Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 06:43:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 368 369 370 371 372 373 374 [375] 376 377 378 379 380 381 382 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14636860 alkalommal)
0 Felhasználó és 59 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18700 Dátum: 2012.06.30 szombat, 20:05:08 »

Ez csak az 1-re jellemző? Mert a többivel nincs gond. Néha érezni lehet, hogy nem veszi be teljesen nem kattan be/össze. Szinte épp hogy hozzáérek és kiugrik sebességből. Ez a nyekkenő hang lehet az olaj miatt? Ja és köszi az infót.

Nekem a régi autóm 5-ik sebességéből dobálta ki, mert az van legfelül. Nem tudom, a mondiban hol van az 1-es.
De most olvasom, ez nem a tipikus sebesség-kidobálás. Nálad be sem ugrott sebességbe. Azt próbáld ki: álló helyzetben üres, kuplung ki, majd kuplung be, és első.
Így könnyebben fogja venni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Laca01
Vendég
« Új hozzászólás #18701 Dátum: 2012.06.30 szombat, 20:19:37 »

Nekem a régi autóm 5-ik sebességéből dobálta ki, mert az van legfelül. Nem tudom, a mondiban hol van az 1-es.
De most olvasom, ez nem a tipikus sebesség-kidobálás. Nálad be sem ugrott sebességbe. Azt próbáld ki: álló helyzetben üres, kuplung ki, majd kuplung be, és első.
Így könnyebben fogja venni.
Kipróbálom, de kettes fele szoktam meghúzni, majd egyes valamivel jobb. De valamikor érezhető, hogy határozottan /sajna ritkán/ bekattan. Amúgy 1 hónapja lett cserélve az olaj. Nyekkenésről nincs valami tipped? Gurulok 2-es motorfék, kuplung be-ki be-ki 4*5* nyekken, de ha váltáskor kis gázt adok /kuplung fel kicsi gáz/ nem nyekken. De az olajat megnézem valahogy /külföldön vagyok/. Köszi
Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #18702 Dátum: 2012.06.30 szombat, 21:17:01 »

A szivattyú 227000 kemény forint


Mibe kerül?
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #18703 Dátum: 2012.06.30 szombat, 21:19:27 »

Köszi de még tegnap este vissza szereltük az új szivattyút.A szerelőmnek gyári szerszáma van ahhoz,hogy a lánc ott maradjon ahol eredetileg meg állt. worship


Bocs elfelejtettem hisz beszéltük. :worship:Vigyázzatok mikor leszeditek nehogy szétugorjon a vezérlés.
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18704 Dátum: 2012.06.30 szombat, 21:21:46 »

A szivattyú 227000 kemény forint


Akkor nem lett drágább.Ford-tól van mert nekem onnan lett rendelve ennyiért csak nekem jutott kedvezmény.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18705 Dátum: 2012.06.30 szombat, 21:23:44 »

Köszi de még tegnap este vissza szereltük az új szivattyút.A szerelőmnek gyári szerszáma van ahhoz,hogy a lánc ott maradjon ahol eredetileg meg állt. worship


Na ezért írtam mert az enyémnek is ez volt.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #18706 Dátum: 2012.06.30 szombat, 22:18:49 »

KÖSSSSSZ! Próbálkozni fogok - az ötletekkel meg bombázom majd a szervizeseket...Smiley))) Üdv: bandur k.

Halmai-hoz vitted? Laci-t keresd meg hogy ő nézze meg ő ért legjobban ott kocsikhoz....Pécsi Fordba nehogy bevidd...
Naplózva
zsozso68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #18707 Dátum: 2012.07.01 vasárnap, 20:09:45 »

Sziasztok!Megtudná azt mondani valaki,hogy akkor mi történik,hogy ha a hibakód benn marad a tárolóban?A múlt héten töröltettem,és tegnap megint villogott az izzításjelzőm,leállt a motor,majd indítottam,és mentem vele tovább.Egyébként most is ugyanolyan jó,mint idáig.Most megint töröltessem a kódot,vagy ne?2004 85KW TDCI a mondim.
Naplózva

