Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 15:47:27
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
MK3 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
1472
1473
1474
1475
1476
1477
1478
[
1479
]
1480
1481
1482
1483
1484
1485
1486
...
1557
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK3 Általános kérdések (Megtekintve 19556070 alkalommal)
László1234
és 19 vendég van a témában
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: SZíJAK, FESZíTŐ?
«
Új hozzászólás #73900 Dátum:
2018.02.12 hétfő, 19:27:44 »
Idézetet írta: alf® - 2018.02.12 hétfő, 16:46:03
A generátor szíj rendszer berreg.
Generátor Szíj 1db
Automata szíj Feszítő 1db
Támasztó görgő 1db
Kettőstömegű főtengely szíjtárcsa 1db
Éredemes a generátort szabadonfutósítani,és akkor tartós is lesz a javítás.
Amúgy mitől megy tönkre? Gyenge a rugó a feszítőben? Vagy az általad leírt szilent a hibás?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48439
Válasz: SZíJAK, FESZíTŐ?
«
Új hozzászólás #73901 Dátum:
2018.02.12 hétfő, 19:34:55 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.12 hétfő, 19:27:44
Amúgy mitől megy tönkre? Gyenge a rugó a feszítőben? Vagy az általad leírt szilent a hibás?
attól, hogy eredetileg nincs szabadonfutó a generátoron.Nincs ami elnyelje a szíj rezonanciáját.Ez okozza a szíjj berregését.Ez erősödik a haldokló görgőktől,feszítőtől,szíjtárcsától,szilentektől.Ha mindent egyszerre cserélsz és szabadonfutósítasz,akkor sokkal hosszabb a rendszer élettartama.
A benzines mondeókon gyárilag van,a vw dízeleken is gyárilag van,az mk4-en is gyárilag van,smaxon is.Nem is berreg egyik sem.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26958
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73902 Dátum:
2018.02.12 hétfő, 20:26:51 »
Idézetet írta: Norbi29 - 2018.02.12 hétfő, 19:20:22
Üdv.
Meg tudja nekem mondani valaki hány km a vízpumpa gyár által előírt csereperiódusa? Köszi
Van neki olyan? Ha igen, az enyém nem tud róla, 377 ezer km óta teszi a dolgát.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: SZíJAK, FESZíTŐ?
«
Új hozzászólás #73903 Dátum:
2018.02.12 hétfő, 20:42:38 »
Idézetet írta: alf® - 2018.02.12 hétfő, 19:34:55
attól, hogy eredetileg nincs szabadonfutó a generátoron.Nincs ami elnyelje a szíj rezonanciáját.Ez okozza a szíjj berregését.Ez erősödik a haldokló görgőktől,feszítőtől,szíjtárcsától,szilentektől.Ha mindent egyszerre cserélsz és szabadonfutósítasz,akkor sokkal hosszabb a rendszer élettartama.
A benzines mondeókon gyárilag van,a vw dízeleken is gyárilag van,az mk4-en is gyárilag van,smaxon is.Nem is berreg egyik sem.
Értem! Köszi szépen! Megcsináltatom mert ez aberregés nem tetszik nagyon! Rendben legyen a gép, mert nem állhat meg az ut szélén, mert akkor az asszony engem megöl!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: SZíJAK, FESZíTŐ?
«
Új hozzászólás #73904 Dátum:
2018.02.12 hétfő, 22:42:31 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.12 hétfő, 20:42:38
Értem! Köszi szépen! Megcsináltatom mert ez aberregés nem tetszik nagyon! Rendben legyen a gép, mert nem állhat meg az ut szélén, mert akkor az asszony engem megöl!
Berregő szíjtól nemigen fogsz az út szélén maradni soha...
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: SZíJAK, FESZíTŐ?
«
Új hozzászólás #73905 Dátum:
2018.02.13 kedd, 06:07:52 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2018.02.12 hétfő, 22:42:31
Berregő szíjtól nemigen fogsz az út szélén maradni soha...
Ezzel több lett az életben maradás esélye!
Köszi!
