Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 12:15:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 [1479] 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 19546393 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73900 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 19:27:44 »

A generátor szíj rendszer berreg.
Generátor Szíj 1db
Automata szíj Feszítő 1db
Támasztó görgő 1db
Kettőstömegű főtengely szíjtárcsa 1db
Éredemes a generátort szabadonfutósítani,és akkor tartós is lesz a javítás.

Amúgy mitől megy tönkre? Gyenge a rugó a feszítőben? Vagy az általad leírt szilent a hibás?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #73901 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 19:34:55 »

Amúgy mitől megy tönkre? Gyenge a rugó a feszítőben? Vagy az általad leírt szilent a hibás?
attól, hogy eredetileg nincs szabadonfutó a generátoron.Nincs ami elnyelje a szíj rezonanciáját.Ez okozza a szíjj berregését.Ez erősödik a haldokló görgőktől,feszítőtől,szíjtárcsától,szilentektől.Ha mindent egyszerre cserélsz és szabadonfutósítasz,akkor sokkal hosszabb a rendszer élettartama.
A benzines mondeókon gyárilag van,a vw dízeleken is gyárilag van,az mk4-en is gyárilag van,smaxon is.Nem is berreg egyik sem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #73902 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 20:26:51 »

Üdv.
Meg tudja nekem mondani valaki hány km a vízpumpa gyár által előírt csereperiódusa? Köszi

Van neki olyan? Ha igen, az enyém nem tud róla, 377 ezer km óta teszi a dolgát.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73903 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 20:42:38 »

attól, hogy eredetileg nincs szabadonfutó a generátoron.Nincs ami elnyelje a szíj rezonanciáját.Ez okozza a szíjj berregését.Ez erősödik a haldokló görgőktől,feszítőtől,szíjtárcsától,szilentektől.Ha mindent egyszerre cserélsz és szabadonfutósítasz,akkor sokkal hosszabb a rendszer élettartama.
A benzines mondeókon gyárilag van,a vw dízeleken is gyárilag van,az mk4-en is gyárilag van,smaxon is.Nem is berreg egyik sem.

Értem! Köszi szépen! Megcsináltatom mert ez aberregés nem tetszik nagyon! Rendben legyen a gép, mert nem állhat meg az ut szélén, mert akkor az asszony engem megöl! Wink
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #73904 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 22:42:31 »

Értem! Köszi szépen! Megcsináltatom mert ez aberregés nem tetszik nagyon! Rendben legyen a gép, mert nem állhat meg az ut szélén, mert akkor az asszony engem megöl! Wink
Berregő szíjtól nemigen fogsz az út szélén maradni soha... hehe
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73905 Dátum: 2018.02.13 kedd, 06:07:52 »

Berregő szíjtól nemigen fogsz az út szélén maradni soha... hehe

Ezzel több lett  az életben maradás esélye!
Köszi!  nyes
Még nem durva de azért alapjáraton már berreg, bár menet közben vagy nincs vagy csak nem hallom!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #73906 Dátum: 2018.02.13 kedd, 16:22:53 »

Sziasztok,
MAF szenzort szeretnék cserélni és ez lenne hozzá a sorrend?

-törlöm a hibakódot
-kicserélem a MAF-t
-újra olvasom a hibakód tárolót
-és ha nincs hibakód hurrá?

Kell újratanítani a kocsit, mint MK1-nél?
Köszi,  worship
PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #73907 Dátum: 2018.02.13 kedd, 17:24:30 »

Sziasztok,
MAF szenzort szeretnék cserélni és ez lenne hozzá a sorrend?

-törlöm a hibakódot
-kicserélem a MAF-t
-újra olvasom a hibakód tárolót
-és ha nincs hibakód hurrá?

