Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 19:19:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 [1493] 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21905393 alkalommal)
0 Felhasználó és 140 vendég van a témában
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #74600 Dátum: 2018.06.14 csütörtök, 08:08:16 »

Kevés benne a gáz ez biztos! Már a kettesek is ugyanezt a tünetet produkálták ha vevés volt a rendszerben a gáz! Amúgy a Mondeók alul vannak kalibrálva ezért ha feltölteted akkor 10%-al többet rakass bele! Utántölteni nem fognak bele ezért végig kell csinálni az egész komplett programot és akkor látni fogod hogy mennyit szívott le belőle a klímagép és összehasonlíthatod a gyári értékkel amit az autó elején látni fogsz egy matricán!  wave

Szia!

Köszi, akkor intézem. Remélem ettől megjavul. wave
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #74601 Dátum: 2018.06.14 csütörtök, 08:10:22 »

Akkor kevés hideg "termelődik" a párologtatónál és teljesítmény vesztés van.
Hűtőközeg mennyiség ellenőrzés, szükség szerint feltöltés az előírt mennyiségre. 1st step!
Köszi, akkor feltöltetem. worship
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
speti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #74602 Dátum: 2018.06.14 csütörtök, 09:44:47 »

Sziasztok.
Milyen, és mennyi olaj kell a szervókormányhoz?
Hogyan kell átmosni a rendszert, és kell-e egyáltalán?
Köszi.
Naplózva

MK3 2.0 TDCi GHIA Kombi 2006 130Le
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #74603 Dátum: 2018.06.14 csütörtök, 11:11:34 »

Sziasztok.
Milyen, és mennyi olaj kell a szervókormányhoz?
Hogyan kell átmosni a rendszert, és kell-e egyáltalán?
Köszi.

Szia.
A te döntésed,(cserét mindenképpen ajánlom,ha az olaj fekete színű)
0.9 L ,a többi itt:
http://mondeo.hu/index.php?topic=6212.0
egy kis extra:
http://mondeo.hu/index.php?topic=12238.0
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #74604 Dátum: 2018.06.14 csütörtök, 16:46:51 »

Fektisztititoval végig fújt mindent alulról és felülről is.Alapjarati motort beraktunk egy ujjat és csinált egy alapbeallitast,ezután koroztem egy felorat.Masra most nem volt ideje a szerelonek majd jovoheten kell vissza vinni de semmi ötlete.A trafot kábeleket kicsereltem de az sem segített.Lehetseges a comjuterrel van a baj?

Ha minden rendben van akkor lehet gyanakodni az ECU-ra. Ha az hibásodik nem dob semilyen hibakódot, hogy ő a hibás.
Nekem is volt valami hasonló, elindulás után 10-15 perc múlva érezni lehetett, hogy valami nincs rendben, aztán végleg megadta magát. Valami " IC " ment ki benne, egy bontott ECU csere után azóta tökéletes az autó. Érdemes lenne megpróbálni egy cserét, aztán ha változik és jó akkor ki lehet fizetni.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #74605 Dátum: 2018.06.14 csütörtök, 19:52:57 »

Ha minden rendben van akkor lehet gyanakodni az ECU-ra. Ha az hibásodik nem dob semilyen hibakódot, hogy ő a hibás.
Nekem is volt valami hasonló, elindulás után 10-15 perc múlva érezni lehetett, hogy valami nincs rendben, aztán végleg megadta magát. Valami " IC " ment ki benne, egy bontott ECU csere után azóta tökéletes az autó. Érdemes lenne megpróbálni egy cserét, aztán ha változik és jó akkor ki lehet fizetni.

Üdv: László

A szerelő is erre gyanakszik és jövőhéten elvileg lessz egy csere.Hétfőn elvileg megnézi egy villamoságis.Egyébként szoktam használni amikor nincs forgalom de még nem állt meg végleg,sőt van amikor semmi baja.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #74606 Dátum: 2018.06.14 csütörtök, 21:02:46 »

Üdvözletem!

Úgy hallottam, bizonyos km, vagy kor elérésénél érdemes úgynevezett nagyszervízt csináltatni.
Ez miből áll? Mit kell megnézetni, ellenőriztetni?
Illetve a vezérműláncot mikor érdemes megnézetni?
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #74607 Dátum: 2018.06.15 péntek, 09:17:31 »

Üdvözletem!

