Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 10:24:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 941 942 943 944 945 946 947 [948] 949 950 951 952 953 954 955 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13201850 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #47350 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 21:13:23 »

Kiváncsiságból megnéztem a két videót.
A szivattyú felújítást a 3. percnél kapcsoltam ki, amikor elkezdett pattogni minden az asztalon, miöközben a szivattyúba püfölte bele a csapágyat egy dugókulcs segítségével. Mindezt tette egy alapvetően "rugalmas" felületen. Nekem ennyi elég is volt a "szakszerűségből".
Az inektor tisztítás már az elején kisütötte a szememet, földön gugolva, térdelve, koszos cipővel a kulcson..., de a végén végképp nem értettem, hogy miért kell a nagy gondossággal kipucolt injektort egy koszos folyadékkal(gázolaj talán) teli vödörben megfüröszteni...

Azzal meg végképp nem tudok azonosulni, hogy egy iparost, mesteret, szerelőt (a megnevezés mindegy) azzal mérettetünk meg, hogy van-e youtube videója...


Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #47351 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 21:30:06 »

Kiváncsiságból megnéztem a két videót.
A szivattyú felújítást a 3. percnél kapcsoltam ki, amikor elkezdett pattogni minden az asztalon, miöközben a szivattyúba püfölte bele a csapágyat egy dugókulcs segítségével. Mindezt tette egy alapvetően "rugalmas" felületen. Nekem ennyi elég is volt a "szakszerűségből".
Az inektor tisztítás már az elején kisütötte a szememet, földön gugolva, térdelve, koszos cipővel a kulcson..., de a végén végképp nem értettem, hogy miért kell a nagy gondossággal kipucolt injektort egy koszos folyadékkal(gázolaj talán) teli vödörben megfüröszteni...

Azzal meg végképp nem tudok azonosulni, hogy egy iparost, mesteret, szerelőt (a megnevezés mindegy) azzal mérettetünk meg, hogy van-e youtube videója...



az a steril injector taposó cipő. hol a link a csapágyashoz? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #47352 Dátum: 2021.01.08 péntek, 05:08:22 »

az a steril injector taposó cipő. hol a link a csapágyashoz? vigyor3
https://www.youtube.com/watch?v=q2tqAiL4DAo
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47353 Dátum: 2021.01.08 péntek, 09:16:18 »

Kiváncsiságból megnéztem a két videót.
A szivattyú felújítást a 3. percnél kapcsoltam ki, amikor elkezdett pattogni minden az asztalon, miöközben a szivattyúba püfölte bele a csapágyat egy dugókulcs segítségével. Mindezt tette egy alapvetően "rugalmas" felületen. Nekem ennyi elég is volt a "szakszerűségből".
Az inektor tisztítás már az elején kisütötte a szememet, földön gugolva, térdelve, koszos cipővel a kulcson..., de a végén végképp nem értettem, hogy miért kell a nagy gondossággal kipucolt injektort egy koszos folyadékkal(gázolaj talán) teli vödörben megfüröszteni...

Azzal meg végképp nem tudok azonosulni, hogy egy iparost, mesteret, szerelőt (a megnevezés mindegy) azzal mérettetünk meg, hogy van-e youtube videója...

Ezekkel a videókkal csak azt akarták a mesterek demonstrálni, hogy mennyire semmi szükség a steril körülményekre, hogy szó szerint akárki otthon meg tudja csinálni. :-)

Ami ettől még kár igaz is lehet, de így nehéz annyira azonosulni a dologgal, hogy bátran belevágjon az ember...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #47354 Dátum: 2021.01.08 péntek, 12:20:41 »

Ezekkel a videókkal csak azt akarták a mesterek demonstrálni, hogy mennyire semmi szükség a steril körülményekre, hogy szó szerint akárki otthon meg tudja csinálni. :-)

Ami ettől még kár igaz is lehet, de így nehéz annyira azonosulni a dologgal, hogy bátran belevágjon az ember...

AndyA
végülis tényleg nem kell a 80-100mft-os pad, a 30-40mft-os műhely, csak ki kell rakni egy táblát, hogy "lábtörlő használata kötelező" uglystupid2 az meg végleg bűn, hogy amit ebbe belefektetnek azt szeretnék "visszakeresni" meg talán még megélni se ártana valamiből. érdekes, a szobafestőt meg a péket soha senki nem szidja...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47355 Dátum: 2021.01.08 péntek, 14:20:20 »

végülis tényleg nem kell a 80-100mft-os pad, a 30-40mft-os műhely, csak ki kell rakni egy táblát, hogy "lábtörlő használata kötelező" uglystupid2 az meg végleg bűn, hogy amit ebbe belefektetnek azt szeretnék "visszakeresni" meg talán még megélni se ártana valamiből. érdekes, a szobafestőt meg a péket soha senki nem szidja...

