Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:09:00 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2565770 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
backerman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62



E-mail
« Új hozzászólás #950 Dátum: 2010.08.03 kedd, 03:57:05 »

ok, köszi. Majd megírom mire jutottam.  smile
Naplózva

MK2 1.8td 10-es bosch
jancsika69
Vendég
« Új hozzászólás #951 Dátum: 2010.08.07 szombat, 10:03:53 »

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehet, vagy kell bekötni a vonóhorog  elektromos kábeleit a hátsó lámpára, vagy egyáltalán oda kell e? A vonóhorog adott, már a kocsira fel van szerelve, csak a bekötést kell megoldanom. Előre is köszi a válaszokat!!
Naplózva
pety065
Vendég
« Új hozzászólás #952 Dátum: 2010.08.13 péntek, 20:32:23 »

Sziasztok. Lenne egy nagy kérdésem.
Van nékem egy 97' 1,8 benzin kombi mondeom. A mai nap folyamán azt tapasztaltam hogy valami égett furcsa szag jö az autó elejéből. Kinyitotttam a gépháztetőt és sűrü füst jött ki a ventillátor motor felől.Mmint kiderült hogy leégett az egyik motor. Hazavontat, kiboncol. Hát tényleg elfüstölt az egyik motor, és összeégett az a kábelköteg amiről kapja az áramot. Az lenne a kérdésem hogy, mitől éghetett le a ventillátor és pótolható a szimpla ventillátoros motorjával.

Előre is köszönet a segitségért

Pety
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #953 Dátum: 2010.08.13 péntek, 20:34:34 »

Sziasztok. Lenne egy nagy kérdésem.
Van nékem egy 97' 1,8 benzin kombi mondeom. A mai nap folyamán azt tapasztaltam hogy valami égett furcsa szag jö az autó elejéből. Kinyitotttam a gépháztetőt és sűrü füst jött ki a ventillátor motor felől.Mmint kiderült hogy leégett az egyik motor. Hazavontat, kiboncol. Hát tényleg elfüstölt az egyik motor, és összeégett az a kábelköteg amiről kapja az áramot. Az lenne a kérdésem hogy, mitől éghetett le a ventillátor és pótolható a szimpla ventillátoros motorjával.

Előre is köszönet a segitségért

Pety
nemrég járt így az egyik tag.Valószínűleg nálad is zárlatos lett a motor,jobban jársz egy másik rendes ventillátorral.
Naplózva
pety065
Vendég
« Új hozzászólás #954 Dátum: 2010.08.13 péntek, 20:42:47 »

Esetleg nincs valakinek egy bontott darab eladó mert gyári ujba kicsit húzós az ára. De még a kábelkötegem is összeégett azt próbálom meg valami formára hozni.
Naplózva
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #955 Dátum: 2010.08.13 péntek, 20:48:14 »

Sziasztok. Lenne egy nagy kérdésem.
Van nékem egy 97' 1,8 benzin kombi mondeom. A mai nap folyamán azt tapasztaltam hogy valami égett furcsa szag jö az autó elejéből. Kinyitotttam a gépháztetőt és sűrü füst jött ki a ventillátor motor felől.Mmint kiderült hogy leégett az egyik motor. Hazavontat, kiboncol. Hát tényleg elfüstölt az egyik motor, és összeégett az a kábelköteg amiről kapja az áramot. Az lenne a kérdésem hogy, mitől éghetett le a ventillátor és pótolható a szimpla ventillátoros motorjával.

Előre is köszönet a segitségért

Pety

Én is így jártam 2 hete. Nem kellett vontatni. Lehúztam a kábelt és azóta is megy a kocsi (szerencsére a termosztát jó és nincs rohadék meleg + csak hosszú utakra megyek).
A lényeg hogy venti csere. Bontott tökéletes. Nekem a hűtőt is ki kell venni mert túl nagy a motor és nincs hely. A tied 1.8 így simán ki tudod kapni. mk2-t keresd. Neki van egy rakás ventije baráti áron.
Naplózva
pety065
Vendég
« Új hozzászólás #956 Dátum: 2010.08.13 péntek, 20:52:06 »

Köszönöm az infót. hát nem volt könnyü kibontani mert utban volt a klima és a társai de kb 1óra forgatás után kikényszeritettem a helyéről.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #957 Dátum: 2010.08.14 szombat, 08:53:19 »

