Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 04:53:38
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
917
918
919
920
921
922
923
[
924
]
925
926
927
928
929
930
931
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14632354 alkalommal)
0 Felhasználó és 105 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46150 Dátum:
2019.03.30 szombat, 15:03:03 »
Idézetet írta: rstwingo - 2019.03.30 szombat, 13:45:06
Nem vagyok egy szaki, de ilyen hülyeséget tudok én is mondani, ha leakarom húzni a nem hozzáértőt
Ha szembe állsz az autóval a jobb oldali a hosszbordás szíj (nagy szíj) , baloldalt meg a szervószivattyú szíj ( kicsi ) egyiknek sincs köze a vezérműlánchoz vezérléshez
a hosszbordásnál 3 görgőt kellet volna cserélni, de az is lehet hogy tönkre ment a feszítő is és az tud adni kerepelős érdekes hangot, főleg meg ha a főtengelyszíjtárcsád is kezd tönkre menni és rángatja a feszítőt
ezt járó motornál tudod magad is ellenőrizni, hogy mennyire kóvályog a szíjtárcsa és a feszítő mennyire rugózik le fel
ha a bal szervő szíjad foszlik, akkor két lehetőség van, nem jól tették rá vagy nem jót tettek rá, más lehetőség nincs
" Ha szembe állsz az autóval a jobb oldali a hosszbordás szíj (nagy szíj) , baloldalt meg a szervószivattyú szíj ( kicsi ) "
Biztos?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46151 Dátum:
2019.03.30 szombat, 15:04:52 »
Idézetet írta: edk - 2019.03.30 szombat, 14:52:41
Köszönöm a hozzászólást
.
Na nézzük: a kerregő hangot nem tudtam elcsípni, mert úgy vettem észre, hogy hidegebb időben tovább és hangosabban kerreg, persze most 20 fok van
.
Viszont lementem és szemügyre vettem az általad leírtakat, én két gyanús dolgot láttam (én max a számítógépek nyomogatásához értek, az autószereléshez nem, így csak laikusként):
https://youtu.be/0SQ2b4EyVCQ
A fenti videón az anyósülés előtti szíj látszik. A vezetőülés előtti nekem nem tűnt problémásnak, nincs szíjugrálás.
Kerestem egy robbantott ábrát:
főtengely szíjtárcsád olyat 8asozik videó alapján, hogy öröm nézni. volt már cserélve?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46152 Dátum:
2019.03.30 szombat, 15:08:44 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2019.03.30 szombat, 15:04:52
főtengely szíjtárcsád olyat 8asozik videó alapján, hogy öröm nézni. volt már cserélve?
Nálam még nem (az előéletét nem tudom), de akkor te is ezt látod gyanúsnak.
(Eddig a szerelőm jól dolgozott, nem volt probléma a munkájával, de kapásból neki is azt mondtam, hogy a hangja ugyanolyan, mint a Focusnál volt a szíjtácsa cserekor, amit szintén ő cserélt...
)
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46153 Dátum:
2019.03.30 szombat, 15:11:38 »
Idézetet írta: edk - 2019.03.30 szombat, 15:08:44
Nálam még nem (az előéletét nem tudom), de akkor te is ezt látod gyanúsnak.
(Eddig a szerelőm jól dolgozott, nem volt probléma a munkájával, de kapásból neki is azt mondtam, hogy a hangja ugyanolyan, mint a Focusnál volt a szíjtácsa cserekor, amit szintén ő cserélt...
)
én arrafelé indulnék, de levétel után kézbefogva többet lehet mondani.
vezérléshez nem sok köze lesz. amelyik meg ezt mondta, annak nyugodtan töröld a számát:"meglátása szerint vélhetően azért, mert a vezérlés kezdhet tönkremenni, lóghat". ekkora hülyeséget is ritkán hall az ember
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46154 Dátum:
2019.03.30 szombat, 15:36:31 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2019.03.30 szombat, 15:11:38
én arrafelé indulnék, de levétel után kézbefogva többet lehet mondani.
vezérléshez nem sok köze lesz. amelyik meg ezt mondta, annak nyugodtan töröld a számát:"meglátása szerint vélhetően azért, mert a vezérlés kezdhet tönkremenni, lóghat". ekkora hülyeséget is ritkán hall az ember
Leegyszerűsítve: ha veszek egy Főtengely szíjtárcsát a Bárdinál (melyik az ajánlott gyártó?) (hmm, a Bárdis árak az asszem 40%ot levonva is drágák egy Cromaxhoz vagy
www.autoalkatreszonline24.hu-hoz
képest
), akkor ez (
https://www.youtube.com/watch?v=oPaPFNOOsRM
) alapján tárcsa kicsavar és új tárcsa becsavar? A csavarkészletét is kell/célszerű cserélni vagy visszatehető a régi csavar is?
Ha nem maga a tárcsa okozza, akkor gondolom a tengelye lehet még problémás, ami szétszerelés után látható, és itt jön, hogy "levétel után kézbefogva többet lehet mondani".
