Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 00:45:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 [1414] 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21854008 alkalommal)
0 Felhasználó és 250 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #70650 Dátum: 2016.12.30 péntek, 17:30:20 »

Üdv mindenki
ha a hibakódom a hármas porlasztó hibáját jelzi akkor honnan kell számolni a hármat ?
vezérlés ? vagy kettős-től ?
köszi
 integet2 integet2 integet2

ez attól függ,hogy mivel lett diagnosztizálva a hiba.A forscan a következőképpen értelmezi.

A váltótól a vezérlés irányába a henerek számozása 4-3-2-1.
A csúcsok számozása pedig a gyujtási sorrendnek felel meg,tehát:
A váltótól a vezérlés irányába a csúcsok gyujtási sorrendben 3-2-4-1.

Azért mondom,hogy ez alapján(a forscan alapján) a hármas porlasztó a 4es hengerben van.Tehát a váltó felöli közvetlen az első hengerben.
Lásd:
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #70651 Dátum: 2016.12.30 péntek, 17:50:27 »

Nem véletlenül tettem " " közé a gagyi szót Smiley Tényleg a tapasztalatra voltam kíváncsi. És nem véletlenül kérdeztem, mert ha megpusztul legközelebb, akkor ilyet szeretnék beletenni, hogy a gyárinál jobb legyen.
na.nagy meglepetésemre ma megérkezett a postával. taps
Hát ugyan olyan profi munkának tűnik mint a Forge. Most megy a polcra,talány nyár elején már nem bírom cérnával és kicserélem.... nyes
https://www.aliexpress.com/item/Intercooler-EGR-Silicone-Hose-Turbo-Pipe-For-FORD-MONDEO-MK4-2-2-TDCi-1596810/32698215591.html
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
baludanny
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #70652 Dátum: 2016.12.30 péntek, 20:47:13 »

ez attól függ,hogy mivel lett diagnosztizálva a hiba.A forscan a következőképpen értelmezi.

A váltótól a vezérlés irányába a henerek számozása 4-3-2-1.
A csúcsok számozása pedig a gyujtási sorrendnek felel meg,tehát:
A váltótól a vezérlés irányába a csúcsok gyujtási sorrendben 3-2-4-1.

Azért mondom,hogy ez alapján(a forscan alapján) a hármas porlasztó a 4es hengerben van.Tehát a váltó felöli közvetlen az első hengerben.
Lásd:
[img]http://kepkezelo.com/images/1aeuevfdmtyyu3hz58j4.jpg

Köszönöm Alf  worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.30 péntek, 21:22:55 írta alf® » Naplózva

baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #70653 Dátum: 2016.12.30 péntek, 20:50:45 »

Van még egy furcsaság:-) Amikor dálló helyzetből gyorsitok hirtelenebbül,a pedálok felől olyan hang jön mintha csőben viz bugyborékolna,vagy ahogy az aqváriumba a viz csordogál....ez mi lehet?? Cheesy


Lehet valami karosszéria üreg tele van vízzel.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #70654 Dátum: 2016.12.30 péntek, 21:25:15 »

Van még egy furcsaság:-) Amikor dálló helyzetből gyorsitok hirtelenebbül,a pedálok felől olyan hang jön mintha csőben viz bugyborékolna,vagy ahogy az aqváriumba a viz csordogál....ez mi lehet?? Cheesy

gyanítom,hogy csapágyhang.vagy a generátor szíjrendszerben,vagy inkább a kormányszervótól.az még majdnem irányban is van.
de bármi más is előfordulhat...innen.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
baludanny
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #70655 Dátum: 2016.12.30 péntek, 21:34:50 »

Köszönöm Alf  worship

Alf AUTOCOM ha jól emlékszem a nevére ott hogy lehet ?
Naplózva

baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #70656 Dátum: 2016.12.30 péntek, 23:10:41 »

Alf AUTOCOM ha jól emlékszem a nevére ott hogy lehet ?

ezt csak az tudhatja,aki azt használja.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #70657 Dátum: 2016.12.31 szombat, 07:38:03 »

Alf AUTOCOM ha jól emlékszem a nevére ott hogy lehet ?