Úgy hallottam, bizonyos km, vagy kor elérésénél érdemes úgynevezett nagyszervízt csináltatni.
Ez miből áll? Mit kell megnézetni, ellenőriztetni?
Illetve a vezérműláncot mikor érdemes megnézetni?
20ezrenként van olajcsere, olyankor mehetnek a szűrők is (levegő,pollen,üzemanyag), a lánc azért ki kell tartson szinte a motor életének a végéig, ha nincs tünete, szerintem a szerelők le nem bontják a motor elejét csak azért, hogy megnézzék. Váltó örökéletolajos elvileg.
Átnézetni (fék/hűtőfolyadék, fékek, egyebek) érdemes időnként.
Naplózva
speti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #74608 Dátum: 2018.06.15 péntek, 13:56:29 »

Szia.
A te döntésed,(cserét mindenképpen ajánlom,ha az olaj fekete színű)
0.9 L ,a többi itt:
http://mondeo.hu/index.php?topic=6212.0
egy kis extra:
http://mondeo.hu/index.php?topic=12238.0

Köszi.
Naplózva

MK3 2.0 TDCi GHIA Kombi 2006 130Le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #74609 Dátum: 2018.06.15 péntek, 18:17:31 »

20ezrenként van olajcsere, olyankor mehetnek a szűrők is (levegő,pollen,üzemanyag), a lánc azért ki kell tartson szinte a motor életének a végéig, ha nincs tünete, szerintem a szerelők le nem bontják a motor elejét csak azért, hogy megnézzék. Váltó örökéletolajos elvileg.
Átnézetni (fék/hűtőfolyadék, fékek, egyebek) érdemes időnként.

A gyakorlatban azért a váltóolajat úgy 6-8 évente vagy 150-200 ezrenként nem baj cserélni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #74610 Dátum: 2018.06.15 péntek, 22:56:31 »

A gyakorlatban azért a váltóolajat úgy 6-8 évente vagy 150-200 ezrenként nem baj cserélni.

AndyA

Ezért írtam, hogy elvileg Wink
Naplózva
Ferike20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #74611 Dátum: 2018.06.16 szombat, 16:42:48 »

Sziasztok.
Pár napja írtam hogy égett gumi szagott éreztem és füstöt is láttam ami ékszíj felől jött. Fél éve volt cserélve a rugósfeszítő, görgő és ékszíj.
Ma megnéztem mi lehet az és hát végig műanyag darabkák vannak széthordva és főtengely ékszíjtárcsa mögött is műanyag darabka volt amit lefotóztam. Ékszíjat már kell vennem mert eltünt pár borda elnyalódott.
Arra gondoltam klima töltésnél kicserélték a műanyag kupakot és lehet beejtette és az égett el. Lehet a főtengemy ékszíjtárcsát is kell cserélni? Csak kedden tudom vinni szerelőhöz.
http://www.***/view.php?filename=84920180616_142404.jpg
http://www.***/view.php?filename=16220180616_142348.jpg
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 TDCI Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #74612 Dátum: 2018.06.16 szombat, 22:02:13 »

Sziasztok.
Pár napja írtam hogy égett gumi szagott éreztem és füstöt is láttam ami ékszíj felől jött. Fél éve volt cserélve a rugósfeszítő, görgő és ékszíj.
Ma megnéztem mi lehet az és hát végig műanyag darabkák vannak széthordva és főtengely ékszíjtárcsa mögött is műanyag darabka volt amit lefotóztam. Ékszíjat már kell vennem mert eltünt pár borda elnyalódott.
Arra gondoltam klima töltésnél kicserélték a műanyag kupakot és lehet beejtette és az égett el. Lehet a főtengemy ékszíjtárcsát is kell cserélni? Csak kedden tudom vinni szerelőhöz.
http://www.***/view.php?filename=84920180616_142404.jpg
http://www.***/view.php?filename=16220180616_142348.jpg
válassz másik képmegosztót,ez tiltva van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ferike20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #74613 Dátum: 2018.06.17 vasárnap, 02:30:32 »

válassz másik képmegosztót,ez tiltva van.
http://kepkuldes.com/images/196e0cbed35792e5f0df635917e93d62.jpg
http://kepkuldes.com/images/f75e53e7a0ac28fc342200a9e2249bcb.jpg
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 TDCI Ghia
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #74614 Dátum: 2018.06.18 hétfő, 12:02:12 »

20ezrenként van olajcsere, olyankor mehetnek a szűrők is (levegő,pollen,üzemanyag), a lánc azért ki kell tartson szinte a motor életének a végéig, ha nincs tünete, szerintem a szerelők le nem bontják a motor elejét csak azért, hogy megnézzék. Váltó örökéletolajos elvileg.
Átnézetni (fék/hűtőfolyadék, fékek, egyebek) érdemes időnként.

