Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 21:02:02 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 768 769 770 771 772 773 774 [775] 776 777 778 779 780 781 782 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14664621 alkalommal)
0 Felhasználó és 141 vendég van a témában
süfike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #38700 Dátum: 2015.11.10 kedd, 08:58:11 »


Amúgy elm sem kell hozzá, a műszerfal is ki tudja írni a hőmérsékletet.
Hát lehet Én vagyok a béndzsa,de nem tudom azt a menüt megnyitni....
Naplózva

MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #38701 Dátum: 2015.11.10 kedd, 09:53:21 »

Hát lehet Én vagyok a béndzsa,de nem tudom azt a menüt megnyitni....
Szia!
Csak követni kell a leírást.
http://mondeo.hu/wiki/index.php/M%C5%B1szerteszt
bedugod a kulcsot, megnyomod és nyomvatartod a km számláló nullázó gombját, közben ráadod a gyújtást. A gombot még mindig nyomva tartod, pár mp után kiírja, hogy test. Ekkor a gombot elengedheted és a motort indíthatod. A nullázó gomb nyomogatásával lépkedsz az üzemmódok között.
Ha hideg motorral csinálod, akkor "040C" vagy "40C"-t kell látnod, ha oda értél a hőmérséklet kijelzéshez. Egy darabig ezt is fogja mutatni, aztán elkezd szépen emelkedni, ahogy melegszik a motor. wave
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
süfike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #38702 Dátum: 2015.11.10 kedd, 09:56:01 »

Szia!
Csak követni kell a leírást.
http://mondeo.hu/wiki/index.php/M%C5%B1szerteszt
bedugod a kulcsot, megnyomod és nyomvatartod a km számláló nullázó gombját, közben ráadod a gyújtást. A gombot még mindig nyomva tartod, pár mp után kiírja, hogy test. Ekkor a gombot elengedheted és a motort indíthatod. A nullázó gomb nyomogatásával lépkedsz az üzemmódok között.
Ha hideg motorral csinálod, akkor "040C" vagy "40C"-t kell látnod, ha oda értél a hőmérséklet kijelzéshez. Egy darabig ezt is fogja mutatni, aztán elkezd szépen emelkedni, ahogy melegszik a motor. wave

LÁMA vagyok!!!!Nem a nullázó gombal váltogattam:-DDDDD
Köszönöm!!!!
Naplózva

MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #38703 Dátum: 2015.11.10 kedd, 17:38:30 »

Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy elégedett vagy a hűtő-fűtő rendszer működésével. Remélem az öröm tartós és nem átmeneti lesz. Nagyon kíváncsi leszek, hogy fog üzemelni a rendszer mondjuk -10°C esetén. Az a hőteljesítmény ami most ideiglenesen stabilizálja a motor üzemi hőmérsékletét, az hiányozni fog a fűtő teljesítményből komoly hideg esetén. Szerintem még mindig nem működik rendesen a rendszer. A főköri termosztáttal kapcsolatban. Nem osztom azt a véleményt miszerint átlehet rajta könnyedén fújni zárt állapotban. Én is cseréltem már egy pár termosztátot, megfelelő működés esetén bizony elég rendesen tömít, zárt állapotban a fém a fémen, pontosan a kialakításának köszönhetően. Sajnos igaz az a tapasztalás, hogy egyre többször van gyártási probléma még a gyári  termosztátokkal is, de szerencsére nem ez az általános. A megoldás az, ha lépésről lépésre te magad leellenőrzöd a rendszer működését és ennek megfelelően cseréled a rendszer elemeket. A te gépsárkányod is egy széria része. Ha a többi motor  képes jó hőegyensúllyal működni, akkor nálad is érvényesülnie kell a rendszer gyakorlatának. Érdemes lenne a hűtőrendszered nyomás viszonyait is leellenőrizni. Kezdve a zárósapka helyes működésével. A termosztát nem csak hő de rendellenes nyomásnövekedésre is kinyit. Ez például magyarázat lehet a korai nyitásra. stb...stb. Én nem lennék teljesen nyugodt a rendszer működésével kapcsolatban akkor, amikor a rendszer hőmérséklete nem képes stabilizálódni. Normál működés esetén, kell legyen egy hőtehetetlensége, egyensúlyi, állapota a rendszernek ami nálad most sajnos nincs meg. Túl gyorsan reagál a vízhőmérséklet a terhelésre. Mindenesetre sok sikert a megfelelő működéshez. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm a hozzászólást!

Igazából nem értem amiket írsz. Biztos, hogy nekem akartál válaszolni?

1. Azt írod, hogy a főköri termosztáton nem lehet átfújni. Leírtam, hogy nem találtam semelyik autósboltban olyan termosztátot amin ne tudtam volna átfújni. A gyári is ugyan olyan volt.  Akkor amit árulnak a boltokban azok 100%-a selejt? Vagy hogy is van ez?

2. Azt írod: a többi motor képes normálisan működni. Ha visszaolvasol itt a fórumban akkor látni fogod, hogy sok ember küzd ugyan ezzel a problémával, sőt én visszaolvastam évekkel ezelőtti bejegyzéseket és ott is folyamatosan panaszkodnak a tulajok. Olyat is olvasni, hogy mindkét termosztát csere után sem szűnt meg a gond.

3. Azt írod a nagy nyomástól nyithat a termosztát. A nyomás le lett ellenőrizve, de írtam, hogy a probléma ott van, hogy alapállapotban nem zár légmentesen a termosztát. Tehát ahogy elindítom a motort, rögtön szépen lassan szivárog a hűtő felé a víz.