Dehogynem!

Csak nem ezen a fórumon. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
KPicur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #47356 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 16:51:37 »


Sziasztok!
Tudna valaki segíteni abban, hogy miket nézzünk még meg mert ingadozik a nyomás. Porlasztó , magasnyomású felújítva, nyomásszabájzó szelrp új.
Az autó csak fékrisztítóval indul. Gázadásra tartja a 6xx bart majd gázvisszavételnél visszaesok 140 barra és leáll. Alacsony nyomás hibakóddal.
A szerelő is tàrgytalan. Azt mondja autovillamosság lesz szerinte és hazahozza trélerrel az autót.
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47357 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 16:58:04 »

Sziasztok!
Tudna valaki segíteni abban, hogy miket nézzünk még meg mert ingadozik a nyomás. Porlasztó , magasnyomású felújítva, nyomásszabájzó szelrp új.
Az autó csak fékrisztítóval indul. Gázadásra tartja a 6xx bart majd gázvisszavételnél visszaesok 140 barra és leáll. Alacsony nyomás hibakóddal.
A szerelő is tàrgytalan. Azt mondja autovillamosság lesz szerinte és hazahozza trélerrel az autót.


Most akkor a nagynyomású szivattyúba levő hozamszabályzó lett újra cserélve vagy a közös nyomócsőben levő nyomás szabályzó ?
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47358 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 17:00:12 »

Sziasztok!
Tudna valaki segíteni abban, hogy miket nézzünk még meg mert ingadozik a nyomás. Porlasztó , magasnyomású felújítva, nyomásszabájzó szelrp új.
Az autó csak fékrisztítóval indul. Gázadásra tartja a 6xx bart majd gázvisszavételnél visszaesok 140 barra és leáll. Alacsony nyomás hibakóddal.
A szerelő is tàrgytalan. Azt mondja autovillamosság lesz szerinte és hazahozza trélerrel az autót.


A féktisztítózást felejtsd el. Azzal csak agyonvágni tudod az autódat... Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
KPicur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #47359 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 18:26:57 »

Most akkor a nagynyomású szivattyúba levő hozamszabályzó lett újra cserélve vagy a közös nyomócsőben levő nyomás szabályzó ?
A nyomócsőben lévőt cserélte a szerelő. A másikat is kellene?
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47360 Dátum: 2021.01.29 péntek, 06:08:54 »

A nyomócsőben lévőt cserélte a szerelő. A másikat is kellene?

Ha nem volt cserélve , akkor igen azt inkább kellet volna, mert a kopástól nem zárhat rendesen +
átnézném újra a csőrendszert ,főleg a csatlakozásokat hogy épek-e, az O gyűrűk nincsenek-e elcsípve véletlen,
volt-e GO szűrő cserélve nem-e az rossz (MANN vagy Bosch a jó)
« Utoljára szerkesztve: 2021.01.29 péntek, 06:15:29 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
KPicur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #47361 Dátum: 2021.01.29 péntek, 08:41:25 »

Ha nem volt cserélve , akkor igen azt inkább kellet volna, mert a kopástól nem zárhat rendesen +
átnézném újra a csőrendszert ,főleg a csatlakozásokat hogy épek-e, az O gyűrűk nincsenek-e elcsípve véletlen,
volt-e GO szűrő cserélve nem-e az rossz (MANN vagy Bosch a jó)

Köszi! Annak a cseréje akkor még okozhat meglepetést Smiley
A tömítések (o gyűrűk) cserélve lettek a gázolajszűrővel együtt.
Naplózva
Ticián1998
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #47362 Dátum: 2021.01.31 vasárnap, 15:27:44 »

Sziasztok
Adott egy Mondeo 2003  2.0 TDCI a következő tünetekkel . Porlasztók fel lettek újitva vissza lettek téve mindegyik ahonnan ki lett szedve. Viszont az autó nem indul. Be lett rakva be indult feheren fustölt es max 1400 engedte a fordulatot. Utanna mar be sem indult.  Rá lett dugva gépre ezeket a hibakat dobta ki.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47363 Dátum: 2021.01.31 vasárnap, 15:33:13 »

Sziasztok
Adott egy Mondeo 2003  2.0 TDCI a következő tünetekkel . Porlasztók fel lettek újitva vissza lettek téve mindegyik ahonnan ki lett szedve. Viszont az autó nem indul. Be lett rakva be indult feheren fustölt es max 1400 engedte a fordulatot. Utanna mar be sem indult.  Rá lett dugva gépre ezeket a hibakat dobta ki.