Köszönöm a választ!
Olajat 10ezrenként szoktam cseréltetni, akkor a szűrőket is. Pollent tél előtt, és tél végén, egyéb folyadékokat szemmel tartom, de lehet, hogy a váltó olajat akkor a következő motorolaj cserénél kicseréltetem.
Konkrétan a szíj, lánc, egyéb kopó alkattrészek miatt aggódok, amiket nem látni.
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #74615 Dátum: 2018.06.18 hétfő, 12:15:28 »

Köszönöm a választ!
Olajat 10ezrenként szoktam cseréltetni, akkor a szűrőket is. Pollent tél előtt, és tél végén, egyéb folyadékokat szemmel tartom, de lehet, hogy a váltó olajat akkor a következő motorolaj cserénél kicseréltetem.
Konkrétan a szíj, lánc, egyéb kopó alkattrészek miatt aggódok, amiket nem látni.
A lánc miatt nagyon nem aggódnék, itt a fórumon ugyan volt már olyan aki hallott láncszakadásról, esetleg nyúlott láncról(mondjuk ez a v6oknál a gyakoribb)
A szíjakat meg cseréltesd ki, ha nagyon aggódsz. Nem egy bonyolult történet. A feszítőgörgőknek ha hangjuk van, még dízelnél is hallani lehet, a szíjfeszítőről olvashatsz az itteni wikiben. (ha nem hubog a szíj, az se olyan gáz.) A gumiágyas főtengelyíjtárcsa ha ránézésre imbolyog, akkor csere, ha füstöl, akkor is csere.
G.o. szűrőt azért szerintem, ha nem mávos gázolajjal jársz, felesleges 10ezrenként cserélgetmi.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #74616 Dátum: 2018.06.18 hétfő, 13:06:28 »

A lánc miatt nagyon nem aggódnék, itt a fórumon ugyan volt már olyan aki hallott láncszakadásról, esetleg nyúlott láncról(mondjuk ez a v6oknál a gyakoribb)
A szíjakat meg cseréltesd ki, ha nagyon aggódsz. Nem egy bonyolult történet. A feszítőgörgőknek ha hangjuk van, még dízelnél is hallani lehet, a szíjfeszítőről olvashatsz az itteni wikiben. (ha nem hubog a szíj, az se olyan gáz.) A gumiágyas főtengelyíjtárcsa ha ránézésre imbolyog, akkor csere, ha füstöl, akkor is csere.
G.o. szűrőt azért szerintem, ha nem mávos gázolajjal jársz, felesleges 10ezrenként cserélgetmi.

A GO-szűrőre 60 ezer a gyári ajánlás. Már a 20 ezrenkénti olajcsere alkalmával is szinte luxus mindig cserélgetni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #74617 Dátum: 2018.06.18 hétfő, 15:09:29 »

A lánc miatt nagyon nem aggódnék, itt a fórumon ugyan volt már olyan aki hallott láncszakadásról, esetleg nyúlott láncról(mondjuk ez a v6oknál a gyakoribb)
A szíjakat meg cseréltesd ki, ha nagyon aggódsz. Nem egy bonyolult történet. A feszítőgörgőknek ha hangjuk van, még dízelnél is hallani lehet, a szíjfeszítőről olvashatsz az itteni wikiben. (ha nem hubog a szíj, az se olyan gáz.) A gumiágyas főtengelyíjtárcsa ha ránézésre imbolyog, akkor csere, ha füstöl, akkor is csere.
G.o. szűrőt azért szerintem, ha nem mávos gázolajjal jársz, felesleges 10ezrenként cserélgetmi.

