Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 20:31:22
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
768
769
770
771
772
773
774
[
775
]
776
777
778
779
780
781
782
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14663828 alkalommal)
0 Felhasználó és 154 vendég van a témában
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38700 Dátum:
2015.11.10 kedd, 08:58:11 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.09 hétfő, 21:22:23
Amúgy elm sem kell hozzá, a műszerfal is ki tudja írni a hőmérsékletet.
Hát lehet Én vagyok a béndzsa,de nem tudom azt a menüt megnyitni....
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
tamasia
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38701 Dátum:
2015.11.10 kedd, 09:53:21 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.10 kedd, 08:58:11
Hát lehet Én vagyok a béndzsa,de nem tudom azt a menüt megnyitni....
Szia!
Csak követni kell a leírást.
http://mondeo.hu/wiki/index.php/M%C5%B1szerteszt
bedugod a kulcsot, megnyomod és nyomvatartod a km számláló nullázó gombját, közben ráadod a gyújtást. A gombot még mindig nyomva tartod, pár mp után kiírja, hogy test. Ekkor a gombot elengedheted és a motort indíthatod. A nullázó gomb nyomogatásával lépkedsz az üzemmódok között.
Ha hideg motorral csinálod, akkor "040C" vagy "40C"-t kell látnod, ha oda értél a hőmérséklet kijelzéshez. Egy darabig ezt is fogja mutatni, aztán elkezd szépen emelkedni, ahogy melegszik a motor.
Naplózva
Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0
TD
Ci
96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38702 Dátum:
2015.11.10 kedd, 09:56:01 »
Idézetet írta: tamasia - 2015.11.10 kedd, 09:53:21
Szia!
Csak követni kell a leírást.
http://mondeo.hu/wiki/index.php/M%C5%B1szerteszt
bedugod a kulcsot, megnyomod és nyomvatartod a km számláló nullázó gombját, közben ráadod a gyújtást. A gombot még mindig nyomva tartod, pár mp után kiírja, hogy test. Ekkor a gombot elengedheted és a motort indíthatod. A nullázó gomb nyomogatásával lépkedsz az üzemmódok között.
Ha hideg motorral csinálod, akkor "040C" vagy "40C"-t kell látnod, ha oda értél a hőmérséklet kijelzéshez. Egy darabig ezt is fogja mutatni, aztán elkezd szépen emelkedni, ahogy melegszik a motor.
LÁMA vagyok!!!!Nem a nullázó gombal váltogattam:-DDDDD
Köszönöm!!!!
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38703 Dátum:
2015.11.10 kedd, 17:38:30 »
Idézetet írta: László - 2015.11.10 kedd, 08:03:30
Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy elégedett vagy a hűtő-fűtő rendszer működésével. Remélem az öröm tartós és nem átmeneti lesz. Nagyon kíváncsi leszek, hogy fog üzemelni a rendszer mondjuk -10°C esetén. Az a hőteljesítmény ami most ideiglenesen stabilizálja a motor üzemi hőmérsékletét, az hiányozni fog a fűtő teljesítményből komoly hideg esetén. Szerintem még mindig nem működik rendesen a rendszer. A főköri termosztáttal kapcsolatban. Nem osztom azt a véleményt miszerint átlehet rajta könnyedén fújni zárt állapotban. Én is cseréltem már egy pár termosztátot, megfelelő működés esetén bizony elég rendesen tömít, zárt állapotban a fém a fémen, pontosan a kialakításának köszönhetően. Sajnos igaz az a tapasztalás, hogy egyre többször van gyártási probléma még a gyári termosztátokkal is, de szerencsére nem ez az általános. A megoldás az, ha lépésről lépésre te magad leellenőrzöd a rendszer működését és ennek megfelelően cseréled a rendszer elemeket. A te gépsárkányod is egy széria része. Ha a többi motor képes jó hőegyensúllyal működni, akkor nálad is érvényesülnie kell a rendszer gyakorlatának. Érdemes lenne a hűtőrendszered nyomás viszonyait is leellenőrizni. Kezdve a zárósapka helyes működésével. A termosztát nem csak hő de rendellenes nyomásnövekedésre is kinyit. Ez például magyarázat lehet a korai nyitásra. stb...stb. Én nem lennék teljesen nyugodt a rendszer működésével kapcsolatban akkor, amikor a rendszer hőmérséklete nem képes stabilizálódni. Normál működés esetén, kell legyen egy hőtehetetlensége, egyensúlyi, állapota a rendszernek ami nálad most sajnos nincs meg. Túl gyorsan reagál a vízhőmérséklet a terhelésre. Mindenesetre sok sikert a megfelelő működéshez.
Tisztelettel László!
Köszönöm a hozzászólást!
Igazából nem értem amiket írsz. Biztos, hogy nekem akartál válaszolni?
1. Azt írod, hogy a főköri termosztáton nem lehet átfújni. Leírtam, hogy nem találtam semelyik autósboltban olyan termosztátot amin ne tudtam volna átfújni. A gyári is ugyan olyan volt. Akkor amit árulnak a boltokban azok 100%-a selejt? Vagy hogy is van ez?
2. Azt írod: a többi motor képes normálisan működni. Ha visszaolvasol itt a fórumban akkor látni fogod, hogy sok ember küzd ugyan ezzel a problémával, sőt én visszaolvastam évekkel ezelőtti bejegyzéseket és ott is folyamatosan panaszkodnak a tulajok. Olyat is olvasni, hogy mindkét termosztát csere után sem szűnt meg a gond.
3. Azt írod a nagy nyomástól nyithat a termosztát. A nyomás le lett ellenőrizve, de írtam, hogy a probléma ott van, hogy alapállapotban nem zár légmentesen a termosztát. Tehát ahogy elindítom a motort, rögtön szépen lassan szivárog a hűtő felé a víz.
4. Azt írod a rendszer hőmérséklete nem képes stabilizálódni. Én ilyet nem írtam. Sőt pont az ellentetjét írtam, szépen beáll középre és minimális eltéréssel tartja is.