Még nem durva de azért alapjáraton már berreg, bár menet közben vagy nincs vagy csak nem hallom!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Préti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 617
MAF csere
«
Új hozzászólás #73906 Dátum:
2018.02.13 kedd, 16:22:53 »
Sziasztok,
MAF szenzort szeretnék cserélni és ez lenne hozzá a sorrend?
-törlöm a hibakódot
-kicserélem a MAF-t
-újra olvasom a hibakód tárolót
-és ha nincs hibakód hurrá?
Kell újratanítani a kocsit, mint MK1-nél?
Köszi,
PZs
Naplózva
02'11
Mondeo Kombi
2.0 TDDI, Ghia+
Múlt:
96'03
Mondeo kombi
1.6, CLX
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48439
Válasz: MAF csere
«
Új hozzászólás #73907 Dátum:
2018.02.13 kedd, 17:24:30 »
Idézetet írta: Préti - 2018.02.13 kedd, 16:22:53
Sziasztok,
MAF szenzort szeretnék cserélni és ez lenne hozzá a sorrend?
-törlöm a hibakódot
-kicserélem a MAF-t
-újra olvasom a hibakód tárolót
-és ha nincs hibakód hurrá?
Kell újratanítani a kocsit, mint MK1-nél?
Köszi,
PZs
ha nem törölsz semmit akkor is rendben lesz.Ugyanis a gyujtás pillanatában ha nem áll fenn a hiba,akkor törli az ecu magától.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73908 Dátum:
2018.02.13 kedd, 21:21:22 »
Sziasztok!
Lehet csak bebeszélem magamnak vagy az mk1 fókuszhoz képest més de olyan érzésem van mintha kicsit nehéz lenne a kormányt
kibillenteni középállásból! Mintha túlságosan mindig középen szeretne lenni! Ha már eltekertem utána finoman megy de a középállásból túl feszes!
Szervó olaj csere (persze szűrővel elkészítve
) vagy inkább futómű állítás kellene? Másnak is ilyen vagy nincs remdben valami?
Vagy esetleg a hátsó stabszilent miatt van?
Köszi
Üdv
Lackó
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73909 Dátum:
2018.02.13 kedd, 23:48:54 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.13 kedd, 21:21:22
Sziasztok!
Lehet csak bebeszélem magamnak vagy az mk1 fókuszhoz képest més de olyan érzésem van mintha kicsit nehéz lenne a kormányt
kibillenteni középállásból! Mintha túlságosan mindig középen szeretne lenni! Ha már eltekertem utána finoman megy de a középállásból túl feszes!
Szervó olaj csere (persze szűrővel elkészítve
) vagy inkább futómű állítás kellene? Másnak is ilyen vagy nincs remdben valami?
Vagy esetleg a hátsó stabszilent miatt van?
Köszi
Üdv
Lackó
Lehet kormánymű is.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73910 Dátum:
2018.02.14 szerda, 06:46:59 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.02.13 kedd, 23:48:54
Lehet kormánymű is.
De nem hallok semmiféle ropogást, nem érzek semmiféle akadást nincs holtjáték...
Milyen tünetei lennének a kormányű hibának!?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73911 Dátum:
2018.02.14 szerda, 06:55:32 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.13 kedd, 21:21:22
Sziasztok!
Lehet csak bebeszélem magamnak vagy az mk1 fókuszhoz képest més de olyan érzésem van mintha kicsit nehéz lenne a kormányt
kibillenteni középállásból! Mintha túlságosan mindig középen szeretne lenni! Ha már eltekertem utána finoman megy de a középállásból túl feszes!
Szervó olaj csere (persze szűrővel elkészítve
) vagy inkább futómű állítás kellene? Másnak is ilyen vagy nincs remdben valami?
Vagy esetleg a hátsó stabszilent miatt van?
Köszi
Üdv
Lackó
Tisztelt Fórumtárs!
Egy dolgot nem árt tudni. A mondeo kormányának szervó rásegítése több különböző típushoz hasonlítva kisebb, tehát keményebb maga a kormányzás. Ettől függetlenül biztonságos. A kormánymű közép állásból való kimozdítása hibátlan működés esetében is egy természetesen jelenlevő erő ellenében történik, ami a kormányműben lévő hiperbolikus diagramnak megfelelő nyomásviszonyoknak köszönhető. Ha kormánymű kimozdítása a középállásából pattanás szerűen megszűnő erő ellenében történik, akkor a legsürgősebben a kormányművet szakemberrel ellenőriztetni kell és szükség esetén azonnal a kopásból eredő hibát meg kell szüntetni.