Szerintem G.O. szűrőt még egyáltalán nem cserélt. (benzines!)  eplus2

Ottó
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #74618 Dátum: 2018.06.18 hétfő, 15:55:44 »

Szerintem G.O. szűrőt még egyáltalán nem cserélt. (benzines!)  eplus2

Ottó

ja, tényleg Cheesy
Mindegy is, benzinszűrőt sem szokás olyan gyakran cserélni Wink
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #74619 Dátum: 2018.06.18 hétfő, 20:12:55 »

ja, tényleg Cheesy
Mindegy is, benzinszűrőt sem szokás olyan gyakran cserélni Wink

Az előző Mondeómban 10 évig nem cseréltem és nem volt semmi baja! A Mostaniban nemrég kicseréltem és a régit szétvágtam hogy lássam milyen ezért nyugodtan mondhatom hogy többszázezer kilómétert simán el lehet vele autózni gond nélkül pedig ez nem egy valami márkás szűrő volt ezért én vezérlés cserénél ajánlom inkább mert aki szétszed egy ilyen szűrőt az ugyancsak látni fogja az egész csak egy üzleti fogás és semmi más! Persze nagyon egyszerűen és gyorsan ki lehet cserélni de igencsak megkérik az árát persze azért jó anyagból is van!

UI: amúgy folyásiránnyal ellentétesen simán ki is lehet mosni ha esetleg valaki kíváncsi rá hogy van-e benne rittyó!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #74620 Dátum: 2018.06.18 hétfő, 20:58:19 »

Az előző Mondeómban 10 évig nem cseréltem és nem volt semmi baja! A Mostaniban nemrég kicseréltem és a régit szétvágtam hogy lássam milyen ezért nyugodtan mondhatom hogy többszázezer kilómétert simán el lehet vele autózni gond nélkül pedig ez nem egy valami márkás szűrő volt ezért én vezérlés cserénél ajánlom inkább mert aki szétszed egy ilyen szűrőt az ugyancsak látni fogja az egész csak egy üzleti fogás és semmi más! Persze nagyon egyszerűen és gyorsan ki lehet cserélni de igencsak megkérik az árát persze azért jó anyagból is van!

UI: amúgy folyásiránnyal ellentétesen simán ki is lehet mosni ha esetleg valaki kíváncsi rá hogy van-e benne rittyó!  wave
na ez a netto faxság nyes nyes nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #74621 Dátum: 2018.06.18 hétfő, 21:55:26 »

na ez a netto faxság nyes nyes nyes

Lehet de én veletek ellentétben a tapasztalataimat írom le!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #74622 Dátum: 2018.06.19 kedd, 00:30:38 »

Köszönöm szépen a válaszokat mindenkinek! A lényeget kihámoztam!  worship
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #74623 Dátum: 2018.06.19 kedd, 00:32:29 »

na ez a netto faxság nyes nyes nyes
Dehogyis az, a pesti taxisok is így csinálják. 100ezrenként megfordítják a benzinszűrőt. A fáradtolajat meg ülepítik és mehet is  issza Cheesy
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #74624 Dátum: 2018.06.19 kedd, 05:57:06 »

Dehogyis az, a pesti taxisok is így csinálják. 100ezrenként megfordítják a benzinszűrőt. A fáradtolajat meg ülepítik és mehet is  issza Cheesy

Igen, sajnos találkoztam már én is ilyenekkel!  szomoru1
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #74625 Dátum: 2018.06.19 kedd, 05:59:19 »

Sziasztok!

Ha esetleg lenne olyan ismerősötök aki 3-as Mondeót venne akkor most van itt a környéken egy egész jól felszerelt:

https://auto.jofogas.hu/baranya/Ford_Mondeo_Ghia_2_0i_80738744.htm

Nem tudom hogy kié az autó de ha esetleg lesz rá érdeklődő akkor szívesen segítek bármiben!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #74626 Dátum: 2018.06.19 kedd, 11:56:56 »

Mentem pl 50el lámpa előtt kivettem uresbe és vissza eset teljesen a fordulat,leállt.Kanyarodasnal is előfordult amikor visszaraktam 2esbe engedtem volna fel a kuplungot és leállt.Itt még volt alapjárat.Tegnap kezdte és az idohaladtával egyre gyakrabban csinálta.Ma alapmotor csere, a jelenség megmaradt .Vissza a régi és azóta egyáltalán nincs alapjárat ill. van amikor van de hallatszik,h folyamatosan leakar fulladni.