5. Azt írod, hogy túl gyorsan reagál víz a terhelésváltásokra. A mondeóban nincs hőgomba, nem méri semmi a víz hofokát. Nem látjuk, hogy mennyi a víz hőfoka. Itt hengerfej hőmérséklet mérés van. Teljesen normális dolog, hogy ha odalépek neki akkor nagyobb hő keletkezik ezzel nő a hengerfej hőmérséklete, ha motorfékben vagyok akkor viszont nincs robbanás nincs hő , csökken a hőmérséklet. Ez így működik ebben nincs semmi kifogásolni való.
Azt is írtam, hogy ha lehetne kapni visszacsapó szelepet, akkor vennék. De mivel nem lehet, így nem tudom kicserélni.
Azért köszönöm a hozzászólást, mindig lehet valamit tanulni.
Majd meg fogom írni a téli nagy hidegekben is a tapasztalatokat.
Köszönettel: Ákos
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.10 kedd, 17:41:26 írta szoszo
»
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
timarzsolt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38704 Dátum:
2015.11.10 kedd, 18:08:55 »
Üdv.Nem akarlak elkeseríteni de mikor nálam ezt csinálta porlasztó és magasnyomásúcsere volt és az kurvára nem volt olcsó :S
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38705 Dátum:
2015.11.10 kedd, 19:34:59 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.11.10 kedd, 17:38:30
Köszönöm a hozzászólást!
Igazából nem értem amiket írsz. Biztos, hogy nekem akartál válaszolni?
1. Azt írod, hogy a főköri termosztáton nem lehet átfújni. Leírtam, hogy nem találtam semelyik autósboltban olyan termosztátot amin ne tudtam volna átfújni. A gyári is ugyan olyan volt. Akkor amit árulnak a boltokban azok 100%-a selejt? Vagy hogy is van ez?
2. Azt írod: a többi motor képes normálisan működni. Ha visszaolvasol itt a fórumban akkor látni fogod, hogy sok ember küzd ugyan ezzel a problémával, sőt én visszaolvastam évekkel ezelőtti bejegyzéseket és ott is folyamatosan panaszkodnak a tulajok. Olyat is olvasni, hogy mindkét termosztát csere után sem szűnt meg a gond.
3. Azt írod a nagy nyomástól nyithat a termosztát. A nyomás le lett ellenőrizve, de írtam, hogy a probléma ott van, hogy alapállapotban nem zár légmentesen a termosztát. Tehát ahogy elindítom a motort, rögtön szépen lassan szivárog a hűtő felé a víz.
4. Azt írod a rendszer hőmérséklete nem képes stabilizálódni. Én ilyet nem írtam. Sőt pont az ellentetjét írtam, szépen beáll középre és minimális eltéréssel tartja is.
5. Azt írod, hogy túl gyorsan reagál víz a terhelésváltásokra. A mondeóban nincs hőgomba, nem méri semmi a víz hofokát. Nem látjuk, hogy mennyi a víz hőfoka. Itt hengerfej hőmérséklet mérés van. Teljesen normális dolog, hogy ha odalépek neki akkor nagyobb hő keletkezik ezzel nő a hengerfej hőmérséklete, ha motorfékben vagyok akkor viszont nincs robbanás nincs hő , csökken a hőmérséklet. Ez így működik ebben nincs semmi kifogásolni való.
Azt is írtam, hogy ha lehetne kapni visszacsapó szelepet, akkor vennék. De mivel nem lehet, így nem tudom kicserélni.
Azért köszönöm a hozzászólást, mindig lehet valamit tanulni.
Majd meg fogom írni a téli nagy hidegekben is a tapasztalatokat.
Köszönettel: Ákos
Tisztelt Fórumtárs!
Természetesen a te autódról és az általad leírt jelenséghez fűztem hozzá a gondolataimat, mindazon fórumtársammal egyetemben akik megosztották veled tapasztalataikat. Te nem értetted, vagy nem akarod érteni, a többünk által felkínált lehetőségeket a hiba elhárítására. Kénytelen vagyok ismétlésekbe bocsátkozni. Csodák nincsenek. A te autód hűtő-fűtő rendszerében valamelyik elem nem működik megfelelően.
A probléma továbbra sincs elhárítva, annak ellenére, hogy most úgy néz ki.
Tisztelt Fórumtárs!
Mindenki aki a témához hozzászólt, legjobb tudása szerint járt el. Sajnálom, hogy nem gondoltad őket végig. Végül is a te teoriád győzött.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38706 Dátum:
2015.11.10 kedd, 20:01:04 »
Idézetet írta: László - 2015.11.10 kedd, 19:34:59
Tisztelt Fórumtárs!
Természetesen a te autódról és az általad leírt jelenséghez fűztem hozzá a gondolataimat, mindazon fórumtársammal egyetemben akik megosztották veled tapasztalataikat. Te nem értetted, vagy nem akarod érteni, a többünk által felkínált lehetőségeket a hiba elhárítására. Kénytelen vagyok ismétlésekbe bocsátkozni. Csodák nincsenek. A te autód hűtő-fűtő rendszerében valamelyik elem nem működik megfelelően.
A probléma továbbra sincs elhárítva, annak ellenére, hogy most úgy néz ki.
Tisztelt Fórumtárs!
Mindenki aki a témához hozzászólt, legjobb tudása szerint járt el. Sajnálom, hogy nem gondoltad őket végig. Végül is a te teoriád győzött.
Tisztelettel László!
Hát én tényleg nem értelek. Szerintem olvasd el még egyszer amit írtam. Teljesen más dolgokról beszélsz. Milyen felkínált lehetőségeket nem fogadtam meg? Na mindegy.
Nem kezdem el még egyszer magyarázni.
Nem akarlak megbántani csak arra kérlek, hogy olvasd el még egyszer amit írtam.
Teljesen félreértelmezed a dolgokat, és olyan érzésem van mintha nem is az én problémámról beszélnél.