Én is így jártam 2 hete. Nem kellett vontatni. Lehúztam a kábelt és azóta is megy a kocsi (szerencsére a termosztát jó és nincs rohadék meleg + csak hosszú utakra megyek).
A lényeg hogy venti csere. Bontott tökéletes. Nekem a hűtőt is ki kell venni mert túl nagy a motor és nincs hely. A tied 1.8 így simán ki tudod kapni. mk2-t keresd. Neki van egy rakás ventije baráti áron.
na,akkor csak a név nem ugrott be.Annyit kérdeznék,hogy a ventillátor meghalásának nem volt semmi előjele?Nyikorog,zörög stb?Érdekes,hogy nem egy tagnál különböző autóknál füstölt már így el.Talán konstrukciós hiba lehet ez is?
Naplózva
pety065
Vendég
« Új hozzászólás #958 Dátum: 2010.08.14 szombat, 09:09:08 »

Nem nyikorgott és semmi jelét nem adta hogy a halálára készül. csak furcsa müanyag szag kezdett el terjengeni a kocsiba és a vizhöfok kicsit emelkedett és ebből gondolva inkább megálltam. amint kinyitottam a géptetőt már dőlt is ki a füst és a jellegtezes égett müanyag szag.már azthittem hogy kigyulladt a kocsi de gyorsan leszedtem a kábelt nehogy több galibát okozzon.(sajna én is ráfáztam mert semmi rongy vagy kesztyű nem volt nálam és igy a kezemet is szépen megégettem meg a meg a möanyag is ráolvadt a kezemre) szomoru1 Már csak abban reménykedem hogy mk2 kollégának van jó áron ventije meg kábelkötege.
Naplózva
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #959 Dátum: 2010.08.14 szombat, 10:31:35 »

Nem nyikorgott és semmi jelét nem adta hogy a halálára készül. csak furcsa müanyag szag kezdett el terjengeni a kocsiba és a vizhöfok kicsit emelkedett és ebből gondolva inkább megálltam. amint kinyitottam a géptetőt már dőlt is ki a füst és a jellegtezes égett müanyag szag.már azthittem hogy kigyulladt a kocsi de gyorsan leszedtem a kábelt nehogy több galibát okozzon.(sajna én is ráfáztam mert semmi rongy vagy kesztyű nem volt nálam és igy a kezemet is szépen megégettem meg a meg a möanyag is ráolvadt a kezemre) szomoru1 Már csak abban reménykedem hogy mk2 kollégának van jó áron ventije meg kábelkötege.

Mintha az én történetemet írtad volna le. Azt hittem én is hogy ott gyullad ki a kocsi.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #960 Dátum: 2010.08.14 szombat, 10:39:03 »

Na vazz,akkor ezek szerint bármikor behalhat?Meginterjúvolom fusim mestert,hogy erről esetleg van-e valami titkos infója.
Naplózva
pety065
Vendég
« Új hozzászólás #961 Dátum: 2010.08.14 szombat, 15:23:48 »

Kint jártam ma mk2 kollégánál és vettem tőle egy komplett ventillátort kerettel és kábellel nagyon baráti áron.
Köszönöm a tippet,és aki alkatrészt keres kettes mondeohoz annak ajánlom hogy látogassa meg mert mindene van amire az embernek szüksége lehet a kocsihoz.

Üdv
Pety
Naplózva
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #962 Dátum: 2010.08.16 hétfő, 11:11:56 »

Hogy lehetne elengánsan megcsinálni az mk2ben a csomagtérnyito kapcsolot a műszerfalra?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #963 Dátum: 2010.08.18 szerda, 14:21:53 »

Hogy lehetne elengánsan megcsinálni az mk2ben a csomagtérnyito kapcsolot a műszerfalra?