Meg van a hiba.Lehuztam az egr-ről a csatlakozót és működik.A check lámpa ugye ég de majd jövő héten dugózom és törlöm a hibát.A k..anyját ,hogy meddig szivatot ez a ***.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #74627 Dátum: 2018.06.19 kedd, 12:06:40 »


Meg van a hiba.Lehuztam az egr-ről a csatlakozót és működik.A check lámpa ugye ég de majd jövő héten dugózom és törlöm a hibát.A k..anyját ,hogy meddig szivatot ez a ***.

Benzinesnél is le lehet dugózni?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #74628 Dátum: 2018.06.19 kedd, 13:16:08 »

Benzinesnél is le lehet dugózni?

Le, de egyrészt állandóan dobni fogja a check engine-t. Hiába törlöd, kb. azonnal visszajön.
Másrészt nem nagyon érdemes. A benzines nem koszolódik. Ha elromlik, ki kell cserélni. Ennyi.
Dizlisek azárt dugózzák, mert nem akaródzik tisztogatni 2 hetente, mivel televágja a szép kis "öko, spórolós" motorjuk korommal.  eplus2 eplus2 eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.19 kedd, 16:10:32 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #74629 Dátum: 2018.06.19 kedd, 16:02:21 »

Le, de egyrészt állandóan dobni fogja a check engine-t. Hiába törlöd, kb. azonnal visszajön.
Másrészt nem nagyon érdemes. A benzines nem koszolódik. Ha elromlik, ki kell cserélni. Ennyi.
Dizlisek azárt dugózzák, mert nem akaródzik tisztogatni 2 hetente, mivel televágja a szép kis "eko, spórolós" motorjuk korormmal.  eplus2 eplus2 eplus2

Azaz lehet dugózni, de semmi értelme. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #74630 Dátum: 2018.06.19 kedd, 16:16:44 »


Meg van a hiba.Lehuztam az egr-ről a csatlakozót és működik.A check lámpa ugye ég de majd jövő héten dugózom és törlöm a hibát.A k..anyját ,hogy meddig szivatot ez a ***.

Ne dugózd le mert kb 4-500km-múlva be fogja dobni hibának és hiába ütöd ki mindig bedobja! Én 3 hete ledugóztam és múlt héten nekem is bedobta a motorcheck-et ezért hétvégén visszacsinálom de amúgy nem volt semmi baja csak próbából csináltam és picit lomhább lett tőle az autó de semmi mást nem vettem észre ezért ha rossz akkor inkább cseréld ki mert picit cumi kivenni az első tartócsavart a vízcső miatt viszont jobban gyorsul tőle a verda ezt tapasztalatból írom! (2004-es 2.0L-es)
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #74631 Dátum: 2018.06.19 kedd, 16:17:55 »

Le, de egyrészt állandóan dobni fogja a check engine-t. Hiába törlöd, kb. azonnal visszajön.
Másrészt nem nagyon érdemes. A benzines nem koszolódik. Ha elromlik, ki kell cserélni. Ennyi.
Dizlisek azárt dugózzák, mert nem akaródzik tisztogatni 2 hetente, mivel televágja a szép kis "öko, spórolós" motorjuk korommal.  eplus2 eplus2 eplus2

Ezzel én is maximálisan egyetértek mert ez pontosan így van de ezt az előbb én is megírtam!  eljen
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #74632 Dátum: 2018.06.19 kedd, 16:19:28 »

Benzinesnél is le lehet dugózni?

Igen, én egy pár hete próbából ledugóztam és egy sima azbesztlappal oldottam ezt meg!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #74633 Dátum: 2018.06.19 kedd, 18:08:26 »

Ne dugózd le mert kb 4-500km-múlva be fogja dobni hibának és hiába ütöd ki mindig bedobja! Én 3 hete ledugóztam és múlt héten nekem is bedobta a motorcheck-et ezért hétvégén visszacsinálom de amúgy nem volt semmi baja csak próbából csináltam és picit lomhább lett tőle az autó de semmi mást nem vettem észre ezért ha rossz akkor inkább cseréld ki mert picit cumi kivenni az első tartócsavart a vízcső miatt viszont jobban gyorsul tőle a verda ezt tapasztalatból írom! (2004-es 2.0L-es)

