Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:06:42
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9
]
10
11
12
13
14
15
16
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4662069 alkalommal)
0 Felhasználó és 39 vendég van a témában
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #400 Dátum:
2010.01.29 péntek, 09:08:43 »
Idézetet írta: szeszka - 2010.01.29 péntek, 08:41:37
Ez szerintem még mk2 mondeo.
AZ egy másik topi, de a lényeg, gyújtás van lámpák világítanak, az önindító forgat, csak nem indul be?
Én nem tudok arról, hogy lenne benne olyan védelem, hogy bizonyos km után letiltana!
MKI, áttettem a megfelelő helyre.
Nincs benne semmi km figyelés a témában...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #401 Dátum:
2010.02.01 hétfő, 20:49:53 »
Idézetet írta: zacci - 2010.01.26 kedd, 15:45:00
irtam puket
Majdnem elfelejtettem...Nalam eloferdult azis, hogy a kipufogo leomlonel levo hovedo tartojabol 1 letort. Ecceruen elengedett a heggesztes. 2 ponton van rogzitve (felul) a blokkhoz. Szal letort, es az adott olyan istentelen csattogo, zorgo hangot. Ha felnyitod a motor tetot (vigyazz, mert ha mar faradt a teleszkop es ugye miert ne lenne az, rad fog csapodni a motor teto
) es a blokk es a tuzfal kozott talalsz majd egy nagy fenyes aluminyium szeru takaro izet...nah azt rangad meg, vagy kopogtasd meg, es ha nagyon zorog akkor lehet az a baj...vagy szovosor, vagy kuplung vagy valto vagy barmi mas
MKIII-nal barmi elofordulhat
hali,
nalam is ugyanez megtortent, letort az egyik hovedo tarto a blokkrol. 2000 fordulat felett rezonalt mind a bolond, nem tudtam mitol annyira zajos a motor. hat a letort tarto csorgott zorgot...
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
gyurigyuri
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #402 Dátum:
2010.02.02 kedd, 07:11:53 »
Üdv!
Meg tudná mondani valaki kapásból, hogy a 2.0-ás benyás moci mennyit forog 5.-ben 90~100 körül?
2.0-ás ugye nem 6 gangos? Vagy létezik olyan is? 1.8 SCI váltója nem megy rá?(ezt csak halkan kérdem)
köszi!
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #403 Dátum:
2010.02.02 kedd, 09:08:46 »
Idézetet írta: gyurigyuri - 2010.02.02 kedd, 07:11:53
Üdv!
Meg tudná mondani valaki kapásból, hogy a 2.0-ás benyás moci mennyit forog 5.-ben 90~100 körül?
2.0-ás ugye nem 6 gangos? Vagy létezik olyan is? 1.8 SCI váltója nem megy rá?(ezt csak halkan kérdem)
köszi!
Szerintem 2500 körül.
Mert nekem 150 az kereken 4000. És ha arányos a fordulatszám a sebességgel, akkor igazam van.
De persze lehet, hogy rosszul gondolom. Matekből nem voltam erős
.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
DaviD202
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #404 Dátum:
2010.02.03 szerda, 08:29:59 »
Sziasztok
Van 1 kis gond a verdámmal. Alapjáraton kis kattogó hangot ad. Kb 3-4katt/sec. Szépen ütemesen. Ha kis gázt adok megszűnik. Jól húz (már amennyire egy 1.8 benzines húz
) meg szoktam pörgetni is és nem nagyon akadozik meg semmi. Ha le van zárva a motorháztető akkor eléggé elkülönül, de ha felnyitom akkor annyira nem vehető ki h honnan jön. Tapasztalt már valaki hasonlót?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #405 Dátum:
2010.02.03 szerda, 08:36:46 »
Idézetet írta: DaviD202 - 2010.02.03 szerda, 08:29:59
Sziasztok
Van 1 kis gond a verdámmal. Alapjáraton kis kattogó hangot ad. Kb 3-4katt/sec. Szépen ütemesen. Ha kis gázt adok megszűnik. Jól húz (már amennyire egy 1.8 benzines húz
) meg szoktam pörgetni is és nem nagyon akadozik meg semmi. Ha le van zárva a motorháztető akkor eléggé elkülönül, de ha felnyitom akkor annyira nem vehető ki h honnan jön. Tapasztalt már valaki hasonlót?