Ha gyári rádiód van, akkor a tükörállító mellé balra teheted, ha utólagos a fejegység, akkor a takarókeret közepében a legesztétikusabb.

http://kepfeltoltes.hu/view/100818/D4JfS-553d0e058fe1308ce9760473c429b398_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.18 szerda, 17:19:22 írta drof » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #964 Dátum: 2010.08.18 szerda, 14:26:56 »

Ha gyári rádiód van, akkor a tükörállító mellé balra teheted, ha utólagos a fejegység, akkor a takarókeret közepében a legesztétikusabb.

http://kepfeltoltes.hu/view/100818/D4JfS-553d0e058fe1308ce9760473c429b398
nekem ez jön be:
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #965 Dátum: 2010.08.18 szerda, 14:51:17 »

Ha gyári rádiód van, akkor a tükörállító mellé balra teheted, ha utólagos a fejegység, akkor a takarókeret közepében a legesztétikusabb.

http://kepfeltoltes.hu/view/100818/D4JfS-553d0e058fe1308ce9760473c429b398

Gyári fejegységem van de mikor eladom az autót nem adnám vele Smiley És a keret is olyan hogy elul felul van takarás és kicsi a hely. A tükörállíto a legbarátibb nekem is.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #966 Dátum: 2010.08.18 szerda, 17:19:47 »

nekem ez jön be:


Javítva.
Naplózva
backerman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62



E-mail
« Új hozzászólás #967 Dátum: 2010.08.21 szombat, 13:34:24 »

Tényleg az ellenállás volt kiégve. Kicseréltem. worship worship
Naplózva

MK2 1.8td 10-es bosch
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #968 Dátum: 2010.08.22 vasárnap, 21:30:53 »

Tényleg az ellenállás volt kiégve. Kicseréltem. worship worship

eljen
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #969 Dátum: 2010.08.22 vasárnap, 22:20:20 »

Van valakinek ötlete hogy miért kapcsolgat ki és be a klíma kompresszor 5 másodpercenként?
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #970 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 03:31:52 »

Van valakinek ötlete hogy miért kapcsolgat ki és be a klíma kompresszor 5 másodpercenként?

Üdv Nyiri!
Csak tippelek!!!!
Kell lenni valami vezérlésnek, ami a kompresszort kapcsolgatja. A vezérlés, ha megbolondult, csinálhat ilyet?
Ha netán van valami vezérlés, az honnan kap infót? Érzékelőktől? Azért kérdezgetek, mert pontos infóm nincs, de bizonyára vannak a fórumon olyanok, akik tudhatják a választ a kérdésekre, legalábbis számomra ez derült ki.
Nos, várjuk a hozzáértők gondolatait!
Naplózva
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #971 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 08:35:58 »

Üdv Nyiri!
Csak tippelek!!!!
Kell lenni valami vezérlésnek, ami a kompresszort kapcsolgatja. A vezérlés, ha megbolondult, csinálhat ilyet?
Ha netán van valami vezérlés, az honnan kap infót? Érzékelőktől? Azért kérdezgetek, mert pontos infóm nincs, de bizonyára vannak a fórumon olyanok, akik tudhatják a választ a kérdésekre, legalábbis számomra ez derült ki.
Nos, várjuk a hozzáértők gondolatait!

Utána olvasgattam és említetnek lefagyásgátló érzékelőt. Azt is olvastam hogy normális ez ha nagyon hideget fúj és a ventillátor alap fokozaton van. Na nálam nem fuj durva hideget (ezért is néztem meg).
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #972 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 08:36:54 »

Van valakinek ötlete hogy miért kapcsolgat ki és be a klíma kompresszor 5 másodpercenként?

Kevés gáz is lehet!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #973 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 08:37:56 »

Kevés gáz is lehet!

Most voltam kedden töltetni. 15 percig nyomásproba volt. Nem ereszt. Aztán kapott gázt. Gáz tuti van!
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #974 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 08:56:21 »

Most voltam kedden töltetni. 15 percig nyomásproba volt. Nem ereszt. Aztán kapott gázt. Gáz tuti van!
Erre én is kíváncsi vagyok, mert a 7végén nekem is kapcsolgatott föl/le az autópályán.
Én 2 hónapja töltettem, de én is azt valószínűsítem, hogy kevés a gáz.
A nyomáspróba jó, ha vmi nagyon durva hiba van a rendszerben, de a működés közbeni állapotot, a magas ill alacsony hőmérsékletet nem tudja modellezni, ha pl akkor ereszt a hűtőd, amikor baromi meleg, és a hőtágulás miatt nyilik meg a repedés, akkor azt nem feltétlenül mutatja ki a próba.
Nekem is annó próbázták,tök jó volt, aztán kiderült egy másol klímásnál (akit ajánlottam), hogy a klíma hűtő egyik bekötési pontja nyakban volt megrepedve, látszott hogy ott fúj ki, mert csupa olajsár volt körülötte. Buktam egy fölösleges feltöltést. Ennyi
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #975 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 09:42:17 »