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46155 Dátum:
2019.03.30 szombat, 18:24:15 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.03.30 szombat, 15:03:03
" Ha szembe állsz az autóval a jobb oldali a hosszbordás szíj (nagy szíj) , baloldalt meg a szervószivattyú szíj ( kicsi ) "
Biztos?
Igen igazad van, már megint bénáztam
, picit felcseréltem a 2 oldalt
de olvastad ott az első mondatomat
«
Utoljára szerkesztve: 2019.03.30 szombat, 18:26:04 írta rstwingo
»
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46156 Dátum:
2019.03.30 szombat, 18:30:54 »
Idézetet írta: edk - 2019.03.30 szombat, 14:52:41
Köszönöm a hozzászólást
.
Na nézzük: a kerregő hangot nem tudtam elcsípni, mert úgy vettem észre, hogy hidegebb időben tovább és hangosabban kerreg, persze most 20 fok van
.
Viszont lementem és szemügyre vettem az általad leírtakat, én két gyanús dolgot láttam (én max a számítógépek nyomogatásához értek, az autószereléshez nem, így csak laikusként):
https://youtu.be/0SQ2b4EyVCQ
A fenti videón az anyósülés előtti szíj látszik. A vezetőülés előtti nekem nem tűnt problémásnak, nincs szíjugrálás.
Kerestem egy robbantott ábrát:
https://ford.7zap.com/hu/car/99/code.3p,2.21224,6.38920/2/1510/15085/65440/
A videón lévőn nekem úgy tűnik, mintha 6-os ékszíjtárcsa és az attól balra fent, a V alakú fémen lévő görgő rezonálna. (Gondolkozom: ha az ékszíjtárcsa rezonál, akkor az rángathatja az előtte lévő görgőt.)
Még egy dolog: ha én szemben állok az autóval, akkor nekem bal oldalt, az anyósülés előtt van a hosszabb szíj, fordítva, mint te írtad (vagy félreértettem, félrenéztem valamit).
Szerk.: találtam egy videót, ami szerintem ugyanaz a hang, mint nálam, csak jóval hangosabb (nem a morgó, hanem a kerregő hang):
https://www.youtube.com/watch?v=Vg3VaaSkRpw
És ha jól értelmezem a hozzászólásokat, akkor ékszíjtárcsát írnak többen is.
Szerk2.: a Focusnál le tudom venni a hosszbordás szíjat felülről mindenféle szerelgetés nélkül. Ennél is megoldható ez? Mert akkor legalább azt el tudom dönteni, hogy ebből a körből származik-e a hang.
rosszul írtam az oldalakat elnézésed kérem érte
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46157 Dátum:
2019.03.30 szombat, 18:34:50 »
Idézetet írta: rstwingo - 2019.03.30 szombat, 18:30:54
rosszul írtam az oldalakat elnézésed kérem érte
Semmi probléma, az üzeneted után mentem le és néztem meg a szíjak rezgését, ami a gyanúsított szíjtárcsához vezetett.
Így köszönöm a segítséget
.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46158 Dátum:
2019.03.30 szombat, 19:39:17 »
Idézetet írta: edk - 2019.03.30 szombat, 15:36:31
Leegyszerűsítve: ha veszek egy Főtengely szíjtárcsát a Bárdinál (melyik az ajánlott gyártó?) (hmm, a Bárdis árak az asszem 40%ot levonva is drágák egy Cromaxhoz vagy
www.autoalkatreszonline24.hu-hoz
képest
), akkor ez (
https://www.youtube.com/watch?v=oPaPFNOOsRM
) alapján tárcsa kicsavar és új tárcsa becsavar? A csavarkészletét is kell/célszerű cserélni vagy visszatehető a régi csavar is?
Ha nem maga a tárcsa okozza, akkor gondolom a tengelye lehet még problémás, ami szétszerelés után látható, és itt jön, hogy "levétel után kézbefogva többet lehet mondani".
bárdi vagy unix. egyéb ilyen csaoda webshopokat kerülni, tele van hamisítvánnyal. van ké conti szíjról ami ilyen helyről jött. annyit nem bírt ki, hogy a csáposról kiálljon az autó. cserébe olcsó volt.
gates, conti, stb csak normális márkát keress. egy ilyen szíjtárcsa sose lesz olcsó
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46159 Dátum:
2019.03.30 szombat, 19:40:45 »
Idézetet írta: edk - 2019.03.30 szombat, 15:36:31
Leegyszerűsítve: ha veszek egy Főtengely szíjtárcsát a Bárdinál (melyik az ajánlott gyártó?) (hmm, a Bárdis árak az asszem 40%ot levonva is drágák egy Cromaxhoz vagy
www.autoalkatreszonline24.hu-hoz
képest
), akkor ez (
https://www.youtube.com/watch?v=oPaPFNOOsRM
) alapján tárcsa kicsavar és új tárcsa becsavar? A csavarkészletét is kell/célszerű cserélni vagy visszatehető a régi csavar is?