Én nem vettem észre,hogy lomháb lett.A műszakin átmegy egyébként így?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #74634 Dátum: 2018.06.19 kedd, 18:51:43 »

Le, de egyrészt állandóan dobni fogja a check engine-t. Hiába törlöd, kb. azonnal visszajön.
Másrészt nem nagyon érdemes. A benzines nem koszolódik. Ha elromlik, ki kell cserélni. Ennyi.
Dizlisek azárt dugózzák, mert nem akaródzik tisztogatni 2 hetente, mivel televágja a szép kis "öko, spórolós" motorjuk korommal.  eplus2 eplus2 eplus2

 A dízel is dobja a hibát kb azonnal, csak a ce lámpát nem dobja be csak pár száz km után
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #74635 Dátum: 2018.06.19 kedd, 20:38:46 »

Én nem vettem észre,hogy lomháb lett.A műszakin átmegy egyébként így?

Az EGR-szelep picit úgy működik mint egy kicsike turbó mert a kipufogó gázt visszavezeti a szívócsonkba vagy mint egy sportlégszűrő mert így több levegőt kap a motor és ezáltal picikét jobban is gyorsul de nem ez miatt csinálták hanem hogy a kipufogógáz egy részét mégegyszer elégesse a motor és így jobbak legyenek a motor károsanyag kibocsátás értékei! Persze ez csak max 10%-ot jelent elméletileg (alapjáraton amúgy teljesen zárva van nem úgy mint a Dieseleknél) de gyakorlatban persze nincs annyi ezért ha jó a motorod akkor simán át kell mennie műszakin mert ez az 1-2 százalék amivel nagyobb lesz a CO-ja az még bele kell hogy férjen az értékhatárba meg aztán a Dieseleket is valahogy mindig átrugdossák EGR-offal is pedig ott ez többet számít igaz hogy ott mások is az értékek!
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #74636 Dátum: 2018.06.19 kedd, 21:14:23 »

Az EGR-szelep picit úgy működik mint egy kicsike turbó mert a kipufogó gázt visszavezeti a szívócsonkba vagy mint egy sportlégszűrő mert így több levegőt kap a motor és ezáltal picikét jobban is gyorsul de nem ez miatt csinálták hanem hogy a kipufogógáz egy részét mégegyszer elégesse a motor és így jobbak legyenek a motor károsanyag kibocsátás értékei! Persze ez csak max 10%-ot jelent elméletileg (alapjáraton amúgy teljesen zárva van nem úgy mint a Dieseleknél) de gyakorlatban persze nincs annyi ezért ha jó a motorod akkor simán át kell mennie műszakin mert ez az 1-2 százalék amivel nagyobb lesz a CO-ja az még bele kell hogy férjen az értékhatárba meg aztán a Dieseleket is valahogy mindig átrugdossák EGR-offal is pedig ott ez többet számít igaz hogy ott mások is az értékek!
több levegőt kap a motor az egr-en keresztül?jobban gyorsul tőle? fejvakaras
Nem értem az összefüggést...
Oxigénben szegény kipufogógázt kever a hengerbe,ami miatt csökken az égéshő,és így a károsanyag kibocsájtás.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #74637 Dátum: 2018.06.19 kedd, 21:17:28 »

Az EGR-szelep picit úgy működik mint egy kicsike turbó mert a kipufogó gázt visszavezeti a szívócsonkba vagy mint egy sportlégszűrő mert így több levegőt kap a motor és ezáltal picikét jobban is gyorsul de nem ez miatt csinálták hanem hogy a kipufogógáz egy részét mégegyszer elégesse a motor és így jobbak legyenek a motor károsanyag kibocsátás értékei! Persze ez csak max 10%-ot jelent elméletileg (alapjáraton amúgy teljesen zárva van nem úgy mint a Dieseleknél) de gyakorlatban persze nincs annyi ezért ha jó a motorod akkor simán át kell mennie műszakin mert ez az 1-2 százalék amivel nagyobb lesz a CO-ja az még bele kell hogy férjen az értékhatárba meg aztán a Dieseleket is valahogy mindig átrugdossák EGR-offal is pedig ott ez többet számít igaz hogy ott mások is az értékek!
Rossz egr-rel senki nem megy át a műszakin, ledugózottal sem. Ha ég a CE lámpa, már lehet is örülni az 1 hónapos haladéknak.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #74638 Dátum: 2018.06.19 kedd, 21:28:31 »

