25 hétfő, 22:14:50 írta Einarr » Naplózva

96' Mk2 1.8 Td
Oldalak: 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.043 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.