Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 15:59:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 [1525] 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21944969 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
predatormz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #76200 Dátum: 2019.10.17 csütörtök, 17:08:25 »

Nem a tömítés anyaga az eldöntendő, hanem a szelepfedél anyaga. A régiek (talán -2003) alu szelepfedéllel voltak szerelve, míg az újak (2003-) műanyaggal.
Rém egyszerű, meg kell nézni milyen van a motoron és ahhoz venni a tömítést.

ugye nekem 2001. évjárat, a szerelő nézte Smiley köszönöm a segítséget Cheesy nekem gumit adtak hozzá, itt a unixban Smiley
Naplózva

2001-es 1.8 benzin 92kW
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76201 Dátum: 2019.10.17 csütörtök, 17:44:37 »

ugye nekem 2001. évjárat, a szerelő nézte Smiley köszönöm a segítséget Cheesy nekem gumit adtak hozzá, itt a unixban Smiley

Mert mindegyik gumi tömítés!  Roll Eyes

Az szinte biztosan alu szelepfedéllel szerelt. Ahhoz kell tömítést venni.


Alu fedél:



Műanyag fedél:




A tömítés anyaga minden esetben gumi, de eltérő a tömítés forma valamiben a kétféle fedélhez.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.17 csütörtök, 17:50:26 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
predatormz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #76202 Dátum: 2019.10.18 péntek, 14:41:53 »

Mert mindegyik gumi tömítés!  Roll Eyes

Az szinte biztosan alu szelepfedéllel szerelt. Ahhoz kell tömítést venni.


Alu fedél:
[img]https://talkford.com/community/uploads/monthly_09_2010/post-33011-1283709734006.jpg


Műanyag fedél:
[img]https://www.c-f-m.com/performanceparts/pc/catalog/4s4z6582dt1_163_detail.jpg

na így már teljesen érthető Smiley köszönöm szépen mégegyszer Smiley



A tömítés anyaga minden esetben gumi, de eltérő a tömítés forma valamiben a kétféle fedélhez.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.19 szombat, 18:51:48 írta alf® » Naplózva

2001-es 1.8 benzin 92kW
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #76203 Dátum: 2019.10.19 szombat, 18:20:43 »

Kedves márkatársak,
Ha valaki hátsó kipufogódob vásárláson gondolkodik, a Marix nevű utángyártott  vastól óvom!
Csak egy kicsivel kisebb a cső, mint a kipu eredeti mérete, de az pont elég a több órás szíváshoz.
Nagyon érdemes az utángyártottakat személyesen megvenni, mert az átvétel előtt még van esély visszakozni az átvételtől. Megéri nagyon pontosan lemérni az eredeti csövet és a reménybeli újat.
A méret a lényeg!  hehe
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
predatormz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #76204 Dátum: 2019.10.20 vasárnap, 15:42:19 »

Sziasztok

Beütött a világvege xd párom szerint menet közben minden műszer elszállt de előtte az akksi jelző villant ki párszor ....de o ment tovább... kigyulladt az olajnyomas lámpa, majd később az akkumulátor jelző is újra, majd lefulladt a kocsi....

Kimentem beindult nekem többszöri indítására és ment...megálltam vele, és újra nem indul csak villog az töltöttség jelző... ez volt tegnap xd (olaj van benne néztem)

Tippek mi lehet a gond? Generátor? Szenkefe?

Ma kimentem, mondom ránézek... beindult, de csak 3 henger, semmi hibajelzo nem ég xd

Viszem hetfon szerelohoz, de érdekelne, hogy ti mire tudtok tippelni, mi lehet ez....
Naplózva

2001-es 1.8 benzin 92kW
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #76205 Dátum: 2019.10.20 vasárnap, 16:22:22 »

Sziasztok

Beütött a világvege xd párom szerint menet közben minden műszer elszállt de előtte az akksi jelző villant ki párszor ....de o ment tovább... kigyulladt az olajnyomas lámpa, majd később az akkumulátor jelző is újra, majd lefulladt a kocsi....

Kimentem beindult nekem többszöri indítására és ment...megálltam vele, és újra nem indul csak villog az töltöttség jelző... ez volt tegnap xd (olaj van benne néztem)

Tippek mi lehet a gond? Generátor? Szenkefe?