Én használok Autocomot. Ha arra vagy kíváncsi, hogy abban hol lehet kódot beírni, akkor el kell szomorítsalak. Lehet csúcs kódokat beírni, de az nem rögzül a kompjuterben. Többször próbáltuk, de a Autocommal az sajnos nem megoldható.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #70658 Dátum: 2016.12.31 szombat, 09:00:29 »

Én használok Autocomot. Ha arra vagy kíváncsi, hogy abban hol lehet kódot beírni, akkor el kell szomorítsalak. Lehet csúcs kódokat beírni, de az nem rögzül a kompjuterben. Többször próbáltuk, de a Autocommal az sajnos nem megoldható.
nem erre kivancsi.3as befecskendezo hibaja van.azonositani akarja a csucsot.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gabat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #70659 Dátum: 2016.12.31 szombat, 09:05:14 »

tyű.akkor tényleg nagyot kapott a szája.... vigyor3
 Tovább mondom....korán örültem...próbálgattam este,már megint hallom....kikészültem idegileg...tehát...kapott moog lengőkart,monroe telókat,monroe toronycsapágyat,moog kutyacsontot....a kormányösszekötő nagyon feszesnek tünik,de már nem tudom....kezdem feladni. Hát egy 30cm széles 20cm mély,és 50cm hosszú kátyú 70km/h  de mintha egy nagy téglát kivágtál volna úgy kell elképzelni...én csodálkozom hogy az szélvédő nem repedt be..nagyot csattant.
Naplózva

2001 1.8 Trend 125LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #70660 Dátum: 2016.12.31 szombat, 09:07:50 »

 Tovább mondom....korán örültem...próbálgattam este,már megint hallom....kikészültem idegileg...tehát...kapott moog lengőkart,monroe telókat,monroe toronycsapágyat,moog kutyacsontot....a kormányösszekötő nagyon feszesnek tünik,de már nem tudom....kezdem feladni. Hát egy 30cm széles 20cm mély,és 50cm hosszú kátyú 70km/h  de mintha egy nagy téglát kivágtál volna úgy kell elképzelni...én csodálkozom hogy az szélvédő nem repedt be..nagyot csattant.
smaxal 110el szalltam bele egy ilyenbe.semmi.minden meguszta.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #70661 Dátum: 2016.12.31 szombat, 09:25:07 »

nem erre kivancsi.3as befecskendezo hibaja van.azonositani akarja a csucsot.

Azt se tudja az autocom. Semmilyen útmutatást nem ad.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
baludanny
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #70662 Dátum: 2016.12.31 szombat, 09:59:34 »

Azt se tudja az autocom. Semmilyen útmutatást nem ad.

Mi már egyszer egy másik szerelővel megcsináltuk vele ugyhogy biztos lehet csak nem tudja sok szerelő hogy amíg nem resetelsz nem fogad el semmit
Igen a beazonosításhoz kellene melyiket cseréljem ki de felhívom a szerelőt nézze meg a gépbe hogy írja ki neki ha cilinder akkor talán hengernként számol ha jól csalódom Huh??
Naplózva

baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
gabat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #70663 Dátum: 2016.12.31 szombat, 11:16:17 »

Újabb probléma....szép egyenletes tempónál minden oké...elkezdek gyorsitani és remeg az egész autó...ez megint mi lehet???megőrülök lassan...olyan mintha az autó első felétpl érezném.
Naplózva

2001 1.8 Trend 125LE
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #70664 Dátum: 2016.12.31 szombat, 11:57:03 »

Újabb probléma....szép egyenletes tempónál minden oké...elkezdek gyorsitani és remeg az egész autó...ez megint mi lehet???megőrülök lassan...olyan mintha az autó első felétpl érezném.