Erre én is kíváncsi vagyok, mert a 7végén nekem is kapcsolgatott föl/le az autópályán.
Én 2 hónapja töltettem, de én is azt valószínűsítem, hogy kevés a gáz.
A nyomáspróba jó, ha vmi nagyon durva hiba van a rendszerben, de a működés közbeni állapotot, a magas ill alacsony hőmérsékletet nem tudja modellezni, ha pl akkor ereszt a hűtőd, amikor baromi meleg, és a hőtágulás miatt nyilik meg a repedés, akkor azt nem feltétlenül mutatja ki a próba.
Nekem is annó próbázták,tök jó volt, aztán kiderült egy másol klímásnál (akit ajánlottam), hogy a klíma hűtő egyik bekötési pontja nyakban volt megrepedve, látszott hogy ott fúj ki, mert csupa olajsár volt körülötte. Buktam egy fölösleges feltöltést. Ennyi
Üdv

Ott járattuk míg üzemmelegen 10 percig, nyitott motortérnél. Festett gáz van benne. Láttuk volna ha ereszt.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #976 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 13:05:15 »

Ott járattuk míg üzemmelegen 10 percig, nyitott motortérnél. Festett gáz van benne. Láttuk volna ha ereszt.
Nem kötözködni akarok, csak írtam. Az enyémben is festett gáz van, mégis elmennt belőle, és nem látták, hogy hol.
Bosszant engem is, mert egy kényelmi cuccért, nem akarok vagyonokat fizetni egy 13 éves autóban.
Évente feltöltetni 10 ért meg egy kicsit vad, pláne, hogy egy nyarat nem bír ki.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #977 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 14:22:34 »

Nem kötözködni akarok, csak írtam. Az enyémben is festett gáz van, mégis elment belőle, és nem látták, hogy hol.
Bosszant engem is, mert egy kényelmi cuccért, nem akarok vagyonokat fizetni egy 13 éves autóban.
Évente feltöltetni 10 ért meg egy kicsit vad, pláne, hogy egy nyarat nem bír ki.

Teljesen igazad van! Én is így vagyok vele. Tönkrement a kompresszorom kuplungja és vettem egyet bontottan (teljes kompresszort) 8ért és 10ért töltettem. Tehát már 18 ezernél járok. Mikor kicseréltük (természetesen házilag, nem szervizben mert pár helyen egy vagyot mondtak) akkor kiszedtük a hűtőventit is (cseréltük) és akkor nagynyomású levegővel kitakarítottuk a klímahűtőt (olvastam hogy az is gáz ha kevés a kapott levegőmennyiség) mivel durván retkes volt. Mikor töltettem szóltam hogy legyen elég olaj mert kompresszor csere volt. Ott álltam mellette és végig figyeltem mit csinál. Nyomáspróba lement majd a töltés. Utána tényleg járattuk míg a motor is felmelegedett és a klíma is jól ment. Tehát ha üzemmelegen (több mint 8 bar nyomásnál) engedett volna azt láttuk volna. Első körben iszonyatosan hűtött és *** jó volt. Bár lehet hogy az a 1 év klíma nélküli időszak megszépítette a kezdeti hűs levegő élményét. Már nagyon kezd elegem lenni. Nem akarok újra költeni rá. Sad
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #978 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 17:52:18 »

Eszemnbe jutott vmi. A klímás nálam első körben az utastérből visszetérő csövet fogdosta, hogy mennyire hideg. Gyors diagnosztika. Ebből számára hamar kiderült, hogy nem hűt eléggé a rendszer. Sztem mennj vissza a klímáshoz, és kérd meg nézze meg, hogy így jó-e. Ez valszeg nem kerül pénzbe, legalábbis szerintem pofátlanság lenne ilyenért kérni. Persze te is megnézheted, de hogy mennyire kell hidegnek lennie, azt én nem tudom.
Egyébként ez az a cső, ha az autóval szembe állsz, akkor jobb oldalon az akkumulátor mellett jön föl, és megy el balra párhuzamosan az autó orrával. Egy jó darabon gumuicső, de a följövő szakasz fém, azt fogdosta.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #979 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 20:29:44 »