A kormánymű bármilyen rendellenes működése komoly veszélyt jelent a közlekedésben résztvevők számára!:wave:
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2018.02.14 szerda, 07:34:12 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73912 Dátum:
2018.02.14 szerda, 12:44:39 »
Idézetet írta: László - 2018.02.14 szerda, 06:55:32
Tisztelt Fórumtárs!
Egy dolgot nem árt tudni. A mondeo kormányának szervó rásegítése több különböző típushoz hasonlítva kisebb, tehát keményebb maga a kormányzás. Ettől függetlenül biztonságos. A kormánymű közép állásból való kimozdítása hibátlan működés esetében is egy természetesen jelenlevő erő ellenében történik, ami a kormányműben lévő hiperbolikus diagramnak megfelelő nyomásviszonyoknak köszönhető. Ha kormánymű kimozdítása a középállásából pattanás szerűen megszűnő erő ellenében történik, akkor a legsürgősebben a kormányművet szakemberrel ellenőriztetni kell és szükség esetén azonnal a kopásból eredő hibát meg kell szüntetni.
A kormánymű bármilyen rendellenes működése komoly veszélyt jelent a közlekedésben résztvevők számára!:wave:
Tisztelettel László!
Kedves László!
Köszönöm a választ!
Érzésem szerint az általad leírt nyomásviszony változásnak köszönhetően van némi szokatlan érzésem!
A pattanás szerűen megszűnő erő nem áll fenn!! folyamatosan, akadás és ropogás nélküli, azonos erővel kell tekerni a kormányt, ami azonos erővel próbál visszatérni középállásba is! mivel a kormányom is remeg 110-130km/h között még a futóműre gondoltam amit ellenőriztetni és szükség esetén állítatni is fogok!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73913 Dátum:
2018.02.14 szerda, 18:43:38 »
Hello!
Sokat olvastam a turbó cső repedésről ami miatt megáll az autó.
Valaki használ, rendlet már ilyet vagy hasonlót?:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=mondeo+mk3+tdci+cooler+silicon+pipe+kit&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmondeo+mk3+tdci+intercooler+silicon+pipe+kit.TRS0&_nkw=mondeo+mk3+tdci+intercooler+silicon+pipe+kit&_sacat=0
Mi a véleméynetek?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73914 Dátum:
2018.02.14 szerda, 18:57:47 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.14 szerda, 18:43:38
Hello!
Sokat olvastam a turbó cső repedésről ami miatt megáll az autó.
Valaki használ, rendlet már ilyet vagy hasonlót?:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=mondeo+mk3+tdci+cooler+silicon+pipe+kit&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmondeo+mk3+tdci+intercooler+silicon+pipe+kit.TRS0&_nkw=mondeo+mk3+tdci+intercooler+silicon+pipe+kit&_sacat=0
Mi a véleméynetek?
Rendelj egyet, legyen tartalékba. Ne akkor kelljen szaladgálj, mikor elpukkant.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73915 Dátum:
2018.02.14 szerda, 19:03:10 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.02.14 szerda, 18:57:47
Rendelj egyet, legyen tartalékba. Ne akkor kelljen szaladgálj, mikor elpukkant.
Szerintem mostanság megrendelem, mert a coolerem két szélén lévő csöveket elég ramatynak láttam!
De remélem méretpontos azért, meg bírni is fogja!?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 990
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73916 Dátum:
2018.02.14 szerda, 19:32:52 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.14 szerda, 19:03:10
Szerintem mostanság megrendelem, mert a coolerem két szélén lévő csöveket elég ramatynak láttam!
De remélem méretpontos azért, meg bírni is fogja!?
Biztos hogy jó autót választottál?
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73917 Dátum:
2018.02.14 szerda, 19:53:33 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.02.14 szerda, 19:32:52
Biztos hogy jó autót választottál?