Na mindegy, befejeztem. Ennek így semmi értelme nincs.
További szép estét!
Üdv: Ákos
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Jobbágy
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38707 Dátum:
2015.11.10 kedd, 20:56:22 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.11.10 kedd, 20:01:04
Hát én tényleg nem értelek. Szerintem olvasd el még egyszer amit írtam. Teljesen más dolgokról beszélsz. Milyen felkínált lehetőségeket nem fogadtam meg? Na mindegy.
Nem kezdem el még egyszer magyarázni.
Nem akarlak megbántani csak arra kérlek, hogy olvasd el még egyszer amit írtam.
Teljesen félreértelmezed a dolgokat, és olyan érzésem van mintha nem is az én problémámról beszélnél.
Na mindegy, befejeztem. Ennek így semmi értelme nincs.
További szép estét!
Üdv: Ákos
Ezen a fórumon nem szeretik az utólagos megoldásokat barkácsolást. Nekem úgy tűnik, hogy teljes egészében elhiszik, hogy a gyári megoldás a gyári alkatrész tökéletes.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38708 Dátum:
2015.11.10 kedd, 21:08:44 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.11.10 kedd, 20:01:04
Hát én tényleg nem értelek. Szerintem olvasd el még egyszer amit írtam. Teljesen más dolgokról beszélsz. Milyen felkínált lehetőségeket nem fogadtam meg? Na mindegy.
Nem kezdem el még egyszer magyarázni.
Nem akarlak megbántani csak arra kérlek, hogy olvasd el még egyszer amit írtam.
Teljesen félreértelmezed a dolgokat, és olyan érzésem van mintha nem is az én problémámról beszélnél.
Na mindegy, befejeztem. Ennek így semmi értelme nincs.
További szép estét!
Üdv: Ákos
Majd ha bejönnek az igazi hidegek, írd meg hogy akkor hogy szuperál
Idézetet írta: Jobbágy - 2015.11.10 kedd, 20:56:22
Ezen a fórumon nem szeretik az utólagos megoldásokat barkácsolást. Nekem úgy tűnik, hogy teljes egészében elhiszik, hogy a gyári megoldás a gyári alkatrész tökéletes.
Komolytalan kijelentés, bemész a FAQ-ba, és egy rakás utólagos barkácsolást, javítást, módosítást találsz, adott témákban visszaolvasva is találsz sok "okosítást". 1-2 embernek ez pont nem tetszett, és ennyi a történet vége.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38709 Dátum:
2015.11.10 kedd, 22:54:28 »
Idézetet írta: Jobbágy - 2015.11.10 kedd, 20:56:22
Ezen a fórumon nem szeretik az utólagos megoldásokat barkácsolást. Nekem úgy tűnik, hogy teljes egészében elhiszik, hogy a gyári megoldás a gyári alkatrész tökéletes.
FAQ, Wiki
(És személyesen László is több téren "továbbfejlesztette" az autót.)
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38710 Dátum:
2015.11.11 szerda, 08:22:39 »
Idézetet írta: Jobbágy - 2015.11.10 kedd, 20:56:22
Ezen a fórumon nem szeretik az utólagos megoldásokat barkácsolást. Nekem úgy tűnik, hogy teljes egészében elhiszik, hogy a gyári megoldás a gyári alkatrész tökéletes.
Há MÉ???Nem az?
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38711 Dátum:
2015.11.11 szerda, 12:09:58 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.11.10 kedd, 22:54:28
FAQ, Wiki
(És személyesen László is
több téren
"továbbfejlesztette" az autót.)
Szerintem otthon csinálta.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38712 Dátum:
2015.11.11 szerda, 12:24:56 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.11 szerda, 12:09:58
Szerintem otthon csinálta.
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38713 Dátum:
2015.11.11 szerda, 12:29:19 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.11 szerda, 12:09:58
Szerintem otthon csinálta.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38714 Dátum:
2015.11.11 szerda, 14:30:58 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.11 szerda, 12:09:58
Szerintem otthon csinálta.
Tisztelt Fórumtárs!
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Jobbágy
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38715 Dátum:
2015.11.11 szerda, 16:21:12 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.11 szerda, 08:22:39
Há MÉ???Nem az?
Há mé? Tán igen? Egyesek hozzászólása kiváló, ketteseké meg?
Naplózva
pepe100000000
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38716 Dátum:
2015.11.11 szerda, 23:12:20 »
Sziasztok!
Egy mk3 2.0 TDCI (2003) mondeo friss tulajdonosa lettem az elmúlt hónapban.Pesten vásároltam egy cég tulajdonosé volt , mind végig ford márka szervízben szervizelt!
A kereskedő mindent elmondott az auton mik a karcok (részletesen) , h a bal hátsó stabkar nem volt beszerelve de az új is meg volt már illetve h a rezonátor cső kilukadt.
Megcsináltattam mindent az autoval nagyából 1000 km t tettem és érezhető h nem húz ugy mint amikor vettem.
Próbáltam tisztító adalékot kipucoltam az egr-t de valami oknál fogva nem érezni (igazából 4 sebességfokozattól).
Szeretnék kérni pár tippet h mi lehet esetleg az oka illetve h mit csináljak meg rajta!
Előre is köszönöm nektek a segítséget!
Szép estét mindenkinek!
Naplózva
akosm92
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 174
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38717 Dátum:
2015.11.12 csütörtök, 01:10:44 »
Első körnek nézd át a turbó csöveket. Keres repedést, olajfoltot. Vákum csöveket is nézd át, hogy súrlodástól kilyukadt-e. Persze "ezer" + 1 oka lehet, hogy miért nem húz, fotelből nem lehet megmondani pontosan
. Forscan + usb-s OBD eszköz hasznodra lehet, sok minden meg lehet nézni és hasonlítgatni.
üdv,
Ákos
Idézetet írta: pepe100000000 - 2015.11.11 szerda, 23:12:20
Sziasztok!