Kell újratanítani a kocsit, mint MK1-nél?
Köszi,  worship
PZs
ha nem törölsz semmit akkor is rendben lesz.Ugyanis a gyujtás pillanatában ha nem áll fenn a hiba,akkor törli az ecu magától.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73908 Dátum: 2018.02.13 kedd, 21:21:22 »

Sziasztok!
Lehet csak bebeszélem magamnak vagy az mk1 fókuszhoz képest més de olyan érzésem van mintha kicsit nehéz lenne a kormányt
kibillenteni középállásból! Mintha túlságosan mindig középen szeretne lenni! Ha már eltekertem utána finoman megy de a középállásból túl feszes!
Szervó olaj csere (persze szűrővel elkészítve nyes) vagy inkább futómű állítás kellene? Másnak is ilyen vagy nincs remdben valami?
Vagy esetleg a hátsó stabszilent miatt van?
Köszi
Üdv
Lackó
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #73909 Dátum: 2018.02.13 kedd, 23:48:54 »

Sziasztok!
Lehet csak bebeszélem magamnak vagy az mk1 fókuszhoz képest més de olyan érzésem van mintha kicsit nehéz lenne a kormányt
kibillenteni középállásból! Mintha túlságosan mindig középen szeretne lenni! Ha már eltekertem utána finoman megy de a középállásból túl feszes!
Szervó olaj csere (persze szűrővel elkészítve nyes) vagy inkább futómű állítás kellene? Másnak is ilyen vagy nincs remdben valami?
Vagy esetleg a hátsó stabszilent miatt van?
Köszi
Üdv
Lackó


Lehet kormánymű is.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73910 Dátum: 2018.02.14 szerda, 06:46:59 »

Lehet kormánymű is.

De nem hallok semmiféle ropogást, nem érzek semmiféle akadást nincs holtjáték...
Milyen tünetei lennének a kormányű hibának!?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #73911 Dátum: 2018.02.14 szerda, 06:55:32 »

Sziasztok!
Lehet csak bebeszélem magamnak vagy az mk1 fókuszhoz képest més de olyan érzésem van mintha kicsit nehéz lenne a kormányt
kibillenteni középállásból! Mintha túlságosan mindig középen szeretne lenni! Ha már eltekertem utána finoman megy de a középállásból túl feszes!
Szervó olaj csere (persze szűrővel elkészítve nyes) vagy inkább futómű állítás kellene? Másnak is ilyen vagy nincs remdben valami?
Vagy esetleg a hátsó stabszilent miatt van?
Köszi
Üdv
Lackó

Tisztelt Fórumtárs!
Egy dolgot nem árt tudni. A mondeo kormányának szervó rásegítése több különböző típushoz hasonlítva kisebb, tehát keményebb maga a kormányzás. Ettől függetlenül biztonságos. A kormánymű közép állásból való kimozdítása hibátlan működés esetében is egy természetesen jelenlevő erő ellenében történik, ami a kormányműben lévő hiperbolikus diagramnak megfelelő nyomásviszonyoknak köszönhető. Ha kormánymű kimozdítása a középállásából pattanás szerűen megszűnő erő ellenében történik, akkor a legsürgősebben a kormányművet szakemberrel ellenőriztetni kell és szükség esetén azonnal a kopásból eredő hibát meg kell szüntetni.
A kormánymű bármilyen rendellenes működése komoly veszélyt jelent a közlekedésben résztvevők számára!:wave:
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.14 szerda, 07:34:12 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73912 Dátum: 2018.02.14 szerda, 12:44:39 »

Tisztelt Fórumtárs!
Egy dolgot nem árt tudni. A mondeo kormányának szervó rásegítése több különböző típushoz hasonlítva kisebb, tehát keményebb maga a kormányzás. Ettől függetlenül biztonságos. A kormánymű közép állásból való kimozdítása hibátlan működés esetében is egy természetesen jelenlevő erő ellenében történik, ami a kormányműben lévő hiperbolikus diagramnak megfelelő nyomásviszonyoknak köszönhető. Ha kormánymű kimozdítása a középállásából pattanás szerűen megszűnő erő ellenében történik, akkor a legsürgősebben a kormányművet szakemberrel ellenőriztetni kell és szükség esetén azonnal a kopásból eredő hibát meg kell szüntetni.
A kormánymű bármilyen rendellenes működése komoly veszélyt jelent a közlekedésben résztvevők számára!:wave:
Tisztelettel László! worship

Kedves László!
Köszönöm a választ!
Érzésem szerint az általad leírt nyomásviszony változásnak köszönhetően van némi szokatlan érzésem!
A pattanás szerűen megszűnő erő nem áll fenn!! folyamatosan, akadás és ropogás nélküli, azonos erővel kell tekerni a kormányt, ami azonos erővel próbál visszatérni középállásba is! mivel a kormányom is remeg 110-130km/h között még a futóműre gondoltam amit ellenőriztetni és szükség esetén állítatni is fogok!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73913 Dátum: 2018.02.14 szerda, 18:43:38 »

Hello!