Lemaradtak a hibakódok.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47364 Dátum: 2021.01.31 vasárnap, 17:11:52 »

Sziasztok
Adott egy Mondeo 2003  2.0 TDCI a következő tünetekkel . Porlasztók fel lettek újitva vissza lettek téve mindegyik ahonnan ki lett szedve. Viszont az autó nem indul. Be lett rakva be indult feheren fustölt es max 1400 engedte a fordulatot. Utanna mar be sem indult.  Rá lett dugva gépre ezeket a hibakat dobta ki.
a  csúcsok fel lettek programozva?Adtak új kódokat is,vagy csak az olcsóbb változat volt?
És a hibakódok is jól jönnek majd.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
KDominik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #47365 Dátum: 2021.01.31 vasárnap, 20:54:00 »

A tesója vagyok leírom a hibakódokat.
P2339 Henger 4# Kopogás Küszöbérték Fölött


C1323 Hidraulikus főfékhenger dugattyú mozgásút szenzor 1 jel hiba

P3900 Rejtett hiba (ezt nem találom sehol)
Gondolom itt a legelső hibakód a lényeg de azért le írtam mindet
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47366 Dátum: 2021.01.31 vasárnap, 21:06:43 »

A tesója vagyok leírom a hibakódokat.
P2339 Henger 4# Kopogás Küszöbérték Fölött


C1323 Hidraulikus főfékhenger dugattyú mozgásút szenzor 1 jel hiba

P3900 Rejtett hiba (ezt nem találom sehol)
Gondolom itt a legelső hibakód a lényeg de azért le írtam mindet
A 4es csúcs valószínű nem volt jó,nem volt tökéletes az égés,ezért a kopogás érzékelő hiba.Gondolom ez a tárolt hiba,és ez után lettek felújítva.
Törölni kell a hibát,és  csúcsokat felprogramozni az új kódokkal,vagy újra programozni ha nincs új kód.Ez esetben azonban nem biztos a siker.A felújítás végén a szakműhelynek adnia kell új kódokat a csúcsoknak.Ha ez nincs,akkor a felújítás után nem biztos,hogy tud a csúcs a megfelelő tartományokban helyesen üzemelni,és hamarosan jönni fog ismét a vészüzem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
KDominik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #47367 Dátum: 2021.01.31 vasárnap, 21:55:11 »

Próbáltuk törölni a hibát, de nem engedi a porlasztó kódokat is be írtuk, csak elvileg azt járó motornál kellene, de ez be sem indul
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47368 Dátum: 2021.01.31 vasárnap, 21:58:13 »

Próbáltuk törölni a hibát, de nem engedi a porlasztó kódokat is be írtuk, csak elvileg azt járó motornál kellene, de ez be sem indul

milyen eszközzel?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
KDominik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #47369 Dátum: 2021.01.31 vasárnap, 23:08:39 »

Delphi
Naplózva
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #47370 Dátum: 2021.02.01 hétfő, 19:12:20 »

Delphi


Sajnos az nem tudja felprogramozni. Az írja, hogy az eljárás befejezve, de a más műszerrel visszaolvasod kiderül, hogy nem tanulta meg.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
Dorozsma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #47371 Dátum: 2021.02.11 csütörtök, 19:20:07 »

Sziasztok!Segítségeteket szeretném kérni.Egy 2004-es 130 lovas dízelem van. A problémám a következő.Menet közben a motor leállt az izzítás jelző villog.Azóta kétszer sikerült beindítani de pár km után ismét leáll és nem tudom beindítani.Első körben üzemanyag szűrő cserélve lett de ugyanúgy nem indul.Esetleg tudtok ajánlani egy jó szakit?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47372 Dátum: 2021.02.11 csütörtök, 20:19:26 »

Sziasztok!Segítségeteket szeretném kérni.Egy 2004-es 130 lovas dízelem van. A problémám a következő.Menet közben a motor leállt az izzítás jelző villog.Azóta kétszer sikerült beindítani de pár km után ismét leáll és nem tudom beindítani.Első körben üzemanyag szűrő cserélve lett de ugyanúgy nem indul.Esetleg tudtok ajánlani egy jó szakit?