Egy mk3 2.0 TDCI (2003) mondeo friss tulajdonosa lettem az elmúlt hónapban.Pesten vásároltam egy cég tulajdonosé volt , mind végig ford márka szervízben szervizelt!
A kereskedő mindent elmondott az auton mik a karcok (részletesen) , h a bal hátsó stabkar nem volt beszerelve de az új is meg volt már illetve h a rezonátor cső kilukadt.
Megcsináltattam mindent az autoval nagyából 1000 km t tettem és érezhető h nem húz ugy mint amikor vettem.
Próbáltam tisztító adalékot kipucoltam az egr-t de valami oknál fogva nem érezni (igazából 4 sebességfokozattól).
Szeretnék kérni pár tippet h mi lehet esetleg az oka illetve h mit csináljak meg rajta!
Előre is köszönöm nektek a segítséget!
Szép estét mindenkinek!
Naplózva
2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci
Pantherblack
EGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci fl
Pantherblack
*INA EGR off
pepe100000000
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38718 Dátum:
2015.11.12 csütörtök, 07:08:49 »
Idézetet írta: akosm92 - 2015.11.12 csütörtök, 01:10:44
Első körnek nézd át a turbó csöveket. Keres repedést, olajfoltot. Vákum csöveket is nézd át, hogy súrlodástól kilyukadt-e. Persze "ezer" + 1 oka lehet, hogy miért nem húz, fotelből nem lehet megmondani pontosan
. Forscan + usb-s OBD eszköz hasznodra lehet, sok minden meg lehet nézni és hasonlítgatni.
üdv,
Ákos
Köszönöm szépen a gyors válaszodat!
Forscant illetve obd eszközt hol tudnék vásárolni?
Olaj folyásom egyedül ott tallható ahol a hengerből egy kis cső a légszűrőbe csatlakozik sehol máshol nem található!
Előtte nekem Fókám volt 1.6 i és sajnos annyira nem értek még a dízelhez most tanulom saját szerelésből , ebből kifolyólag minden tanácsot szívesen fogadok!
Előre is köszönöma válaszotokat!
Naplózva
Vadász
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 104
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38719 Dátum:
2015.11.12 csütörtök, 12:54:31 »
Üdv Kollégák!
Szerintetek hogyan lehet az, hogy különböző porlasztók voltak az autómban és működtek is. 3db 301z és egy 501z. Ezek szerint tehetnék bele 501-eseket is? 2 éve járok vele így, amikor is megszorult az egyik csúcsom és gondolom ezt tették bele.
Naplózva
2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
akosm92
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 174
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38720 Dátum:
2015.11.12 csütörtök, 14:44:52 »
Idézetet írta: pepe100000000 - 2015.11.12 csütörtök, 07:08:49
Köszönöm szépen a gyors válaszodat!
Forscant illetve obd eszközt hol tudnék vásárolni?
Olaj folyásom egyedül ott tallható ahol a hengerből egy kis cső a légszűrőbe csatlakozik sehol máshol nem található!
Előtte nekem Fókám volt 1.6 i és sajnos annyira nem értek még a dízelhez most tanulom saját szerelésből , ebből kifolyólag minden tanácsot szívesen fogadok!
Előre is köszönöma válaszotokat!
Légszűrűbe csatlakozó csőre vegyél egy új bilincset és megoldja azt a problémát. Gondolom hogy a motor tér alján is átnézted a csöveket + cooler(sokszor nem lehet fentről látni hogy hol enged). Forscan egy ingyenes progi(kulcs programozási részéhez kell csak licenc). OBD eszközt pedig Ebay-en vagy OBDlink márkából a MX széria mivel támogatja a Ford MedumSpeed (MS) protokolját. Hacsak hibakód olvasásra meg törlésre kell akkor elég olcsó ebayes mint ez:
http://www.ebay.com/itm/ELM327-V1-5-OBDII-OBD2-CAN-BUS-USB-Auto-Car-Vehicle-Diagnostic-Interface-Scanner-/131493972681?hash=item1e9da6cac9:g:rYcAAOSwrklVSyHt&item=131493972681&vxp=mtr
Bővebben itt olvashatsz:
http://logout.hu/cikk/autodiagnosztika_gyakorlatban/bevezeto_uzemmodok_hibakodok.html
Naplózva
2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci
Pantherblack
EGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci fl
Pantherblack
*INA EGR off
pepe100000000
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38721 Dátum:
2015.11.13 péntek, 06:53:11 »
Idézetet írta: akosm92 - 2015.11.12 csütörtök, 14:44:52
Légszűrűbe csatlakozó csőre vegyél egy új bilincset és megoldja azt a problémát. Gondolom hogy a motor tér alján is átnézted a csöveket + cooler(sokszor nem lehet fentről látni hogy hol enged). Forscan egy ingyenes progi(kulcs programozási részéhez kell csak licenc). OBD eszközt pedig Ebay-en vagy OBDlink márkából a MX széria mivel támogatja a Ford MedumSpeed (MS) protokolját. Hacsak hibakód olvasásra meg törlésre kell akkor elég olcsó ebayes mint ez:
http://www.ebay.com/itm/ELM327-V1-5-OBDII-OBD2-CAN-BUS-USB-Auto-Car-Vehicle-Diagnostic-Interface-Scanner-/131493972681?hash=item1e9da6cac9:g:rYcAAOSwrklVSyHt&item=131493972681&vxp=mtr
Bővebben itt olvashatsz:
http://logout.hu/cikk/autodiagnosztika_gyakorlatban/bevezeto_uzemmodok_hibakodok.html
Értem köszönöm szépen a segítséget!
Tényleg olcsó az obd és ennyitmegér h késöbbiekben ne keljen 6000-7000 ft otkifizetni
mihelyst meg vagyok vele tartok róla egy beszámolót h mik a tapasztalatok!
Szépnapot nektek!
Naplózva
pepe100000000
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38722 Dátum:
2015.11.13 péntek, 16:20:17 »
Sziasztok!
Elsőkörben szeretném megköszönni azoknak akik segítettek!