Sokat olvastam a turbó cső repedésről ami miatt megáll az autó.
Valaki használ, rendlet már ilyet vagy hasonlót?:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=mondeo+mk3+tdci+cooler+silicon+pipe+kit&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmondeo+mk3+tdci+intercooler+silicon+pipe+kit.TRS0&_nkw=mondeo+mk3+tdci+intercooler+silicon+pipe+kit&_sacat=0

Mi a véleméynetek?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #73914 Dátum: 2018.02.14 szerda, 18:57:47 »


Rendelj egyet, legyen tartalékba. Ne akkor kelljen szaladgálj, mikor elpukkant.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73915 Dátum: 2018.02.14 szerda, 19:03:10 »

Rendelj egyet, legyen tartalékba. Ne akkor kelljen szaladgálj, mikor elpukkant.

Szerintem mostanság megrendelem, mert a coolerem két szélén lévő csöveket elég ramatynak láttam!
De remélem méretpontos azért, meg bírni is fogja!?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #73916 Dátum: 2018.02.14 szerda, 19:32:52 »

Szerintem mostanság megrendelem, mert a coolerem két szélén lévő csöveket elég ramatynak láttam!
De remélem méretpontos azért, meg bírni is fogja!?

Biztos hogy jó autót választottál?  nyes
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73917 Dátum: 2018.02.14 szerda, 19:53:33 »

Biztos hogy jó autót választottál?  nyes

Remélem! Nem láttam rohadást vagy elhasználodást rajtuk amennyire megtudtam nézni, de kicserélem nehogy baj legyen!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #73918 Dátum: 2018.02.14 szerda, 20:46:49 »

Annak idején Relhist rendelt nekem egy komplett Forge szettet.Hibátlan,szilikon,6rétegű szövetbetéttel.Megéri.Nem kell többet a gumicsövekkel bajlódni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73919 Dátum: 2018.02.14 szerda, 20:52:53 »

Annak idején Relhist rendelt nekem egy komplett Forge szettet.Hibátlan,szilikon,6rétegű szövetbetéttel.Megéri.Nem kell többet a gumicsövekkel bajlódni.

Köszi! Pont azért akarok venni, hogy letudjam ezt a hiba forrást!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73920 Dátum: 2018.02.15 csütörtök, 10:21:40 »

Srácok!

Első szélvédő fűtést sikerült ma kiprobálnom!
Sajnos csak néhány szál működik szerintem, mert a többi helyen
nem nagyon olvadt! Mik lehetnek a bajai? Mit lehet tenni vele?
Köszi
Lackó
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #73921 Dátum: 2018.02.15 csütörtök, 10:27:25 »

Srácok!

Első szélvédő fűtést sikerült ma kiprobálnom!
Sajnos csak néhány szál működik szerintem, mert a többi helyen
nem nagyon olvadt! Mik lehetnek a bajai? Mit lehet tenni vele?
Köszi
Lackó

Ha nyomokban olvad mindkét oldalon, akkor eljut a szélvédőig a delej.
Szélvédőcsere...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #73922 Dátum: 2018.02.15 csütörtök, 10:36:00 »

Srácok!

Első szélvédő fűtést sikerült ma kiprobálnom!
Sajnos csak néhány szál működik szerintem, mert a többi helyen
nem nagyon olvadt! Mik lehetnek a bajai? Mit lehet tenni vele?
Köszi
Lackó

Ha pontosan az egyik fele nem olvad, az biztosíték, rosszabb esetben csatlakozó, vezeték probléma.