Esetleg amikor villog, olvasd ki a hibakódot. Rögtön közelebb leszel a megoldáshoz, ha már tudod, hogy egyáltalán mi a hiba.

Valaki biztos van a közeledben, aki tud segíteni, de amúgy pár ezer Ft egy hibakódolvasó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Cobra.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30

Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #47373 Dátum: 2021.02.19 péntek, 18:38:49 »

Én is szívok (megint) a tdci-vel...
Tud valaki adni diagnosztika referenciaértékeket (amit a Forscan adataival össze tudopk hasonlítani)? Railnyomás különböző fordulaton, injektor korrekcióérték (meg hogy a Forscan hogy számozza az injektorokat), VGT nyitás %, MAf érték ami elsősorban érdekelne.
Hibakód nincs, de az őszi nagynyomású pumpa+ 4 injektor felújítás után se lett sokkal jobb az autó, most meg konkrétan valami letérdelt, mert hidegen erősen füstöl szürkén, plusz első elinduláskor még rángat is (meg alapjárat is ingadozik), illetve hidegen 1800 fordulat körül érezhetően rángat.
Olajfogyasztás nincs, turbócsövek elvileg épek, EGR ledugózva, előtte kitisztítva a szívósorral együtt.
Naplózva

alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47374 Dátum: 2021.02.19 péntek, 18:46:32 »

Én is szívok (megint) a tdci-vel...
Tud valaki adni diagnosztika referenciaértékeket (amit a Forscan adataival össze tudopk hasonlítani)? Railnyomás különböző fordulaton, injektor korrekcióérték (meg hogy a Forscan hogy számozza az injektorokat), VGT nyitás %, MAf érték ami elsősorban érdekelne.
Hibakód nincs, de az őszi nagynyomású pumpa+ 4 injektor felújítás után se lett sokkal jobb az autó, most meg konkrétan valami letérdelt, mert hidegen erősen füstöl szürkén, plusz első elinduláskor még rángat is (meg alapjárat is ingadozik), illetve hidegen 1800 fordulat körül érezhetően rángat.
Olajfogyasztás nincs, turbócsövek elvileg épek, EGR ledugózva, előtte kitisztítva a szívósorral együtt.
izzítók,generátor,akku rendben van?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Cobra.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30

Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #47375 Dátum: 2021.02.20 szombat, 08:29:52 »

Izzítógyertyákban 60e km van (BERU) és a 10 fokos garázsból indulva is ezt csinálja, akku 1 éves. Töltést nem néztem mostanában.
Tegnapi teszt során 3-as injektorra végig +3,9 ml korrekciót ír a Forscan hidegindításkor, amíg fordulatra nem nullázódik mindegyik.
Naplózva

alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47376 Dátum: 2021.02.20 szombat, 08:49:14 »

Izzítógyertyákban 60e km van (BERU) és a 10 fokos garázsból indulva is ezt csinálja, akku 1 éves. Töltést nem néztem mostanában.
Tegnapi teszt során 3-as injektorra végig +3,9 ml korrekciót ír a Forscan hidegindításkor, amíg fordulatra nem nullázódik mindegyik.
Nem az a kérdés,hogy mennyi km van benne,hanem,hogy rendben van e.A töltés is ilyen,és az akku is.Ha kitudod zárni a helytelen működést,akkor lehet majdnem biztos az üzemanyagrendszeri hibában.De ha felujítás után ha nem lett jobb,még nem is biztos,azzal van-volt a gond.Pl nyomás szabályzó szelepet is érdemes lenne tesztre kicserélni...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #47377 Dátum: 2021.02.20 szombat, 08:55:56 »

Izzítógyertyákban 60e km van (BERU) és a 10 fokos garázsból indulva is ezt csinálja, akku 1 éves. Töltést nem néztem mostanában.
Tegnapi teszt során 3-as injektorra végig +3,9 ml korrekciót ír a Forscan hidegindításkor, amíg fordulatra nem nullázódik mindegyik.

Nem ez lenne az első történet itt, hogy felújítás után is fhos/megkotlik az üzemanyagrendszer.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47378 Dátum: 2021.02.20 szombat, 10:02:53 »

Izzítógyertyákban 60e km van (BERU) és a 10 fokos garázsból indulva is ezt csinálja, akku 1 éves. Töltést nem néztem mostanában.
Tegnapi teszt során 3-as injektorra végig +3,9 ml korrekciót ír a Forscan hidegindításkor, amíg fordulatra nem nullázódik mindegyik.