2004/12 TDCI Ghia 115LE
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #18708 Dátum: 2012.07.01 vasárnap, 20:12:50 »

Sziasztok!Megtudná azt mondani valaki,hogy akkor mi történik,hogy ha a hibakód benn marad a tárolóban?A múlt héten töröltettem,és tegnap megint villogott az izzításjelzőm,leállt a motor,majd indítottam,és mentem vele tovább.Egyébként most is ugyanolyan jó,mint idáig.Most megint töröltessem a kódot,vagy ne?2004 85KW TDCI a mondim.
Ha a hibakódot törölték akkor az el is tünt. Az hogy visszajön az valaminek az oka. Ha tudod mi volt a törölt kód és mi jött vissza akkor kb. meg lehet becsülni hogy mibe fog ez fájni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18709 Dátum: 2012.07.01 vasárnap, 20:13:08 »

Sziasztok!Megtudná azt mondani valaki,hogy akkor mi történik,hogy ha a hibakód benn marad a tárolóban?A múlt héten töröltettem,és tegnap megint villogott az izzításjelzőm,leállt a motor,majd indítottam,és mentem vele tovább.Egyébként most is ugyanolyan jó,mint idáig.Most megint töröltessem a kódot,vagy ne?2004 85KW TDCI a mondim.
semmi.
de a hiba sem szűnik meg.majd egyszer csak ott hagy az út szélén,csak akkor ne csodálkozz....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsozso68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #18710 Dátum: 2012.07.01 vasárnap, 20:22:12 »

Köszi a választ!Majd megint kiolvastatom,hogy ismét azt írja e ki!
Naplózva

2004/12 TDCI Ghia 115LE
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #18711 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 10:43:58 »

Sziasztok!
2004.12. havi Tdci kombim van ( 115 LE ). 240.000 km-t futott ( 100.000 km-nél vettem, Németo-ból azóta én használom ) eddig gond nélkül.
Tegnap este azt vettem észre, hogy dadog a motor. Egy-egy pillanatra mindha kihagyna. Alapjárat jó, hiba jelzés nincs. 1500-2000 fordulatszám között étzem, hogy meg-meg torpan. A tankban kevés az üzemanyag. Akkor kezdődött ajelenség amikor már kezdett világítani az üzemanyagszint jelző lámpa.
csináltassak egy üzemanyagszűrő cserét elsőkörben? ( már rég volt cserélve).
Mindig rosszkor jön a hiba, de pont most készülök vele Horvátországba.
Egyébként pont előtte dicsértem az autót, hogy nagyon jól fogyaszt és szépen ketyeg.
Remélem nem lesz komolyabb baj!
Várom segítő javaslataitokat!
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18712 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 10:55:12 »

Sziasztok!
2004.12. havi Tdci kombim van ( 115 LE ). 240.000 km-t futott ( 100.000 km-nél vettem, Németo-ból azóta én használom ) eddig gond nélkül.
Tegnap este azt vettem észre, hogy dadog a motor. Egy-egy pillanatra mindha kihagyna. Alapjárat jó, hiba jelzés nincs. 1500-2000 fordulatszám között étzem, hogy meg-meg torpan. A tankban kevés az üzemanyag. Akkor kezdődött ajelenség amikor már kezdett világítani az üzemanyagszint jelző lámpa.
csináltassak egy üzemanyagszűrő cserét elsőkörben? ( már rég volt cserélve).
Mindig rosszkor jön a hiba, de pont most készülök vele Horvátországba.
Egyébként pont előtte dicsértem az autót, hogy nagyon jól fogyaszt és szépen ketyeg.
Remélem nem lesz komolyabb baj!
Várom segítő javaslataitokat!

gázolajszűrő csere, EGR és szívósor pucolás, mert amiatt is tud rángatni 2500 alatt.
Tank- és alacsony nyomású üzemanyag rendszer szakasz (tank->szivattyú) tiszítást is érdemes.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18713 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 11:54:57 »

Sziasztok!Honnét lehet tudni,hogy izzítógyertyát kell cserélni?2004-es 115LE TDCI Mondim van. Előre is köszi a válaszotokat!