Mennyi km van a gepben ?
Naplózva
blah blah blah
DaviD202
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #406 Dátum:
2010.02.03 szerda, 08:43:30 »
93.000, bár ez nem tom mennyire lehet valós...... most kellet nemrég (1 hónapja kb.) kuplungolni (tárcsa+kinyomó+lendkerék)
10 hónapja van nálam a kicsike és amikor vettem asszem 83-85.000 volt benne.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #407 Dátum:
2010.02.03 szerda, 08:50:31 »
Idézetet írta: DaviD202 - 2010.02.03 szerda, 08:43:30
93.000, bár ez nem tom mennyire lehet valós...... most kellet nemrég (1 hónapja kb.) kuplungolni (tárcsa+kinyomó+lendkerék)
10 hónapja van nálam a kicsike és amikor vettem asszem 83-85.000 volt benne.
Tipp: Szivosor, vagy szijfeszito, vagy mind2
Vidd be egy szervizbe...
Naplózva
blah blah blah
DaviD202
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #408 Dátum:
2010.02.03 szerda, 08:56:24 »
Idézetet írta: zacci - 2010.02.03 szerda, 08:50:31
Tipp: Szivosor, vagy szijfeszito, vagy mind2
Vidd be egy szervizbe...
Az lesz...
köszi
Naplózva
DaviD202
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #409 Dátum:
2010.02.03 szerda, 10:36:06 »
kicsit utánnaolvastam ennek a dolognak és az lenne a kérdésem hogy lehet-e kapni külön ilyen örvénylapátokat? Továbbá ha ezeket kicseréljük akkor megoldódhat a probléma vagy ahova ezek be vannak téve, ott kopott ki és az egész "egységet" cserélni kell??
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #410 Dátum:
2010.02.03 szerda, 10:53:38 »
Idézetet írta: DaviD202 - 2010.02.03 szerda, 10:36:06
kicsit utánnaolvastam ennek a dolognak és az lenne a kérdésem hogy lehet-e kapni külön ilyen örvénylapátokat? Továbbá ha ezeket kicseréljük akkor megoldódhat a probléma vagy ahova ezek be vannak téve, ott kopott ki és az egész "egységet" cserélni kell??
Zacci a szívosorok szakértője, de Ő most ki lett tiltva.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szeszka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #411 Dátum:
2010.02.03 szerda, 11:01:52 »
Idézetet írta: DaviD202 - 2010.02.03 szerda, 10:36:06
kicsit utánnaolvastam ennek a dolognak és az lenne a kérdésem hogy lehet-e kapni külön ilyen örvénylapátokat? Továbbá ha ezeket kicseréljük akkor megoldódhat a probléma vagy ahova ezek be vannak téve, ott kopott ki és az egész "egységet" cserélni kell??
Szívósor dugózáson már én is túl vagyok, nekem nagyon ki voltak kopva alapátok, ha beszélsz angolul adok neked linkeket ahonnan sok dolgot megtudsz a szívósorról.
Azt hiszem a f1 esek utániban lehet cserélni a lapátokat, nekem 2002-es van tehát még f1 előtti ezért én a dugózásnál maradtam, nem bántam meg, fogyasztásom nem nőtt meg a motor meg szerintem alacsony fordulattartományban határozottan erősebb lett!
Egyébként nem a lapátok kopnak ki hanem a tengely, illetve amiben fut a tengely!!!
Naplózva
2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
DaviD202
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #412 Dátum:
2010.02.03 szerda, 12:28:28 »
Idézetet írta: szeszka - 2010.02.03 szerda, 11:01:52
Szívósor dugózáson már én is túl vagyok, nekem nagyon ki voltak kopva alapátok, ha beszélsz angolul adok neked linkeket ahonnan sok dolgot megtudsz a szívósorról.
Azt hiszem a f1 esek utániban lehet cserélni a lapátokat, nekem 2002-es van tehát még f1 előtti ezért én a dugózásnál maradtam, nem bántam meg, fogyasztásom nem nőtt meg a motor meg szerintem alacsony fordulattartományban határozottan erősebb lett!
Egyébként nem a lapátok kopnak ki hanem a tengely, illetve amiben fut a tengely!!!
Ez érdekelne. Alacsony fordulattartomány alatt mit értessz? 1000-1500ig? Mert ott nagyon lomha a gép... Akartam is valamit kezdeni ezzel. Amúgy most városban mennyit eszik az autód?