Ha nem maga a tárcsa okozza, akkor gondolom a tengelye lehet még problémás, ami szétszerelés után látható, és itt jön, hogy "levétel után kézbefogva többet lehet mondani".
ja volt a kezemben ilyen helyről rendelt skf toronycsapágy szett, köze nem volt az skf-hez ami unixból jött, de legalább olcsó volt meg szép szines dobozban bekerült a polcra dísznek
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46160 Dátum:
2019.03.30 szombat, 21:20:11 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2019.03.30 szombat, 19:40:45
ja volt a kezemben ilyen helyről rendelt skf toronycsapágy szett, köze nem volt az skf-hez ami unixból jött, de legalább olcsó volt meg szép szines dobozban bekerült a polcra dísznek
3ik SKF toronycsapágy szettet cseréljük tavaly november óta egy Mercin. nem mentek az autóval még 10.000km-t az első cserétől. Unix, mind3 SKF volt. Kb 3.000km bírt mindegyik. Ezt most még beleraktuk, ha ez is szahr lesz, valami mást kap majd.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46161 Dátum:
2019.03.30 szombat, 22:41:33 »
Idézetet írta: Cs12 - 2019.03.30 szombat, 21:20:11
3ik SKF toronycsapágy szettet cseréljük tavaly november óta egy Mercin. nem mentek az autóval még 10.000km-t az első cserétől. Unix, mind3 SKF volt. Kb 3.000km bírt mindegyik. Ezt most még beleraktuk, ha ez is szahr lesz, valami mást kap majd.
a minőségi szorás sajna mindig benne van. de innen legalább biztosan eredeti jön. annál az skf feliratot se sikerült egy síkba helyezni.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
pamacs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 169
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46162 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 07:42:12 »
Szasztok! Tudtok otthoni megoldást(spray) a féknyereg visszatérő szorulására?
Naplózva
Ford Mondeo Mk III. 2.0 TDCI 131LE 2004
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46163 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 10:39:54 »
Köszönöm a hozzászólásokat mindenkinek a kerregés ügyében
.
Csak nem hagy nyugodni a lánc megnyúlásának kérdése. Akinek volt lánccseréje, milyen hibát, jelenséget tapasztalt, hogy a csere mellett döntött?
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46164 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 13:53:54 »
Idézetet írta: edk - 2019.03.31 vasárnap, 10:39:54
Köszönöm a hozzászólásokat mindenkinek a kerregés ügyében
.
Csak nem hagy nyugodni a lánc megnyúlásának kérdése. Akinek volt lánccseréje, milyen hibát, jelenséget tapasztalt, hogy a csere mellett döntött?
Ha nagyon kiakarod zárni a kerregést és a láncra fogni, akkor akasztasd le a hosszbordásszíjat és ugy indítsd be ha nincs kerregés, akkor az van amit már feljebb írtak
ha van kerregés, akkor lehet a lánc
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46165 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 14:20:43 »
Idézetet írta: rstwingo - 2019.03.31 vasárnap, 13:53:54
Ha nagyon kiakarod zárni a kerregést és a láncra fogni, akkor akasztasd le a hosszbordásszíjat és ugy indítsd be ha nincs kerregés, akkor az van amit már feljebb írtak
ha van kerregés, akkor lehet a lánc
jó ötlet, főleg, hogy a károsodást megelőzendő eleve nem is lehetne járatni szíj nélkül a 2tömegű szíjtárcsával szerelt motorokat. egyes autóknál ez bele is van ütve a tárcsába
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46166 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 14:22:48 »
Idézetet írta: edk - 2019.03.31 vasárnap, 10:39:54
Köszönöm a hozzászólásokat mindenkinek a kerregés ügyében
.
Csak nem hagy nyugodni a lánc megnyúlásának kérdése. Akinek volt lánccseréje, milyen hibát, jelenséget tapasztalt, hogy a csere mellett döntött?
nem jellemző ezekre a motorokra. le kell venni a vezérlés pajzsot és megnézni mennyire van kint a feszítő ha ennyire aggódsz rajta.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46167 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 15:47:46 »
Ismét köszönöm a hozzászólásokat rstwingo és HZsolt.
Ma annyi fejlemény van, hogy a kereket és a mögötte lévő dobdarabot levéve megnéztük normálisan megvilágítva és oldalról a szíjtárcsát. Röviden 8as van benne, ahogy HZsolt is írta. Bővebben: 88as.
Jön is a következő kérdésem: hogyan tudok a feszítésen lazítani, hogy a szíjat le tudjam akasztani a szíjtárcsáról és a szíjtárcsa kicserélése után visszatenni?
Van ehhez egy célszerszám, amit a feszítőn lévő négyszög alakú lyukba kell helyezni és azzal meglazítani a szíjat? Ez csak tapogatózás részemről, elnézést, ha egyesek ilyen fejet vágnak a kérdéseimre:
.
Idézetet írta: HZsolt92 - 2019.03.31 vasárnap, 14:20:43
jó ötlet, főleg, hogy a károsodást megelőzendő eleve nem is lehetne járatni szíj nélkül a 2tömegű szíjtárcsával szerelt motorokat. egyes autóknál ez bele is van ütve a tárcsába
Hmm, ezt olvasva átgondolom (és valószínűleg el is vetem), hogy szíj nélkül beindítsam-e, mert mint fentebb kérdeztem, nekem is eszembe jutott az rstwingo által ajánlott próba, miszerint szíj levételével tegyek egy próbát a kerregés irányának kiderítésére.