féltengely
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
gabat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #70665 Dátum: 2016.12.31 szombat, 12:03:15 »

Aztán a többi érdekesség...ha állok egyhelyben,pakolgatom a sebességeket minden ok...ha menet közben pl 4-ől üresbe vissza négybe hangot ad,aztán visszaengedem a kinyomott kuplungot akkor is....jön a baj csőstül nekem most???
Naplózva

2001 1.8 Trend 125LE
gabat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #70666 Dátum: 2016.12.31 szombat, 12:05:25 »

smaxal 110el szalltam bele egy ilyenbe.semmi.minden meguszta.
Lehet jobbanjárok én is ha gyorsabban megyek...
Naplózva

2001 1.8 Trend 125LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #70667 Dátum: 2016.12.31 szombat, 12:15:46 »

Aztán a többi érdekesség...ha állok egyhelyben,pakolgatom a sebességeket minden ok...ha menet közben pl 4-ől üresbe vissza négybe hangot ad,aztán visszaengedem a kinyomott kuplungot akkor is....jön a baj csőstül nekem most???
ezt magyarázná a lenti tipp-féltengely.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #70668 Dátum: 2016.12.31 szombat, 12:16:56 »

Mi már egyszer egy másik szerelővel megcsináltuk vele ugyhogy biztos lehet csak nem tudja sok szerelő hogy amíg nem resetelsz nem fogad el semmit
Igen a beazonosításhoz kellene melyiket cseréljem ki de felhívom a szerelőt nézze meg a gépbe hogy írja ki neki ha cilinder akkor talán hengernként számol ha jól csalódom Huh??
nem tudjátok forscan-el diagolni.leegyszerűsítené a dolgot....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #70669 Dátum: 2016.12.31 szombat, 12:27:52 »

Aztán a többi érdekesség...ha állok egyhelyben,pakolgatom a sebességeket minden ok...ha menet közben pl 4-ől üresbe vissza négybe hangot ad,aztán visszaengedem a kinyomott kuplungot akkor is....jön a baj csőstül nekem most???
Ha kuplung fogáspont környékén jelenik meg egy furcsa nyifogó hang. Az lehet kettőstömegű.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
gabat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #70670 Dátum: 2016.12.31 szombat, 13:49:15 »

Nos,összegezném a dolgokat mert úgy látom van összefüggés.Tegnap írtam,hogy nyomatékosabb kigyorsításkor fura hang jött a pedálok felől,de akkor egyúttal ugye a remegés is fellépett már csak nem arra figyeltem....Lehetséges,hogy a féltengely adott hangot ki és ugyanakkor az is remeg!? Amikor cseréltem a lengéscsillapítót,kijött a féltengely bentről de sikerült visszatenni,ott valami hullhatott szét?Vagy konkrétan mi lehet a gond a féltengelynél?A csukló? A másik ugye ez a váltáskor,és kuplung felengedékor halltszódó klattyanó hang pl kuplungkinyomó csapágy lehet?Tegyük föl ha az,szettben kell cserélni a kettőstömegűvel,vagy külön is lehet?
Naplózva

2001 1.8 Trend 125LE
gabat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #70671 Dátum: 2016.12.31 szombat, 13:53:09 »

Ha kuplung fogáspont környékén jelenik meg egy furcsa nyifogó hang. Az lehet kettőstömegű.
Ettől rettegek.....
Naplózva

2001 1.8 Trend 125LE
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #70672 Dátum: 2016.12.31 szombat, 13:55:32 »

Amikor cseréltem a lengéscsillapítót,kijött a féltengely bentről de sikerült visszatenni,ott valami hullhatott szét?