4. Azt írod a rendszer hőmérséklete nem képes stabilizálódni. Én ilyet nem írtam. Sőt pont az ellentetjét írtam, szépen beáll középre és minimális eltéréssel tartja is.

5. Azt írod, hogy túl gyorsan reagál víz a terhelésváltásokra. A mondeóban nincs hőgomba, nem méri semmi a víz hofokát. Nem látjuk, hogy mennyi a víz hőfoka.  Itt hengerfej hőmérséklet mérés van. Teljesen normális dolog, hogy ha odalépek neki akkor nagyobb hő keletkezik ezzel nő a hengerfej hőmérséklete, ha motorfékben vagyok akkor viszont nincs robbanás nincs hő , csökken a hőmérséklet. Ez így működik ebben nincs semmi kifogásolni való.

Azt is írtam, hogy ha lehetne kapni visszacsapó szelepet, akkor vennék. De mivel nem lehet, így nem tudom kicserélni.

Azért köszönöm a hozzászólást, mindig lehet valamit tanulni.

Majd meg fogom írni a téli nagy hidegekben is a tapasztalatokat.

Köszönettel: Ákos  worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.10 kedd, 17:41:26 írta szoszo » Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
timarzsolt
Vendég
« Új hozzászólás #38704 Dátum: 2015.11.10 kedd, 18:08:55 »

Üdv.Nem akarlak elkeseríteni de mikor nálam ezt csinálta porlasztó és magasnyomásúcsere volt és az kurvára nem volt olcsó :S
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #38705 Dátum: 2015.11.10 kedd, 19:34:59 »

Köszönöm a hozzászólást!

Igazából nem értem amiket írsz. Biztos, hogy nekem akartál válaszolni?

1. Azt írod, hogy a főköri termosztáton nem lehet átfújni. Leírtam, hogy nem találtam semelyik autósboltban olyan termosztátot amin ne tudtam volna átfújni. A gyári is ugyan olyan volt.  Akkor amit árulnak a boltokban azok 100%-a selejt? Vagy hogy is van ez?

2. Azt írod: a többi motor képes normálisan működni. Ha visszaolvasol itt a fórumban akkor látni fogod, hogy sok ember küzd ugyan ezzel a problémával, sőt én visszaolvastam évekkel ezelőtti bejegyzéseket és ott is folyamatosan panaszkodnak a tulajok. Olyat is olvasni, hogy mindkét termosztát csere után sem szűnt meg a gond.

3. Azt írod a nagy nyomástól nyithat a termosztát. A nyomás le lett ellenőrizve, de írtam, hogy a probléma ott van, hogy alapállapotban nem zár légmentesen a termosztát. Tehát ahogy elindítom a motort, rögtön szépen lassan szivárog a hűtő felé a víz.

4. Azt írod a rendszer hőmérséklete nem képes stabilizálódni. Én ilyet nem írtam. Sőt pont az ellentetjét írtam, szépen beáll középre és minimális eltéréssel tartja is.

5. Azt írod, hogy túl gyorsan reagál víz a terhelésváltásokra. A mondeóban nincs hőgomba, nem méri semmi a víz hofokát. Nem látjuk, hogy mennyi a víz hőfoka.  Itt hengerfej hőmérséklet mérés van. Teljesen normális dolog, hogy ha odalépek neki akkor nagyobb hő keletkezik ezzel nő a hengerfej hőmérséklete, ha motorfékben vagyok akkor viszont nincs robbanás nincs hő , csökken a hőmérséklet. Ez így működik ebben nincs semmi kifogásolni való.

Azt is írtam, hogy ha lehetne kapni visszacsapó szelepet, akkor vennék. De mivel nem lehet, így nem tudom kicserélni.

Azért köszönöm a hozzászólást, mindig lehet valamit tanulni.

Majd meg fogom írni a téli nagy hidegekben is a tapasztalatokat.

Köszönettel: Ákos  worship
Tisztelt Fórumtárs!
Természetesen a te autódról és az általad leírt jelenséghez fűztem hozzá a gondolataimat, mindazon fórumtársammal egyetemben akik megosztották veled tapasztalataikat. Te nem értetted, vagy nem akarod érteni, a többünk által felkínált lehetőségeket a hiba elhárítására. Kénytelen vagyok ismétlésekbe bocsátkozni. Csodák nincsenek. A te autód hűtő-fűtő rendszerében valamelyik elem nem működik megfelelően. falbav falbav falbav A probléma továbbra sincs elhárítva, annak ellenére, hogy most úgy néz ki.
Tisztelt Fórumtárs!
Mindenki aki a témához hozzászólt, legjobb tudása szerint járt el. Sajnálom, hogy nem gondoltad őket végig. Végül is a te teoriád győzött. worship worship worship
Tisztelettel László! worship     
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #38706 Dátum: 2015.11.10 kedd, 20:01:04 »

Tisztelt Fórumtárs!
Természetesen a te autódról és az általad leírt jelenséghez fűztem hozzá a gondolataimat, mindazon fórumtársammal egyetemben akik megosztották veled tapasztalataikat. Te nem értetted, vagy nem akarod érteni, a többünk által felkínált lehetőségeket a hiba elhárítására. Kénytelen vagyok ismétlésekbe bocsátkozni. Csodák nincsenek. A te autód hűtő-fűtő rendszerében valamelyik elem nem működik megfelelően. falbav falbav falbav A probléma továbbra sincs elhárítva, annak ellenére, hogy most úgy néz ki.
Tisztelt Fórumtárs!
Mindenki aki a témához hozzászólt, legjobb tudása szerint járt el. Sajnálom, hogy nem gondoltad őket végig. Végül is a te teoriád győzött. worship worship worship
Tisztelettel László! worship     

Hát én tényleg nem értelek. Szerintem olvasd el még egyszer amit írtam. Teljesen más dolgokról beszélsz. Milyen felkínált lehetőségeket nem fogadtam meg? Na mindegy.
Nem kezdem el még egyszer magyarázni.