Remélem! Nem láttam rohadást vagy elhasználodást rajtuk amennyire megtudtam nézni, de kicserélem nehogy baj legyen!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73918 Dátum:
2018.02.14 szerda, 20:46:49 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.14 szerda, 18:43:38
Hello!
Sokat olvastam a turbó cső repedésről ami miatt megáll az autó.
Valaki használ, rendlet már ilyet vagy hasonlót?:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=mondeo+mk3+tdci+cooler+silicon+pipe+kit&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmondeo+mk3+tdci+intercooler+silicon+pipe+kit.TRS0&_nkw=mondeo+mk3+tdci+intercooler+silicon+pipe+kit&_sacat=0
Mi a véleméynetek?
Annak idején Relhist rendelt nekem egy komplett Forge szettet.Hibátlan,szilikon,6rétegű szövetbetéttel.Megéri.Nem kell többet a gumicsövekkel bajlódni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73919 Dátum:
2018.02.14 szerda, 20:52:53 »
Idézetet írta: alf® - 2018.02.14 szerda, 20:46:49
Annak idején Relhist rendelt nekem egy komplett Forge szettet.Hibátlan,szilikon,6rétegű szövetbetéttel.Megéri.Nem kell többet a gumicsövekkel bajlódni.
Köszi! Pont azért akarok venni, hogy letudjam ezt a hiba forrást!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73920 Dátum:
2018.02.15 csütörtök, 10:21:40 »
Srácok!
Első szélvédő fűtést sikerült ma kiprobálnom!
Sajnos csak néhány szál működik szerintem, mert a többi helyen
nem nagyon olvadt! Mik lehetnek a bajai? Mit lehet tenni vele?
Köszi
Lackó
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73921 Dátum:
2018.02.15 csütörtök, 10:27:25 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.15 csütörtök, 10:21:40
Srácok!
Első szélvédő fűtést sikerült ma kiprobálnom!
Sajnos csak néhány szál működik szerintem, mert a többi helyen
nem nagyon olvadt! Mik lehetnek a bajai? Mit lehet tenni vele?
Köszi
Lackó
Ha nyomokban olvad mindkét oldalon, akkor eljut a szélvédőig a delej.
Szélvédőcsere...
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26958
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73922 Dátum:
2018.02.15 csütörtök, 10:36:00 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.15 csütörtök, 10:21:40
Srácok!
Első szélvédő fűtést sikerült ma kiprobálnom!
Sajnos csak néhány szál működik szerintem, mert a többi helyen
nem nagyon olvadt! Mik lehetnek a bajai? Mit lehet tenni vele?
Köszi
Lackó
Ha pontosan az egyik fele nem olvad, az biztosíték, rosszabb esetben csatlakozó, vezeték probléma.
Ha össze-vissza csíkokban fűt és nem fűt, akkor szálszakadás az üvegben. Azon csak a csere segít (Casco alapon ingyenes, egyébként sajna fizetős).
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73923 Dátum:
2018.02.15 csütörtök, 10:41:03 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.02.15 csütörtök, 10:36:00
Ha pontosan az egyik fele nem olvad, az biztosíték, rosszabb esetben csatlakozó, vezeték probléma.
Ha össze-vissza csíkokban fűt és nem fűt, akkor szálszakadás az üvegben. Azon csak a csere segít (Casco alapon ingyenes, egyébként sajna fizetős).
AndyA
A bal oldalon szinte nem olvadt, a jobb oldalon pedig csak néhány csíkban! Bér mondjuk ezért nem cserélek szélvédőt túl élem valahogyan!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
thomas791
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73924 Dátum:
2018.02.15 csütörtök, 16:59:34 »
Sziasztok!
Megjött a kombi hátsó ablakmosó fuvóka.... beraktam....
Ez a fajta:
https://cromax.hu/karosszeria/ablakmosotorlo_rendszer/ablakmoso_fuvoka/ablakmoso_fuvoka_ford_mondeo_2000-2007_hatso_kombi_15455
Ennek az irányát nem lehet állítani? mert így pont az üveg és a karosszéria közé tolja ott meg még be is csöpög...... majdnem szétvitt az ideg....
előre is köszönöm a válaszokat!javascript:void(0);
Tomi
Naplózva
Mondeo kombi 2009 MK IV 2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII 1.8 benzin 110LE
Lacika71
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73925 Dátum:
2018.02.15 csütörtök, 19:51:18 »
Idézetet írta: thomas791 - 2018.02.15 csütörtök, 16:59:34
Sziasztok!