Üdv Nyiri!
Megint csak agyalok a dolgon.....
Meg lehetne oldani azt, hogy azonos típusú de jól működő klímát hasonlítani össze a tiéddel? Úgy értem, hogy egy időben járatni a motort klímástul, majd anélkül, esetleg lehetne méréseket is végezni a kompresszor házatáján és összevetni a jó klímával...... Roll Eyes
Csak ötlet, tudom, pepecs dolog és még konkrétum sincs, hogy hol kellene keresgetni, de azért egy próbát megér, hátha kijön valami hulla a rendszerből. Nem tudom, de nekem valami elektromos zavar tér vissza mindig esélyesként. Szerintem én arrafelé keresgetnék. Ahogy írtad, meg lett javtekolva, gáz van, nyomás van, nem ereszt sehol, ki is lett pucolva, akkor több terület nem nagyon merül fel bennem. Én mérgemben minden kutyafülét kiméregetnék és hasonlítanám olyan klíma adataihoz, ami jól működik azonos viszonyok között. Kellemes vasárnapi elfoglaltság lenne.... Cheesy
Sok sikert, kíváncsian várom, mi derül ki!!! integet2
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #980 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 20:57:18 »

Üdv Nyiri!
Megint csak agyalok a dolgon.....
 Én mérgemben minden kutyafülét kiméregetnék és hasonlítanám olyan klíma adataihoz, ami jól működik azonos viszonyok között. Kellemes vasárnapi elfoglaltság lenne.... Cheesy
Sok sikert, kíváncsian várom, mi derül ki!!! integet2
Az a gond a méregetéssel, hogy a klímarendszert alapjaiban kellene ismerni, hogy tudd mit mérsz. Szerintem egy "átlag önmagamnak szerelek" típusú embernél nincs elegendő mérőeszköz ehhez a projekthez.Konkrétan az a készülék kellene ami a klímásnak van. Az méri, hogy mennyi gáz volt a rendszerben, és tud nyomást mérni a két ágban (a kompresszor előtt és után), és persze tölt meg ürít, meg hozzákever olajat, meg amit csak akarsz. Ezek hiányában max egy multiméterrel lehet bohóckodni, de ennél többet nem tudsz kihozni a dologból.
Délután benéztem a motortérbe, nekem nem kapcsolgat le alapjáraton, (de a pályán érezthetően le/fel kapcsolt), viszont elhülve láttam, hogy a 3 éve cserélt klímahűtőm (utángyártott, de új) egyik bekötési pontja körül, megint csupa redva minden. Vagy csak a motortérből származó kosz, vagy megint elrepedt. Csecs.
Véleményem szerint a klíma is olyan, amihez szakember, meg gép kell, és ezt ő is tudja, ezért kerül annyiba.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #981 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 21:36:36 »

Ok, Ferqo, értem, mit mondasz!
Nyiri azt írta, ha jól tévedek, hogy a gázzal és a nyomással minden rendben. A kompresszora is meg lett javítva. Ki is takarították a rendszert, azaz dugulás sincs-elvileg-. Csak ezért gondoltam, hogy valahol valami elektromos hiba lehet, mert mi lehetne még?  guluszem1
Tudod, ez nagyon-nagyon hasonlít az emberek gyógyításához! Végiggondolod, mi a betegség, megkeresed a lehetséges megoldást, ami logikusnak tűnik és szakmailag is helyénvaló, megteszed a kellő beavatkozást és mégse gyógyul meg. Aztán nincs több ötlet, akkor jön az, hogy szépen, sorban megpróbálsz kizárni mindent, ami szóba jöhet a dologgal kapcsolatban. Akkor van gáz, ha már mindent kizártál, ami eszedbe jutott, és még mindig nem gyógyult meg.
A különbség csupán ember és autó között sok más mellett annyi, hogy az autóhoz kapsz alkatrészt (ennyiért, vagy annyiért), az emberekhez sajnos nincs "márkaszerviz" (nem Kína!!!). Pedig milyen frankó lenne! Viszont az autónak is van "lelke", az enyémnek biztosan.
Bocs, kicsit elkanyarodtam az eredeti témától, nézzétek el nekem, ma is dolgoztam..... szomoru1
Naplózva
Jano
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #982 Dátum: 2010.08.24 kedd, 08:59:03 »

Szevasztok !