Fordulatra mindig nullázódik, mert olyan a szállítási igény, hogy ahhoz képest +/- pár mg nem oszt, nem szoroz. Ennek csak alapjáraton van értelme, hogy egyenletesen járjon a motor.

Ökölszabály szerint, ha 2 mg fölött van bármelyik irányban, az már nem ígér semmi jót. Talán érdemes lenne visszavinni oda, ahol csinálták, hogy valami nem kerek.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Cobra.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30

Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #47379 Dátum: 2021.02.20 szombat, 12:51:08 »

Nyomásszabályozó már egyszer volt cserélve, ezért lenne jó tudni mik a normális nyomás értékek. De szinte biztos, hogy injektorgond, mert nem lett kitakarítva a tank (igaz nem is volt halott a rendszer felújítás előtt, ezért gondoltam azt, hogy nem lehet benne nagyon kopadék).
Vezérműlánc egyébként hogy bírja ezen a motoron? Azt is feldobta a szerelőm, mint lehetséges gond, hogy meg van nyúlva és nem jók emiatt az időzítések. Most lesz valós 300e az autóban.
Naplózva

AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47380 Dátum: 2021.02.20 szombat, 13:05:56 »

Nyomásszabályozó már egyszer volt cserélve, ezért lenne jó tudni mik a normális nyomás értékek. De szinte biztos, hogy injektorgond, mert nem lett kitakarítva a tank (igaz nem is volt halott a rendszer felújítás előtt, ezért gondoltam azt, hogy nem lehet benne nagyon kopadék).
Vezérműlánc egyébként hogy bírja ezen a motoron? Azt is feldobta a szerelőm, mint lehetséges gond, hogy meg van nyúlva és nem jók emiatt az időzítések. Most lesz valós 300e az autóban.

Ami a tankból jön, az mindenképpen átmegy előbb a GO-szűrőn. Legfeljebb azt eltömíti, de a porlasztókig nem jut el a szutyok. Ezt amúgy érdemes megnézni, hogy nem mostanában volt cserélve, hogy egy új szűrővel mit csinál. Ha nincs változás, még mindig visszateheted a régit, az újat a próba után meg elteszed későbbre, amikor majd kelleni fog.

Az enyémen 498500 km után még az eredeti lánc volt fenn, nem zörgött, nem csörgött. Persze ez erősen függ a használattól is, olajcsere milyen rendszerességgel történik stb. Nincs előírt csereperiódus se év, se km alapon. Amikor elkezded hallani, hogy már nem az igazi, akkor kell cserélni. 300-nál ez még egyáltalán nem kötelező, de ez már olyan futásérték, ahol nem is lehetetlen, hogy kell.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Cobra.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30

Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #47381 Dátum: 2021.02.20 szombat, 23:25:20 »

Gázolajszűrő ősszel az injektorfelújítással volt cserélve, de több szerelő is mondta, hogy a szűrő sajnos nem fogja meg a fémreszelékeket. Ami azért vicc, mert így sok értelme nincs az üzemanyagszűrőnek.
Naplózva

alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47382 Dátum: 2021.02.21 vasárnap, 09:28:04 »

Gázolajszűrő ősszel az injektorfelújítással volt cserélve, de több szerelő is mondta, hogy a szűrő sajnos nem fogja meg a fémreszelékeket. Ami azért vicc, mert így sok értelme nincs az üzemanyagszűrőnek.
Ezt egy szerelő mondta?Valóban semmi értelme...
A tank felől megfogja.Képes is teljesen eldugulni.Nem (csak) onnan kerül a csúcsokhoz.
A résolaj visszavezetés felől kerül bele.Az már nem megy át a szűrőn csak gyűlik a pohár aljában.A több szerelő meg nem látott még tdci mondeot.
A nagynyomású szivattyú lapátjai kopnak,és a nagynyomású cső belseje,ami közvetlenül  a csúcsokba jut,és fejti ki hatását.
A  nagyobb  kárt  a korrózió okozza a kondenzvíz miatt,az egész rendszerben.Ezért kellett volna a tankot is teljesen kipucolni a  felújításkor.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47383 Dátum: 2021.02.21 vasárnap, 16:36:53 »

Gázolajszűrő ősszel az injektorfelújítással volt cserélve, de több szerelő is mondta, hogy a szűrő sajnos nem fogja meg a fémreszelékeket. Ami azért vicc, mert így sok értelme nincs az üzemanyagszűrőnek.