Szerintem meg is van a probléma. Szétugrott a féltengely, lehet leesett egy görgő, vagy nem ugyanolyan pozícióban rögzült mikor visszatetted. A megoldás sajnos a féltengely teljes kiszerelése , gumiharang le, megtisztítani, ellenőrizni hogy mennyire sérült/kopott, majd visszaszerelés (ha nem sérült) új zsírral.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #70673 Dátum: 2017.01.01 vasárnap, 15:46:00 »

Nos,összegezném a dolgokat mert úgy látom van összefüggés.Tegnap írtam,hogy nyomatékosabb kigyorsításkor fura hang jött a pedálok felől,de akkor egyúttal ugye a remegés is fellépett már csak nem arra figyeltem....Lehetséges,hogy a féltengely adott hangot ki és ugyanakkor az is remeg!? Amikor cseréltem a lengéscsillapítót,kijött a féltengely bentről de sikerült visszatenni,ott valami hullhatott szét?Vagy konkrétan mi lehet a gond a féltengelynél?A csukló? A másik ugye ez a váltáskor,és kuplung felengedékor halltszódó klattyanó hang pl kuplungkinyomó csapágy lehet?Tegyük föl ha az,szettben kell cserélni a kettőstömegűvel,vagy külön is lehet?

Ha a kuplung miatt meg kell bontani, akkor igen, szettben érdemes, mert nem olcsó a munkadíja (30+e) és nem kis ideig tart a cseréje, mert eléggé szét kell dönteni az elejét. (konkrétan le szokták engedni az egész első bölcsőt) Akkor már a nyelestengely csapágyat és/vagy a főtengely csapágyat is szokták cserélni.
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #70674 Dátum: 2017.01.01 vasárnap, 17:26:16 »

Ha a kuplung miatt meg kell bontani, akkor igen, szettben érdemes, mert nem olcsó a munkadíja (30+e) és nem kis ideig tart a cseréje, mert eléggé szét kell dönteni az elejét. (konkrétan le szokták engedni az egész első bölcsőt) Akkor már a nyelestengely csapágyat és/vagy a főtengely csapágyat is szokták cserélni.
Hátsó főtengely szimeringet akartál írni. Nem?
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #70675 Dátum: 2017.01.01 vasárnap, 18:07:24 »

Hali. Hátsó féknyereg csere előtt állok. Faceliftest szeretnék beépíteni. A más méretű fékbetéten kívül minden egyezik? Van még amit esetleg át kell alakítani /kicserélni/?
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #70676 Dátum: 2017.01.01 vasárnap, 18:25:13 »

Hali. Hátsó féknyereg csere előtt állok. Faceliftest szeretnék beépíteni. A más méretű fékbetéten kívül minden egyezik? Van még amit esetleg át kell alakítani /kicserélni/?

Szia.

A fékbetéten kívül semmit. Régit le, újat fel.

Ottó
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #70677 Dátum: 2017.01.01 vasárnap, 18:32:49 »

Légterelőt, autofeleszerelés, 7000ft

Grrrr....

Weboldal URL?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #70678 Dátum: 2017.01.01 vasárnap, 18:33:53 »

Sziasztok!

Tegnapelőtt írtam a pohártartóval kapcsolatban. Szétszedtem a középkonzolt, illetve a pohártartót is, de sajnos nem jöttem rá, hogy mi a probléma. Csere lesz, hamarosan megyek az újért.

Amit viszont kérdezni szeretnék, hogy az első szélvédő fűtés kapcsolója minden Mondeoban alapból be van kábelezve? Mert az enyémben nincs első szélvédő fűtés, de a kábele ott van.

Nincs. Ha neked ott van, mázli.

Nézd meg a szélvédő sarkainál a tűzfalnál hátul, hogy ott is ott van-e a kábel vége. Ha igen, elég egyszerű lesz fűtöttre cserélni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #70679 Dátum: 2017.01.01 vasárnap, 18:34:28 »

Van még egy furcsaság:-) Amikor dálló helyzetből gyorsitok hirtelenebbül,a pedálok felől olyan hang jön mintha csőben viz bugyborékolna,vagy ahogy az aqváriumba a viz csordogál....ez mi lehet?? Cheesy


Áll a víz az autó aljában?  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #70680 Dátum: 2017.01.02 hétfő, 08:13:54 »

Hátsó főtengely szimeringet akartál írni. Nem?