Egyik pillanatról a másikra elment a műszerfalvilágításom. Biztiket megnéztem, semmi gond. Közben rájöttem, hogy sem az első, sem a hátsó helyzetjelzőm nem világít.
Elképzelhető, hogy a világításkapcsolónál kell keresni a hibát?
Járt már így valaki?
Világításkapcsoló csere, vagy lehet javítani ?
Mk II, kombi, 1997.
Naplózva

MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #983 Dátum: 2010.08.24 kedd, 09:16:39 »

Szevasztok !

Egyik pillanatról a másikra elment a műszerfalvilágításom. Biztiket megnéztem, semmi gond. Közben rájöttem, hogy sem az első, sem a hátsó helyzetjelzőm nem világít.
Elképzelhető, hogy a világításkapcsolónál kell keresni a hibát?
Járt már így valaki?
Világításkapcsoló csere, vagy lehet javítani ?
Mk II, kombi, 1997.

2 napja jártam így. Világításkapcsolo. Méghozzá nem is a kapcsolo hanem a csatlakozása. Ha lehuzod a csatlakozot akkor a világítás és helyzetjelzó negativja az a jobb felső saru. Na az nálam (saru mindkét vége) brutálisan oxidált volt. De csak az. WD40 majd vékony csavarhúzó. Takarítás és azóta hibátlan. Nem tudom miért oxidos az annyira. A többi nem.
Naplózva
Jano
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #984 Dátum: 2010.08.24 kedd, 09:41:32 »

2 napja jártam így. Világításkapcsolo. Méghozzá nem is a kapcsolo hanem a csatlakozása. Ha lehuzod a csatlakozot akkor a világítás és helyzetjelzó negativja az a jobb felső saru. Na az nálam (saru mindkét vége) brutálisan oxidált volt. De csak az. WD40 majd vékony csavarhúzó. Takarítás és azóta hibátlan. Nem tudom miért oxidos az annyira. A többi nem.

Szevasz !
Köszi a tippet, este megnézem, remélem nálam is csak ennyi lesz a gond.

Üdv: Janó
Naplózva

MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #985 Dátum: 2010.08.24 kedd, 11:58:29 »

Szevasz !
Köszi a tippet, este megnézem, remélem nálam is csak ennyi lesz a gond.

Üdv: Janó
Nálam dettó. Kapcsolócsere, de a csatlakozót is át kellett buherálnom, mert teljesen szétégett.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #986 Dátum: 2010.08.24 kedd, 13:02:17 »

Tök fura ez... Mintha mindenkinel előjönne ugyanaz a hiba azonos időben Smiley
Naplózva
reefer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


E-mail
« Új hozzászólás #987 Dátum: 2010.08.25 szerda, 08:25:00 »

Sziasztok, egy kérdésem lenne, pár napja a hátsó világítás gányolásakor(test csati oxidált, műanyag rész megolvadva) találkoztam egy narancssárga relével a bal hátsó lámpa előtt. Egy kis füllel van a fémhez csiptetve. Tudja valaki mi ez?
köszi
Naplózva

98. 1.8 Zetec kombi
Jano
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #988 Dátum: 2010.08.25 szerda, 12:12:14 »

2 napja jártam így. Világításkapcsolo. Méghozzá nem is a kapcsolo hanem a csatlakozása. Ha lehuzod a csatlakozot akkor a világítás és helyzetjelzó negativja az a jobb felső saru. Na az nálam (saru mindkét vége) brutálisan oxidált volt. De csak az. WD40 majd vékony csavarhúzó. Takarítás és azóta hibátlan. Nem tudom miért oxidos az annyira. A többi nem.

Mégyszer, köszi, teljesen bejött amit leírtál, szerencsére a kapcsolónak semmi baja, puculás, WD40, utána ok minden.
A hiba oka - szerintem - az alulméretezés.

Naplózva

MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
Jano
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #989 Dátum: 2010.08.25 szerda, 12:14:17 »

Tök fura ez... Mintha mindenkinel előjönne ugyanaz a hiba azonos időben Smiley

Szerintem korfüggő.
13 év,  294000 km, semmin nem csodálkozok (főleg elektromos részeknél).
Naplózva

MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
Jano
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #990 Dátum: 2010.08.25 szerda, 12:19:42 »

Szevasztok !

Eddig még nem másztam bele nagyon az elektromos részbe, de tegnap először benéztem a kesztyűtartó alá.
Láttam ott (egészen jobb oldalon fent) egy nagy lapos fémdobozt, meg egy kisebb fekete műanyagot, amibe két sokeres csatlakozó (zöld és kék) ment be.
Mik ezek ?
(Ha jól gondolom a fémdobozban lehet maga a motorvezérlő.)