Ma kimentem, mondom ránézek... beindult, de csak 3 henger, semmi hibajelzo nem ég xd

Viszem hetfon szerelohoz, de érdekelne, hogy ti mire tudtok tippelni, mi lehet ez....
Talán az aksi, vagy testkábel,és vagy töltés és generátorhiba.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
predatormz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #76206 Dátum: 2019.10.21 hétfő, 08:40:45 »

Talán az aksi, vagy testkábel,és vagy töltés és generátorhiba.

Már szerelonel van, de azért nekem is ugyanezt játszotta xd

Jól indul, jól megy, majd elszáll minden, 3 henger és megáll...
Naplózva

2001-es 1.8 benzin 92kW
Nándi80
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #76207 Dátum: 2019.10.24 csütörtök, 08:22:15 »

Sziasztok sorstársak! Smiley

Olaj kérdésben szeretnék tanácsot kérni. 2l HE 2003.
A specifikációkban lehet találni 0w20,és 5w30-as ajánlást is. A motor gyakorlatilag 1 dl-t eszik meg 15E km alatt. Vajon a vékonyabb olajjal milyen változásokat tapasztalhatok, ha kipróbálom?
Illetve a castrol mindenféle csodát ír a magnetic fantázianevű kenőcsről, hogy feltapad, az indítás pillanatától kezdve védelmet nyújt... van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?

Üdv,
Nándi
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.24 csütörtök, 08:30:04 írta Nándi80 » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #76208 Dátum: 2019.10.24 csütörtök, 08:38:54 »

Sziasztok sorstársak! Smiley

Olaj kérdésben szeretnék tanácsot kérni. 2l HE 2003.
A specifikációkban lehet találni 0w20,és 5w30-as ajánlást is. A motor gyakorlatilag 1 dl-t eszik meg 15E km alatt. Vajon a vékonyabb olajjal milyen változásokat tapasztalhatok, ha kipróbálom?
Illetve a castrol mindenféle csodát ír a magnetic fantázianevű kenőcsről, hogy feltapad, az indítás pillanatától kezdve védelmet nyújt... van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?

Üdv,
Nándi
5W30 tökéletes.Az ha nem eszi, pedig kiváltság. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #76209 Dátum: 2019.10.24 csütörtök, 09:16:28 »

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy adott egy 2001-es benzines Mondeo 2 literes motorral. Gázadáskor 2-3000-es fordulat között minden fokozatban, de főleg emelkedőn ilyen gyors kerregő hangot hallok az autó bal elejéből, mintha a váltótól jönne a hang.

Valaki találkozott már ilyennel?

Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #76210 Dátum: 2019.10.24 csütörtök, 09:34:17 »

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy adott egy 2001-es benzines Mondeo 2 literes motorral. Gázadáskor 2-3000-es fordulat között minden fokozatban, de főleg emelkedőn ilyen gyors kerregő hangot hallok az autó bal elejéből, mintha a váltótól jönne a hang.

Valaki találkozott már ilyennel?


ezt próbáltad már?
https://www.youtube.com/watch?v=3hVM6mv09js
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #76211 Dátum: 2019.10.24 csütörtök, 10:20:06 »


Új a szívósorom, szóval nem lehet az.
Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76212 Dátum: 2019.10.24 csütörtök, 10:29:57 »

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy adott egy 2001-es benzines Mondeo 2 literes motorral. Gázadáskor 2-3000-es fordulat között minden fokozatban, de főleg emelkedőn ilyen gyors kerregő hangot hallok az autó bal elejéből, mintha a váltótól jönne a hang.

Valaki találkozott már ilyennel?



Biztos a bal elejéből?
Nem a motorból inkább?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #76213 Dátum: 2019.10.25 péntek, 07:31:51 »

Biztos a bal elejéből?
Nem a motorból inkább?

Hallgattam, de nekem teljesen úgy tűnik, hogy az autó bal elejéből hallom, úgy a váltó részről.
Motornál mi lehetne esetleg?
Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76214 Dátum: 2019.10.25 péntek, 07:42:17 »

Hallgattam, de nekem teljesen úgy tűnik, hogy az autó bal elejéből hallom, úgy a váltó részről.
Motornál mi lehetne esetleg?

Kopogásos égés hangja vagy esetleg mechanikus zaj. Ha mechanikus a zaj, akkor a motor tetejéből vagy aljából. Ezt kell megállapítani.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #76215 Dátum: 2019.10.25 péntek, 08:03:59 »

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy adott egy 2001-es benzines Mondeo 2 literes motorral. Gázadáskor 2-3000-es fordulat között minden fokozatban, de főleg emelkedőn ilyen gyors kerregő hangot hallok az autó bal elejéből, mintha a váltótól jönne a hang.