Nem akarlak megbántani csak arra kérlek, hogy olvasd el még egyszer amit írtam.

Teljesen félreértelmezed a dolgokat, és olyan érzésem van mintha nem is az én problémámról beszélnél.

Na mindegy, befejeztem. Ennek így semmi értelme nincs.

További szép estét!

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Jobbágy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Új hozzászólás #38707 Dátum: 2015.11.10 kedd, 20:56:22 »

Hát én tényleg nem értelek. Szerintem olvasd el még egyszer amit írtam. Teljesen más dolgokról beszélsz. Milyen felkínált lehetőségeket nem fogadtam meg? Na mindegy.
Nem kezdem el még egyszer magyarázni.

Nem akarlak megbántani csak arra kérlek, hogy olvasd el még egyszer amit írtam.

Teljesen félreértelmezed a dolgokat, és olyan érzésem van mintha nem is az én problémámról beszélnél.

Na mindegy, befejeztem. Ennek így semmi értelme nincs.

További szép estét!

Üdv: Ákos
Ezen a fórumon nem szeretik az utólagos megoldásokat barkácsolást. Nekem úgy tűnik, hogy teljes egészében elhiszik, hogy a gyári megoldás a gyári alkatrész tökéletes.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #38708 Dátum: 2015.11.10 kedd, 21:08:44 »

Hát én tényleg nem értelek. Szerintem olvasd el még egyszer amit írtam. Teljesen más dolgokról beszélsz. Milyen felkínált lehetőségeket nem fogadtam meg? Na mindegy.
Nem kezdem el még egyszer magyarázni.

Nem akarlak megbántani csak arra kérlek, hogy olvasd el még egyszer amit írtam.

Teljesen félreértelmezed a dolgokat, és olyan érzésem van mintha nem is az én problémámról beszélnél.

Na mindegy, befejeztem. Ennek így semmi értelme nincs.

További szép estét!

Üdv: Ákos

Majd ha bejönnek az igazi hidegek, írd meg hogy akkor hogy szuperál  wave

Ezen a fórumon nem szeretik az utólagos megoldásokat barkácsolást. Nekem úgy tűnik, hogy teljes egészében elhiszik, hogy a gyári megoldás a gyári alkatrész tökéletes.

Komolytalan kijelentés, bemész a FAQ-ba, és egy rakás utólagos barkácsolást, javítást, módosítást találsz, adott témákban visszaolvasva is találsz sok "okosítást". 1-2 embernek ez pont nem tetszett, és ennyi a történet vége.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #38709 Dátum: 2015.11.10 kedd, 22:54:28 »

Ezen a fórumon nem szeretik az utólagos megoldásokat barkácsolást. Nekem úgy tűnik, hogy teljes egészében elhiszik, hogy a gyári megoldás a gyári alkatrész tökéletes.

FAQ, Wiki  Wink
(És személyesen László is több téren "továbbfejlesztette" az autót.)
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
süfike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #38710 Dátum: 2015.11.11 szerda, 08:22:39 »

Ezen a fórumon nem szeretik az utólagos megoldásokat barkácsolást. Nekem úgy tűnik, hogy teljes egészében elhiszik, hogy a gyári megoldás a gyári alkatrész tökéletes.

Há MÉ???Nem az?  nyes nyes nyes nyes nyes
Naplózva

MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38711 Dátum: 2015.11.11 szerda, 12:09:58 »

FAQ, Wiki  Wink
(És személyesen László is több téren "továbbfejlesztette" az autót.)

Szerintem otthon csinálta.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
süfike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #38712 Dátum: 2015.11.11 szerda, 12:24:56 »

Szerintem otthon csinálta.  Cool
Grin Grin Grin
Naplózva

MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #38713 Dátum: 2015.11.11 szerda, 12:29:19 »

Szerintem otthon csinálta.  Cool

 taperouleaupatisserie
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #38714 Dátum: 2015.11.11 szerda, 14:30:58 »

Szerintem otthon csinálta.  Cool
Tisztelt Fórumtárs!
 eljen eljen eljen
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Jobbágy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Új hozzászólás #38715 Dátum: 2015.11.11 szerda, 16:21:12 »

Há MÉ???Nem az?  nyes nyes nyes nyes nyes
Há mé? Tán igen? Egyesek hozzászólása kiváló, ketteseké meg?Huh?
Naplózva
pepe100000000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #38716 Dátum: 2015.11.11 szerda, 23:12:20 »

Sziasztok!
Egy mk3 2.0 TDCI (2003) mondeo friss tulajdonosa lettem az elmúlt hónapban.Pesten vásároltam egy cég tulajdonosé volt , mind végig ford márka szervízben szervizelt!
A kereskedő mindent elmondott az auton mik a karcok (részletesen) , h a bal hátsó stabkar nem volt beszerelve de az új is meg volt már illetve h a rezonátor cső kilukadt.
Megcsináltattam mindent az autoval nagyából 1000 km t tettem és érezhető h nem húz ugy mint amikor vettem.
Próbáltam tisztító adalékot kipucoltam az egr-t de valami oknál fogva nem érezni (igazából 4 sebességfokozattól).
Szeretnék kérni pár tippet h mi lehet esetleg az oka illetve h mit csináljak meg rajta!
Előre is köszönöm nektek a segítséget!
Szép estét mindenkinek!
Naplózva
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #38717 Dátum: 2015.11.12 csütörtök, 01:10:44 »

Első körnek nézd át a turbó csöveket. Keres repedést, olajfoltot. Vákum csöveket is nézd át, hogy súrlodástól kilyukadt-e. Persze "ezer" + 1 oka lehet, hogy miért nem húz, fotelből nem lehet megmondani pontosan Cheesy. Forscan + usb-s OBD eszköz hasznodra lehet, sok minden meg lehet nézni és hasonlítgatni.   