Üdv: Janó
Naplózva

MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #991 Dátum: 2010.08.25 szerda, 12:34:31 »

Szevasztok !

Eddig még nem másztam bele nagyon az elektromos részbe, de tegnap először benéztem a kesztyűtartó alá.
Láttam ott (egészen jobb oldalon fent) egy nagy lapos fémdobozt, meg egy kisebb fekete műanyagot, amibe két sokeres csatlakozó (zöld és kék) ment be.
Mik ezek ?
(Ha jól gondolom a fémdobozban lehet maga a motorvezérlő.)

Üdv: Janó

A fekete doboz zöld csatival (lila/piros matricával) elvileg a riasztó doboza. Asszem siemens.
A fémdoboz szerintem is a motorvezérlő.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #992 Dátum: 2010.08.25 szerda, 20:30:41 »

Szerintem korfüggő.
13 év,  294000 km, semmin nem csodálkozok (főleg elektromos részeknél).
Nekem is 13 év, ugyanaz a hiba.
Alulméretezés? Attól függ mire mérteztek, ha 10 évre, akkor volt benne tartalék, ha 15 re, akkor alul. Szerintem jó ha 10 évre készültek ezek az autók. Nézd meg a légzsákok szavatossági idejét, 10 vagy 15 év, most nem emlékszem.
Senki sem sejtette, de legalábbis nem terveztem, hogy pl egy Ascona 23 évesen még megy. Abban nem ég szét a kontakt a lámpánál. A mi 13 éves Fordjaink, Opeljeink, stb már korántsem biztos, hogy megélnek még 10 évet, lásd elektromos csatlakozó szétég. (relézve, biztosítákkal védve, se buher, se gányolás, csak elfogy az életteratam belőle). Az örgedő , de mar xarrá elektronizált autók ezért válnak lutrivá. Ugyanilyen kontaktus van a motorvezérlő jeladiónál is. Oszt panaszkodnak egy csomóan, hogy rángatnak a 2,0 literes 97-98-asok. (enyém is) Futod a köröket, hiába.
Hát ez ilyen, és ekkora. Én szeretem az autómat. De tudomásul kellett vennem, hogy a 13 év csak több lesz, érni egyre kevesebbt fog.
Volt egy 87-es fiestám, azt is szerettem, de végül kevés pénzért tudtam csak eladni, nagyon hasonló kezd lenni a Mondeom életpályája. Nem örülök ennek a felfedézesmnek.
üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #993 Dátum: 2010.08.25 szerda, 22:20:03 »

Hát ez nagyon szomorú ha télleg csak 10-en pár évet bírnak ezek az autók. Én azért vettem ezt a kocsit mert egy jó db-ig meg akarom tartani. Faterék Fiestája 24 éves, és azon kopó alkatrészeken kívül nem sok mindent kellett csinálni. 4 évesen vették, és nem is tervezik eladni. Azon sose volt olyan, hogy megégett csatlakozók stb... Undecided
Naplózva
Jano
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #994 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 10:35:08 »

A fekete doboz zöld csatival (lila/piros matricával) elvileg a riasztó doboza. Asszem siemens.
A fémdoboz szerintem is a motorvezérlő.
Az enyémben nincs riasztó, viszont van gyári immobilizer. Lehet, hogy annak a doboza? A Siemens stimmel.
Azért érdekel a dolog, mert a központi záram időnként (főleg nagy melegben vagy nagy hidegben) magától bezár. Jó lenne megtalálni a vezérlését, mert szerintem ott lehet a hiba.
Naplózva

MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
Jano
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #995 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 10:43:44 »