Másodszor saját felelőtlenségből alakult az ki h nem húzott az autó!
Amikor kipucoltam az egr-szelepet ugye a felsőcsavarnál a belsőhöz nehezen lehet hozzáférni és nem húztam meg rendesen!
Úgy vettem észre h nagy olaj folyás volt!
Ahogy mondják holtáig tanul az ember szóval most megtanultam h mindent ellenőrizzek le inkább 2 szer is!
Mégegyszer nagyon köszönöm a segítségeteket, Szépnapot jó7végét nektek!
Sziasztok
Péter
Naplózva
akosm92
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 174
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38723 Dátum:
2015.11.13 péntek, 17:24:04 »
Idézetet írta: pepe100000000 - 2015.11.13 péntek, 16:20:17
Sziasztok!
Elsőkörben szeretném megköszönni azoknak akik segítettek!
Másodszor saját felelőtlenségből alakult az ki h nem húzott az autó!
Amikor kipucoltam az egr-szelepet ugye a felsőcsavarnál a belsőhöz nehezen lehet hozzáférni és nem húztam meg rendesen!
Úgy vettem észre h nagy olaj folyás volt!
Ahogy mondják holtáig tanul az ember szóval most megtanultam h mindent ellenőrizzek le inkább 2 szer is!
Mégegyszer nagyon köszönöm a segítségeteket, Szépnapot jó7végét nektek!
Sziasztok
Péter
Ha szeretsz bütykölni akkor tudom ajánlani a Haynes könyveket!
https://haynes.co.uk/catalog/car-manuals/car-repair-manuals/ford/ford-mondeo-petrol-diesel-july-03-07-03-56
Naplózva
2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci
Pantherblack
EGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci fl
Pantherblack
*INA EGR off
pepe100000000
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38724 Dátum:
2015.11.13 péntek, 17:29:20 »
Idézetet írta: akosm92 - 2015.11.13 péntek, 17:24:04
Ha szeretsz bütykölni akkor tudom ajánlani a Haynes könyveket!
https://haynes.co.uk/catalog/car-manuals/car-repair-manuals/ford/ford-mondeo-petrol-diesel-july-03-07-03-56
Szia!
Huuuu ez nagyon baba ien kell
Egyébként igen és köszönöm!
Üdv
Péter
Naplózva
csabi601
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38725 Dátum:
2015.11.14 szombat, 11:22:54 »
Helló !
Csinálok egy mondeo 2.0 tdci motoros autot és a lánc folyamat "mászik el " főtengely jel és a vezérműtengely jelei ugyan oda esnek csak a lánc megy el ! Találkozót már valaki esetleg ilyennel ? Lánc az feszes nem lazul vissza ! Mindenből ugyan az lett visszarakva !
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38726 Dátum:
2015.11.14 szombat, 11:47:55 »
Idézetet írta: csabi601 - 2015.11.14 szombat, 11:22:54
Helló !
Csinálok egy mondeo 2.0 tdci motoros autot és a lánc folyamat "mászik el " főtengely jel és a vezérműtengely jelei ugyan oda esnek csak a lánc megy el ! Találkozót már valaki esetleg ilyennel ? Lánc az feszes nem lazul vissza ! Mindenből ugyan az lett visszarakva !
A lánc halad folyamatosan, végtelenítve "körbe-körbe".
Ez így működik, normális.
A láncon lévő jelek csak az első összerakásnál fontosak. Utána csak nagyon sokadik fordulatra forognának újra össze.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Paxtoll
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38727 Dátum:
2015.11.14 szombat, 14:36:03 »
Sziasztok!
Egy nagyon érdekes dolog történt velem és a TDCi-vel. Felújításon voltak az injektorok(garancia idős), visszaszereltem az autóba, tökéletes működés sehol egy hibás koppanás vagy hengerkimaradás. Felcsatlakozom az agyába Forscannel és beírtam az új injektor korrekciós kódokat, abban a pillanatban, elkezdett dadogni és kopogni a motor. Nem értettem a dolgot, mondom megyek egy kört és visszaáll a pilot befecskendezés és minden rendben lesz. Ez nem történt meg, de észrevettem, hogy az egész bizonytalanság 2500fordulatig tart, onnan vaj a motor ismét. Kiszereltem az darabokat, mondom biztosan hibáztam az összeszerelésnél, akkor azt korrigálom. Semmit nem találtam ami rossz lenne. Oké vissza a befecskendezők és akkor újból próbálkozunk. Indítok, alapjárat gyönyörű, ahogy az meg van tervezve, fordulaton ismét szabálytalanság, de erő az van bőven. Kékes füst a dadogás mellé. Na mondom kampó az injektoroknak egyből. Vissza a ECU-ba és nézem a kódokat, minden a papír szerint. Átgondoltam a napot és eszembe jutott, hogy akkor kezdett el rosszalkodni a jószág mikor bevéstem a korrekciós értékeket. Oké mondom akkor átbaszom kicsit. Visszaírtam a régi kódokat, hogy akkor mi történik. Mindezt úgy, hogy 1 kódsort a 4 hengerhez. Azonnal megjavult az autó, és 1 kód van beírva a befecskendezők alá. Persze mielőtt lecsesznétek, visszaviszem a darabokat és visítva üvöltök új kódokért, de érdekes volt, hogy mit okoz egy teljesen elcseszett kódsor. Ha működő kódokat adnak akkor az autó tud korrekciózni, így nem tudott sőt a gyorsítás kivételével folyamatosan dadogott.
Vélemények esetleg az esetről? Jártatok már így?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38728 Dátum:
2015.11.14 szombat, 16:27:11 »
Idézetet írta: Paxtoll - 2015.11.14 szombat, 14:36:03
Sziasztok!