üdv,
Ákos

Sziasztok!
Egy mk3 2.0 TDCI (2003) mondeo friss tulajdonosa lettem az elmúlt hónapban.Pesten vásároltam egy cég tulajdonosé volt , mind végig ford márka szervízben szervizelt!
A kereskedő mindent elmondott az auton mik a karcok (részletesen) , h a bal hátsó stabkar nem volt beszerelve de az új is meg volt már illetve h a rezonátor cső kilukadt.
Megcsináltattam mindent az autoval nagyából 1000 km t tettem és érezhető h nem húz ugy mint amikor vettem.
Próbáltam tisztító adalékot kipucoltam az egr-t de valami oknál fogva nem érezni (igazából 4 sebességfokozattól).
Szeretnék kérni pár tippet h mi lehet esetleg az oka illetve h mit csináljak meg rajta!
Előre is köszönöm nektek a segítséget!
Szép estét mindenkinek!
Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
pepe100000000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #38718 Dátum: 2015.11.12 csütörtök, 07:08:49 »

Első körnek nézd át a turbó csöveket. Keres repedést, olajfoltot. Vákum csöveket is nézd át, hogy súrlodástól kilyukadt-e. Persze "ezer" + 1 oka lehet, hogy miért nem húz, fotelből nem lehet megmondani pontosan Cheesy. Forscan + usb-s OBD eszköz hasznodra lehet, sok minden meg lehet nézni és hasonlítgatni.   

üdv,
Ákos

Köszönöm szépen a gyors válaszodat!
Forscant illetve obd eszközt hol tudnék vásárolni?
Olaj folyásom egyedül ott tallható ahol a hengerből egy kis cső a légszűrőbe csatlakozik sehol máshol nem található!
Előtte nekem Fókám volt 1.6 i és sajnos annyira nem értek még a dízelhez most tanulom saját szerelésből , ebből kifolyólag minden tanácsot szívesen fogadok!
Előre is köszönöma válaszotokat!
Naplózva
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #38719 Dátum: 2015.11.12 csütörtök, 12:54:31 »

Üdv Kollégák!

Szerintetek hogyan lehet az, hogy különböző porlasztók voltak az autómban és működtek is. 3db 301z és egy 501z. Ezek szerint tehetnék bele 501-eseket is? 2 éve járok vele így, amikor is megszorult az egyik csúcsom és gondolom ezt tették bele.  Huh?
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #38720 Dátum: 2015.11.12 csütörtök, 14:44:52 »

Köszönöm szépen a gyors válaszodat!
Forscant illetve obd eszközt hol tudnék vásárolni?
Olaj folyásom egyedül ott tallható ahol a hengerből egy kis cső a légszűrőbe csatlakozik sehol máshol nem található!
Előtte nekem Fókám volt 1.6 i és sajnos annyira nem értek még a dízelhez most tanulom saját szerelésből , ebből kifolyólag minden tanácsot szívesen fogadok!
Előre is köszönöma válaszotokat!

Légszűrűbe csatlakozó csőre vegyél egy új bilincset és megoldja azt a problémát. Gondolom hogy a motor tér alján is átnézted a csöveket + cooler(sokszor nem lehet fentről látni hogy hol enged). Forscan egy ingyenes progi(kulcs programozási részéhez kell csak licenc). OBD eszközt pedig Ebay-en vagy OBDlink márkából a MX széria mivel támogatja a Ford MedumSpeed (MS) protokolját. Hacsak hibakód olvasásra meg törlésre kell akkor elég olcsó ebayes mint ez:
http://www.ebay.com/itm/ELM327-V1-5-OBDII-OBD2-CAN-BUS-USB-Auto-Car-Vehicle-Diagnostic-Interface-Scanner-/131493972681?hash=item1e9da6cac9:g:rYcAAOSwrklVSyHt&item=131493972681&vxp=mtr

Bővebben itt olvashatsz:
http://logout.hu/cikk/autodiagnosztika_gyakorlatban/bevezeto_uzemmodok_hibakodok.html
Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
pepe100000000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #38721 Dátum: 2015.11.13 péntek, 06:53:11 »

Légszűrűbe csatlakozó csőre vegyél egy új bilincset és megoldja azt a problémát. Gondolom hogy a motor tér alján is átnézted a csöveket + cooler(sokszor nem lehet fentről látni hogy hol enged). Forscan egy ingyenes progi(kulcs programozási részéhez kell csak licenc). OBD eszközt pedig Ebay-en vagy OBDlink márkából a MX széria mivel támogatja a Ford MedumSpeed (MS) protokolját. Hacsak hibakód olvasásra meg törlésre kell akkor elég olcsó ebayes mint ez:
http://www.ebay.com/itm/ELM327-V1-5-OBDII-OBD2-CAN-BUS-USB-Auto-Car-Vehicle-Diagnostic-Interface-Scanner-/131493972681?hash=item1e9da6cac9:g:rYcAAOSwrklVSyHt&item=131493972681&vxp=mtr