Ha össze-vissza csíkokban fűt és nem fűt, akkor szálszakadás az üvegben. Azon csak a csere segít (Casco alapon ingyenes, egyébként sajna fizetős).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73923 Dátum: 2018.02.15 csütörtök, 10:41:03 »

Ha pontosan az egyik fele nem olvad, az biztosíték, rosszabb esetben csatlakozó, vezeték probléma.

Ha össze-vissza csíkokban fűt és nem fűt, akkor szálszakadás az üvegben. Azon csak a csere segít (Casco alapon ingyenes, egyébként sajna fizetős).

AndyA

A bal oldalon szinte nem olvadt, a jobb oldalon pedig csak néhány csíkban! Bér mondjuk ezért nem cserélek szélvédőt túl élem valahogyan! rinya
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #73924 Dátum: 2018.02.15 csütörtök, 16:59:34 »

Sziasztok!
Megjött a kombi hátsó ablakmosó fuvóka.... beraktam....
Ez a fajta:https://cromax.hu/karosszeria/ablakmosotorlo_rendszer/ablakmoso_fuvoka/ablakmoso_fuvoka_ford_mondeo_2000-2007_hatso_kombi_15455
Ennek az irányát nem lehet állítani? mert így pont az üveg és a karosszéria közé tolja ott meg még be is csöpög...... majdnem szétvitt az ideg....
előre is köszönöm a válaszokat!javascript:void(0);
Tomi
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #73925 Dátum: 2018.02.15 csütörtök, 19:51:18 »

Sziasztok!
Megjött a kombi hátsó ablakmosó fuvóka.... beraktam....
Ez a fajta:https://cromax.hu/karosszeria/ablakmosotorlo_rendszer/ablakmoso_fuvoka/ablakmoso_fuvoka_ford_mondeo_2000-2007_hatso_kombi_15455
Ennek az irányát nem lehet állítani? mert így pont az üveg és a karosszéria közé tolja ott meg még be is csöpög...... majdnem szétvitt az ideg....
előre is köszönöm a válaszokat!javascript:void(0);
Tomi


Nem. Ez ilyen. Anno én is kicseréltem, mert azt hittem h sz.r, de nem. Nekem is ugyanezt csinálta, hogy nem a szélvédőre fújta, hanem mellé és szépen lassan lecsordogált a szélvédőre. Igaz az enyém 5 ajtós volt de a jelenség ugyanaz.
Naplózva
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #73926 Dátum: 2018.02.16 péntek, 07:04:21 »

Sziasztok.

Azt vettem észre az autón, hogy kanyarban néha bug a kormány, ill. (ezt lehet eddig is csinálta csak nem vettem észre )járó motornál forgatom a kormányt ide -oda egy kicsit akkor kattog. Mitől lehetnek ezek?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #73927 Dátum: 2018.02.16 péntek, 08:02:59 »

Sziasztok.

Azt vettem észre az autón, hogy kanyarban néha bug a kormány, ill. (ezt lehet eddig is csinálta csak nem vettem észre )járó motornál forgatom a kormányt ide -oda egy kicsit akkor kattog. Mitől lehetnek ezek?

A kattogás lehet kormánymű, ami nem jó hír. Ki kellene fülelni (valaki benn forgatja, kívül meg hallgatózol), hogy hátha csak toronycsapágy vagy valami hasonló.

A kanyarban búgás inkább gumi. Próbáld ki több helyen, különféle burkolatoknál.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #73928 Dátum: 2018.02.16 péntek, 08:30:51 »

Sziasztok.