Hidegben indításkor nagyot pöffent, esetleg még utána is pár másodpercig, és eleinte picit darabosan jár. 30 fokban nem tudod lefülelni a bűnöst...

Ha van lakatfogós árammérőd, meg kell mérni - teljesen hideg motornál - a gyújtásra felvett áramot az izzítók drótján. Ennek olyan 80A körülinek kell lennie. Ha nincs meg, egyenként lebontva a vezetéket meg lehet keresni, melyikkel lehet a gond. Ha gond van, akkor amúgy célszerű egyszerre cserélni őket, nem kerül lehetetlenül sokba.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18714 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 11:56:06 »

Nekem tavaly Fordtól rendelve 230e helyett kedvezménnyel 200e ft volt.

130-140 körül felújítják a sajátod.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18715 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 11:58:40 »

Sziasztok!
2004.12. havi Tdci kombim van ( 115 LE ). 240.000 km-t futott ( 100.000 km-nél vettem, Németo-ból azóta én használom ) eddig gond nélkül.
Tegnap este azt vettem észre, hogy dadog a motor. Egy-egy pillanatra mindha kihagyna. Alapjárat jó, hiba jelzés nincs. 1500-2000 fordulatszám között étzem, hogy meg-meg torpan. A tankban kevés az üzemanyag. Akkor kezdődött ajelenség amikor már kezdett világítani az üzemanyagszint jelző lámpa.
csináltassak egy üzemanyagszűrő cserét elsőkörben? ( már rég volt cserélve).
Mindig rosszkor jön a hiba, de pont most készülök vele Horvátországba.
Egyébként pont előtte dicsértem az autót, hogy nagyon jól fogyaszt és szépen ketyeg.
Remélem nem lesz komolyabb baj!
Várom segítő javaslataitokat!


Kosz, alighanem. Go-szűrő, esetleg tank-ü.a.vezeték pucolás is. Azután meglátjuk...  eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #18716 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 13:13:13 »

130-140 körül felújítják a sajátod.

AndyA

Ha szabad kérdezni a felújítás az mennyire jó? Mennyit bírhat úgy még... Gondolom az új a legjobb de azért egy felújítás ezek szerint mégis félösszeg...  Huh?
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #18717 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 13:16:15 »

Hello.

Nekem van egy idegesítő kopogás a kocsiban, amire azt mondta egy kocsikhoz értő személy hogy az egyik porlasztó haldoklik esetleg... Főleg 1-es, 2-esben indulásnál hallani... Nem tudom, hogy lehetne azt gyorsan és biztosan kideríteni valóban porlasztó bajom lesz-e?  falbav
Más kérdés, hogy ha 1 porlasztó döglődik, akkor is mind a 4-et cserélni kell?

Köszi
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
jagxt
Vendég
« Új hozzászólás #18718 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 22:34:46 »

Üdv mindenkinek! Jaguar x Type dizellel kinlodok, rövidcsucsos 2.0 tdci motorral szerelve. Elöször csak volt benne 1 idegesitő kis kopogás, és jol fel kellett huzni, azt hol elindult, hol meg nem (melegen rosszabb), most már csak hosszas inditozásra kb 500 as fordulaton dödörög, gázadásra nem reagál,kicsit meglököm 1be fordszám felugrik azt megy normálisan(alapjárat kb800,gázadásra felpörög) lehet vele közlekedni.Tud vki segiteni Veszprém környékén 1 jo szerelövel, vagy ötlettel (elvileg szerelönek tanultam valaha :-)) köszi elöre is az épitö javaslatokat. M. T.
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #18719 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 22:43:03 »

Hello.