Bővebben itt olvashatsz:
http://logout.hu/cikk/autodiagnosztika_gyakorlatban/bevezeto_uzemmodok_hibakodok.html
Értem köszönöm szépen a segítséget!
Tényleg olcsó az obd és ennyitmegér h késöbbiekben ne keljen 6000-7000 ft otkifizetni Smiley
mihelyst meg vagyok vele tartok róla egy beszámolót h mik a tapasztalatok!
Szépnapot nektek!
Naplózva
pepe100000000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #38722 Dátum: 2015.11.13 péntek, 16:20:17 »

Sziasztok!
Elsőkörben szeretném megköszönni azoknak akik segítettek!
Másodszor saját felelőtlenségből alakult az ki h nem húzott az autó!
Amikor kipucoltam az egr-szelepet ugye a felsőcsavarnál a belsőhöz nehezen lehet hozzáférni és nem húztam meg rendesen!
Úgy vettem észre h nagy olaj folyás volt!
Ahogy mondják holtáig tanul az ember szóval most megtanultam h mindent ellenőrizzek le inkább 2 szer is!
Mégegyszer nagyon köszönöm a segítségeteket, Szépnapot jó7végét nektek!
Sziasztok
Péter
Naplózva
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #38723 Dátum: 2015.11.13 péntek, 17:24:04 »

Sziasztok!
Elsőkörben szeretném megköszönni azoknak akik segítettek!
Másodszor saját felelőtlenségből alakult az ki h nem húzott az autó!
Amikor kipucoltam az egr-szelepet ugye a felsőcsavarnál a belsőhöz nehezen lehet hozzáférni és nem húztam meg rendesen!
Úgy vettem észre h nagy olaj folyás volt!
Ahogy mondják holtáig tanul az ember szóval most megtanultam h mindent ellenőrizzek le inkább 2 szer is!
Mégegyszer nagyon köszönöm a segítségeteket, Szépnapot jó7végét nektek!
Sziasztok
Péter

Ha szeretsz bütykölni akkor tudom ajánlani a Haynes könyveket!

https://haynes.co.uk/catalog/car-manuals/car-repair-manuals/ford/ford-mondeo-petrol-diesel-july-03-07-03-56
Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
pepe100000000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #38724 Dátum: 2015.11.13 péntek, 17:29:20 »

Szia!
Huuuu ez nagyon baba ien kell Cheesy
Egyébként igen és köszönöm!
Üdv
Péter
Naplózva
csabi601
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #38725 Dátum: 2015.11.14 szombat, 11:22:54 »

Helló !
Csinálok egy mondeo 2.0 tdci motoros autot és a lánc folyamat "mászik el " főtengely jel és a vezérműtengely jelei ugyan oda esnek csak a lánc megy el   ! Találkozót már valaki esetleg ilyennel ? Lánc az feszes nem lazul vissza ! Mindenből ugyan az lett visszarakva !
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38726 Dátum: 2015.11.14 szombat, 11:47:55 »

Helló !
Csinálok egy mondeo 2.0 tdci motoros autot és a lánc folyamat "mászik el " főtengely jel és a vezérműtengely jelei ugyan oda esnek csak a lánc megy el   ! Találkozót már valaki esetleg ilyennel ? Lánc az feszes nem lazul vissza ! Mindenből ugyan az lett visszarakva !


A lánc halad folyamatosan, végtelenítve "körbe-körbe".
Ez így működik, normális.
A láncon lévő jelek csak az első összerakásnál fontosak. Utána csak nagyon sokadik fordulatra forognának újra össze.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Paxtoll
Vendég
« Új hozzászólás #38727 Dátum: 2015.11.14 szombat, 14:36:03 »

Sziasztok!

Egy nagyon érdekes dolog történt velem és a TDCi-vel. Felújításon voltak az injektorok(garancia idős), visszaszereltem az autóba, tökéletes működés sehol egy hibás koppanás vagy hengerkimaradás. Felcsatlakozom az agyába Forscannel és beírtam az új injektor korrekciós kódokat, abban a pillanatban, elkezdett dadogni és kopogni a motor. Nem értettem a dolgot, mondom megyek egy kört és visszaáll a pilot befecskendezés és minden rendben lesz. Ez nem történt meg, de észrevettem, hogy az egész bizonytalanság 2500fordulatig tart, onnan vaj a motor ismét. Kiszereltem az darabokat, mondom biztosan hibáztam az összeszerelésnél, akkor azt korrigálom. Semmit nem találtam ami rossz lenne. Oké vissza a befecskendezők és akkor újból próbálkozunk. Indítok, alapjárat gyönyörű, ahogy az meg van tervezve, fordulaton ismét szabálytalanság, de erő az van bőven. Kékes füst a dadogás mellé. Na mondom kampó az injektoroknak egyből. Vissza a ECU-ba és nézem a kódokat, minden a papír szerint. Átgondoltam a napot és eszembe jutott, hogy akkor kezdett el rosszalkodni a jószág mikor bevéstem a korrekciós értékeket. Oké mondom akkor átbaszom kicsit. Visszaírtam a régi kódokat, hogy akkor mi történik. Mindezt úgy, hogy 1 kódsort a 4 hengerhez. Azonnal megjavult az autó, és 1 kód van beírva a befecskendezők alá. Persze mielőtt lecsesznétek, visszaviszem a darabokat és visítva üvöltök új kódokért, de érdekes volt, hogy mit okoz egy teljesen elcseszett kódsor. Ha működő kódokat adnak akkor az autó tud korrekciózni, így nem tudott sőt a gyorsítás kivételével folyamatosan dadogott.

Vélemények esetleg az esetről? Jártatok már így?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #38728 Dátum: 2015.11.14 szombat, 16:27:11 »

Sziasztok!