De
Naplózva
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #70681 Dátum: 2017.01.02 hétfő, 08:50:50 »

Grrrr....

Weboldal URL?

AndyA


https://autofelszerelesek.hu/heko-15248-2db-os-legterelo-ford-mondeo-4-ajtos-sedan-2001-2007
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Palermo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


« Új hozzászólás #70682 Dátum: 2017.01.02 hétfő, 13:05:11 »

Jó napot!  Ma reggel gond adódott az autóval, mégpedig a következő : be indulni beindul fél percig jár, majd el kezd füstölni, fordult szám ugrál majd leáll az egész, aztán már csak tekeri, akksit fel raktam tölteni, de semmi javulás,  ugyan úgy elhal az egész, üzemanyag pumpa tavaly lett cserelve, vmi tipp így látatlanban?
Naplózva

2001.12  2.0 TDDI 116 Le
grubi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #70683 Dátum: 2017.01.02 hétfő, 17:25:58 »

Jó napot!  Ma reggel gond adódott az autóval, mégpedig a következő : be indulni beindul fél percig jár, majd el kezd füstölni, fordult szám ugrál majd leáll az egész, aztán már csak tekeri, akksit fel raktam tölteni, de semmi javulás,  ugyan úgy elhal az egész, üzemanyag pumpa tavaly lett cserelve, vmi tipp így látatlanban?
Szia,
Nekem AC-pumpa csere után, fordított bekötéssel volt ugyanez a jelenség falbav. Talán az AC halt meg, csak egy tipp wave
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI Trend Kombi 2002
Easy1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #70684 Dátum: 2017.01.02 hétfő, 21:02:10 »


Hali!

Új vagyok a fórumon, így könnyen lehet, hogy rossz helyre írom, kérlek nézzétek el.
Egy 2005-ös 2.0TDCI 96kW gépről beszélünk amivel eddig elég jó volt a "kapcsolatunk", ám most kezd megromlani...

Érdekes jelenséget produkál, ami a következő:
Terhelésnél "normálisan" melegszik bár a mutató így sem áll be középre.
Ki lett cserélve az olajköri és a főköri termosztát + a vízhőfok jeladó is, ám továbbra is ingadozik a hűtővíz hőmérséklet a mutató szerint.
Eddig gariba már vagy 4 olajköri termó lett cserélve, mert hátha az újban van a gond, de ez sem oldotta meg a problémát.
Az érdekes, ha rádugjuk diagra és úgy mérjük a hőmérsékletet menet közben, akkor a diagon mért hőmérséklet és a műszertesztből előhívott hőmérséklet között +10-12 C fok van a diag javára. Amit nem értek, hogy miért ingadozik még mindig. Műszerteszt szerint csiga tempóban 12km-en keresztül 50km/h tempóban 64 C fokra hűlt le, ami a diag szerint 74-76 C fok, ami már vállalható.
Az fontos hogy az autóban a fűtés jól működik, max. állásban kb. 55-60C fok hőmérsékletet fúj az utastérbe.

Van még valami, amit érdemes kicserélni?

Előre is közönöm a tanácsokat.

Üdv: Easy

Naplózva

MK3 kombi 2.0TDCI 96KW Manual 6; GHIA_ N7BA
santin
Vendég
« Új hozzászólás #70685 Dátum: 2017.01.02 hétfő, 21:13:10 »

Sziasztok!
Sajnos ma megadta magát az akksi. Nem tudom milyen kell bele  Sad Tudnátok segíteni? Valami normális akksi kéne, de azért nem horror áron.  vigyor3
Előre is köszi.
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #70686 Dátum: 2017.01.03 kedd, 06:53:15 »

Hali!