Megjött a kombi hátsó ablakmosó fuvóka.... beraktam....
Ez a fajta:
https://cromax.hu/karosszeria/ablakmosotorlo_rendszer/ablakmoso_fuvoka/ablakmoso_fuvoka_ford_mondeo_2000-2007_hatso_kombi_15455
Ennek az irányát nem lehet állítani? mert így pont az üveg és a karosszéria közé tolja ott meg még be is csöpög...... majdnem szétvitt az ideg....
előre is köszönöm a válaszokat!javascript:void(0);
Tomi
Nem. Ez ilyen. Anno én is kicseréltem, mert azt hittem h sz.r, de nem. Nekem is ugyanezt csinálta, hogy nem a szélvédőre fújta, hanem mellé és szépen lassan lecsordogált a szélvédőre. Igaz az enyém 5 ajtós volt de a jelenség ugyanaz.
Naplózva
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73926 Dátum:
2018.02.16 péntek, 07:04:21 »
Sziasztok.
Azt vettem észre az autón, hogy kanyarban néha bug a kormány, ill. (ezt lehet eddig is csinálta csak nem vettem észre )járó motornál forgatom a kormányt ide -oda egy kicsit akkor kattog. Mitől lehetnek ezek?
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26958
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73927 Dátum:
2018.02.16 péntek, 08:02:59 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2018.02.16 péntek, 07:04:21
Sziasztok.
Azt vettem észre az autón, hogy kanyarban néha bug a kormány, ill. (ezt lehet eddig is csinálta csak nem vettem észre )járó motornál forgatom a kormányt ide -oda egy kicsit akkor kattog. Mitől lehetnek ezek?
A kattogás lehet kormánymű, ami nem jó hír. Ki kellene fülelni (valaki benn forgatja, kívül meg hallgatózol), hogy hátha csak toronycsapágy vagy valami hasonló.
A kanyarban búgás inkább gumi. Próbáld ki több helyen, különféle burkolatoknál.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73928 Dátum:
2018.02.16 péntek, 08:30:51 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2018.02.16 péntek, 07:04:21
Sziasztok.
Azt vettem észre az autón, hogy kanyarban néha bug a kormány, ill. (ezt lehet eddig is csinálta csak nem vettem észre )járó motornál forgatom a kormányt ide -oda egy kicsit akkor kattog. Mitől lehetnek ezek?
Tisztelt Fórumtárs!
Első lépésben pontosan be kell határolni, hogy a kormánymű vagy a futómű a hibás. Mind két oldalon megemelve a kocsi elejét, ki kell próbálni a kormány működését végállástól végállásig álló és járó motor esetén(ez a művelet két emberes). Ha itt minden rendben és nincs semmi zaj, kattogás akkor nagy valószínűséggel a kormánymű rendben és a futóművet kell górcső alá venni. A kormány fordításkor jelentkező bugás lehet kerékcsapágy, vagy szervószivattyú. A kattogást a toronycsapágy, vagy a kihajtótengely és alkatrészei okozhatják. Ha a probléma a kormányműnél van akkor minél sürgősebben érdemes megjavíttatni, mert egyszer váratlanul menet közben megszorulhat és a gépjármű irányíthatatlanná válik!!!
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73929 Dátum:
2018.02.16 péntek, 09:42:30 »
Idézetet írta: László - 2018.02.16 péntek, 08:30:51
Tisztelt Fórumtárs!
Első lépésben pontosan be kell határolni, hogy a kormánymű vagy a futómű a hibás. Mind két oldalon megemelve a kocsi elejét, ki kell próbálni a kormány működését végállástól végállásig álló és járó motor esetén(ez a művelet két emberes). Ha itt minden rendben és nincs semmi zaj, kattogás akkor nagy valószínűséggel a kormánymű rendben és a futóművet kell górcső alá venni. A kormány fordításkor jelentkező bugás lehet kerékcsapágy, vagy szervószivattyú. A kattogást a toronycsapágy, vagy a kihajtótengely és alkatrészei okozhatják. Ha a probléma a kormányműnél van akkor minél sürgősebben érdemes megjavíttatni, mert egyszer váratlanul menet közben megszorulhat és a gépjármű irányíthatatlanná válik!!!