Egy nagyon érdekes dolog történt velem és a TDCi-vel. Felújításon voltak az injektorok(garancia idős), visszaszereltem az autóba, tökéletes működés sehol egy hibás koppanás vagy hengerkimaradás. Felcsatlakozom az agyába Forscannel és beírtam az új injektor korrekciós kódokat, abban a pillanatban, elkezdett dadogni és kopogni a motor. Nem értettem a dolgot, mondom megyek egy kört és visszaáll a pilot befecskendezés és minden rendben lesz. Ez nem történt meg, de észrevettem, hogy az egész bizonytalanság 2500fordulatig tart, onnan vaj a motor ismét. Kiszereltem az darabokat, mondom biztosan hibáztam az összeszerelésnél, akkor azt korrigálom. Semmit nem találtam ami rossz lenne. Oké vissza a befecskendezők és akkor újból próbálkozunk. Indítok, alapjárat gyönyörű, ahogy az meg van tervezve, fordulaton ismét szabálytalanság, de erő az van bőven. Kékes füst a dadogás mellé. Na mondom kampó az injektoroknak egyből. Vissza a ECU-ba és nézem a kódokat, minden a papír szerint. Átgondoltam a napot és eszembe jutott, hogy akkor kezdett el rosszalkodni a jószág mikor bevéstem a korrekciós értékeket. Oké mondom akkor átbaszom kicsit. Visszaírtam a régi kódokat, hogy akkor mi történik. Mindezt úgy, hogy 1 kódsort a 4 hengerhez. Azonnal megjavult az autó, és 1 kód van beírva a befecskendezők alá. Persze mielőtt lecsesznétek, visszaviszem a darabokat és visítva üvöltök új kódokért, de érdekes volt, hogy mit okoz egy teljesen elcseszett kódsor. Ha működő kódokat adnak akkor az autó tud korrekciózni, így nem tudott sőt a gyorsítás kivételével folyamatosan dadogott.

Vélemények esetleg az esetről? Jártatok már így?

Nem keverted össze az egyes hengerekhez tartozó kódokat?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Paxtoll
Vendég
« Új hozzászólás #38729 Dátum: 2015.11.14 szombat, 16:57:07 »

Nem keverted össze az egyes hengerekhez tartozó kódokat?

AndyA

Többször is átnéztem, biztos, hogy jól írtam be. És az is igazolja a kódhibát, hogy nem oda illő kóddal jól működik.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38730 Dátum: 2015.11.14 szombat, 19:06:49 »

Nem keverted össze az egyes hengerekhez tartozó kódokat?

Esetleg azt, hogy melyik az 1-es, és a 4-es henger?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Paxtoll
Vendég
« Új hozzászólás #38731 Dátum: 2015.11.14 szombat, 20:09:10 »

Esetleg azt, hogy melyik az 1-es, és a 4-es henger?



Elég egyértelmű ebben a témakörben a Forscan. Jelöli a hengereket és jelöli a befecskendezési sorrendet is. Az én esetemben a hengerek számozása a vezérlés irányából kezdődik, a beírási sorrend pedig #1,#3,#4,#2. Első mező 1es injektor, második mező 3as injektor, harmadik mező 4es injektor, negyedik mező 2es injektor. Teljesen biztos, hogy jól írtam be. Sőt ugye ahogy írtam vissza is ellenőriztem, többször is. Elírásokat is átnéztem, hogy én hibáztam e. Nem találtam hibát a beírásban vagy az összeszerelésben. Kizárólag a kód volt az ami okozta a hibát. Egyelőre mindenféle irodalomban keresem rá a magyarázatot. Most már csak tájékozódás miatt. Egyszerűen nem találok ésszerű magyarázatot, hogy mit érzékelhetett az ECU ami miatt így működött a rendszer.
Most azon bosszankodom, hogy újabb napokra kell nélkülöznöm az autót, míg megkapom a kódokat ismét. Remélhetőleg már jókat.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38732 Dátum: 2015.11.14 szombat, 20:15:42 »

Elég egyértelmű ebben a témakörben a Forscan.

Ok, csak azért írtam, mert ezt össze lehet keverni.

Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ferqo
Megszállott
****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #38733 Dátum: 2015.11.14 szombat, 20:17:24 »



Elég egyértelmű ebben a témakörben a Forscan. Jelöli a hengereket és jelöli a befecskendezési sorrendet is. Az én esetemben a hengerek számozása a vezérlés irányából kezdődik, a beírási sorrend pedig #1,#3,#4,#2. Első mező 1es injektor, második mező 3as injektor, harmadik mező 4es injektor, negyedik mező 2es injektor. Teljesen biztos, hogy jól írtam be. Sőt ugye ahogy írtam vissza is ellenőriztem, többször is. Elírásokat is átnéztem, hogy én hibáztam e. Nem találtam hibát a beírásban vagy az összeszerelésben. Kizárólag a kód volt az ami okozta a hibát. Egyelőre mindenféle irodalomban keresem rá a magyarázatot. Most már csak tájékozódás miatt. Egyszerűen nem találok ésszerű magyarázatot, hogy mit érzékelhetett az ECU ami miatt így működött a rendszer.
Most azon bosszankodom, hogy újabb napokra kell nélkülöznöm az autót, míg megkapom a kódokat ismét. Remélhetőleg már jókat.
Biztos ez a sorrend?
Értelmezhető ez máképpen is,
1-4-2-3
De én ebben nem vagyok jártas, de ez sztem kétféleképpen értelmezhető.
Szerintem.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Paxtoll
Vendég
« Új hozzászólás #38734 Dátum: 2015.11.14 szombat, 20:18:37 »

Ok, csak azért írtam, mert ezt össze lehet keverni.