Nekem is 13 év, ugyanaz a hiba.
Alulméretezés? Attól függ mire mérteztek, ha 10 évre, akkor volt benne tartalék, ha 15 re, akkor alul. Szerintem jó ha 10 évre készültek ezek az autók. Nézd meg a légzsákok szavatossági idejét, 10 vagy 15 év, most nem emlékszem.
Senki sem sejtette, de legalábbis nem terveztem, hogy pl egy Ascona 23 évesen még megy. Abban nem ég szét a kontakt a lámpánál. A mi 13 éves Fordjaink, Opeljeink, stb már korántsem biztos, hogy megélnek még 10 évet, lásd elektromos csatlakozó szétég. (relézve, biztosítákkal védve, se buher, se gányolás, csak elfogy az életteratam belőle). Az örgedő , de mar xarrá elektronizált autók ezért válnak lutrivá. Ugyanilyen kontaktus van a motorvezérlő jeladiónál is. Oszt panaszkodnak egy csomóan, hogy rángatnak a 2,0 literes 97-98-asok. (enyém is) Futod a köröket, hiába.
Hát ez ilyen, és ekkora. Én szeretem az autómat. De tudomásul kellett vennem, hogy a 13 év csak több lesz, érni egyre kevesebbt fog.
Volt egy 87-es fiestám, azt is szerettem, de végül kevés pénzért tudtam csak eladni, nagyon hasonló kezd lenni a Mondeom életpályája. Nem örülök ennek a felfedézesmnek.
üdv

Lehet, hogy igazad a 10 évre méretezéssel kapcsolatban, bár én a tapasztalataim alapján azt látom, hogy egyáltalán nem jutnak el odáig, hogy élettartamra méretezzenek, csak egyszerűen a legolcsóbb, lexarabb megoldásokat kereseik, mert a multiknak minden egyes euro-vagy dollár cent kiadás a világvégét jelenti.
Egyébként meggyőződésem, hogy az európai autógyártók képtelenek megfelelő minőségű elektronikát belerakni az autóikba. (Főleg a fent említett költségcsökkentések miatt.)
Naplózva

MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #996 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 11:30:05 »

Egyik legjobb példa a kis izzók körüli muanyagok megégése. Legutóbb mikor cseréltem párat minden helyen meg volt barnulva és neha még picit deformált is volt egy két foglalat. Ami az ért elég szégyen.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #997 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 17:20:16 »

Az enyémben nincs riasztó, viszont van gyári immobilizer. Lehet, hogy annak a doboza? A Siemens stimmel.
Azért érdekel a dolog, mert a központi záram időnként (főleg nagy melegben vagy nagy hidegben) magától bezár. Jó lenne megtalálni a vezérlését, mert szerintem ott lehet a hiba.

Akkor immo, de asszem alarm system is rá van írva.. Gondolom ugyanazt a matricát kapta mind Smiley
Nem feltétlen lesz itt a gond, a két első ajtó zárjait kellene megnézni (ugyebár ezek vezérlik a kpzárat), és befújni, megtisztítani. (Első lépésben kivülről, bontás nélkül.. hátha bejön)
Pár hete találkoztam olyannal, hogy hiába zártad be az autót, egyből visszanyitotta, mert a vezető oldali zárnál valami elkopott/koszolódott..vagy nemtom.
Javításnál már nem voltam ott.

Na röviden szólva, először én valahol a záraknál keresgélnék.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #998 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 20:05:07 »

Egyik legjobb példa a kis izzók körüli muanyagok megégése. Legutóbb mikor cseréltem párat minden helyen meg volt barnulva és neha még picit deformált is volt egy két foglalat. Ami az ért elég szégyen.

Szia!

Gondold el azt is, amikor ezt készíthették még nem lehetett álltalános a nappal is felkapcsolandó lámpa. Végy egy szép nyári napot pl a Balcsi partján, az autóban a napon lehet akár 55-60 C-is mire feljösz a strandról és beülsz elindulsz haza felkapcslod a világítást és további hőt viszel be a műszerfal környékére. De a szabályalkotók szerint ettől javul a láthatóságod  Wink, Szerintem ezeken is segíthet a a nappali menetfény elterjedése.
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #999 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 20:31:45 »

Szia!

Gondold el azt is, amikor ezt készíthették még nem lehetett álltalános a nappal is felkapcsolandó lámpa. Végy egy szép nyári napot pl a Balcsi partján, az autóban a napon lehet akár 55-60 C-is mire feljösz a strandról és beülsz elindulsz haza felkapcslod a világítást és további hőt viszel be a műszerfal környékére. De a szabályalkotók szerint ettől javul a láthatóságod  Wink, Szerintem ezeken is segíthet a a nappali menetfény elterjedése.
azt kellene tudni ni számit a kresznek megfelelö nappali menetfénynek.szerintem mindenféle ledes cucc nem felel meg az eu és a magyar vizsga állomások elvárásainak
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.038 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.