Új vagyok a fórumon, így könnyen lehet, hogy rossz helyre írom, kérlek nézzétek el.
Egy 2005-ös 2.0TDCI 96kW gépről beszélünk amivel eddig elég jó volt a "kapcsolatunk", ám most kezd megromlani...

Érdekes jelenséget produkál, ami a következő:
Terhelésnél "normálisan" melegszik bár a mutató így sem áll be középre.
Ki lett cserélve az olajköri és a főköri termosztát + a vízhőfok jeladó is, ám továbbra is ingadozik a hűtővíz hőmérséklet a mutató szerint.
Eddig gariba már vagy 4 olajköri termó lett cserélve, mert hátha az újban van a gond, de ez sem oldotta meg a problémát.
Az érdekes, ha rádugjuk diagra és úgy mérjük a hőmérsékletet menet közben, akkor a diagon mért hőmérséklet és a műszertesztből előhívott hőmérséklet között +10-12 C fok van a diag javára. Amit nem értek, hogy miért ingadozik még mindig. Műszerteszt szerint csiga tempóban 12km-en keresztül 50km/h tempóban 64 C fokra hűlt le, ami a diag szerint 74-76 C fok, ami már vállalható.
Az fontos hogy az autóban a fűtés jól működik, max. állásban kb. 55-60C fok hőmérsékletet fúj az utastérbe.

Van még valami, amit érdemes kicserélni?

Előre is közönöm a tanácsokat.

Üdv: Easy



Gondolom ezt ugy mértétek, hogy közbe ment a fűtés, mérjétek meg fűtés nélkül is, érdekes értéket kaptok majd
külső levegős fűtésnél ugy viselkedik mint az első hűtő, még jó hogy lehüti
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #70687 Dátum: 2017.01.03 kedd, 06:59:46 »

Sziasztok!
Sajnos ma megadta magát az akksi. Nem tudom milyen kell bele  Sad Tudnátok segíteni? Valami normális akksi kéne, de azért nem horror áron.  vigyor3
Előre is köszi.

Mindenki másra esküszik , nekem pl EXIDE Premium van , ez győzött meg a terheléses teszten, amit előttem csinált meg a srác
sokan a gyárit fogják ajánlani
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #70688 Dátum: 2017.01.03 kedd, 07:03:05 »

Sziasztok!
Sajnos ma megadta magát az akksi. Nem tudom milyen kell bele  Sad Tudnátok segíteni? Valami normális akksi kéne, de azért nem horror áron.  vigyor3
Előre is köszi.
Tisztelt Fórumtárs!
A dízel autók 400-500 A indítóáramot igényelnek. Ezért tanácsos a gépsárkányba a mechanikailag beszerelhető, legnagyobb (315x175x175 mm) 85 A/Ó kapacitású akkumulátort beépíteni, ami minden körülmények között hosszútávon biztosítja az indításhoz szükséges teljesítményt. Azonkívül alacsony kivitelű(175 mm magas), Silver-Calcium felépítésűt célszerű beépíteni. A Silver-Calcium akkumulátorok jobban tűrik az állandó 14.5V feszültséget ami a tél folyamán elérheti a 15 V is. A Ford intelligens töltője ezekre az akkumulátorokra lett tervezve. A hagyományos savas akkumulátorok nem tűrik hosszútávon ezt a feszültséget. Könnyen felforr a sav. Én a Varta Silver Dynamic 12 V 85A/Ó javaslom amit használok és maximálisan elégedett vagyok vele. Természetesen olyat építesz be amit jónak találsz. 12 V 61A/Ó teljesítménynél kisebb akkumulátor beépítése nem tanácsos. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.03 kedd, 07:35:22 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Easy1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #70689 Dátum: 2017.01.03 kedd, 09:23:41 »

Gondolom ezt ugy mértétek, hogy közbe ment a fűtés, mérjétek meg fűtés nélkül is, érdekes értéket kaptok majd
külső levegős fűtésnél ugy viselkedik mint az első hűtő, még jó hogy lehüti