Köszönöm a választ a láncnyúlás témájában is, ennek ellenőrzése már meghaladja a lehetőségeimet (szakértelem, hely).
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46168 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 15:52:21 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2019.03.31 vasárnap, 14:20:43
jó ötlet, főleg, hogy a károsodást megelőzendő eleve nem is lehetne járatni szíj nélkül a 2tömegű szíjtárcsával szerelt motorokat. egyes autóknál ez bele is van ütve a tárcsába
Nem azt irtam hogy járjon vele , hanem csak anélkül halgassa meg.
Egyébként mi köze is van a generátornak és esetleg a klimának a kettős tömegühöz, mi az ami miatt pár perc alatt tönkre is megy a kettős tömegü ha nincs szijösszeköttetés
csak azért kérdem hogy okosodjak,tanuljak
2-3éve a generátor hibát csak szij levétellel tudtuk megállapitani, kizárni és nem ment tönkre mégse semmi
«
Utoljára szerkesztve: 2019.03.31 vasárnap, 15:53:57 írta rstwingo
»
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46169 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 16:03:27 »
Idézetet írta: rstwingo - 2019.03.31 vasárnap, 15:52:21
2-3éve a generátor hibát csak szij levétellel tudtuk megállapitani, kizárni és nem ment tönkre mégse semmi
Az 1.6TDCi Focusnál szintén generátor probléma és teszt miatt szedtük le a szíjat próba idejére.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46170 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 17:08:03 »
Idézetet írta: rstwingo - 2019.03.31 vasárnap, 15:52:21
Nem azt irtam hogy járjon vele , hanem csak anélkül halgassa meg.
Egyébként mi köze is van a generátornak és esetleg a klimának a kettős tömegühöz, mi az ami miatt pár perc alatt tönkre is megy a kettős tömegü ha nincs szijösszeköttetés
csak azért kérdem hogy okosodjak,tanuljak
2-3éve a generátor hibát csak szij levétellel tudtuk megállapitani, kizárni és nem ment tönkre mégse semmi
az, hogy nem lett baja nem azt jelenti, hogy nem is lehet.
nem ilyen irányú erőkhöz lett kitalálva, röviden. úgy van megtervezve az egész alkatrész, hogy feszítés alatt dolgozik végig. egy használtnál lehet épp elég, ha amúgy nem is volt baja, akkor ennyi lehet feladja neki.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46171 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 17:10:08 »
Idézetet írta: edk - 2019.03.31 vasárnap, 15:47:46
Ismét köszönöm a hozzászólásokat rstwingo és HZsolt.
Ma annyi fejlemény van, hogy a kereket és a mögötte lévő dobdarabot levéve megnéztük normálisan megvilágítva és oldalról a szíjtárcsát. Röviden 8as van benne, ahogy HZsolt is írta. Bővebben: 88as.
Jön is a következő kérdésem: hogyan tudok a feszítésen lazítani, hogy a szíjat le tudjam akasztani a szíjtárcsáról és a szíjtárcsa kicserélése után visszatenni?
Van ehhez egy célszerszám, amit a feszítőn lévő négyszög alakú lyukba kell helyezni és azzal meglazítani a szíjat? Ez csak tapogatózás részemről, elnézést, ha egyesek ilyen fejet vágnak a kérdéseimre:
.
Hmm, ezt olvasva átgondolom (és valószínűleg el is vetem), hogy szíj nélkül beindítsam-e, mert mint fentebb kérdeztem, nekem is eszembe jutott az rstwingo által ajánlott próba, miszerint szíj levételével tegyek egy próbát a kerregés irányának kiderítésére.
Köszönöm a választ a láncnyúlás témájában is, ennek ellenőrzése már meghaladja a lehetőségeimet (szakértelem, hely).
wikiben a leírás a szíjlazító szerszámhoz. generátor leszedésére azért készüljetek fel, érdemes már akkor az összes görgőt is kicserélni illetve megnézi a feszítő patron állapotát+ a szilentezését
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46172 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 18:11:04 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2019.03.31 vasárnap, 17:08:03
az, hogy nem lett baja nem azt jelenti, hogy nem is lehet.
nem ilyen irányú erőkhöz lett kitalálva, röviden. úgy van megtervezve az egész alkatrész, hogy feszítés alatt dolgozik végig. egy használtnál lehet épp elég, ha amúgy nem is volt baja, akkor ennyi lehet feladja neki.