Link jöhet minden mennyiségben
Ha erröl a "dugózásrol" van valami leírás képekkel az nagyon jó lenne.
köszi
Naplózva
szeszka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #413 Dátum:
2010.02.03 szerda, 12:47:20 »
Idézetet írta: DaviD202 - 2010.02.03 szerda, 12:28:28
Ez érdekelne. Alacsony fordulattartomány alatt mit értessz? 1000-1500ig? Mert ott nagyon lomha a gép... Akartam is valamit kezdeni ezzel. Amúgy most városban mennyit eszik az autód?
Link jöhet minden mennyiségben
Ha erröl a "dugózásrol" van valami leírás képekkel az nagyon jó lenne.
köszi
Ok. kérem az email címedet és küldök mindent, fényképekkel linkekkel együtt.
Igen 1000 fölött teljesen másképpen viselkedik sokkal erősebb, előtte meg kellett várni a 2000-et is ha jól emlékszem.
Én magamnak csináltam meg! Pedig "csak" villanyszerelő vagyok
Londonba élek itt nagyon sok a forgalmi dugó, mondjuk van olyan, hogy 30 km távolságot 2,5 óra alatt teszem meg, így azért megeszi a 10-11 litert!
Viszont most voltam otthon vele Magyarországon és tempomat 130 folyamatosan 8 litert evett!
Naplózva
2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
DaviD202
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #414 Dátum:
2010.02.03 szerda, 15:44:03 »
Idézetet írta: szeszka - 2010.02.03 szerda, 12:47:20
Ok. kérem az email címedet és küldök mindent, fényképekkel linkekkel együtt.
Igen 1000 fölött teljesen másképpen viselkedik sokkal erősebb, előtte meg kellett várni a 2000-et is ha jól emlékszem.
Én magamnak csináltam meg! Pedig "csak" villanyszerelő vagyok
Londonba élek itt nagyon sok a forgalmi dugó, mondjuk van olyan, hogy 30 km távolságot 2,5 óra alatt teszem meg, így azért megeszi a 10-11 litert!
Viszont most voltam otthon vele Magyarországon és tempomat 130 folyamatosan 8 litert evett!
privi ment..
Naplózva
zee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #415 Dátum:
2010.02.06 szombat, 20:03:02 »
Sziasztok
Szerintetek normális vegyes használat mellett a 10L fogyi a 110 lovas 1.8-al?
Én személy szerint erősen sokallom. Szinte soha nem talpalom,és inkább hosszabb távokat megyek egyszerre.
köszi
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #416 Dátum:
2010.02.06 szombat, 20:08:11 »
Idézetet írta: zee - 2010.02.06 szombat, 20:03:02
Sziasztok
Szerintetek normális vegyes használat mellett a 10L fogyi a 110 lovas 1.8-al?
Én személy szerint erősen sokallom. Szinte soha nem talpalom,és inkább hosszabb távokat megyek egyszerre.
köszi
Szerintem sok.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Ifju Balázs
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #417 Dátum:
2010.02.06 szombat, 20:55:09 »
Idézetet írta: zee - 2010.02.06 szombat, 20:03:02
Sziasztok
Szerintetek normális vegyes használat mellett a 10L fogyi a 110 lovas 1.8-al?
Én személy szerint erősen sokallom. Szinte soha nem talpalom,és inkább hosszabb távokat megyek egyszerre.
köszi
Szerintem is sok. Én 7-8l között járok, használattól függően.
Naplózva
zee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #418 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 10:15:24 »
Idézetet írta: Balázs - 2010.02.06 szombat, 20:55:09
Szerintem is sok. Én 7-8l között járok, használattól függően.
Akkor már csak az maradt vissza,hogy mi okozhatja?
Lambda szonda? Még új vagyok ennél a márkánál...
köszi
Naplózva
szeszka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #419 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 10:31:23 »
Idézetet írta: zee - 2010.02.07 vasárnap, 10:15:24
Akkor már csak az maradt vissza,hogy mi okozhatja?
Lambda szonda? Még új vagyok ennél a márkánál...
köszi
Lehet szívósor kopás, ami a motor végét is jelentheti ha nem csináltatod meg ( erről találsz részletes leírást ), lehet gyertya, gyertyakábelek.....