Köszi a választ! Ezzel mi is tisztában vagyunk, hogy "hőt von el " a motortól, csak eddig nem így viselkedett a mutató.
Ha egyszer felmelegedett akkor nem mozdult el a képzeletbeli középvonaltól.
Arra gondolok, hogy a műszerfalban van a hiba. Amennyire utána néztem ez az egy hőfokjeladó van benne és ez adja a jelet az ECU-nak is.
Többlet fogyasztást nem tapasztaltam, meg más furcsa viselkedést sem.
Kicsit idegesít...



 








 
Naplózva

MK3 kombi 2.0TDCI 96KW Manual 6; GHIA_ N7BA
Imre
Vendég
« Új hozzászólás #70690 Dátum: 2017.01.03 kedd, 09:30:20 »

Sziasztok

Abban szeretnék tanácsot kérni hogy az autóm olyat csinál , városban elég hamar bemelegszik és beáll a hőmérő ahogy szokott közép előtt egy kicsivel ez ok is.
De mikor kimegyek a pályára és nyomom neki 130-140 el elkezd melegedni még a piros vonalig is fölmegy a mutató ha elveszem a gázt akkor megindul lefelé
és közben megy a fűtés maxon mert az hűti vissza
De az is úgy hogy először langyos levegőt fúj majd azután forrósodik fel.
A hűtőt  ekkor megnézem és ahova a termosztáttól jövő vastag cső belemegy az a fele meleg a másik fele pedig hideg .
már kicseréltem mind a két termosztátot és szétszedtem a szivattyút is a lapátok nincsenek eltörve a tengelyen nem lehet elfordítani és a szervó szivattyúval is jó a kapcsolat .
Osztrákból ugy tudtam hazajönni nagyobb melegedés  nélkül hogy kifurkáltam a termoszát lemezét hogy áramolhasson a víz könnyedén de a bécsi emelkedőnél így is melegedett.
Olyan mintha nehezen lassan fordulna meg a víz a rendszerben a hűtőm is csak 3 éves
Szerintetek mi lehet a probléma

Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #70691 Dátum: 2017.01.03 kedd, 09:38:24 »

Köszi a választ! Ezzel mi is tisztában vagyunk, hogy "hőt von el " a motortól, csak eddig nem így viselkedett a mutató.
Ha egyszer felmelegedett akkor nem mozdult el a képzeletbeli középvonaltól.
Arra gondolok, hogy a műszerfalban van a hiba. Amennyire utána néztem ez az egy hőfokjeladó van benne és ez adja a jelet az ECU-nak is.
Többlet fogyasztást nem tapasztaltam, meg más furcsa viselkedést sem.
Kicsit idegesít...



Az olajkörit 4x cseréltétek, de a főkörit nem? Milyen márka ment bele? Szerintem a főköri hibádzik. Sokaknak kellett 2x cserélni mire jó lett.
 
 
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.03 kedd, 09:40:23 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #70692 Dátum: 2017.01.03 kedd, 09:44:42 »

Sziasztok

Abban szeretnék tanácsot kérni hogy az autóm olyat csinál , városban elég hamar bemelegszik és beáll a hőmérő ahogy szokott közép előtt egy kicsivel ez ok is.
De mikor kimegyek a pályára és nyomom neki 130-140 el elkezd melegedni még a piros vonalig is fölmegy a mutató ha elveszem a gázt akkor megindul lefelé
és közben megy a fűtés maxon mert az hűti vissza
De az is úgy hogy először langyos levegőt fúj majd azután forrósodik fel.
A hűtőt  ekkor megnézem és ahova a termosztáttól jövő vastag cső belemegy az a fele meleg a másik fele pedig hideg .
már kicseréltem mind a két termosztátot és szétszedtem a szivattyút is a lapátok nincsenek eltörve a tengelyen nem lehet elfordítani és a szervó szivattyúval is jó a kapcsolat .
Osztrákból ugy tudtam hazajönni nagyobb melegedés  nélkül hogy kifurkáltam a termoszát lemezét hogy áramolhasson a víz könnyedén de a bécsi emelkedőnél így is melegedett.
Olyan mintha nehezen lassan fordulna meg a víz a rendszerben a hűtőm is csak 3 éves
Szerintetek mi lehet a probléma