Valaki találkozott már ilyennel?


Én így első olvasásra, kopogásos égésre, "csörgésre" tippelnék.
Kipróbálnám egy OMV, 100-as benzinnel, 2-300 km után is.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #76216 Dátum: 2019.10.25 péntek, 14:18:14 »

Én így első olvasásra, kopogásos égésre, "csörgésre" tippelnék.
Kipróbálnám egy OMV, 100-as benzinnel, 2-300 km után is.

A napokban megpróbálom felvenni a hangot. De nem tudom, olyan, mintha valami fém berezonálna olyankor vagy ehhez hasonló a hang.
Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76217 Dátum: 2019.10.25 péntek, 15:19:10 »

A napokban megpróbálom felvenni a hangot. De nem tudom, olyan, mintha valami fém berezonálna olyankor vagy ehhez hasonló a hang.

Felesleges felvenni.... az nem ugyanaz a hang.

Amikor még hideg a motor, mozgasd meg a kipufogó leömlő fém hővédőjét.
Annak a konzolja is el szokott törni és rezonálhat.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #76218 Dátum: 2019.10.25 péntek, 16:22:49 »

Felesleges felvenni.... az nem ugyanaz a hang.

Amikor még hideg a motor, mozgasd meg a kipufogó leömlő fém hővédőjét.
Annak a konzolja is el szokott törni és rezonálhat.

De csak 2 és 3000-es fordulat között?
Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76219 Dátum: 2019.10.25 péntek, 16:39:45 »

De csak 2 és 3000-es fordulat között?

Most kérdezz-felelek játékot szeretnél játszani vagy a probléma megoldásában haladni?
A hajtáslánc, működése közben összetett zajhullámokat kelt. Miért ne lehetne (volt is rá már példa, nem véletlenül javasoltam), hogy éppen ott alakul ki egy tartó törése miatt rezonancia?

Szerintem ellenőrizd a javaslatokat, ne csak otthon ülj és várd a varázsigét!  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #76220 Dátum: 2019.10.26 szombat, 13:47:32 »

Most kérdezz-felelek játékot szeretnél játszani vagy a probléma megoldásában haladni?
A hajtáslánc, működése közben összetett zajhullámokat kelt. Miért ne lehetne (volt is rá már példa, nem véletlenül javasoltam), hogy éppen ott alakul ki egy tartó törése miatt rezonancia?

Szerintem ellenőrizd a javaslatokat, ne csak otthon ülj és várd a varázsigét!  hehe

Nekem pont így volt. Azóta is ott van a kesztyűtartóban a tartókonzol   hehe
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #76221 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 00:53:14 »

Most kérdezz-felelek játékot szeretnél játszani vagy a probléma megoldásában haladni?
A hajtáslánc, működése közben összetett zajhullámokat kelt. Miért ne lehetne (volt is rá már példa, nem véletlenül javasoltam), hogy éppen ott alakul ki egy tartó törése miatt rezonancia?

Szerintem ellenőrizd a javaslatokat, ne csak otthon ülj és várd a varázsigét!  hehe

Rendben, ránézek! Köszönöm
Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #76222 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 08:59:35 »

Sziasztok!
Valaki tudja, hogy a hátsó dob bemeneti mérete mekkora?
Mármint egy 60/60 dobot ratudok tenni. A dob első része kívül 60mm belseje pedig 56mm, ezt ratudom húzni a csőre?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76223 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 09:03:52 »

Sziasztok!
Valaki tudja, hogy a hátsó dob bemeneti mérete mekkora?
Mármint egy 60/60 dobot ratudok tenni. A dob első része kívül 60mm belseje pedig 56mm, ezt ratudom húzni a csőre?

Fogsz egy tolómérőt és leméred.  Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #76224 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 14:52:08 »

Fogsz egy tolómérőt és leméred.  Roll Eyes

Köszi, nekem 60mm volt
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #76225 Dátum: 2019.10.30 szerda, 20:07:43 »

Sziasztok!
Mivel ki kellett cserélnem az intercooler csövet, így az EGR-t is kipucoltam
Valvoline EGR tisztító spay-el. Szépen fel is oldotta a szutykot.
Viszont azt nem tudom, hogy evvel egy időben-e, de jött
P0488 Szívócsonk-fojtószelep vezérlés v. tartomány hiba.
Ez lehet sérült v. lekötött vákum cső, ill. korom lerakódás ami
megakadályozhatja a fojtó szelep nyitását-Forscan-.