Naplózva
2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
stealt
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #420 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 11:18:23 »
Idézetet írta: zee - 2010.02.07 vasárnap, 10:15:24
Akkor már csak az maradt vissza,hogy mi okozhatja?
Lambda szonda? Még új vagyok ennél a márkánál...
köszi
A lambda szondák általában 140-150ekm-et bírnak és nem többet. Ha eléggé füstöl és oylan benzinszagún és feleslegesen nagy a fogyi akor biztos hoyg lamda már diagnosztika nélkül is. Amikor már totál KO akkormár pl mondjuk piroslámpánál állva még a fordulatszám is kicsit ingadozik akkor már biztos hogy lambda szonda. Amúgy könnyen meghatározható egy egyszerű 2 perces diagnosztikai méréssel.
Naplózva
zee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #421 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 11:45:29 »
Idézetet írta: stealt - 2010.02.07 vasárnap, 11:18:23
A lambda szondák általában 140-150ekm-et bírnak és nem többet. Ha eléggé füstöl és oylan benzinszagún és feleslegesen nagy a fogyi akor biztos hoyg lamda már diagnosztika nélkül is. Amikor már totál KO akkormár pl mondjuk piroslámpánál állva még a fordulatszám is kicsit ingadozik akkor már biztos hogy lambda szonda. Amúgy könnyen meghatározható egy egyszerű 2 perces diagnosztikai méréssel.
Köszi.
151e van elvileg benne. Szívósor dugózást még meg szeretném csinálni,már elégé ketyereg
,nincs keretem újra.
Lambda mérést vezeték megbökéses otthoni multisra gondoltál?
Ősszel voltam extrém alacsony alapjárat miatt szervízben,kitisztították a pillangó szelepházat,mert teljesen le volt kokszolódva. Azóta lámpánál felugrik pillanatra 1800-ra az alapjárat majd visszaesik normálisra.
Naplózva
szeszka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #422 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 11:55:23 »
Idézetet írta: zee - 2010.02.07 vasárnap, 11:45:29
Köszi.
151e van elvileg benne. Szívósor dugózást még meg szeretném csinálni,már elégé ketyereg
,nincs keretem újra.
Lambda mérést vezeték megbökéses otthoni multisra gondoltál?
Ősszel voltam extrém alacsony alapjárat miatt szervízben,kitisztították a pillangó szelepházat,mert teljesen le volt kokszolódva. Azóta lámpánál felugrik pillanatra 1800-ra az alapjárat majd visszaesik normálisra.
szívósor dugózáshoz van leírásom ha gondolod elküldöm emailbe, már 3 embernek átküldtem és csinálta meg magának!
Naplózva
2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
stealt
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #423 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 12:19:29 »
Idézetet írta: zee - 2010.02.07 vasárnap, 11:45:29
Köszi.
151e van elvileg benne. Szívósor dugózást még meg szeretném csinálni,már elégé ketyereg
,nincs keretem újra.
Lambda mérést vezeték megbökéses otthoni multisra gondoltál?
Ősszel voltam extrém alacsony alapjárat miatt szervízben,kitisztították a pillangó szelepházat,mert teljesen le volt kokszolódva. Azóta lámpánál felugrik pillanatra 1800-ra az alapjárat majd visszaesik normálisra.
Igen az MKIII benzineseket lehet egy egyszerű ELM327 +ScanXL-el is mérni igaz én mással szoktam.
Naplózva
zee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #424 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 12:48:30 »
Idézetet írta: szeszka - 2010.02.07 vasárnap, 11:55:23
szívósor dugózáshoz van leírásom ha gondolod elküldöm emailbe, már 3 embernek átküldtem és csinálta meg magának!
Tegnap este megkaptam én is Tőled
köszi
Naplózva
zee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #425 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 12:49:51 »
Idézetet írta: stealt - 2010.02.07 vasárnap, 12:19:29
Igen az MKIII benzineseket lehet egy egyszerű ELM327 +ScanXL-el is mérni igaz én mással szoktam.
Tárolóba beírja a comp? Mármint a lambda hibát?
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #426 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 13:23:54 »
Idézetet írta: zee - 2010.02.07 vasárnap, 12:49:51
Tárolóba beírja a comp? Mármint a lambda hibát?
Igen van néhány hibakód ami megjelenhet. Mivel a lambdának az a dolga hogy mindig az optimális legyne a benzin levegő arány, ezért a jelalakból és a válaszjelből már a teljes KO előtt diagnosztizálható a haldoklása.