Ne haragudj , de mit nem nem bír , milyen irányú erőt
Nehogy azt mond már nekem, hogy a kettőstömegüre kisebb erő,nyomaték hat elindulásnál vagy mikor jó sportosan vezet valaki és hirtelen engedi ki a kuplungot egy jó húzatás után, mint
kinyomott kuplungnál beinditásnál és utána 800-s alapjáraton , naaaa ezt nem veszem be
azt elhiszem, hogy vannak olyan autók, de szerintem ez nem az
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46173 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 18:14:26 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2019.03.31 vasárnap, 17:10:08
wikiben a leírás a szíjlazító szerszámhoz. generátor leszedésére azért készüljetek fel, érdemes már akkor az összes görgőt is kicserélni illetve megnézi a feszítő patron állapotát+ a szilentezését
Köszönöm a segítséget
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46174 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 18:20:13 »
Idézetet írta: edk - 2019.03.31 vasárnap, 18:14:26
Köszönöm a segítséget
van attól egyszerűbb is a szerelők azt szeretik is, fogsz egy félcolos vakdugót aminek a közepén kocka kiálás van levágod a menetet róla és egy 50x4-5-s laposvasra felhegeszted és már kész is
csak a vakdugó beállításra kell vigyázni, hogy ha beteszed a feszítőbe függőlegesen álljon a laposvas
«
Utoljára szerkesztve: 2019.03.31 vasárnap, 18:22:03 írta rstwingo
»
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46175 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 19:15:51 »
Idézetet írta: rstwingo - 2019.03.31 vasárnap, 18:11:04
Ne haragudj , de mit nem nem bír , milyen irányú erőt
Nehogy azt mond már nekem, hogy a kettőstömegüre kisebb erő,nyomaték hat elindulásnál vagy mikor jó sportosan vezet valaki és hirtelen engedi ki a kuplungot egy jó húzatás után, mint
kinyomott kuplungnál beinditásnál és utána 800-s alapjáraton , naaaa ezt nem veszem be
azt elhiszem, hogy vannak olyan autók, de szerintem ez nem az
Csak tisztázni szeretném, mert nem vagyok benne biztos. Te most a kettőstömegű lendkerékről beszélsz, vagy a kettős tömegű főtengely szíjtárcsáról?
Naplózva
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46176 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 19:44:59 »
Idézetet írta: rstwingo - 2019.03.31 vasárnap, 18:20:13
van attól egyszerűbb is a szerelők azt szeretik is, fogsz egy félcolos vakdugót aminek a közepén kocka kiálás van levágod a menetet róla és egy 50x4-5-s laposvasra felhegeszted és már kész is
csak a vakdugó beállításra kell vigyázni, hogy ha beteszed a feszítőbe függőlegesen álljon a laposvas
Aham, azt hiszem, megtaláltam, köszönöm:
https://www.youtube.com/watch?v=jo93fvIpfkk
«
Utoljára szerkesztve: 2019.03.31 vasárnap, 19:59:08 írta edk
»
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46177 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 19:45:50 »
Idézetet írta: tpmportal - 2019.03.31 vasárnap, 19:15:51
Csak tisztázni szeretném, mert nem vagyok benne biztos. Te most a kettőstömegű lendkerékről beszélsz, vagy a kettős tömegű főtengely szíjtárcsáról?
kettőstömegű lendkerékről
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46178 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 21:17:38 »
Idézetet írta: rstwingo - 2019.03.31 vasárnap, 19:45:50
kettőstömegű lendkerékről
Akkor jó, mert ő meg a szíjtárcsáról
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46179 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 21:46:32 »
Idézetet írta: rstwingo - 2019.03.31 vasárnap, 18:11:04
Ne haragudj , de mit nem nem bír , milyen irányú erőt
Nehogy azt mond már nekem, hogy a kettőstömegüre kisebb erő,nyomaték hat elindulásnál vagy mikor jó sportosan vezet valaki és hirtelen engedi ki a kuplungot egy jó húzatás után, mint
kinyomott kuplungnál beinditásnál és utána 800-s alapjáraton , naaaa ezt nem veszem be
azt elhiszem, hogy vannak olyan autók, de szerintem ez nem az
ja, hogy szerinted csak a lendkerék lehet 2tömegű? én kérek elnézést, olyannal végképp nincs időm vitázni akinek nincs ezekről fogalma
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46180 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 21:47:46 »
Idézetet írta: tpmportal - 2019.03.31 vasárnap, 21:17:38
Akkor jó, mert ő meg a szíjtárcsáról
de még le is írtam, nem csak utaltam rá, most nézem
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
loranger
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46181 Dátum:
2019.04.01 hétfő, 13:40:58 »
Helló, kis segítséget kérhetek, p0191 hiba az mit takar pontosan?
Naplózva
Ford MK3 2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
Nyírimondi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46182 Dátum:
2019.04.01 hétfő, 16:46:41 »
Idézetet írta: loranger - 2019.04.01 hétfő, 13:40:58
Helló, kis segítséget kérhetek, p0191 hiba az mit takar pontosan?
Hali! A közös nyomócső nyomásérzékelő áramkörének vagy egységének hibás működését jelenti.
Naplózva
Gent
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46183 Dátum:
2019.04.01 hétfő, 19:27:21 »
Sziasztok!
A hűvös idő beálltával indításkor fehér füst és 3-4 másodperces egyenetlen alapjárat (mintha nem menne minden henger) volt a jelenség, -6 fokban is könnyen indult.