Van egy vákumcsövem amit a felső motorvédő burkolat kicsit
kidörzsölt. de nem tudom, hogy lukas lehet-e. Kép:
https://indafoto.hu/gabeszscuba/image/26547701-e9510fe5/644007
Mindenesetre az új csövet már beszereztem, a hétvégén cserélem.

Konkrétan hol van és hogy néz ki ez a Fojtószelep?
Merre keressem a hibát és hogyan veszem észre?

Előre is köszönöm:Gábor
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76226 Dátum: 2019.10.30 szerda, 20:26:33 »

Sziasztok!
Mivel ki kellett cserélnem az intercooler csövet, így az EGR-t is kipucoltam
Valvoline EGR tisztító spay-el. Szépen fel is oldotta a szutykot.
Viszont azt nem tudom, hogy evvel egy időben-e, de jött
P0488 Szívócsonk-fojtószelep vezérlés v. tartomány hiba.
Ez lehet sérült v. lekötött vákum cső, ill. korom lerakódás ami
megakadályozhatja a fojtó szelep nyitását-Forscan-.

Van egy vákumcsövem amit a felső motorvédő burkolat kicsit
kidörzsölt. de nem tudom, hogy lukas lehet-e. Kép:
https://indafoto.hu/gabeszscuba/image/26547701-e9510fe5/644007
Mindenesetre az új csövet már beszereztem, a hétvégén cserélem.

Konkrétan hol van és hogy néz ki ez a Fojtószelep?
Merre keressem a hibát és hogyan veszem észre?

Előre is köszönöm:Gábor

MK3 dízel Mondeo-ban nincs fojtószelep.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #76227 Dátum: 2019.10.30 szerda, 20:41:55 »

MK3 dízel Mondeo-ban nincs fojtószelep.

Akkor nem értem, ezt a képet adja a Forscan:
https://indafoto.hu/gabeszscuba/image/26547733-8e6218fd/user

Lehet, hogy csak általánosan vákum problémám valahol?
Remélem annál a csőnél amit cserélni akarok, mert különben
lövésem sincs.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #76228 Dátum: 2019.10.30 szerda, 21:07:21 »

Akkor nem értem, ezt a képet adja a Forscan:
https://indafoto.hu/gabeszscuba/image/26547733-8e6218fd/user

Lehet, hogy csak általánosan vákum problémám valahol?
Remélem annál a csőnél amit cserélni akarok, mert különben
lövésem sincs.

Javaslom, hogy a sérültnek vélt részt szigetelőszalaggal tekerd be. Ha akkor sem változik a helyzet, akkor nem ott a probléma. A hibakódok jelentése a fordítás során torzulnak. Nem kell szóról szóra értelmezni sok esetben. Jól mondták, nincs fojtószelep ezen a motoron. 
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #76229 Dátum: 2019.10.30 szerda, 21:25:42 »

Akkor nem értem, ezt a képet adja a Forscan:
https://indafoto.hu/gabeszscuba/image/26547733-8e6218fd/user

Lehet, hogy csak általánosan vákum problémám valahol?
Remélem annál a csőnél amit cserélni akarok, mert különben
lövésem sincs.

Máshol:

P0488 Kipufogógáz-visszavezetés (EGR), fojtószelepállást szabályozó - áramkör vagy egység hibás működése.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #76230 Dátum: 2019.10.31 csütörtök, 06:27:06 »

Máshol:

P0488 Kipufogógáz-visszavezetés (EGR), fojtószelepállást szabályozó - áramkör vagy egység hibás működése.

AndyA

Ez az egr szelepben lévő pillangó hibája szerintem. Nézd meg, nem e tört el, működik e!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #76231 Dátum: 2019.10.31 csütörtök, 06:29:31 »

Máshol:

P0488 Kipufogógáz-visszavezetés (EGR), fojtószelepállást szabályozó - áramkör vagy egység hibás működése.

AndyA

Köszi,biztos sz EGR-re utal.
Meg lehet mozgatni az EGR szelepet ha kiszereltem
esetleg 12V-al ,ha igen hova adni a +- t?
Arra gondoltam hogy az még lehetséges a visszaszereléskor
nem húztam elég erősen a visszavezető cső és az EGR
csavarjait.Igy eltér az a mennyiség amennyit szabályozna
az EGR illetve amennyi ténylegesen visszajut.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #76232 Dátum: 2019.10.31 csütörtök, 07:39:13 »

Köszi,biztos sz EGR-re utal.
Meg lehet mozgatni az EGR szelepet ha kiszereltem
esetleg 12V-al ,ha igen hova adni a +- t?
Arra gondoltam hogy az még lehetséges a visszaszereléskor
nem húztam elég erősen a visszavezető cső és az EGR
csavarjait.Igy eltér az a mennyiség amennyit szabályozna
az EGR illetve amennyi ténylegesen visszajut.