Egy nagyon érdekes dolog történt velem és a TDCi-vel. Felújításon voltak az injektorok(garancia idős), visszaszereltem az autóba, tökéletes működés sehol egy hibás koppanás vagy hengerkimaradás. Felcsatlakozom az agyába Forscannel és beírtam az új injektor korrekciós kódokat, abban a pillanatban, elkezdett dadogni és kopogni a motor. Nem értettem a dolgot, mondom megyek egy kört és visszaáll a pilot befecskendezés és minden rendben lesz. Ez nem történt meg, de észrevettem, hogy az egész bizonytalanság 2500fordulatig tart, onnan vaj a motor ismét. Kiszereltem az darabokat, mondom biztosan hibáztam az összeszerelésnél, akkor azt korrigálom. Semmit nem találtam ami rossz lenne. Oké vissza a befecskendezők és akkor újból próbálkozunk. Indítok, alapjárat gyönyörű, ahogy az meg van tervezve, fordulaton ismét szabálytalanság, de erő az van bőven. Kékes füst a dadogás mellé. Na mondom kampó az injektoroknak egyből. Vissza a ECU-ba és nézem a kódokat, minden a papír szerint. Átgondoltam a napot és eszembe jutott, hogy akkor kezdett el rosszalkodni a jószág mikor bevéstem a korrekciós értékeket. Oké mondom akkor átbaszom kicsit. Visszaírtam a régi kódokat, hogy akkor mi történik. Mindezt úgy, hogy 1 kódsort a 4 hengerhez. Azonnal megjavult az autó, és 1 kód van beírva a befecskendezők alá. Persze mielőtt lecsesznétek, visszaviszem a darabokat és visítva üvöltök új kódokért, de érdekes volt, hogy mit okoz egy teljesen elcseszett kódsor. Ha működő kódokat adnak akkor az autó tud korrekciózni, így nem tudott sőt a gyorsítás kivételével folyamatosan dadogott.
Vélemények esetleg az esetről? Jártatok már így?
Nem keverted össze az egyes hengerekhez tartozó kódokat?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Paxtoll
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38729 Dátum:
2015.11.14 szombat, 16:57:07 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.14 szombat, 16:27:11
Nem keverted össze az egyes hengerekhez tartozó kódokat?
AndyA
Többször is átnéztem, biztos, hogy jól írtam be. És az is igazolja a kódhibát, hogy nem oda illő kóddal jól működik.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38730 Dátum:
2015.11.14 szombat, 19:06:49 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.14 szombat, 16:27:11
Nem keverted össze az egyes hengerekhez tartozó kódokat?
Esetleg azt, hogy melyik az 1-es, és a 4-es henger?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Paxtoll
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38731 Dátum:
2015.11.14 szombat, 20:09:10 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.14 szombat, 19:06:49
Esetleg azt, hogy melyik az 1-es, és a 4-es henger?
Elég egyértelmű ebben a témakörben a Forscan. Jelöli a hengereket és jelöli a befecskendezési sorrendet is. Az én esetemben a hengerek számozása a vezérlés irányából kezdődik, a beírási sorrend pedig #1,#3,#4,#2. Első mező 1es injektor, második mező 3as injektor, harmadik mező 4es injektor, negyedik mező 2es injektor. Teljesen biztos, hogy jól írtam be. Sőt ugye ahogy írtam vissza is ellenőriztem, többször is. Elírásokat is átnéztem, hogy én hibáztam e. Nem találtam hibát a beírásban vagy az összeszerelésben. Kizárólag a kód volt az ami okozta a hibát. Egyelőre mindenféle irodalomban keresem rá a magyarázatot. Most már csak tájékozódás miatt. Egyszerűen nem találok ésszerű magyarázatot, hogy mit érzékelhetett az ECU ami miatt így működött a rendszer.
Most azon bosszankodom, hogy újabb napokra kell nélkülöznöm az autót, míg megkapom a kódokat ismét. Remélhetőleg már jókat.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38732 Dátum:
2015.11.14 szombat, 20:15:42 »
Idézetet írta: Paxtoll - 2015.11.14 szombat, 20:09:10
Elég egyértelmű ebben a témakörben a Forscan.
Ok, csak azért írtam, mert ezt össze lehet keverni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38733 Dátum:
2015.11.14 szombat, 20:17:24 »
Idézetet írta: Paxtoll - 2015.11.14 szombat, 20:09:10
Elég egyértelmű ebben a témakörben a Forscan. Jelöli a hengereket és jelöli a befecskendezési sorrendet is. Az én esetemben a hengerek számozása a vezérlés irányából kezdődik, a beírási sorrend pedig #1,#3,#4,#2. Első mező 1es injektor, második mező 3as injektor, harmadik mező 4es injektor, negyedik mező 2es injektor. Teljesen biztos, hogy jól írtam be. Sőt ugye ahogy írtam vissza is ellenőriztem, többször is. Elírásokat is átnéztem, hogy én hibáztam e. Nem találtam hibát a beírásban vagy az összeszerelésben. Kizárólag a kód volt az ami okozta a hibát. Egyelőre mindenféle irodalomban keresem rá a magyarázatot. Most már csak tájékozódás miatt. Egyszerűen nem találok ésszerű magyarázatot, hogy mit érzékelhetett az ECU ami miatt így működött a rendszer.
Most azon bosszankodom, hogy újabb napokra kell nélkülöznöm az autót, míg megkapom a kódokat ismét. Remélhetőleg már jókat.
Biztos ez a sorrend?
Értelmezhető ez máképpen is,
1-4-2-3
De én ebben nem vagyok jártas, de ez sztem kétféleképpen értelmezhető.
Szerintem.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Paxtoll
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38734 Dátum:
2015.11.14 szombat, 20:18:37 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.14 szombat, 20:15:42
Ok, csak azért írtam, mert ezt össze lehet keverni.
Ezeket szeretném pont, így meggyőzhetem magamat is, hogy nem csesztem el. Nem számít, hogy mi az ötlet, érdekel mert segít a probléma megoldásában.