Izzítógyertya lett cserélve, igaz csak most a napokban. A gyertyákon egy kivételével motorolaj ráégés és motorolaj volt. A fehér füst maradt, de csak pici igaz most melegebb volt.
Szerintetek honnan kerülhet a gyertyákra az olaj? Esetleg szelepszár szimering, vagy az injektor alsó tömítése vagy máshonnan? Az olaj ráfolyás befolyásolhatja az izzítás hatásfokát?
Javaslatotokra a generátor szabadonfutóztatva, nagy kör feszítővel görgőkkel cserélve. Csend lett. Futómű rendbe téve, itt is csend honol jól megy nem füstöl.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv
Gent
«
Utoljára szerkesztve: 2019.04.01 hétfő, 19:36:12 írta Gent
»
Naplózva
Gent MK3. 2.2 TDCI Ghia 2004. QJBA.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46184 Dátum:
2019.04.02 kedd, 07:37:52 »
Idézetet írta: Gent - 2019.04.01 hétfő, 19:27:21
Sziasztok!
A hűvös idő beálltával indításkor fehér füst és 3-4 másodperces egyenetlen alapjárat (mintha nem menne minden henger) volt a jelenség, -6 fokban is könnyen indult.
Izzítógyertya lett cserélve, igaz csak most a napokban. A gyertyákon egy kivételével motorolaj ráégés és motorolaj volt. A fehér füst maradt, de csak pici igaz most melegebb volt.
Szerintetek honnan kerülhet a gyertyákra az olaj? Esetleg szelepszár szimering, vagy az injektor alsó tömítése vagy máshonnan? Az olaj ráfolyás befolyásolhatja az izzítás hatásfokát?
Javaslatotokra a generátor szabadonfutóztatva, nagy kör feszítővel görgőkkel cserélve. Csend lett. Futómű rendbe téve, itt is csend honol jól megy nem füstöl.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv
Gent
azok a gyertyák nem működtek. ha jók, leég róla minden.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Gent
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46185 Dátum:
2019.04.03 szerda, 19:23:40 »
Idézetet írta: alf® - 2019.04.02 kedd, 07:37:52
azok a gyertyák nem működtek. ha jók, leég róla minden.
Köszi a választ, de leginkább az érdekelne, hogy honnan kerülhet a gyertyák szárára a motorolaj és a pápa választáson kívül mitől lehet a fehér füst, meg az egyenetlen alapjárat?
«
Utoljára szerkesztve: 2019.04.03 szerda, 19:51:57 írta Gent
»
Naplózva
Gent MK3. 2.2 TDCI Ghia 2004. QJBA.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46186 Dátum:
2019.04.03 szerda, 21:00:17 »
Idézetet írta: Gent - 2019.04.03 szerda, 19:23:40
Köszi a választ, de leginkább az érdekelne, hogy honnan kerülhet a gyertyák szárára a motorolaj és a pápa választáson kívül mitől lehet a fehér füst, meg az egyenetlen alapjárat?
a tűzkarika hibája miatt lehet olajos....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Nyírimondi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46187 Dátum:
2019.04.04 csütörtök, 17:55:17 »
Idézetet írta: Gent - 2019.04.03 szerda, 19:23:40
Köszi a választ, de leginkább az érdekelne, hogy honnan kerülhet a gyertyák szárára a motorolaj és a pápa választáson kívül mitől lehet a fehér füst, meg az egyenetlen alapjárat?
Fehér füst általában az izzítógyertyák miatt keletkezik. De azért nézz át minden turbócsövet, mert meg tud ám tréfálni egy Mondeo...
Naplózva
Gent
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46188 Dátum:
2019.04.04 csütörtök, 19:59:08 »
Idézetet írta: alf® - 2019.04.03 szerda, 21:00:17
a tűzkarika hibája miatt lehet olajos....
Köszönöm a választ!
Az injektor alatt lévő tömítésre gondolsz? Nem találok robbantott ábrát és nem értem, hogy kerülhet az izzítógyertya szárára motorolaj?
Vagy teljesen rossz felé gondolkodom?
«
Utoljára szerkesztve: 2019.04.04 csütörtök, 20:50:12 írta Gent
»
Naplózva
Gent MK3. 2.2 TDCI Ghia 2004. QJBA.
Gent
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46189 Dátum:
2019.04.04 csütörtök, 20:12:16 »
Idézetet írta: Nyírimondi - 2019.04.04 csütörtök, 17:55:17
Fehér füst általában az izzítógyertyák miatt keletkezik. De azért nézz át minden turbócsövet, mert meg tud ám tréfálni egy Mondeo...
Szia köszi a választ!
A turbócsövek már át lettek nézve, a töltőlevegő hűtőcsövet kellett cserélni. Az izzítógyertyák most voltak cserélve múlt héten.
Félek hogy az injektorokkal lesz baj, amik állítólag és papír szerint is fel voltak újítva az előző tulajnál Delphi szakszervizben 2017 januárjában. Teszt papírok és munkalap van róla.
Naplózva
Gent MK3. 2.2 TDCI Ghia 2004. QJBA.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46190 Dátum:
2019.04.04 csütörtök, 20:44:06 »
Idézetet írta: Gent - 2019.04.04 csütörtök, 20:12:16
Szia köszi a választ!