Ezeket szeretném pont, így meggyőzhetem magamat is, hogy nem csesztem el. Nem számít, hogy mi az ötlet, érdekel mert segít a probléma megoldásában.
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #38735 Dátum: 2015.11.14 szombat, 23:10:07 »

[img]http://forscan.org/images/howto_inj/ecu_inj_0_en.png[/img

Elég egyértelmű ebben a témakörben a Forscan. Jelöli a hengereket és jelöli a befecskendezési sorrendet is. Az én esetemben a hengerek számozása a vezérlés irányából kezdődik, a beírási sorrend pedig #1,#3,#4,#2. Első mező 1es injektor, második mező 3as injektor, harmadik mező 4es injektor, negyedik mező 2es injektor. Teljesen biztos, hogy jól írtam be. Sőt ugye ahogy írtam vissza is ellenőriztem, többször is. Elírásokat is átnéztem, hogy én hibáztam e. Nem találtam hibát a beírásban vagy az összeszerelésben. Kizárólag a kód volt az ami okozta a hibát. Egyelőre mindenféle irodalomban keresem rá a magyarázatot. Most már csak tájékozódás miatt. Egyszerűen nem találok ésszerű magyarázatot, hogy mit érzékelhetett az ECU ami miatt így működött a rendszer.
Most azon bosszankodom, hogy újabb napokra kell nélkülöznöm az autót, míg megkapom a kódokat ismét. Remélhetőleg már jókat.

Én se értek hozzá nagyon, de biztos, hogy jól értelmezted azt a képet ??
szerintem ott van felcserélés

azt írtad   második mező 3as injektor  szerintem a 2,-k mező az a 4-es injektorhoz tartozik
               harmadik mező 4es injektor     szerintem a 3.-k mező az a 2-es injektorhoz tartozik
               negyedik mező 2es injektor szerintem a 4,-k mező a 3-as injektorhoz tartozik

Nekem a képről ez jön le ha a számokat függőlegesen párosítom
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.15 vasárnap, 10:44:51 írta AndyA » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #38736 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 00:06:00 »

Én se értek hozzá nagyon, de biztos, hogy jól értelmezted azt a képet ??
szerintem ott van felcserélés

azt írtad   második mező 3as injektor  szerintem a 2,-k mező az a 4-es injektorhoz tartozik
               harmadik mező 4es injektor     szerintem a 3.-k mező az a 2-es injektorhoz tartozik
               negyedik mező 2es injektor szerintem a 4,-k mező a 3-as injektorhoz tartozik

Nekem a képről ez jön le ha a számokat függőlegesen párosítom
"Gyújtási" töltési sorrendre párosítsd inkább szerintem, 1-3-4-2 úgy viszont jó a gondolatmenet e Paxtollnak.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.15 vasárnap, 00:19:56 írta horizss » Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #38737 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 07:01:47 »

"Gyújtási" töltési sorrendre párosítsd inkább szerintem, 1-3-4-2 úgy viszont jó a gondolatmenet e Paxtollnak.

Az lehet, de akkor minek az ábrán a két számsor ha nem azt vesszük figyelembe

Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38738 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 07:13:29 »

"Gyújtási" töltési sorrendre párosítsd inkább szerintem, 1-3-4-2 úgy viszont jó a gondolatmenet e Paxtollnak.

Biztos, hogy ez a befecskendezési sorrend?....miért írná ki egyébként az 1-4-2-3-at, ha nem ez lenne a sorrendje?
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
Paxtoll
Vendég
« Új hozzászólás #38739 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 08:43:13 »

Biztos, hogy ez a befecskendezési sorrend?....miért írná ki egyébként az 1-4-2-3-at, ha nem ez lenne a sorrendje?

Az a sorrend jó, úgy lesz belőle 1,3,4,2. Először megy az 1es injektorra a befecskendezés, aztán a 3as hengeri injektor következik, ezért azt kell beírni másodiknak, majd a 4es hengeri így azt írod 3.-nak és végül a 2es henger zárja a kört és írod be negyediknek.
Ennek így kell működnie.

Oldalsó táblázatba így kell beírni:
1<-->1
2<-->3
3<-->4
4<-->2
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.15 vasárnap, 08:47:40 írta Paxtoll » Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #38740 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 08:48:59 »

Az a sorrend jó, úgy lesz belőle 1,3,4,2. Először megy az 1es injektorra a befecskendezés, aztán a 3as hengeri injektor következik, ezért azt kell beírni másodiknak, majd a 4es hengeri így azt írod 3.-nak és végül a 2es henger zárja a kört és írod be negyediknek.
Ennek így kell működnie.
A forscan forumán  is ez a sorrend szerepel, monnyuk egy próbát megérne a felcserélt sorrend. Ha a a vélelmezett jó sorrenddel nem működik jól, akkor max egy kis időt veszíthetsz. De lehet ezzel nem jó játszani, mert vmi rovására mehet.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #38741 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 09:12:26 »

Az a sorrend jó, úgy lesz belőle 1,3,4,2. Először megy az 1es injektorra a befecskendezés, aztán a 3as hengeri injektor következik, ezért azt kell beírni másodiknak, majd a 4es hengeri így azt írod 3.-nak és végül a 2es henger zárja a kört és írod be negyediknek.
Ennek így kell működnie.