Azt vettem észre az autón, hogy kanyarban néha bug a kormány, ill. (ezt lehet eddig is csinálta csak nem vettem észre )járó motornál forgatom a kormányt ide -oda egy kicsit akkor kattog. Mitől lehetnek ezek?
Tisztelt Fórumtárs!
Első lépésben pontosan be kell határolni, hogy a kormánymű vagy a futómű a hibás. Mind két oldalon megemelve a kocsi elejét, ki kell próbálni a kormány működését végállástól végállásig álló és járó motor esetén(ez a művelet két emberes). Ha itt minden rendben és nincs semmi zaj, kattogás akkor nagy valószínűséggel a kormánymű rendben és a futóművet kell górcső alá venni. A kormány fordításkor jelentkező bugás lehet kerékcsapágy, vagy szervószivattyú. A kattogást a toronycsapágy, vagy a kihajtótengely és alkatrészei  okozhatják. Ha a probléma a kormányműnél van akkor minél sürgősebben érdemes megjavíttatni, mert egyszer váratlanul menet közben megszorulhat és a gépjármű irányíthatatlanná válik!!! wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #73929 Dátum: 2018.02.16 péntek, 09:42:30 »

Tisztelt Fórumtárs!
Első lépésben pontosan be kell határolni, hogy a kormánymű vagy a futómű a hibás. Mind két oldalon megemelve a kocsi elejét, ki kell próbálni a kormány működését végállástól végállásig álló és járó motor esetén(ez a művelet két emberes). Ha itt minden rendben és nincs semmi zaj, kattogás akkor nagy valószínűséggel a kormánymű rendben és a futóművet kell górcső alá venni. A kormány fordításkor jelentkező bugás lehet kerékcsapágy, vagy szervószivattyú. A kattogást a toronycsapágy, vagy a kihajtótengely és alkatrészei  okozhatják. Ha a probléma a kormányműnél van akkor minél sürgősebben érdemes megjavíttatni, mert egyszer váratlanul menet közben megszorulhat és a gépjármű irányíthatatlanná válik!!! wave
Tisztelettel László! worship


Megcsináltuk ezt a tesztet. Felemelt állapotban semmi zaj.Valószínű a futóműnél valami de nem találtuk meg egyenlőre. Álló helyzetben viszont búg , ha elkezdem tekerni a kormányt. Ez valószínűleg a szervószivattyu lesz. Segítene esetleg adalék, vagy cserélni kell? Újra vagy bontotra?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #73930 Dátum: 2018.02.16 péntek, 09:43:03 »

Megcsináltuk ezt a tesztet. Felemelt állapotban semmi zaj.Valószínű a futóműnél valami de nem találtuk meg egyenlőre. Álló helyzetben viszont búg , ha elkezdem tekerni a kormányt. Ez valószínűleg a szervószivattyu lesz. Segítene esetleg adalék, vagy cserélni kell? Újra vagy bontotra?

Első körben olajcsere, főleg, ha régen volt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #73931 Dátum: 2018.02.16 péntek, 10:44:00 »

Első körben olajcsere, főleg, ha régen volt.

AndyA

Most cseréltem ki de a hiba megmaradt .10 ezrenkent cserélem. Egyébként mi köze ennek az olajcserehez?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #73932 Dátum: 2018.02.16 péntek, 10:57:24 »

Most cseréltem ki de a hiba megmaradt .10 ezrenkent cserélem. Egyébként mi köze ennek az olajcserehez?
A szervó olaja 10 ezrenként csere?
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #73933 Dátum: 2018.02.16 péntek, 11:03:34 »

Most cseréltem ki de a hiba megmaradt .10 ezrenkent cserélem. Egyébként mi köze ennek az olajcserehez?

A szervóolajat, te... falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nagysandor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #73934 Dátum: 2018.02.16 péntek, 11:35:33 »

Azt szeretném kérdezni:a2000 TDCI motoros mondeóm alapjáraton nem nevezhető csendesnek fordulaton semibaj.Okozhatja hogy az EGR szelep lelet dugózva.
Gyorsitáskor 2000 fordulatnál lök egy feketefüstöt jónagyot utána tökéletes.
Valaki megtudja mondani pontosan milyen olaj jár a motorba.Előre is köszönöm
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #73935 Dátum: 2018.02.16 péntek, 11:42:50 »

Azt szeretném kérdezni:a2000 TDCI motoros mondeóm alapjáraton nem nevezhető csendesnek fordulaton semibaj.Okozhatja hogy az EGR szelep lelet dugózva.
Gyorsitáskor 2000 fordulatnál lök egy feketefüstöt jónagyot utána tökéletes.
Valaki megtudja mondani pontosan milyen olaj jár a motorba.Előre is köszönöm

Ford Formula 5w30. Jobb, drágább ennél nem kell, ócskábbat, olcsóbbat meg nem célszerű. Klubos kedvezménnyel Bárdiban kapható.