A turbócsövek már át lettek nézve, a töltőlevegő hűtőcsövet kellett cserélni. Az izzítógyertyák most voltak cserélve múlt héten.
Félek hogy az injektorokkal lesz baj, amik állítólag és papír szerint is fel voltak újítva az előző tulajnál Delphi szakszervizben 2017 januárjában. Teszt papírok és munkalap van róla.
fehér füst lehet levegősödéstől is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Gent
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46191 Dátum:
2019.04.04 csütörtök, 21:05:22 »
Idézetet írta: alf® - 2019.04.04 csütörtök, 20:44:06
fehér füst lehet levegősödéstől is.
Biztos nem vetted észre mert agyalok és keresgélek : ezért még egyszer a párral fentebbi:
Köszönöm a választ!
Az injektor alatt lévő tömítésre gondolsz? (tűzkarika) Nem találok robbantott ábrát és nem értem, hogy kerülhet az izzítógyertya szárára motorolaj?
Vagy teljesen rossz felé gondolkodom?
Levegősödés miből fakadhat?
Bocs de borzasztóan bosszant, hogy nem tudom merre keresgéljek.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.04.04 csütörtök, 21:18:00 írta Gent
»
Naplózva
Gent MK3. 2.2 TDCI Ghia 2004. QJBA.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46192 Dátum:
2019.04.04 csütörtök, 21:13:36 »
Idézetet írta: Gent - 2019.04.04 csütörtök, 21:05:22
Biztos nem vetted észre mert agyalok és keresgélek
ezért még egyszer a párral fentebbi:
Köszönöm a választ!
Az injektor alatt lévő tömítésre gondolsz? (tűzkarika) Nem találok robbantott ábrát és nem értem, hogy kerülhet az izzítógyertya szárára motorolaj?
Vagy teljesen rossz felé gondolkodom?
Levegősödés miből fakadhat?
Bocs de borzasztóan bosszant, hogy nem tudom merre keresgéljek.
Biztos motorolaj? Az izzítóra kerülhetett olaj a szívósorról ha tömítetlen a hengerfejnél. (a tűzkarikánál szivároghat motorolaj,csak akkor már úszna az egész az olajban, ha onnan lenne olajos a gyertya,szóval az inkább kizárt).A turbórendszer szállít motorolajat-résolajat.
Levegősödés.Az üza rendszerbe kerülhet fals levegő,apró buborékok, ha tömítetlen a rendszer.Pl go szűrő csatlakozóinál vagy a résolaj visszavezetés csatlakozóinál a csúcsoknál.Az okozhat fehér füstöt.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Gent
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46193 Dátum:
2019.04.04 csütörtök, 21:20:15 »
Idézetet írta: alf® - 2019.04.04 csütörtök, 21:13:36
Biztos motorolaj? Az izzítóra kerülhetett olaj a szívósorról ha tömítetlen a hengerfejnél. (a tűzkarikánál szivároghat motorolaj,csak akkor már úszna az egész az olajban, ha onnan lenne olajos a gyertya,szóval az inkább kizárt).A turbórendszer szállít motorolajat-résolajat.
Levegősödés.Az üza rendszerbe kerülhet fals levegő,apró buborékok, ha tömítetlen a rendszer.Pl go szűrő csatlakozóinál vagy a résolaj visszavezetés csatlakozóinál a csúcsoknál.Az okozhat fehér füstöt.
Köszi!
Igen láttam a gyertyákat megszagoltam megfogtam 99,999999%, hogy motorolaj. 5500 km után a nívó felére csökkent az olaj.
Mindez csak indításkor?
Szívósor tömítések cserélve az izzitócsréknél a múlt héten, nem tudom mennyire lett a szívósor kipucolva.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.04.04 csütörtök, 21:31:23 írta Gent
»
Naplózva
Gent MK3. 2.2 TDCI Ghia 2004. QJBA.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46194 Dátum:
2019.04.05 péntek, 07:08:13 »
Idézetet írta: alf® - 2019.04.04 csütörtök, 21:13:36
Biztos motorolaj? Az izzítóra kerülhetett olaj a szívósorról ha tömítetlen a hengerfejnél. (a tűzkarikánál szivároghat motorolaj,csak akkor már úszna az egész az olajban, ha onnan lenne olajos a gyertya,szóval az inkább kizárt).A turbórendszer szállít motorolajat-résolajat.
Levegősödés.Az üza rendszerbe kerülhet fals levegő,apró buborékok, ha tömítetlen a rendszer.Pl go szűrő csatlakozóinál vagy a résolaj visszavezetés csatlakozóinál a csúcsoknál.Az okozhat fehér füstöt.
A turborendszer, résolajat? WTF...?!?!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46195 Dátum:
2019.04.05 péntek, 07:16:35 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.04.05 péntek, 07:08:13
A turborendszer, résolajat? WTF...?!?!
AndyA
Igen B+.Csodálkozol?WTF...?!?!