Gyakorlatilag ez az oka: 1 kg benzin teljes mértékű elégetéséhez a benzin minőségétől függően 14,6-15 kg levegő szükséges, ez az ún. sztöchiometrikus arány. A sztöchiometrikus keverési aránytól önmagában nem lesz még tökéletes az égés, mert nem tud tökéletesen keveredni a hengerben a benzincseppek az égéshez szükséges levegővel. A tökéletlen porlasztás és rossz keveredés mérsékelhető némi levegőtöbblettel, így a benyomott benzinből valamivel több ég el. A leggazdaságosabb motorüzem kb. 1:16 - 1:17 . Ha a legnagyobb teljesítményt kell a motorból kihozni, akkor a rendelkezésre álló beszívott levegőmennyiséget kell minél jobban kihasználni, ami az elméletileg szükségesnél több üzemanyag bejuttatásával lehetséges. Legnagyobb teljesítményt 1:12 - 1:13 keverékaránynál lesz de relative sokat fog zabálni.
Normál motorműködés esetén a keverési arány általában 1:12 - 1:17 sávban mozog, attól függően, hogy a kis fogyasztás vagy a nagy teljesítmény kívánatos.
A lambda szondának a beállított keverési arány tartása lenne a feladata. A kapott jel ha még jó a lambda szonda akkor egy közel szinuszos jelalak lesz, és egy erős gázfröccs után is gyorsan vissza tud állni. Ez egy szép látványos diagnosztika.
Naplózva
zee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #427 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 13:31:13 »
Idézetet írta: stealt - 2010.02.07 vasárnap, 13:23:54
Igen van néhány hibakód ami megjelenhet. Mivel a lambdának az a dolga hogy mindig az optimális legyne a benzin levegő arány, ezért a jelalakból és a válaszjelből már a teljes KO előtt diagnosztizálható a haldoklása.
Gyakorlatilag ez az oka: 1 kg benzin teljes mértékű elégetéséhez a benzin minőségétől függően 14,6-15 kg levegő szükséges, ez az ún. sztöchiometrikus arány. A sztöchiometrikus keverési aránytól önmagában nem lesz még tökéletes az égés, mert nem tud tökéletesen keveredni a hengerben a benzincseppek az égéshez szükséges levegővel. A tökéletlen porlasztás és rossz keveredés mérsékelhető némi levegőtöbblettel, így a benyomott benzinből valamivel több ég el. A leggazdaságosabb motorüzem kb. 1:16 - 1:17 . Ha a legnagyobb teljesítményt kell a motorból kihozni, akkor a rendelkezésre álló beszívott levegőmennyiséget kell minél jobban kihasználni, ami az elméletileg szükségesnél több üzemanyag bejuttatásával lehetséges. Legnagyobb teljesítményt 1:12 - 1:13 keverékaránynál lesz de relative sokat fog zabálni.
Normál motorműködés esetén a keverési arány általában 1:12 - 1:17 sávban mozog, attól függően, hogy a kis fogyasztás vagy a nagy teljesítmény kívánatos.
A lambda szondának a beállított keverési arány tartása lenne a feladata. A kapott jel ha még jó a lambda szonda akkor egy közel szinuszos jelalak lesz, és egy erős gázfröccs után is gyorsan vissza tud állni. Ez egy szép látványos diagnosztika.
Köszi,ez elég velős válasz volt.
Mibe fáj egy szonda? kb
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #428 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 13:43:37 »
Idézetet írta: zee - 2010.02.07 vasárnap, 13:31:13
Köszi,ez elég velős válasz volt.
Mibe fáj egy szonda? kb
Utángyártottat ne! Mert nem sokáig bírják. A gyári meg olyan 50eFt körül van
http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=36257726&termek_al_id=5902
Keresd a forumon nagyautot vagy Wyctort.
Naplózva
zee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #429 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 13:45:05 »
Idézetet írta: stealt - 2010.02.07 vasárnap, 13:43:37
Utángyártottat ne! Mert nem sokáig bírják. A gyári meg olyan 50eFt körül van
http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=36257726&termek_al_id=5902
Keresd a forumon nagyautot vagy Wyctort.
Köszi.
Naplózva
Árpi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #430 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 19:30:43 »
Sziasztok!