Naplózva
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38735 Dátum:
2015.11.14 szombat, 23:10:07 »
Idézetet írta: Paxtoll - 2015.11.14 szombat, 20:09:10
[img]http://forscan.org/images/howto_inj/ecu_inj_0_en.png[/img
Elég egyértelmű ebben a témakörben a Forscan. Jelöli a hengereket és jelöli a befecskendezési sorrendet is. Az én esetemben a hengerek számozása a vezérlés irányából kezdődik, a beírási sorrend pedig #1,#3,#4,#2. Első mező 1es injektor,
második mező 3as injektor
,
harmadik mező 4es injektor
,
negyedik mező 2es injektor
. Teljesen biztos, hogy jól írtam be. Sőt ugye ahogy írtam vissza is ellenőriztem, többször is. Elírásokat is átnéztem, hogy én hibáztam e. Nem találtam hibát a beírásban vagy az összeszerelésben. Kizárólag a kód volt az ami okozta a hibát. Egyelőre mindenféle irodalomban keresem rá a magyarázatot. Most már csak tájékozódás miatt. Egyszerűen nem találok ésszerű magyarázatot, hogy mit érzékelhetett az ECU ami miatt így működött a rendszer.
Most azon bosszankodom, hogy újabb napokra kell nélkülöznöm az autót, míg megkapom a kódokat ismét. Remélhetőleg már jókat.
Én se értek hozzá nagyon, de biztos, hogy jól értelmezted azt a képet ??
szerintem ott van felcserélés
azt írtad
második mező 3as injektor
szerintem a 2,-k mező az a 4-es injektorhoz tartozik
harmadik mező 4es injektor
szerintem a 3.-k mező az a 2-es injektorhoz tartozik
negyedik mező 2es injektor
szerintem a 4,-k mező a 3-as injektorhoz tartozik
Nekem a képről ez jön le ha a számokat függőlegesen párosítom
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.15 vasárnap, 10:44:51 írta AndyA
»
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38736 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 00:06:00 »
Idézetet írta: rstwingo - 2015.11.14 szombat, 23:10:07
Én se értek hozzá nagyon, de biztos, hogy jól értelmezted azt a képet ??
szerintem ott van felcserélés
azt írtad
második mező 3as injektor
szerintem a 2,-k mező az a 4-es injektorhoz tartozik
harmadik mező 4es injektor
szerintem a 3.-k mező az a 2-es injektorhoz tartozik
negyedik mező 2es injektor
szerintem a 4,-k mező a 3-as injektorhoz tartozik
Nekem a képről ez jön le ha a számokat függőlegesen párosítom
"Gyújtási" töltési sorrendre párosítsd inkább szerintem, 1-3-4-2 úgy viszont jó a gondolatmenet e Paxtollnak.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.15 vasárnap, 00:19:56 írta horizss
»
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38737 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 07:01:47 »
Idézetet írta: horizss - 2015.11.15 vasárnap, 00:06:00
"Gyújtási" töltési sorrendre párosítsd inkább szerintem, 1-3-4-2 úgy viszont jó a gondolatmenet e Paxtollnak.
Az lehet, de akkor minek az ábrán a két számsor ha nem azt vesszük figyelembe
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
BDWTeam
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38738 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 07:13:29 »
Idézetet írta: horizss - 2015.11.15 vasárnap, 00:06:00
"Gyújtási" töltési sorrendre párosítsd inkább szerintem, 1-3-4-2 úgy viszont jó a gondolatmenet e Paxtollnak.
Biztos, hogy ez a befecskendezési sorrend?....miért írná ki egyébként az
1-4-2-3
-at, ha nem ez lenne a sorrendje?
Naplózva
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill
----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
Paxtoll
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38739 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 08:43:13 »
Idézetet írta: BDWTeam - 2015.11.15 vasárnap, 07:13:29
Biztos, hogy ez a befecskendezési sorrend?....miért írná ki egyébként az
1-4-2-3
-at, ha nem ez lenne a sorrendje?
Az a sorrend jó, úgy lesz belőle 1,3,4,2. Először megy az 1es injektorra a befecskendezés, aztán a 3as hengeri injektor következik, ezért azt kell beírni másodiknak, majd a 4es hengeri így azt írod 3.-nak és végül a 2es henger zárja a kört és írod be negyediknek.
Ennek így kell működnie.
Oldalsó táblázatba így kell beírni:
1<-->1
2<-->3
3<-->4
4<-->2
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.15 vasárnap, 08:47:40 írta Paxtoll
»
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38740 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 08:48:59 »
Idézetet írta: Paxtoll - 2015.11.15 vasárnap, 08:43:13
Az a sorrend jó, úgy lesz belőle 1,3,4,2. Először megy az 1es injektorra a befecskendezés, aztán a 3as hengeri injektor következik, ezért azt kell beírni másodiknak, majd a 4es hengeri így azt írod 3.-nak és végül a 2es henger zárja a kört és írod be negyediknek.
Ennek így kell működnie.
A forscan forumán is ez a sorrend szerepel, monnyuk egy próbát megérne a felcserélt sorrend. Ha a a vélelmezett jó sorrenddel nem működik jól, akkor max egy kis időt veszíthetsz. De lehet ezzel nem jó játszani, mert vmi rovására mehet.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38741 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 09:12:26 »
Idézetet írta: Paxtoll - 2015.11.15 vasárnap, 08:43:13
Az a sorrend jó, úgy lesz belőle 1,3,4,2. Először megy az 1es injektorra a befecskendezés, aztán a 3as hengeri injektor következik, ezért azt kell beírni másodiknak, majd a 4es hengeri így azt írod 3.-nak és végül a 2es henger zárja a kört és írod be negyediknek.
Ennek így kell működnie.