A turbó tengelye siklócsapágyas, oda a motorolajszivattyú tolja nyomással a kenőolajat.A tengelynél keletkező
résolajat
szállítja a turbórendszer a teljes szakaszban.Így a szívósor alatti olajszivárgás a tömítéseknél is ez(ha van). Mntha nem tudnád...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46196 Dátum:
2019.04.05 péntek, 07:20:38 »
Idézetet írta: Gent - 2019.04.04 csütörtök, 21:20:15
Köszi!
Igen láttam a gyertyákat megszagoltam megfogtam 99,999999%, hogy motorolaj. 5500 km után a nívó felére csökkent az olaj.
Mindez csak indításkor?
A motorolaj fogyhat, ha a turbó tengelye megvan kopva, és több a résolaj,amit a moci megzabál.Miután a turbó tengelyén nincs klasszikus tömítés a kenőolajnak.
Persze, indításkor még lehetnek apró légbuborékok a go rendszerben, amit később kidolgozik magából.Repedt,szakadt Ó gyűrű okozhat ilyet a csatlakozókban.Megtalálni csak a csere alkalmával lehet,mert amit kiszedsz, már nem érdemes visszatenni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46197 Dátum:
2019.04.06 szombat, 10:44:40 »
Főtengely szíjtárcsa kérdés:
Kivettük az autóból a tárcsát, de hogy hibás-e, abban segítséget kérnék.
Képek:
https://photos.app.goo.gl/zG1WAztMyH7PbbBPA
Ami feltűnt: az egyik képen látható A és B távolság szemmel láthatóan nem egyforma. Ez okozhatja a videókon látható szíjrángatást és a kerregő hangot? Így a súlypont változik a forgás során.
Másik kérdés: ahol a kéz fogja a tárcsát, azon a képen látható a tárcsa két része között egy váll, amiben van valami 2,5-3 cm méretű valami. Az a valami a kialakított vállrészen nem középen van, hanem 80-20% arányban el van tolódva a vállrész egyik vége felé. Ez a normális helyzete?
A szíjtárcsa működés közben oldalról nézve még szembetűnőbben írja a 8-asokat.
A fentieken kívül semmi törést, repedést, hibát nem véltünk felfedezni.
Ja igen: a generátor elvileg szabadonfutósítva van.
Köszönöm a válaszokat.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
etekefiloz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 347
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46198 Dátum:
2019.04.06 szombat, 16:44:38 »
Idézetet írta: edk - 2019.04.06 szombat, 10:44:40
Főtengely szíjtárcsa kérdés:
Kivettük az autóból a tárcsát, de hogy hibás-e, abban segítséget kérnék.
Képek:
https://photos.app.goo.gl/zG1WAztMyH7PbbBPA
Ami feltűnt: az egyik képen látható A és B távolság szemmel láthatóan nem egyforma. Ez okozhatja a videókon látható szíjrángatást és a kerregő hangot? Így a súlypont változik a forgás során.
Másik kérdés: ahol a kéz fogja a tárcsát, azon a képen látható a tárcsa két része között egy váll, amiben van valami 2,5-3 cm méretű valami. Az a valami a kialakított vállrészen nem középen van, hanem 80-20% arányban el van tolódva a vállrész egyik vége felé. Ez a normális helyzete?
A szíjtárcsa működés közben oldalról nézve még szembetűnőbben írja a 8-asokat.
A fentieken kívül semmi törést, repedést, hibát nem véltünk felfedezni.
Ja igen: a generátor elvileg szabadonfutósítva van.
Köszönöm a válaszokat.
Ez kuka! Ne tedd vissza.
Naplózva
2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF, Chip sok ló!
Nyírimondi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #46199 Dátum:
2019.04.06 szombat, 19:19:19 »
Idézetet írta: edk - 2019.04.06 szombat, 10:44:40
Főtengely szíjtárcsa kérdés:
Kivettük az autóból a tárcsát, de hogy hibás-e, abban segítséget kérnék.
Képek:
https://photos.app.goo.gl/zG1WAztMyH7PbbBPA
Ami feltűnt: az egyik képen látható A és B távolság szemmel láthatóan nem egyforma. Ez okozhatja a videókon látható szíjrángatást és a kerregő hangot? Így a súlypont változik a forgás során.
Másik kérdés: ahol a kéz fogja a tárcsát, azon a képen látható a tárcsa két része között egy váll, amiben van valami 2,5-3 cm méretű valami. Az a valami a kialakított vállrészen nem középen van, hanem 80-20% arányban el van tolódva a vállrész egyik vége felé. Ez a normális helyzete?
A szíjtárcsa működés közben oldalról nézve még szembetűnőbben írja a 8-asokat.
A fentieken kívül semmi törést, repedést, hibát nem véltünk felfedezni.
Ja igen: a generátor elvileg szabadonfutósítva van.
Köszönöm a válaszokat.
Ez tényleg az, ne tedd vissza. Cromax a megoldás! Én is most vettem onnan féltengely csuklót...
Naplózva
Oldalak:
1
...
917
918
919
920
921
922
923
[
924
]
925
926
927
928
929
930
931
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