Lenne pár kérdésem: Ami a legjobban piszkál: a legutóbi zöldkártya vizsgán az emelt fordulati co értékem 5.8 volt. Az autó kicsit eszi az olajat 1-2 dl/1000km. Bemérettem a kopressziót, ami 14-14.5 lett (azt mondták ez tökéletes) mérték a lambdát is és azt mondták jó, de kezd meghalni 3-4mp kell amig beáll, (ezt konkrétan nem értettem). Szerintetek mitől magas a co. érték? Ill. ha a kompresszió jó, az autó nem füstöl, hová lesz az olaj? Természetes ez igy?
A másik, hogy alapjáraton olyan hang van az utastérben minha diesel lenne a gép, csak azért nem annyira erős a hang. Viszont kint nem hallom, csak belül. Szivósor 20.000km-el ez előtt lett cserélve, de a hang nem múlt el. Lehet ez csak szelephang?
Kösz...
Naplózva
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2552
2003.12 MKIII TDCi kombi
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #431 Dátum:
2010.02.07 vasárnap, 20:54:09 »
Idézetet írta: zacci - 2010.02.07 vasárnap, 20:46:06
zacci, ne idegesíts fel!
Naplózva
Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
zee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #432 Dátum:
2010.02.08 hétfő, 10:33:52 »
Idézetet írta: Árpi - 2010.02.07 vasárnap, 19:30:43
Sziasztok!
Lenne pár kérdésem: Ami a legjobban piszkál: a legutóbi zöldkártya vizsgán az emelt fordulati co értékem 5.8 volt. Az autó kicsit eszi az olajat 1-2 dl/1000km. Bemérettem a kopressziót, ami 14-14.5 lett (azt mondták ez tökéletes) mérték a lambdát is és azt mondták jó, de kezd meghalni 3-4mp kell amig beáll, (ezt konkrétan nem értettem). Szerintetek mitől magas a co. érték? Ill. ha a kompresszió jó, az autó nem füstöl, hová lesz az olaj? Természetes ez igy?
A másik, hogy alapjáraton olyan hang van az utastérben minha diesel lenne a gép, csak azért nem annyira erős a hang. Viszont kint nem hallom, csak belül. Szivósor 20.000km-el ez előtt lett cserélve, de a hang nem múlt el. Lehet ez csak szelephang?
Kösz...
A diesel-es hang nekem is megvan...
Naplózva
Benedek
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2518
S-max Trend 2,0 TDCI
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #433 Dátum:
2010.02.08 hétfő, 11:28:19 »
Sziasztok!
kinek mi a véleménye a bio etanol -ra való átépítésről...
Naplózva
MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
mondeo111
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #434 Dátum:
2010.02.08 hétfő, 12:49:06 »
Idézetet írta: Benedek - 2010.02.08 hétfő, 11:28:19
Sziasztok!
kinek mi a véleménye a bio etanol -ra való átépítésről...
Ha sok fölöslegesen kidobandó pénzed van rajta!!!!! Azon kívül hogy környezetkímélő, nem sok haszna van, háthány annál inkább!!!! Irgalmat összegbe kerülne az autó értékéhez képest, kevés helyen lehet tankolni, jóval többet fogyaszt és szerintem nem egyszerű menet lenne "megküzdeni a Nemzeti Közlekedési Hatósággal sem!!! Ha mindenképp etanolt szeretnél vegyél olyan autót amibe gyárilag be van szerelve, sokkal olcsóbban jössz ki és egy csomó procedúrától kíméled meg magad. Én Fordnál dolgoztam és volt tesztautónk, etanolos 1.8-as Focus, az 12-14 liter között evett.
Naplózva
Benedek
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2518
S-max Trend 2,0 TDCI
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #435 Dátum:
2010.02.08 hétfő, 13:52:24 »
Idézetet írta: mondeo111 - 2010.02.08 hétfő, 12:49:06
Ha sok fölöslegesen kidobandó pénzed van rajta!!!!! Azon kívül hogy környezetkímélő, nem sok haszna van, háthány annál inkább!!!! Irgalmat összegbe kerülne az autó értékéhez képest, kevés helyen lehet tankolni, jóval többet fogyaszt és szerintem nem egyszerű menet lenne "megküzdeni a Nemzeti Közlekedési Hatósággal sem!!! Ha mindenképp etanolt szeretnél vegyél olyan autót amibe gyárilag be van szerelve, sokkal olcsóbban jössz ki és egy csomó procedúrától kíméled meg magad. Én Fordnál dolgoztam és volt tesztautónk, etanolos 1.8-as Focus, az 12-14 liter között evett.
köszi a gyors választ...