Ha 2 mikronnál kisebb, akkor tényleg átmegy... :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #47384 Dátum: 2021.02.22 hétfő, 13:43:44 »

Ha 2 mikronnál kisebb, akkor tényleg átmegy... :-)

AndyA

És hol lehet olyan üzemanyag szűrőt venni ami biztosan tudja ezt a 2 mikronos szűrést?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #47385 Dátum: 2021.02.22 hétfő, 13:54:04 »

És hol lehet olyan üzemanyag szűrőt venni ami biztosan tudja ezt a 2 mikronos szűrést?
a Ford gyári szűrői tudják ezt
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47386 Dátum: 2021.02.22 hétfő, 15:49:33 »

a Ford gyári szűrői tudják ezt
mint ahogy az utangyartottak is. Azokkal az a baj,hogy nincs bennük termosztát.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #47387 Dátum: 2021.02.22 hétfő, 18:26:13 »

mint ahogy az utangyartottak is. Azokkal az a baj,hogy nincs bennük termosztát.
mert a ford magának gyártotta Roll Eyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #47388 Dátum: 2021.02.22 hétfő, 18:34:43 »

mert a ford magának gyártotta Roll Eyes

Azt beszélik, hogy maga Henry Ford kézzel gyártja, és éjjelente rakja le az üzemanyagszűrő szállítmányt a Ford alkatrészközpontok portájánál.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47389 Dátum: 2021.02.22 hétfő, 19:11:14 »

És hol lehet olyan üzemanyag szűrőt venni ami biztosan tudja ezt a 2 mikronos szűrést?

Ford gyári, amit olcsóbban megkapsz, ha Bosch néven veszed, és a Mann, ami qrva drága.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ifjwolfika
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #47390 Dátum: 2021.02.27 szombat, 12:05:30 »

Sziasztok. Porlasztó vásárlás után működő autóból.501z
Beraktam de nem indul be vissza a règ indul eggyesèvel raktam  az az egy nem ment semmit  elektronikát lehúzom róla semmi változás  szóval semmit se produkál2.0tdci130le
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47391 Dátum: 2021.02.27 szombat, 12:34:33 »

Sziasztok. Porlasztó vásárlás után működő autóból.501z
Beraktam de nem indul be vissza a règ indul eggyesèvel raktam  az az egy nem ment semmit  elektronikát lehúzom róla semmi változás  szóval semmit se produkál2.0tdci130le
Egy kérdést egy topicba írj! Használj írásjeleket,vesszőt,pontot,mert így érthetetlen katyvasz az egész.És így még csak kérdés sincs a hozzászólásodban.

Talán arra vagy kíváncsi,hogy miért nem megy a működő autóból vett csúcs a te autódban?

Biztosan az autódhoz való?

 http://mondeo.hu/index.php?topic=19585.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ifjwolfika
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #47392 Dátum: 2021.02.27 szombat, 14:02:21 »

Egy kérdést egy topicba írj! Használj írásjeleket,vesszőt,pontot,mert így érthetetlen katyvasz az egész.És így még csak kérdés sincs a hozzászólásodban.

Talán arra vagy kíváncsi,hogy miért nem megy a működő autóból vett csúcs a te autódban?

Biztosan az autódhoz való?

 http://mondeo.hu/index.php?topic=19585.0
501 Z van benne, azt is vettem.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47393 Dátum: 2021.02.27 szombat, 15:31:59 »

501 Z van benne, azt is vettem.
akkor mégsem jó amit vettél.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szigetiantal
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #47394 Dátum: 2021.03.07 vasárnap, 15:51:21 »

Üdv Mindenkinek!
Olvasgattam a fórumon, de nem jutottam előrébb. A közösség segítségét kérem.

Adott egy 2006.12 havi N7BA motorkódú TDCI Mondeo. Nagyon jó gép, de most szívat :-)
2020: Már többször elszállt a turbó elektronika, így kicseréltettem újra. Egy darabig minden OK volt.
2021: Mivel folyamatosan villogó izzításjelző volt, Legyen turbó csere, Teljes felújítás, elektronika ellenőrzés újból. A turbóra azt mondták gatya, jót tesz neki a felújítás (Wizard turbo)
A hiba maradt. Legyen akkor porlasztó csúcs. Mivel mindenki riogatott, hogy fémrészecskeígy meg ógy, direkt olyan helyre vittem, hogy csak akkorjavíttatom, ha fémrészecskéket talál. Nem talált, a csócsok pedig alapjáraton nem szállítottak semit.
4 csúcs vissza, programozás, pár nap boldogság
2021.március. Most ugyanaz a hiba. Vészüzemmód, villogó izzításjelző.
Fura, mert ki lett olvasva, a hibakódok törölve, s utána jó is lett. Megint vagy 1 napig. Aztán megint ugyanaz előlről.