A te egr szeleped elektromos egyedül az alján lévő pillangót mozgatja vákuum, azt nézd meg
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #76233 Dátum: 2019.10.31 csütörtök, 12:30:50 »

A te egr szeleped elektromos egyedül az alján lévő pillangót mozgatja vákuum, azt nézd meg
Köszi mindenkinek!
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #76234 Dátum: 2019.11.01 péntek, 13:20:48 »

Sziasztok!
Mivel ki kellett cserélnem az intercooler csövet, így az EGR-t is kipucoltam
Valvoline EGR tisztító spay-el. Szépen fel is oldotta a szutykot.
Viszont azt nem tudom, hogy evvel egy időben-e, de jött
P0488 Szívócsonk-fojtószelep vezérlés v. tartomány hiba.
Ez lehet sérült v. lekötött vákum cső, ill. korom lerakódás ami
megakadályozhatja a fojtó szelep nyitását-Forscan-.

Van egy vákumcsövem amit a felső motorvédő burkolat kicsit
kidörzsölt. de nem tudom, hogy lukas lehet-e. Kép:
https://indafoto.hu/gabeszscuba/image/26547701-e9510fe5/644007
Mindenesetre az új csövet már beszereztem, a hétvégén cserélem.

Konkrétan hol van és hogy néz ki ez a Fojtószelep?
Merre keressem a hibát és hogyan veszem észre?

Előre is köszönöm:Gábor

Sikerült a hibát kijavítani. A múltkor rosszul raktam vissza az EGR-t és a felső részen a tömítés
kitüremkedett. Most elég volt annyi,hogy kilazítottam a két csavart ami szelepet tartja
és visszaugrott a helyére,a hibakód eltűnt.
Köszi mindenkinek mégegyszer!
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #76235 Dátum: 2019.11.07 csütörtök, 09:11:46 »

Sziasztok!
Valaki megtudna mondani, hogy a xenon gyári projectornak mekkora a mérete?
Felfogatas, szélesség...
Vagy milyen másik projectort lehet beszerelni?
Köszönöm
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #76236 Dátum: 2019.11.07 csütörtök, 10:44:42 »

Sziasztok!
Valaki megtudna mondani, hogy a xenon gyári projectornak mekkora a mérete?
Felfogatas, szélesség...
Vagy milyen másik projectort lehet beszerelni?
Köszönöm

Nézz körül a Retrofit Source weboldalán. Nekik van direkt Mondeóba való (ha még van, és nem kukázták régen az egészet, mert túl öreg autók).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gabesz72
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


E-mail
« Új hozzászólás #76237 Dátum: 2019.11.07 csütörtök, 11:11:52 »

Sziasztok,valaki meg tudná mondani hogy C13D9 hiba kód mit jelent?elöre is köszi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #76238 Dátum: 2019.11.07 csütörtök, 11:19:43 »

Sziasztok,valaki meg tudná mondani hogy C13D9 hiba kód mit jelent?elöre is köszi

http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg1172008#msg1172008
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #76239 Dátum: 2019.11.07 csütörtök, 12:39:52 »

Nézz körül a Retrofit Source weboldalán. Nekik van direkt Mondeóba való (ha még van, és nem kukázták régen az egészet, mert túl öreg autók).

AndyA

Köszi, ott nem találtam.
A méreteket hol tudom megnezni?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #76240 Dátum: 2019.11.08 péntek, 07:08:36 »

Köszi, ott nem találtam.
A méreteket hol tudom megnezni?