Tisztelettel László!
Megcsináltuk ezt a tesztet. Felemelt állapotban semmi zaj.Valószínű a futóműnél valami de nem találtuk meg egyenlőre. Álló helyzetben viszont búg , ha elkezdem tekerni a kormányt. Ez valószínűleg a szervószivattyu lesz. Segítene esetleg adalék, vagy cserélni kell? Újra vagy bontotra?
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26958
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73930 Dátum:
2018.02.16 péntek, 09:43:03 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2018.02.16 péntek, 09:42:30
Megcsináltuk ezt a tesztet. Felemelt állapotban semmi zaj.Valószínű a futóműnél valami de nem találtuk meg egyenlőre. Álló helyzetben viszont búg , ha elkezdem tekerni a kormányt. Ez valószínűleg a szervószivattyu lesz. Segítene esetleg adalék, vagy cserélni kell? Újra vagy bontotra?
Első körben olajcsere, főleg, ha régen volt.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73931 Dátum:
2018.02.16 péntek, 10:44:00 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.02.16 péntek, 09:43:03
Első körben olajcsere, főleg, ha régen volt.
AndyA
Most cseréltem ki de a hiba megmaradt .10 ezrenkent cserélem. Egyébként mi köze ennek az olajcserehez?
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73932 Dátum:
2018.02.16 péntek, 10:57:24 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2018.02.16 péntek, 10:44:00
Most cseréltem ki de a hiba megmaradt .10 ezrenkent cserélem. Egyébként mi köze ennek az olajcserehez?
A szervó olaja 10 ezrenként csere?
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26958
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73933 Dátum:
2018.02.16 péntek, 11:03:34 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2018.02.16 péntek, 10:44:00
Most cseréltem ki de a hiba megmaradt .10 ezrenkent cserélem. Egyébként mi köze ennek az olajcserehez?
A szervóolajat, te...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nagysandor
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73934 Dátum:
2018.02.16 péntek, 11:35:33 »
Azt szeretném kérdezni:a2000 TDCI motoros mondeóm alapjáraton nem nevezhető csendesnek fordulaton semibaj.Okozhatja hogy az EGR szelep lelet dugózva.
Gyorsitáskor 2000 fordulatnál lök egy feketefüstöt jónagyot utána tökéletes.
Valaki megtudja mondani pontosan milyen olaj jár a motorba.Előre is köszönöm
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26958
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73935 Dátum:
2018.02.16 péntek, 11:42:50 »
Idézetet írta: nagysandor - 2018.02.16 péntek, 11:35:33
Azt szeretném kérdezni:a2000 TDCI motoros mondeóm alapjáraton nem nevezhető csendesnek fordulaton semibaj.Okozhatja hogy az EGR szelep lelet dugózva.
Gyorsitáskor 2000 fordulatnál lök egy feketefüstöt jónagyot utána tökéletes.
Valaki megtudja mondani pontosan milyen olaj jár a motorba.Előre is köszönöm
Ford Formula 5w30. Jobb, drágább ennél nem kell, ócskábbat, olcsóbbat meg nem célszerű. Klubos kedvezménnyel Bárdiban kapható.
A mondott hibajelenség olyasmi, mintha szorulna a turbo geometriaállítása, egyszercsak kiszabadul és sikerül beállnia a megfelelő helyzetbe, és onnantól működik. Próbáld kézzel megmozgatni, hátha akad.
EGR-dugózás inkább csak jót szokott tenni. Persze ha az EGR-szelep beragadt félig csukott állásba a kosztól, az másik történet.
Hibakód van esetleg valami?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73936 Dátum:
2018.02.16 péntek, 12:16:35 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.02.16 péntek, 11:03:34
A szervóolajat, te...