Help! Újíttassam fel a nagynyomásút is? (tanktisztítás és minden egyéb nyalánksággal?) Attól jó lesz? Kételkedem.

Ötleteket szeretnék, hogy gyári szoftver mondhatna-e valami okosabbat? (nekem delphi van - legál!) Vagy volt már valakinek hasonló hibája?

A hibakódok:
P132B - Turbótültő töltésvezérlés pozíció érzékelő áramkör
P132B - Turbótültő töltésvezérlés pozíció érzékelő áramkör
C1313 - Jobb első kerék fék hidraulika nyomás jelátalakító jel hiba
P2B13 - Unknown fault code
P2B00 - Unknown fault code

Már így is GTK a kocsi, de mindenképp jó lenne rendbe rakni.

Köszi
Tony
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47395 Dátum: 2021.03.07 vasárnap, 18:25:12 »

Üdv Mindenkinek!
Olvasgattam a fórumon, de nem jutottam előrébb. A közösség segítségét kérem.

Adott egy 2006.12 havi N7BA motorkódú TDCI Mondeo. Nagyon jó gép, de most szívat :-)
2020: Már többször elszállt a turbó elektronika, így kicseréltettem újra. Egy darabig minden OK volt.
2021: Mivel folyamatosan villogó izzításjelző volt, Legyen turbó csere, Teljes felújítás, elektronika ellenőrzés újból. A turbóra azt mondták gatya, jót tesz neki a felújítás (Wizard turbo)
A hiba maradt. Legyen akkor porlasztó csúcs. Mivel mindenki riogatott, hogy fémrészecskeígy meg ógy, direkt olyan helyre vittem, hogy csak akkorjavíttatom, ha fémrészecskéket talál. Nem talált, a csócsok pedig alapjáraton nem szállítottak semit.
4 csúcs vissza, programozás, pár nap boldogság
2021.március. Most ugyanaz a hiba. Vészüzemmód, villogó izzításjelző.
Fura, mert ki lett olvasva, a hibakódok törölve, s utána jó is lett. Megint vagy 1 napig. Aztán megint ugyanaz előlről.

Help! Újíttassam fel a nagynyomásút is? (tanktisztítás és minden egyéb nyalánksággal?) Attól jó lesz? Kételkedem.

Ötleteket szeretnék, hogy gyári szoftver mondhatna-e valami okosabbat? (nekem delphi van - legál!) Vagy volt már valakinek hasonló hibája?

A hibakódok:
P132B - Turbótültő töltésvezérlés pozíció érzékelő áramkör
P132B - Turbótültő töltésvezérlés pozíció érzékelő áramkör
C1313 - Jobb első kerék fék hidraulika nyomás jelátalakító jel hiba
P2B13 - Unknown fault code
P2B00 - Unknown fault code

Már így is GTK a kocsi, de mindenképp jó lenne rendbe rakni.

Köszi
Tony

Minden  valószínűség szerint a csúcsok folyamatosan  lekormolják a turbó geometria lapátjait,ezért szorul,és jön a vészüzem.
Ha megszűnik a korom,megszűnik a jövőben a turbó lapátok szorulása-természetesen tisztítani kell a javítás során,mert magától nem lesz tiszta.
Tehát a csúcsokat próbapadon méretni,szükség esetén javítani,és a geometriát tisztítani a turbón.Éredemes az egr szelepet tiztítani,majd lezárni.Csökkenni fog a korom a kipufogó oldalon.Max törölgeted a hibát.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szigetiantal
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #47396 Dátum: 2021.03.08 hétfő, 07:26:34 »

Minden  valószínűség szerint a csúcsok folyamatosan  lekormolják a turbó geometria lapátjait,ezért szorul,és jön a vészüzem.
Ha megszűnik a korom,megszűnik a jövőben a turbó lapátok szorulása-természetesen tisztítani kell a javítás során,mert magától nem lesz tiszta.
Tehát a csúcsokat próbapadon méretni,szükség esetén javítani,és a geometriát tisztítani a turbón.Éredemes az egr szelepet tiztítani,majd lezárni.Csökkenni fog a korom a kipufogó oldalon.Max törölgeted a hibát.