Szerintem dugulás van valahol.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
gabat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #70693 Dátum: 2017.01.03 kedd, 09:55:58 »

Áll a víz az autó aljában?  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Köszi a "kedvességed" !  beka3   Meglett a hang forrása!:D
Naplózva

2001 1.8 Trend 125LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #70694 Dátum: 2017.01.03 kedd, 09:56:42 »


Az olajkörit 4x cseréltétek, de a főkörit nem? Milyen márka ment bele? Szerintem a főköri hibádzik. Sokaknak kellett 2x cserélni mire jó lett.
 
 

Nem hibádzik, megvan az, ott van a helyén. Csak nem működik, vagyis hibázik. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gabat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #70695 Dátum: 2017.01.03 kedd, 09:57:27 »

féltengely
  Az volt! Smiley
Naplózva

2001 1.8 Trend 125LE
Easy1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #70696 Dátum: 2017.01.03 kedd, 09:58:23 »


Az olajkörit 4x cseréltétek, de a főkörit nem? Milyen márka ment bele? Szerintem a főköri hibádzik. Sokaknak kellett 2x cserélni mire jó lett.
 


Hali! Köszi az ötletet. A főköri is ki lett cserélve 3x. Legutóbb egyszerre lett cserélve az olajköri és a főköri is. Gyári ment bele. A csöveken ha infrás mérővel mérjük, akkor az értékek 70 C fok és 55 C fok tehát a termosztát működik. Azt mondjuk jó lenne tudni, hogy a csöveken mekkora a szigetelés miatti veszteség.

Üdv: Easy
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.03 kedd, 10:03:17 írta Zsolteey » Naplózva

MK3 kombi 2.0TDCI 96KW Manual 6; GHIA_ N7BA
gabat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #70697 Dátum: 2017.01.03 kedd, 09:59:35 »

Szerintem meg is van a probléma. Szétugrott a féltengely, lehet leesett egy görgő, vagy nem ugyanolyan pozícióban rögzült mikor visszatetted. A megoldás sajnos a féltengely teljes kiszerelése , gumiharang le, megtisztítani, ellenőrizni hogy mennyire sérült/kopott, majd visszaszerelés (ha nem sérült) új zsírral.
Igen Zolibácsi...igazad volt...szét volt esve belül!Ez volt az oka a többi hangnak is(kuplung,váltó),úgyhogy megmaradt a kopogás,más minden oké Cheesy  Jöhet a vakolás Cheesy
Naplózva

2001 1.8 Trend 125LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #70698 Dátum: 2017.01.03 kedd, 10:15:03 »



Hali! Köszi az ötletet. A főköri is ki lett cserélve 3x. Legutóbb egyszerre lett cserélve az olajköri és a főköri is. Gyári ment bele. A csöveken ha infrás mérővel mérjük, akkor az értékek 70 C fok és 55 C fok tehát a termosztát működik. Azt mondjuk jó lenne tudni, hogy a csöveken mekkora a szigetelés miatti veszteség.

Üdv: Easy


Ennyi veszteség nincs ott. A felülethez képest relatív nagy a víztömeg, és ha rendesen működik, akkor van rendes áramlás is, plusz a közelben egy nagy, forró tömeg, a motor. Ha a termosztátok biztosan jók, akkor a dugulásra kellene kihegyezni a vizsgálatot.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #70699 Dátum: 2017.01.03 kedd, 10:20:59 »

  Az volt! Smiley

 eljen
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak: 1 ... 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 [1414] 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.106 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.