A mondott hibajelenség olyasmi, mintha szorulna a turbo geometriaállítása, egyszercsak kiszabadul és sikerül beállnia a megfelelő helyzetbe, és onnantól működik. Próbáld kézzel megmozgatni, hátha akad.

EGR-dugózás inkább csak jót szokott tenni. Persze ha az EGR-szelep beragadt félig csukott állásba a kosztól, az másik történet. Smiley

Hibakód van esetleg valami?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #73936 Dátum: 2018.02.16 péntek, 12:16:35 »

A szervóolajat, te... falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA

Később már kapcsoltam Smiley 2 éve volt cserélve a szervóolaj
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #73937 Dátum: 2018.02.16 péntek, 15:29:39 »

Megcsináltuk ezt a tesztet. Felemelt állapotban semmi zaj.Valószínű a futóműnél valami de nem találtuk meg egyenlőre. Álló helyzetben viszont búg , ha elkezdem tekerni a kormányt. Ez valószínűleg a szervószivattyu lesz. Segítene esetleg adalék, vagy cserélni kell? Újra vagy bontotra?
Tisztelt Fórumtárs!
Érdemes lenne megnézni a szervó rendszer megfelelő légtelenítését. Esetleg a hollander tömítését. Ajánlani tudom még a Xado szervo olaj adalékot. Nem drága és egy próbát feltétlen megér. Nekem pozitív tapasztalatom van a Xado adalékokkal. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #73938 Dátum: 2018.02.16 péntek, 15:32:44 »

Tisztelt Fórumtárs!
Érdemes lenne megnézni a szervó rendszer megfelelő légtelenítését. Esetleg a hollander tömítését. Ajánlani tudom még a Xado szervo olaj adalékot. Nem drága és egy próbát feltétlen megér. Nekem pozitív tapasztalatom van a Xado adalékokkal. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm. Az adalékot kipróbálom mindenképp.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #73939 Dátum: 2018.02.16 péntek, 16:27:14 »

Sziasztok.1.8 131le mondinál mennyi a csereperiódusa a benzinszűrőnek?lehet emiatt hogy nem igazán megy az autó?160a vége azt is lassan éri el nagyon,mintha nem akarna pörögni az autó.
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #73940 Dátum: 2018.02.16 péntek, 17:02:13 »

Sziasztok.1.8 131le mondinál mennyi a csereperiódusa a benzinszűrőnek?lehet emiatt hogy nem igazán megy az autó?160a vége azt is lassan éri el nagyon,mintha nem akarna pörögni az autó.

Csere periódustól függetlenül ki lehet cserélni a benzinszűrőt, nem nagy összeg és a szerelés is egyszerű. Meg kellene mérni még az üzemanyag nyomást is. Ha továbbra is probléma van, akkor el kellene vinni egy diagra, hátha van valamilyen hibakód és annak alapján konkrétabban lehetne a hibát kideríteni.

Üdv? László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73941 Dátum: 2018.02.17 szombat, 18:48:38 »

A grafitszürke szervóolaj az már elég gáz ugye? falbav rinya
Zöld kell bele ha jól olvasom!?
Cseréhetem ezt is
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #73942 Dátum: 2018.02.17 szombat, 20:56:27 »

A grafitszürke szervóolaj az már elég gáz ugye? falbav rinya
Zöld kell bele ha jól olvasom!?
Cseréhetem ezt is

Esetleg olvasd el a FAQ cikket a szervóolajszűrő beépítéséről. Nincs 20 ezerbe az egész, de elég hatékonyan óvja a rendszert onnantól kezdve. Egy teljes olajcsere ára (átmosással együtt), és onnantól kezdve örökre vasalva.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73943 Dátum: 2018.02.17 szombat, 22:38:13 »

Esetleg olvasd el a FAQ cikket a szervóolajszűrő beépítéséről. Nincs 20 ezerbe az egész, de elég hatékonyan óvja a rendszert onnantól kezdve. Egy teljes olajcsere ára (átmosással együtt), és onnantól kezdve örökre vasalva.