Naplózva
MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
szulczerarnold
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #436 Dátum:
2010.02.11 csütörtök, 15:24:53 »
Sziasztok!
Kigyuladt a motor chek lámpám egy hosszú ut során.Bevittem egy diagnosztikára.Ott EGR szelep problémát írt ki a gép.A hibaüzenetet töröltettem.Most azota nem gyulladt ki pedig már 500km-t mentem vele.Mit tegyek szerintettek?várom hozáértők segítségét!
Köszönöm.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #437 Dátum:
2010.02.11 csütörtök, 15:33:44 »
Idézetet írta: szulczerarnold - 2010.02.11 csütörtök, 15:24:53
Sziasztok!
Kigyuladt a motor chek lámpám egy hosszú ut során.Bevittem egy diagnosztikára.Ott EGR szelep problémát írt ki a gép.A hibaüzenetet töröltettem.Most azota nem gyulladt ki pedig már 500km-t mentem vele.Mit tegyek szerintettek?várom hozáértők segítségét!
Köszönöm.
Hali!
Ilyen probláma nekem is volt, kigyulladt, törölték, de párszáz vagy ezer km múlva újra előjött. Namost lehet tisztítani az EGR szelepet, ezt érdemes otthon elvégezni, mert sokáig kell áztatni. De lehetséges hogy ez csak ideig óráig működik, nekem végülis csere lett belőle (ami nem éppen olcsó, 50-55ezer ft..)
Azt nem tudom hogy egy tisztítás és kódtörlés után le lehet-e dugózni az EGR-t,mint a dieselekben, erre majd az okosabbak válaszolnak. Ha lehetséges, akkor én ezt csinálnám a helyedben, mintsem cserélném 50ezer ft körül...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Árpi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #438 Dátum:
2010.02.11 csütörtök, 19:06:52 »
Idézetet írta: szulczerarnold - 2010.02.11 csütörtök, 15:24:53
Sziasztok!
Kigyuladt a motor chek lámpám egy hosszú ut során.Bevittem egy diagnosztikára.Ott EGR szelep problémát írt ki a gép.A hibaüzenetet töröltettem.Most azota nem gyulladt ki pedig már 500km-t mentem vele.Mit tegyek szerintettek?várom hozáértők segítségét!
Köszönöm.
Szia!
Így én is jártam, kigyulladt aztán pár száz km múlva elaludt, majd ugyanígy egy autópályázás során ismét kigyulladt. Elmentem megnézetni, de akkorra megint kialudt. Szóval megnézték és nekem is EGR-t mondtak. Kitörölték és azóta, -kb. 20ezer km.- (lekopogom) nem gyzlladt ki. Igaz mint kicsit fentebb írtam (és valaki írhatna rá valami okosat
) az emelt fordulati co. értékem magas volt (5.
. Nem vagyok hozzáértő-szakértő, de lehet ez az EGR-től is?
Naplózva
oszi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #439 Dátum:
2010.02.12 péntek, 10:32:05 »
Idézetet írta: szulczerarnold - 2010.02.11 csütörtök, 15:24:53
Sziasztok!
Kigyuladt a motor chek lámpám egy hosszú ut során.Bevittem egy diagnosztikára.Ott EGR szelep problémát írt ki a gép.A hibaüzenetet töröltettem.Most azota nem gyulladt ki pedig már 500km-t mentem vele.Mit tegyek szerintettek?várom hozáértők segítségét!
Köszönöm.
Szia!
Dugózd le az EGR szelepet!A főoldalon van róla egy leírás!
Üdv:oszi
Naplózva
Árpi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #440 Dátum:
2010.02.12 péntek, 14:44:55 »
Idézetet írta: oszi - 2010.02.12 péntek, 10:32:05
Szia!
Dugózd le az EGR szelepet!A főoldalon van róla egy leírás!