AndyA
Később már kapcsoltam
2 éve volt cserélve a szervóolaj
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73937 Dátum:
2018.02.16 péntek, 15:29:39 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2018.02.16 péntek, 09:42:30
Megcsináltuk ezt a tesztet. Felemelt állapotban semmi zaj.Valószínű a futóműnél valami de nem találtuk meg egyenlőre. Álló helyzetben viszont búg , ha elkezdem tekerni a kormányt. Ez valószínűleg a szervószivattyu lesz. Segítene esetleg adalék, vagy cserélni kell? Újra vagy bontotra?
Tisztelt Fórumtárs!
Érdemes lenne megnézni a szervó rendszer megfelelő légtelenítését. Esetleg a hollander tömítését. Ajánlani tudom még a Xado szervo olaj adalékot. Nem drága és egy próbát feltétlen megér. Nekem pozitív tapasztalatom van a Xado adalékokkal.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73938 Dátum:
2018.02.16 péntek, 15:32:44 »
Idézetet írta: László - 2018.02.16 péntek, 15:29:39
Tisztelt Fórumtárs!
Érdemes lenne megnézni a szervó rendszer megfelelő légtelenítését. Esetleg a hollander tömítését. Ajánlani tudom még a Xado szervo olaj adalékot. Nem drága és egy próbát feltétlen megér. Nekem pozitív tapasztalatom van a Xado adalékokkal.
Tisztelettel László!
Köszönöm. Az adalékot kipróbálom mindenképp.
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
B1987
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 138
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73939 Dátum:
2018.02.16 péntek, 16:27:14 »
Sziasztok.1.8 131le mondinál mennyi a csereperiódusa a benzinszűrőnek?lehet emiatt hogy nem igazán megy az autó?160a vége azt is lassan éri el nagyon,mintha nem akarna pörögni az autó.
Naplózva
2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Vagol
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 227
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73940 Dátum:
2018.02.16 péntek, 17:02:13 »
Idézetet írta: B1987 - 2018.02.16 péntek, 16:27:14
Sziasztok.1.8 131le mondinál mennyi a csereperiódusa a benzinszűrőnek?lehet emiatt hogy nem igazán megy az autó?160a vége azt is lassan éri el nagyon,mintha nem akarna pörögni az autó.
Csere periódustól függetlenül ki lehet cserélni a benzinszűrőt, nem nagy összeg és a szerelés is egyszerű. Meg kellene mérni még az üzemanyag nyomást is. Ha továbbra is probléma van, akkor el kellene vinni egy diagra, hátha van valamilyen hibakód és annak alapján konkrétabban lehetne a hibát kideríteni.
Üdv? László
Naplózva
1998-as MK-2 2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73941 Dátum:
2018.02.17 szombat, 18:48:38 »
A grafitszürke szervóolaj az már elég gáz ugye?
Zöld kell bele ha jól olvasom!?
Cseréhetem ezt is
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26958
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73942 Dátum:
2018.02.17 szombat, 20:56:27 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.17 szombat, 18:48:38
A grafitszürke szervóolaj az már elég gáz ugye?
Zöld kell bele ha jól olvasom!?
Cseréhetem ezt is
Esetleg olvasd el a FAQ cikket a szervóolajszűrő beépítéséről. Nincs 20 ezerbe az egész, de elég hatékonyan óvja a rendszert onnantól kezdve. Egy teljes olajcsere ára (átmosással együtt), és onnantól kezdve örökre vasalva.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73943 Dátum:
2018.02.17 szombat, 22:38:13 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.02.17 szombat, 20:56:27
Esetleg olvasd el a FAQ cikket a szervóolajszűrő beépítéséről. Nincs 20 ezerbe az egész, de elég hatékonyan óvja a rendszert onnantól kezdve. Egy teljes olajcsere ára (átmosással együtt), és onnantól kezdve örökre vasalva.
AndyA
Köszi!
Láttam, ha most segít a gumicsere meg a futóműállítás, akkor valószínűleg a kormányműnek nincs baja, (amúgy szerintem annak nincs baja) akkor utána csinálom a szűrőt is a szervóhoz!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73944 Dátum:
2018.02.18 vasárnap, 08:13:48 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.17 szombat, 22:38:13
Köszi!