Köszönöm! A korom dolgot értem, meg is nzem az EGR selepet. Viszont az nem tuszta, hogy ez miként lehetséges, hoszen 2 hetes a turbó és egy hetesek az injektorok. S az autó max 100 km-t ment azóta.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47397 Dátum: 2021.03.08 hétfő, 08:58:59 »

Köszönöm! A korom dolgot értem, meg is nzem az EGR selepet. Viszont az nem tuszta, hogy ez miként lehetséges, hoszen 2 hetes a turbó és egy hetesek az injektorok. S az autó max 100 km-t ment azóta.
a csúcsok kaptak új kódokat is?Ha nem,akkor csak alkatrészt cseréltek benne...vagy csak tisztogatták...Milyenek most a korrekciós értékeik?
A korom az üza rendszer hibás működés miatt vagy a turbórendszer hibás működése miatt  van-sok. Turbó nyomást mértél?Diaggal 2,5bar a csúcsnyomás,de csak terhelésen-menet közben.Ha pár tizeddel kissebb,már lehet is a hibát keresni a turbócső rendszerben is.De a  turbólapátokat már tisztítani kell mindenképp.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szigetiantal
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #47398 Dátum: 2021.03.08 hétfő, 12:05:10 »

a csúcsok kaptak új kódokat is?Ha nem,akkor csak alkatrészt cseréltek benne...vagy csak tisztogatták...Milyenek most a korrekciós értékeik?
A korom az üza rendszer hibás működés miatt vagy a turbórendszer hibás működése miatt  van-sok. Turbó nyomást mértél?Diaggal 2,5bar a csúcsnyomás,de csak terhelésen-menet közben.Ha pár tizeddel kissebb,már lehet is a hibát keresni a turbócső rendszerben is.De a  turbólapátokat már tisztítani kell mindenképp.

Hello! Új kódokat kaptak és fel is lettek tanítva (jól mondom remélem).Turbónyomást nem mértem még, vagy elsiklottam felette :-( Viszont a sok korom füsttel is járna nem? Amióta a turbót és az injektorokat cseréltem olyan tisztán jár mint egy elektromos kocsi :-) Tényleg semmi füst. Ellenben vészüzemben füstöl, de ez gondolom természetes.
Nem ez a szakmám, csak próbálkozom magam megtenni amit tudok :-) Remélem ma meg tudom mérni a turbónyomást (gondolom benne van a Deplhi programban ez is) Ha ez nem stimmel mivel lehet tisztítani a rendszert? A turbócső rendszeren az összes csövet érted? Ha ott valamelyik enged, szakadt, akkor is vészüzem van? vagy csak teljesítmény csökkenés?
Nagyon köszi az ötleteket és a választ!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47399 Dátum: 2021.03.08 hétfő, 12:34:51 »

Hello! Új kódokat kaptak és fel is lettek tanítva (jól mondom remélem).Turbónyomást nem mértem még, vagy elsiklottam felette :-( Viszont a sok korom füsttel is járna nem? Amióta a turbót és az injektorokat cseréltem olyan tisztán jár mint egy elektromos kocsi :-) Tényleg semmi füst. Ellenben vészüzemben füstöl, de ez gondolom természetes.
Nem ez a szakmám, csak próbálkozom magam megtenni amit tudok :-) Remélem ma meg tudom mérni a turbónyomást (gondolom benne van a Deplhi programban ez is) Ha ez nem stimmel mivel lehet tisztítani a rendszert? A turbócső rendszeren az összes csövet érted? Ha ott valamelyik enged, szakadt, akkor is vészüzem van? vagy csak teljesítmény csökkenés?
Nagyon köszi az ötleteket és a választ!
Vészüzemben nem megy a turbó,azért van füst.Korom sok lehet úgy is,hogy nem érzékeled.Egszerűen lerakódik a turbó lapátjaira a kipufogó oldalon,elkezd szorulni,és letilt az PCM.Ez történik most neked.Megkell tisztítani a  turbó geometriáját,és a koromképződést normál szintre nyomni.Egr dugózás segít,turbócső rendszer tömtettsége fontos,és az injektorok jó működése.
A csúcsokon mérj korrekciós értékeket.2alatti tartománban kell működniük alapjáraton.4fölött már valami bajra  utalhat.Hiába javították őket...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 941 942 943 944 945 946 947 [948] 949 950 951 952 953 954 955 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.