Rossz egr-rel senki nem megy át a műszakin, ledugózottal sem. Ha ég a CE lámpa, már lehet is örülni az 1 hónapos haladéknak.
benyások nem.Az eu3-as dizil igen.Sőt a 4es is ha épp nem ég a MIL.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #74639 Dátum: 2018.06.19 kedd, 21:38:42 »

benyások nem.Az eu3-as dizil igen.Sőt a 4es is ha épp nem ég a MIL.
eljen
jaja, meghát van az a hely ahol bárhogy. Volt olyan pletyka is, hogy az osztrák rendőröknél van hibakódolvasó és nem félnek használni, de meg nem erősítette személyesen senki, scak az ismerős ismerősei.
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #74640 Dátum: 2018.06.19 kedd, 21:44:36 »

több levegőt kap a motor az egr-en keresztül?jobban gyorsul tőle? fejvakaras
Nem értem az összefüggést...
Oxigénben szegény kipufogógázt kever a hengerbe,ami miatt csökken az égéshő,és így a károsanyag kibocsájtás.

Diesel autóm sosem volt és nem is lesz ezért azokról nem tudok nyilatkozni de a benzinesnél azért ennél finomabb a helyzet pont emiatt is nem kokszosodik el a benzines motornál az EGR! Amióta ledugóztam azóta picit lomhább az autó azért biztos hogy köze van hozzá de hogy miért azt nem tudom! Lehet hogy mivel nagyobb a károsanyag kibocsátás a Lambda szonda beszól a motorvezérlőnek hogy picit kevesebb anyagot adjon vagy valami ilyesmi ezt sajnos nem tudom hogy miért de picit érzem hogy nem olyan mint előtte!

De dobok egy linket is erről hátha valakit érdekel a téma és elolvassa aztán okosabb lesz tőle:

https://cromax.hu/blog/minden-amit-az-egr-szeleprol-tudni-kell/
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #74641 Dátum: 2018.06.19 kedd, 21:46:53 »

Rossz egr-rel senki nem megy át a műszakin, ledugózottal sem. Ha ég a CE lámpa, már lehet is örülni az 1 hónapos haladéknak.

Ne tudd meg hogy mik mennek át műszakin...  falbav

De elég ha kimész az utakra és megnézed az autókat, főleg a leharcolt Dieseleket...  rinya
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #74642 Dátum: 2018.06.19 kedd, 22:00:55 »

Diesel autóm sosem volt és nem is lesz ezért azokról nem tudok nyilatkozni de a benzinesnél azért ennél finomabb a helyzet pont emiatt is nem kokszosodik el a benzines motornál az EGR! Amióta ledugóztam azóta picit lomhább az autó azért biztos hogy köze van hozzá de hogy miért azt nem tudom! Lehet hogy mivel nagyobb a károsanyag kibocsátás a Lambda szonda beszól a motorvezérlőnek hogy picit kevesebb anyagot adjon vagy valami ilyesmi ezt sajnos nem tudom hogy miért de picit érzem hogy nem olyan mint előtte!

De dobok egy linket is erről hátha valakit érdekel a téma és elolvassa aztán okosabb lesz tőle:

https://cromax.hu/blog/minden-amit-az-egr-szeleprol-tudni-kell/

Ez tetszik a legjobban "A meghibásodást bizonyos esetekben elég nehéz észrevenni, de figyelmeztető jelek mindig vannak, így az üresjárat minősége, de a katalizátor meghibásodását jelző MIL lámpa is utalhat az EGR szelep problémájára."
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #74643 Dátum: 2018.06.20 szerda, 06:29:43 »

Diesel autóm sosem volt és nem is lesz ezért azokról nem tudok nyilatkozni de a benzinesnél azért ennél finomabb a helyzet pont emiatt is nem kokszosodik el a benzines motornál az EGR! Amióta ledugóztam azóta picit lomhább az autó azért biztos hogy köze van hozzá de hogy miért azt nem tudom! Lehet hogy mivel nagyobb a károsanyag kibocsátás a Lambda szonda beszól a motorvezérlőnek hogy picit kevesebb anyagot adjon vagy valami ilyesmi ezt sajnos nem tudom hogy miért de picit érzem hogy nem olyan mint előtte!