Láttam, ha most segít a gumicsere meg a futóműállítás, akkor valószínűleg a kormányműnek nincs baja, (amúgy szerintem annak nincs baja) akkor utána csinálom a szűrőt is a szervóhoz!
Tisztelt Fórumtárs!
Nem kívánom fényezni magam. Nálam a szervoszűrő kifogástalanul teszi a dolgát évek óta. Csak javasolni tudom a beépítését. Az olajcseréhez ajánlani tudom a Mannol 8990 CHF olajat. Az olaj zöld színű, tökéletesen megfelel a szervorendszerhez, és megfizethető. Ha megakarod venni a hozzávalókat, "NemTom" fórumtárs most hirdeti a "keres-kínál topikban" a teljes szettet 7500 Ft ami nagyon kedvező ár.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
beikes
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 118
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73945 Dátum:
2018.02.18 vasárnap, 09:35:58 »
Sziasztok.
Adott az én 2004-es 1.8 125 Le-s autóm, ami random módon néha csak hosszas indítózás után kell életre. Máskor meg semmi gond rögtön indul. A probléma a benzin szintjétől független és mindegy, hogy hideg, vagy meleg a motor, vagy sokat, vagy keveset állt. Még olyan jelenség is van, bár már régebb óta, hogy gyorsításkor minha nem lenne ereje. 160000 km-t futott, azt se mondhatom rá, hogy többször járt már a Holdon, tényleg megkímélt.
Mi lesz ez gyújtás, benzinpumpa?
Naplózva
MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73946 Dátum:
2018.02.18 vasárnap, 09:58:44 »
Idézetet írta: beikes - 2018.02.18 vasárnap, 09:35:58
Sziasztok.
Adott az én 2004-es 1.8 125 Le-s autóm, ami random módon néha csak hosszas indítózás után kell életre. Máskor meg semmi gond rögtön indul. A probléma a benzin szintjétől független és mindegy, hogy hideg, vagy meleg a motor, vagy sokat, vagy keveset állt. Még olyan jelenség is van, bár már régebb óta, hogy gyorsításkor minha nem lenne ereje. 160000 km-t futott, azt se mondhatom rá, hogy többször járt már a Holdon, tényleg megkímélt.
Mi lesz ez gyújtás, benzinpumpa?
inkább az AC.vissza ejti,és vagy nem tol eleget.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73947 Dátum:
2018.02.18 vasárnap, 11:42:11 »
Idézetet írta: László - 2018.02.18 vasárnap, 08:13:48
Tisztelt Fórumtárs!
Nem kívánom fényezni magam. Nálam a szervoszűrő kifogástalanul teszi a dolgát évek óta. Csak javasolni tudom a beépítését. Az olajcseréhez ajánlani tudom a Mannol 8990 CHF olajat. Az olaj zöld színű, tökéletesen megfelel a szervorendszerhez, és megfizethető. Ha megakarod venni a hozzávalókat, "NemTom" fórumtárs most hirdeti a "keres-kínál topikban" a teljes szettet 7500 Ft ami nagyon kedvező ár.
Tisztelettel László!
Köszönöm, megnézem!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73948 Dátum:
2018.02.18 vasárnap, 13:36:50 »
Idézetet írta: Ferqo - 2018.02.06 kedd, 17:09:17
Futóműves többször nézte, és nem lelt hibát, emelve, rángatva, stb
Nekem eddig 3 autóm járt nála, és nem volt vele bajom, nem trehány, stb. Nem hinném hogy 2x nézésre sem lelne meg ilyen alaphibát.
mégvalami.
Hátsó futóművet átnézetted?
Pl keresztlengőkar szilent...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Robin
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #73949 Dátum:
2018.02.18 vasárnap, 13:54:24 »
Idézetet írta: alf® - 2018.02.18 vasárnap, 13:36:50
mégvalami.
Hátsó futóművet átnézetted?
Pl keresztlengőkar szilent...
Ja, nekem is két különböző helyen volt futóműellenőrzésen. Az első helyen nem vették észre a rossz szilenteket...
Naplózva
2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Oldalak:
1
...
1472
1473
1474
1475
1476
1477
1478
[
1479
]
1480
1481
1482
1483
1484
1485
1486
...
1557
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