Ha szépen megkérsz, előveszem az egyik foncsort a polcról, és megmérem neked. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #76241 Dátum: 2019.11.08 péntek, 13:28:39 »

Ha szépen megkérsz, előveszem az egyik foncsort a polcról, és megmérem neked. Smiley

AndyA

Nagyon szépen megkernelek, hogy küld már el legyszi nekem az adatait, hogy tudjak olyat rendelni ami befér és a felfogatásba is passzol.
Szerinted a lencse átmérője befolyásolja a világítást vagy a 2.5 és 3.0" között csak méret eltérés van de mindkettő megfelelő lehet?
Köszönöm szépen
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #76242 Dátum: 2019.11.08 péntek, 13:33:09 »

Ha szépen megkérsz, előveszem az egyik foncsort a polcról, és megmérem neked. Smiley

AndyA

Szerinted ez beferne a távolsági helyére?
https://www.theretrofitsource.com/projector-kits/hid-led-projectors/bi-led-profile-hi-lens-led-high-beam.html

Köszönöm még egyszer!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #76243 Dátum: 2019.11.08 péntek, 15:56:11 »

Nagyon szépen megkernelek, hogy küld már el legyszi nekem az adatait, hogy tudjak olyat rendelni ami befér és a felfogatásba is passzol.
Szerinted a lencse átmérője befolyásolja a világítást vagy a 2.5 és 3.0" között csak méret eltérés van de mindkettő megfelelő lehet?
Köszönöm szépen

A felerősítési pontok (csavarhelyek) távolsága 86 és 48 mm. A foncsoron mind a négy sarokban van fül, de a fényszóróban csak 3 csavarnak van hely.

"Hátrafelé", az izzó és a foglalat irányában kb. 50 mm hely van a felfogatás síkjától, utána jön a fényszóró kinyitható hátsó fedele, nem lehet tovább terjeszkedni.

Előre nem tudom, mert lencse és a tartója most nincs kéznél, de a gyári méretnél nemigen lehet tovább előre menni, mert a fényszóró külső búrja lesz elég hamar útban.

A Mondeo lencséje 2 zollos, 2,5-es még befér, ha az egység nem hosszabb, mint a gyári.

Ez pl. épp egy Morimoto H1-es beszerelése, bár az éppen nem eleve projektoros lámoába való, hanem sima izzóshoz: https://www.youtube.com/watch?v=R6rlH2CJYBo

Ez viszont HID-ről HID-re váltáshoz való cucc - persze kérdés, hogy elfér-e: https://www.youtube.com/watch?v=9ImSktGNpvI

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76244 Dátum: 2019.11.08 péntek, 16:03:21 »


Ez viszont HID-ről HID-re váltáshoz való cucc - persze kérdés, hogy elfér-e: https://www.youtube.com/watch?v=9ImSktGNpvI

AndyA

Nehéz HID-ről HID-re váltani?  Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Radar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #76245 Dátum: 2019.11.08 péntek, 19:42:48 »

Sziasztok!
Tanácsotokra lenne szűkségem!!
A helyzet a következő, van egy 2002-es FMBA kódos 2.0 tdci kombi mondeom 338.xxx km-el jelenleg. Napi 80-100km járok vele, minden 10.000km-be cserélem az olajat, szűrőket, az olajat max 1 decit fogyaszt el két olajcsere között de talán annyit se. Két éve vettem, első autóm, régebb is nézegettem őket, tetszett is de sokat olvastam, hogy hajlamos az üzemanyagrendszer a meghibásodásra, lemondtam róla, aztán még is így alakult, hogy csak a birtokomba került egy. Pár hónapig rendbe is volt az autó, majd jött a malacfarok. A porlasztók fel lettek újítva, nem éppen a legjobbra sikerültek, részletekbe nem mennék bele, hogy miért nem vittem vissza ahol "megcsinálták". Tervezem egy másik helyre vinni, hogy végre olyan legyen mint mikor megvettem. Jókat hallottam arról a műhelyről, plusz ott csak akkor vállalják a porlasztó felújítást ha kapnak mellé magasnyomású szivattyút is amit szintén átvizsgálnak és csak így vállalnak garanciát  is rá. Viszont most már az üzemanyag csövek és tank takarítása se marad el. A kettős tömegű is kezdi hallatni magát, gondolom a rossz porlasztók miatt. Pár hónap alatt kitudom köhögni ezeknek a cseréjének és javításának az árát, ez mellett még több, apró hiba van vele, generátor szíjfeszítő, főtengely ékszíjtárcsa. Első, hátsó felfüggesztésnél majdnem minden új. Egy szerelő ismerős szerint ha fel is vannak újítva a porlasztók és magasnyomású akkor is 1-2 évet tart.  Tehát nem pénztárca kímélő megtartani az autót hosszú távra ebből kiindulva.