Oldalsó táblázatba így kell beírni:
1<-->1
2<-->3
3<-->4
4<-->2
Létezik egy másik gyújtási sorrend is 1,2,4,3 de ez esetben a forscan szerintem teljesen egyértelműen az 1,3,4,2 mutatja akkor viszont teljesen jól gondold. Volt egy 78as Fiestám azon úgy emlékszem ez volt a sorrend. Valami progival biztosan ki lehet olvastatni az injektor kódokat, nem-e csak összekeverte a felújító cég a kódokat. Soha nem újítattam fel porlasztót lehet hogy ez a gondolat butaság, mármint hogy elkeverednek a számok.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38742 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 12:45:29 »
Idézetet írta: Paxtoll - 2015.11.14 szombat, 20:09:10
Elég egyértelmű ebben a témakörben a Forscan. Jelöli a hengereket és jelöli a befecskendezési sorrendet is. Az én esetemben a hengerek számozása a vezérlés irányából kezdődik, a beírási sorrend pedig #1,#3,#4,#2. Első mező 1es injektor, második mező 3as injektor, harmadik mező 4es injektor, negyedik mező 2es injektor.
Szerintem meg a beírási sorrend 1, 2, 3, 4.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
pepe100000000
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38743 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 15:38:18 »
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni abban h vettem egy obd2 es adaptert konkrétan ezt:
és valami oknál fogva nem akar komunikálni az ecuval :/ párosítás sikerül kapcsolódik is az adapterhez egyedül az ecuhoz nem :/
Fater fokájával probléma nélkül működik :/
Valakinek valami tipp?
Üdv
Péter
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.16 hétfő, 15:34:11 írta pepe100000000
»
Naplózva
audi89
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38744 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 15:48:15 »
Sziasztok!
Segitségeteket szeretném kérni, ugyanis elvittem a 2.0 TDCI 130LE Mondeom (2002-év) egy egyszerű olaj és szűrők cseréjére,
és a szerelőmnek a cserék után nem sikerül begyújtani a gépet! Megjegyezném nem kezdő szerelőről van szó és nem is először csináltatom
vele, ám most mégis kifogott rajtuk. Hibakódot nem ir ki semmit, minden ok-nak néz ki de mégse indul. Kérem akinek van ötlete, hogy
mi történhetett és mi tévők legyünk az irjon.
Elöre is köszönöm! Üdv. Zoltán
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38745 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 16:03:20 »
Idézetet írta: audi89 - 2015.11.15 vasárnap, 15:48:15
Sziasztok!
Segitségeteket szeretném kérni, ugyanis elvittem a 2.0 TDCI 130LE Mondeom (2002-év) egy egyszerű olaj és szűrők cseréjére,
és a szerelőmnek a cserék után nem sikerül begyújtani a gépet! Megjegyezném nem kezdő szerelőről van szó és nem is először csináltatom
vele, ám most mégis kifogott rajtuk. Hibakódot nem ir ki semmit, minden ok-nak néz ki de mégse indul. Kérem akinek van ötlete, hogy
mi történhetett és mi tévők legyünk az irjon.
Elöre is köszönöm! Üdv. Zoltán
Üzemanyag szűrőt feltöltötte, légtelenítette utána a rendszert?
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
spyware
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38746 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 16:44:04 »
Idézetet írta: Paxtoll - 2015.11.14 szombat, 20:09:10
[img]http://forscan.org/images/howto_inj/ecu_inj_0_en.png
Elég egyértelmű ebben a témakörben a Forscan. Jelöli a hengereket és jelöli a befecskendezési sorrendet is. Az én esetemben a hengerek számozása a vezérlés irányából kezdődik, a beírási sorrend pedig #1,#3,#4,#2. Első mező 1es injektor, második mező 3as injektor, harmadik mező 4es injektor, negyedik mező 2es injektor. Teljesen biztos, hogy jól írtam be. Sőt ugye ahogy írtam vissza is ellenőriztem, többször is. Elírásokat is átnéztem, hogy én hibáztam e. Nem találtam hibát a beírásban vagy az összeszerelésben. Kizárólag a kód volt az ami okozta a hibát. Egyelőre mindenféle irodalomban keresem rá a magyarázatot. Most már csak tájékozódás miatt. Egyszerűen nem találok ésszerű magyarázatot, hogy mit érzékelhetett az ECU ami miatt így működött a rendszer.
Most azon bosszankodom, hogy újabb napokra kell nélkülöznöm az autót, míg megkapom a kódokat ismét. Remélhetőleg már jókat.
Hali!
A ahova be kell írni a kódokat az a hengerek sorszáma. Az ábra mutatja 1H-1I, 2H-4I, 3H-2I, 4H-3I. Szerintem.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.15 vasárnap, 17:24:54 írta alf
»
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38747 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 17:24:14 »
Idézetet írta: spyware - 2015.11.15 vasárnap, 16:44:04
Hali!
A ahova be kell írni a kódokat az a hengerek sorszáma. Az ábra mutatja 1H-1I, 2H-4I, 3H-2I, 4H-3I. Szerintem.
jól mondod.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Paxtoll
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38748 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 17:51:18 »
Idézetet írta: spyware - 2015.11.15 vasárnap, 16:44:04
Hali!
A ahova be kell írni a kódokat az a hengerek sorszáma. Az ábra mutatja 1H-1I, 2H-4I, 3H-2I, 4H-3I. Szerintem.
Na ezt még kipróbálom, hátha így jó lesz. Utána viszem csak vissza az injektorokat.
Naplózva
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #38749 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 17:51:52 »
Idézetet írta: spyware - 2015.11.15 vasárnap, 16:44:04
Hali!
A ahova be kell írni a kódokat az a hengerek sorszáma. Az ábra mutatja 1H-1I, 2H-4I, 3H-2I, 4H-3I. Szerintem.
Ez egy örök kérdés marad, hogy hogyan is kell beírni a kódokat.
A forscan fórumán is ezen agyalnak. Szerintük
1.sor: 1. henger
2.sor: 3. henger
3.sor: 4. henger
4.sor: 2. henger
Tehát szerintük gyújtási sorrendben kell beírni. (más programokban is a gyújtási sorrend a helyes)
De való igaz, hogy az ábrából nem derül ki. Egy elmebeteg volt aki ezt az ábrát kitalálta.
Üdv: Ákos
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Oldalak:
1
...
768
769
770
771
772
773
774
[
775
]
776
777
778
779
780
781
782
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