Üdv:oszi
Ez benzineseken is működik? Mert nekem azt mondták csak dieselnél megy, a benyás jelet fog küldeni és megint csak világit a motor controll
Naplózva
oszi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #441 Dátum:
2010.02.12 péntek, 15:16:05 »
Idézetet írta: Árpi - 2010.02.12 péntek, 14:44:55
Ez benzineseken is működik? Mert nekem azt mondták csak dieselnél megy, a benyás jelet fog küldeni és megint csak világit a motor controll
A benzineseknél is megy!Nyugodtan dugózd le!
Üdv:oszi
Naplózva
szeszka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #442 Dátum:
2010.02.12 péntek, 15:20:50 »
Idézetet írta: oszi - 2010.02.12 péntek, 15:16:05
A benzineseknél is megy!Nyugodtan dugózd le!
Üdv:oszi
Az igaz, hogy csak a 2,0 litereseknél van egr?, nekem 1,8 benzinesem van nekem van egr, azt is lehet dugózni?
köszönöm
Naplózva
2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Árpi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #443 Dátum:
2010.02.12 péntek, 15:27:34 »
Idézetet írta: oszi - 2010.02.12 péntek, 15:16:05
A benzineseknél is megy!Nyugodtan dugózd le!
Üdv:oszi
És a zöldkártyánál nem lesz gond?
Naplózva
oszi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #444 Dátum:
2010.02.12 péntek, 15:38:10 »
Idézetet írta: szeszka - 2010.02.12 péntek, 15:20:50
Az igaz, hogy csak a 2,0 litereseknél van egr?, nekem 1,8 benzinesem van nekem van egr, azt is lehet dugózni?
köszönöm
Nálad is kell,hogy legyen!Szerintem nyugodtan ledugózhatod!
Naplózva
oszi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #445 Dátum:
2010.02.12 péntek, 15:39:27 »
Idézetet írta: Árpi - 2010.02.12 péntek, 15:27:34
És a zöldkártyánál nem lesz gond?
Szia!
Nem lesz gond!A többi Mondónál sem volt gond!
Naplózva
Árpi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #446 Dátum:
2010.02.12 péntek, 15:46:33 »
Idézetet írta: oszi - 2010.02.12 péntek, 15:39:27
Szia!
Nem lesz gond!A többi Mondónál sem volt gond!
THX!
Esetleg a 430-as számú kommentemre nem tudsz valamit, látom otthon vagy az ilyen dolgokban.
Naplózva
oszi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #447 Dátum:
2010.02.12 péntek, 15:55:00 »
Idézetet írta: Árpi - 2010.02.12 péntek, 15:46:33
THX!
Esetleg a 430-as számú kommentemre nem tudsz valamit, látom otthon vagy az ilyen dolgokban.
Igazán nincs mit!Én is a Nagy Elődöktől tanulok!
Mindjárt megnézem!
Naplózva
oszi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #448 Dátum:
2010.02.12 péntek, 16:15:48 »
Idézetet írta: Árpi - 2010.02.07 vasárnap, 19:30:43
Sziasztok!
Lenne pár kérdésem: Ami a legjobban piszkál: a legutóbi zöldkártya vizsgán az emelt fordulati co értékem 5.8 volt. Az autó kicsit eszi az olajat 1-2 dl/1000km. Bemérettem a kopressziót, ami 14-14.5 lett (azt mondták ez tökéletes) mérték a lambdát is és azt mondták jó, de kezd meghalni 3-4mp kell amig beáll, (ezt konkrétan nem értettem). Szerintetek mitől magas a co. érték? Ill. ha a kompresszió jó, az autó nem füstöl, hová lesz az olaj? Természetes ez igy?
A másik, hogy alapjáraton olyan hang van az utastérben minha diesel lenne a gép, csak azért nem annyira erős a hang. Viszont kint nem hallom, csak belül. Szivósor 20.000km-el ez előtt lett cserélve, de a hang nem múlt el. Lehet ez csak szelephang?
Kösz...
Szia!
Én a szelepszár szimeringre tippelnék!Az tud ilyeneket produlálni!Ez ugyan nem természetes,de egy felújítás nagyon drága,mert a hengerfejet le kell szedni hozzá!
A motor fordulatszáma nem alacsony?Kipufogó rendben van?
Naplózva
01pingu
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #449 Dátum:
2010.02.14 vasárnap, 09:06:57 »
Sziasztok.Megtudná valaki mondani hogy az 1.8 benzinesen hol van az egr?mert ledugóznám,megtortyanik kis fordulatnál.üdv.
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9
]
10
11
12
13
14
15
16
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