A kérdésem az lenne, hogy tényleg ennyire drasztikus fenntartani, hogy 1-2 évente elvisz kb. fél millió forintot?(Feltételezzük, hogy az én porlasztóimmal is olyan jó munkát végeznek mint amit én hallottam a műhelyről, turbó meghibásodát most ne vegyük figyelembe) Vagy csupán én vettem egy betegágyat, amin rengeteg mindent kicseréltem már és újabb hiba esetén amint lehetséges próbálom javítani, cserélni/cseréltetni. Hidegen nem taposom, próbálok ügyelni rá amennyire csak lehet. Jogosan vagyok kétségbe esve, vagy ha normálisan használom és karban tartom nem kell többet költeni rá mint más hasonló kategóriájú és évjáratú autóknál?
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.09 szombat, 20:06:43 írta Radar » Naplózva
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #76246 Dátum: 2019.11.08 péntek, 20:07:42 »

Sziasztok!
Tanácsotokra lenne szűkségem!!
A helyzet a következő, van egy 2002-es FMBA kódos 2.0 tdci kombi mondeom 328.xxx km-el jelenleg. Napi 80-100km járok vele, minden 10.000km-be cserélem az olajat, szűrőket, az olajat max 1 decit fogyaszt el két olajcsere között de talán annyit se. Két éve vettem, első autóm, régebb is nézegettem őket, tetszett is de sokat olvastam, hogy hajlamos az üzemanyagrendszer a meghibásodásra, lemondtam róla, aztán még is így alakult, hogy csak a birtokomba került egy. Pár hónapig rendbe is volt az autó, majd jött a malacfarok. A porlasztók fel lettek újítva, nem éppen a legjobbra sikerültek, részletekbe nem mennék bele, hogy miért nem vittem vissza ahol "megcsinálták". Tervezem egy másik helyre vinni, hogy végre olyan legyen mint mikor megvettem. Jókat hallottam arról a műhelyről, plusz ott csak akkor vállalják a porlasztó felújítást ha kapnak mellé magasnyomású szivattyút is amit szintén átvizsgálnak és csak így vállalnak garanciát  is rá. Viszont most már az üzemanyag csövek és tank takarítása se marad el. A kettős tömegű is kezdi hallatni magát, gondolom a rossz porlasztók miatt. Pár hónap alatt kitudom köhögni ezeknek a cseréjének és javításának az árát, ez mellett még több, apró hiba van vele, generátor szíjfeszítő, főtengely ékszíjtárcsa. Első, hátsó felfüggesztésnél majdnem minden új. Egy szerelő ismerős szerint ha fel is vannak újítva a porlasztók és magasnyomású akkor is 1-2 évet tart.  Tehát nem pénztárca kímélő megtartani az autót hosszú távra ebből kiindulva.

A kérdésem az lenne, hogy tényleg ennyire drasztikus fenntartani, hogy 1-2 évente elvisz kb. fél millió forintot?(Feltételezzük, hogy az én porlasztóimmal is olyan jó munkát végeznek mint amit én hallottam a műhelyről, turbó meghibásodát most ne vegyük figyelembe) Vagy csupán én vettem egy betegágyat, amin rengeteg mindent kicseréltem már és újabb hiba esetén amint lehetséges próbálom javítani, cserélni/cseréltetni. Hidegen nem taposom, próbálok ügyelni rá amennyire csak lehet. Jogosan vagyok kétségbe esve, vagy ha normálisan használom és karban tartom nem kell többet költeni rá mint más hasonló kategóriájú és évjáratú autóknál?

Szerintem nem betegebb a típus mint bármelyik másik 10-15-20 éves diesel.
Az, hogy a csúcsaid ennyit bírtak felújítás után, az...
Teljes rendszert érdemes ellenőrizni és ha kell akkor felujitani. Nem tudom mennyit költöttem már az enyémre de használom, nem hagyott még az út szélén lassan két év alatt majdnem 50e-et raktam bele. A csúcsok kb 4-5 éve lettek felújítva azota ment már elég sokat de nincs vele baj. Mikor volt egy kis plusz pénzem vettem bele 4 új csúcsot tartalékba, ha kell cserélnem nem fog annyira fájni kifizetni a javítást
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #76247 Dátum: 2019.11.08 péntek, 20:08:09 »

A felerősítési pontok (csavarhelyek) távolsága 86 és 48 mm. A foncsoron mind a négy sarokban van fül, de a fényszóróban csak 3 csavarnak van hely.

"Hátrafelé", az izzó és a foglalat irányában kb. 50 mm hely van a felfogatás síkjától, utána jön a fényszóró kinyitható hátsó fedele, nem lehet tovább terjeszkedni.