Oldalsó táblázatba így kell beírni:
1<-->1
2<-->3
3<-->4
4<-->2
Létezik egy másik gyújtási sorrend is 1,2,4,3 de ez esetben a forscan szerintem teljesen egyértelműen az 1,3,4,2 mutatja akkor viszont teljesen jól gondold. Volt egy 78as Fiestám azon úgy emlékszem ez volt a sorrend.   Valami progival biztosan ki lehet olvastatni az injektor kódokat, nem-e csak összekeverte a felújító cég a kódokat. Soha nem újítattam fel porlasztót lehet hogy ez a gondolat butaság, mármint hogy elkeverednek a számok.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38742 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 12:45:29 »

Elég egyértelmű ebben a témakörben a Forscan. Jelöli a hengereket és jelöli a befecskendezési sorrendet is. Az én esetemben a hengerek számozása a vezérlés irányából kezdődik, a beírási sorrend pedig #1,#3,#4,#2. Első mező 1es injektor, második mező 3as injektor, harmadik mező 4es injektor, negyedik mező 2es injektor.

Szerintem meg a beírási sorrend 1, 2, 3, 4.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
pepe100000000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #38743 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 15:38:18 »

Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni abban h vettem egy obd2 es adaptert konkrétan ezt:

és valami oknál fogva nem akar komunikálni az ecuval :/ párosítás sikerül kapcsolódik is az adapterhez egyedül az ecuhoz nem :/
Fater fokájával probléma nélkül működik :/
Valakinek valami tipp?
Üdv
Péter
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.16 hétfő, 15:34:11 írta pepe100000000 » Naplózva
audi89
Vendég
« Új hozzászólás #38744 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 15:48:15 »

Sziasztok!

Segitségeteket szeretném kérni, ugyanis elvittem a 2.0 TDCI 130LE Mondeom (2002-év) egy egyszerű olaj és szűrők cseréjére,
és a szerelőmnek  a cserék után nem sikerül begyújtani a gépet! Megjegyezném nem kezdő szerelőről van szó és nem is először csináltatom
vele, ám most mégis kifogott rajtuk. Hibakódot nem ir ki semmit, minden ok-nak néz ki de mégse indul. Kérem akinek van ötlete, hogy
mi történhetett és mi tévők legyünk az irjon.
Elöre is köszönöm! Üdv. Zoltán
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #38745 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 16:03:20 »

Sziasztok!

Segitségeteket szeretném kérni, ugyanis elvittem a 2.0 TDCI 130LE Mondeom (2002-év) egy egyszerű olaj és szűrők cseréjére,
és a szerelőmnek  a cserék után nem sikerül begyújtani a gépet! Megjegyezném nem kezdő szerelőről van szó és nem is először csináltatom
vele, ám most mégis kifogott rajtuk. Hibakódot nem ir ki semmit, minden ok-nak néz ki de mégse indul. Kérem akinek van ötlete, hogy
mi történhetett és mi tévők legyünk az irjon.
Elöre is köszönöm! Üdv. Zoltán


Üzemanyag szűrőt feltöltötte, légtelenítette utána a rendszert?
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #38746 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 16:44:04 »

[img]http://forscan.org/images/howto_inj/ecu_inj_0_en.png

Elég egyértelmű ebben a témakörben a Forscan. Jelöli a hengereket és jelöli a befecskendezési sorrendet is. Az én esetemben a hengerek számozása a vezérlés irányából kezdődik, a beírási sorrend pedig #1,#3,#4,#2. Első mező 1es injektor, második mező 3as injektor, harmadik mező 4es injektor, negyedik mező 2es injektor. Teljesen biztos, hogy jól írtam be. Sőt ugye ahogy írtam vissza is ellenőriztem, többször is. Elírásokat is átnéztem, hogy én hibáztam e. Nem találtam hibát a beírásban vagy az összeszerelésben. Kizárólag a kód volt az ami okozta a hibát. Egyelőre mindenféle irodalomban keresem rá a magyarázatot. Most már csak tájékozódás miatt. Egyszerűen nem találok ésszerű magyarázatot, hogy mit érzékelhetett az ECU ami miatt így működött a rendszer.
Most azon bosszankodom, hogy újabb napokra kell nélkülöznöm az autót, míg megkapom a kódokat ismét. Remélhetőleg már jókat.
Hali!
A ahova be kell írni a kódokat az a hengerek sorszáma. Az ábra mutatja 1H-1I, 2H-4I, 3H-2I, 4H-3I. Szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.15 vasárnap, 17:24:54 írta alf » Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #38747 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 17:24:14 »

Hali!
A ahova be kell írni a kódokat az a hengerek sorszáma. Az ábra mutatja 1H-1I, 2H-4I, 3H-2I, 4H-3I. Szerintem.
jól mondod.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Paxtoll
Vendég
« Új hozzászólás #38748 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 17:51:18 »

Hali!
A ahova be kell írni a kódokat az a hengerek sorszáma. Az ábra mutatja 1H-1I, 2H-4I, 3H-2I, 4H-3I. Szerintem.

Na ezt még kipróbálom, hátha így jó lesz. Utána viszem csak vissza az injektorokat.
Naplózva
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #38749 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 17:51:52 »

Hali!
A ahova be kell írni a kódokat az a hengerek sorszáma. Az ábra mutatja 1H-1I, 2H-4I, 3H-2I, 4H-3I. Szerintem.

Ez egy örök kérdés marad, hogy hogyan is kell beírni a kódokat.

A forscan fórumán is ezen agyalnak. Szerintük

1.sor: 1. henger
2.sor: 3. henger
3.sor: 4. henger
4.sor: 2. henger

Tehát szerintük gyújtási sorrendben kell beírni. (más programokban is a gyújtási sorrend a helyes)

De való igaz, hogy az ábrából nem derül ki.  Egy elmebeteg volt aki ezt az ábrát kitalálta.

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Oldalak: 1 ... 768 769 770 771 772 773 774 [775] 776 777 778 779 780 781 782 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.118 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.