AndyA

Köszi!
Láttam, ha most segít a gumicsere meg a futóműállítás, akkor valószínűleg a kormányműnek nincs baja, (amúgy szerintem annak nincs baja) akkor utána csinálom a szűrőt is a szervóhoz!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #73944 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 08:13:48 »

Köszi!
Láttam, ha most segít a gumicsere meg a futóműállítás, akkor valószínűleg a kormányműnek nincs baja, (amúgy szerintem annak nincs baja) akkor utána csinálom a szűrőt is a szervóhoz!
Tisztelt Fórumtárs!
Nem kívánom fényezni magam. Nálam a szervoszűrő kifogástalanul teszi a dolgát évek óta. Csak javasolni tudom a beépítését. Az olajcseréhez ajánlani tudom a Mannol 8990 CHF olajat. Az olaj zöld színű, tökéletesen megfelel a szervorendszerhez, és megfizethető. Ha megakarod venni a hozzávalókat, "NemTom" fórumtárs most hirdeti a "keres-kínál topikban" a teljes szettet 7500 Ft ami nagyon kedvező ár. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118


E-mail
« Új hozzászólás #73945 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 09:35:58 »

Sziasztok.

Adott az én 2004-es 1.8 125 Le-s autóm, ami random módon néha csak hosszas indítózás után kell életre. Máskor meg semmi gond rögtön indul. A probléma a benzin szintjétől független és mindegy, hogy hideg, vagy meleg a motor, vagy sokat, vagy keveset állt. Még olyan jelenség is van, bár már régebb óta, hogy gyorsításkor minha nem lenne ereje. 160000 km-t futott, azt se mondhatom rá, hogy többször járt már a Holdon, tényleg megkímélt.

Mi lesz ez gyújtás, benzinpumpa?
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #73946 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 09:58:44 »

Sziasztok.

Adott az én 2004-es 1.8 125 Le-s autóm, ami random módon néha csak hosszas indítózás után kell életre. Máskor meg semmi gond rögtön indul. A probléma a benzin szintjétől független és mindegy, hogy hideg, vagy meleg a motor, vagy sokat, vagy keveset állt. Még olyan jelenség is van, bár már régebb óta, hogy gyorsításkor minha nem lenne ereje. 160000 km-t futott, azt se mondhatom rá, hogy többször járt már a Holdon, tényleg megkímélt.

Mi lesz ez gyújtás, benzinpumpa?
inkább az AC.vissza ejti,és vagy nem tol eleget.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #73947 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 11:42:11 »

Tisztelt Fórumtárs!
Nem kívánom fényezni magam. Nálam a szervoszűrő kifogástalanul teszi a dolgát évek óta. Csak javasolni tudom a beépítését. Az olajcseréhez ajánlani tudom a Mannol 8990 CHF olajat. Az olaj zöld színű, tökéletesen megfelel a szervorendszerhez, és megfizethető. Ha megakarod venni a hozzávalókat, "NemTom" fórumtárs most hirdeti a "keres-kínál topikban" a teljes szettet 7500 Ft ami nagyon kedvező ár. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm, megnézem!  worship
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #73948 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 13:36:50 »

Futóműves többször nézte, és nem lelt hibát, emelve, rángatva, stb
Nekem eddig 3 autóm járt nála, és nem volt vele bajom, nem trehány, stb. Nem hinném hogy 2x nézésre sem lelne meg ilyen alaphibát.
mégvalami.
Hátsó futóművet átnézetted?
Pl keresztlengőkar szilent...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #73949 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 13:54:24 »

mégvalami.
Hátsó futóművet átnézetted?
Pl keresztlengőkar szilent...
Ja, nekem is két különböző helyen volt futóműellenőrzésen. Az első helyen nem vették észre a rossz szilenteket...
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Oldalak: 1 ... 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 [1479] 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.147 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.