Előre nem tudom, mert lencse és a tartója most nincs kéznél, de a gyári méretnél nemigen lehet tovább előre menni, mert a fényszóró külső búrja lesz elég hamar útban.

A Mondeo lencséje 2 zollos, 2,5-es még befér, ha az egység nem hosszabb, mint a gyári.

Ez pl. épp egy Morimoto H1-es beszerelése, bár az éppen nem eleve projektoros lámoába való, hanem sima izzóshoz: https://www.youtube.com/watch?v=R6rlH2CJYBo

Ez viszont HID-ről HID-re váltáshoz való cucc - persze kérdés, hogy elfér-e: https://www.youtube.com/watch?v=9ImSktGNpvI

AndyA

Nagyon köszönöm!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #76248 Dátum: 2019.11.09 szombat, 10:08:21 »

Sziasztok!
Tanácsotokra lenne szűkségem!!
A helyzet a következő, van egy 2002-es FMBA kódos 2.0 tdci kombi mondeom 328.xxx km-el jelenleg. Napi 80-100km járok vele, minden 10.000km-be cserélem az olajat, szűrőket, az olajat max 1 decit fogyaszt el két olajcsere között de talán annyit se. Két éve vettem, első autóm, régebb is nézegettem őket, tetszett is de sokat olvastam, hogy hajlamos az üzemanyagrendszer a meghibásodásra, lemondtam róla, aztán még is így alakult, hogy csak a birtokomba került egy. Pár hónapig rendbe is volt az autó, majd jött a malacfarok. A porlasztók fel lettek újítva, nem éppen a legjobbra sikerültek, részletekbe nem mennék bele, hogy miért nem vittem vissza ahol "megcsinálták". Tervezem egy másik helyre vinni, hogy végre olyan legyen mint mikor megvettem. Jókat hallottam arról a műhelyről, plusz ott csak akkor vállalják a porlasztó felújítást ha kapnak mellé magasnyomású szivattyút is amit szintén átvizsgálnak és csak így vállalnak garanciát  is rá. Viszont most már az üzemanyag csövek és tank takarítása se marad el. A kettős tömegű is kezdi hallatni magát, gondolom a rossz porlasztók miatt. Pár hónap alatt kitudom köhögni ezeknek a cseréjének és javításának az árát, ez mellett még több, apró hiba van vele, generátor szíjfeszítő, főtengely ékszíjtárcsa. Első, hátsó felfüggesztésnél majdnem minden új. Egy szerelő ismerős szerint ha fel is vannak újítva a porlasztók és magasnyomású akkor is 1-2 évet tart.  Tehát nem pénztárca kímélő megtartani az autót hosszú távra ebből kiindulva.

A kérdésem az lenne, hogy tényleg ennyire drasztikus fenntartani, hogy 1-2 évente elvisz kb. fél millió forintot?(Feltételezzük, hogy az én porlasztóimmal is olyan jó munkát végeznek mint amit én hallottam a műhelyről, turbó meghibásodát most ne vegyük figyelembe) Vagy csupán én vettem egy betegágyat, amin rengeteg mindent kicseréltem már és újabb hiba esetén amint lehetséges próbálom javítani, cserélni/cseréltetni. Hidegen nem taposom, próbálok ügyelni rá amennyire csak lehet. Jogosan vagyok kétségbe esve, vagy ha normálisan használom és karban tartom nem kell többet költeni rá mint más hasonló kategóriájú és évjáratú autóknál?

A generátor szíjkör nem nagy varázslat, a titka annak is az, hogy mindent egyben újíts fel, és akkor nincs gond a következő 100 ezer km-re.

Üzemanyagrendszer detto: hiába újítod fel a porlasztókat, ha a CR-szivattyú nyomja a spént, hamar el fogja koptatni őket újra. Plusz persze a rendszertisztítás se jó, ha elmarad. Ha rendesen, hozzáértők újítják fel, nem igaz, hogy 1-2 év lesz az élete, közel lesz a várható élettartam az újéhoz.

Kuplung, kettős tömegű: egyszer megcsináltatod, és ebben az életben nem lesz vele többé bajod. Előbb fog porrá rozsdálni alattad az autó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Radar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #76249 Dátum: 2019.11.12 kedd, 19:30:19 »

Remélem az én esetembe is így lesz, köszönöm a válaszokat! Nem szeretnék át állani a VW csoporthoz, mert hogy jobban azok, szerelőm szerint. Nem is tetszenek egyébként. Mellesleg minden második autó az ami szembe jön az úton.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 [1525] 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.