De dobok egy linket is erről hátha valakit érdekel a téma és elolvassa aztán okosabb lesz tőle:

https://cromax.hu/blog/minden-amit-az-egr-szeleprol-tudni-kell/

Placebo hatás
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #74644 Dátum: 2018.06.20 szerda, 07:33:28 »

Az EGR-szelep picit úgy működik mint egy kicsike turbó mert a kipufogó gázt visszavezeti a szívócsonkba vagy mint egy sportlégszűrő mert így több levegőt kap a motor és ezáltal picikét jobban is gyorsul de nem ez miatt csinálták hanem hogy a kipufogógáz egy részét mégegyszer elégesse a motor és így jobbak legyenek a motor károsanyag kibocsátás értékei! Persze ez csak max 10%-ot jelent elméletileg (alapjáraton amúgy teljesen zárva van nem úgy mint a Dieseleknél) de gyakorlatban persze nincs annyi ezért ha jó a motorod akkor simán át kell mennie műszakin mert ez az 1-2 százalék amivel nagyobb lesz a CO-ja az még bele kell hogy férjen az értékhatárba meg aztán a Dieseleket is valahogy mindig átrugdossák EGR-offal is pedig ott ez többet számít igaz hogy ott mások is az értékek!

A dízelnél a kiiktatott EGR-rel azért megy át a vizsgán, mert nem mérnek NO-t...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #74645 Dátum: 2018.06.20 szerda, 07:59:21 »

Diesel autóm sosem volt és nem is lesz ezért azokról nem tudok nyilatkozni de a benzinesnél azért ennél finomabb a helyzet pont emiatt is nem kokszosodik el a benzines motornál az EGR! Amióta ledugóztam azóta picit lomhább az autó azért biztos hogy köze van hozzá de hogy miért azt nem tudom! Lehet hogy mivel nagyobb a károsanyag kibocsátás a Lambda szonda beszól a motorvezérlőnek hogy picit kevesebb anyagot adjon vagy valami ilyesmi ezt sajnos nem tudom hogy miért de picit érzem hogy nem olyan mint előtte!

De dobok egy linket is erről hátha valakit érdekel a téma és elolvassa aztán okosabb lesz tőle:

https://cromax.hu/blog/minden-amit-az-egr-szeleprol-tudni-kell/
ez nem dízelfüggő.ez az egr szelep szerepe.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kustora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



WWW E-mail
« Új hozzászólás #74646 Dátum: 2018.06.24 vasárnap, 10:24:52 »

Sziasztok,

Nemrég lecseréltem a Mondeom belsejét világos bőrkárpitra. Kaptam hozzá világos öveket is, amelyek közül egy-kettő penetrásan mocskos.
Van valami hatékony módszer a tisztításukra?
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.24 vasárnap, 16:57:51 írta kustora » Naplózva

2004. Mk3 Turnier  2.0 145hp LPG 300+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #74647 Dátum: 2018.06.24 vasárnap, 17:45:06 »

Sziasztok,

Nemrég lecseréltem a Mondeom belsejét világos bőrkárpitra. Kaptam hozzá világos öveket is, amelyek közül egy-kettő penetrásan mocskos.
Van valami hatékony módszer a tisztításukra?

Valami megfelelő tisztítószer, kiülsz a teraszra, ahol nyugodtan pacsálhatsz, és nekiállsz körömkefével.

Nekem a sötétbarnából bézs lett tőle. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kustora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



WWW E-mail
« Új hozzászólás #74648 Dátum: 2018.06.24 vasárnap, 17:57:45 »

Valami megfelelő tisztítószer, kiülsz a teraszra, ahol nyugodtan pacsálhatsz, és nekiállsz körömkefével.

Nekem a sötétbarnából bézs lett tőle. Smiley

AndyA

Mondjuk ilyen?

Naplózva

2004. Mk3 Turnier  2.0 145hp LPG 300+
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #74649 Dátum: 2018.06.26 kedd, 19:49:57 »

Mindhárom autó dobja az övfeszítő hibát ami ugye törölhetetlen! Hiába raktam be le másik övfeszítőt akkor is világít! Ez mitől?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Oldalak: 1 ... 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 [1493] 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.096 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.