Nekem van egy idegesítő kopogás a kocsiban, amire azt mondta egy kocsikhoz értő személy hogy az egyik porlasztó haldoklik esetleg... Főleg 1-es, 2-esben indulásnál hallani... Nem tudom, hogy lehetne azt gyorsan és biztosan kideríteni valóban porlasztó bajom lesz-e?  falbav
Más kérdés, hogy ha 1 porlasztó döglődik, akkor is mind a 4-et cserélni kell?

Köszi
csinálj 1 videót, enyémnek a csúnya hangjára alf azt mondta hogy a szíjrendszerben szarakodik valami! ugyanígy 1-2elindulásnál csattog!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18720 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 23:10:59 »

Üdv mindenkinek! Jaguar x Type dizellel kinlodok, rövidcsucsos 2.0 tdci motorral szerelve. Elöször csak volt benne 1 idegesitő kis kopogás, és jol fel kellett huzni, azt hol elindult, hol meg nem (melegen rosszabb), most már csak hosszas inditozásra kb 500 as fordulaton dödörög, gázadásra nem reagál,kicsit meglököm 1be fordszám felugrik azt megy normálisan(alapjárat kb800,gázadásra felpörög) lehet vele közlekedni.Tud vki segiteni Veszprém környékén 1 jo szerelövel, vagy ötlettel (elvileg szerelönek tanultam valaha :-)) köszi elöre is az épitö javaslatokat. M. T.
SW frissítés az ECU-n, majd pénzgyűjtés új porlasztókra. Sad
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18721 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 23:17:41 »

Hello.

Nekem van egy idegesítő kopogás a kocsiban, amire azt mondta egy kocsikhoz értő személy hogy az egyik porlasztó haldoklik esetleg... Főleg 1-es, 2-esben indulásnál hallani... Nem tudom, hogy lehetne azt gyorsan és biztosan kideríteni valóban porlasztó bajom lesz-e?  falbav
Más kérdés, hogy ha 1 porlasztó döglődik, akkor is mind a 4-et cserélni kell?

Köszi
Kiindulásnak kellene egy poharazást végezni.Aztán ha még nem biztos kivenni mind a 4-et és padon bevizsgáltatni/4000e ft/db/ az a 100%.Ha nagyon rossz akkor a poharazás is elég nálam elég volt sajnos.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18722 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 23:20:21 »

130-140 körül felújítják a sajátod.

AndyA
Ezt tudom,de nemvagyok felújítás-utángyártott párti és nincs időm várni 1 perccel sem annál többet mint amennyi a szervizelésre kell várni mert minden percben kell a kocsi.Ezért is és amúgy marad a gyári cucc.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #18723 Dátum: 2012.07.03 kedd, 06:28:55 »

Kiindulásnak kellene egy poharazást végezni.Aztán ha még nem biztos kivenni mind a 4-et és padon bevizsgáltatni/4000e ft/db/ az a 100%.Ha nagyon rossz akkor a poharazás is elég nálam elég volt sajnos.

Köszi! Már csak az a nagy kérdés hol a fenébe tudok ilyet csináltatni...  Undecided
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
busto
Vendég
« Új hozzászólás #18724 Dátum: 2012.07.03 kedd, 11:25:43 »

link?? megnéztünk tegnap párat, hátha láttuk wave
Smiley ez nincs hirdetve, nem láthattad sehol még.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18725 Dátum: 2012.07.03 kedd, 11:36:13 »

SW frissítés az ECU-n, majd pénzgyűjtés új porlasztókra. Sad

Nem nyomás gond van? Akár szippancs/szelep is lehet, nem?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
jagxt
Vendég
« Új hozzászólás #18726 Dátum: 2012.07.03 kedd, 12:11:10 »

SW frissítés az ECU-n, majd pénzgyűjtés új porlasztókra. Sad
         Sziasztok! Délelött mértünk résolajat, fél órai járatás után 3 hengernél 150-, 1 hengernél 180 ml.Ezekszerint 1 porlaszto kuka? vagy van vmi türés a porlasztok között? A softverfrissitést Fordos müszerrel meg lehet csinálni a Jaguaron is? üdv T.
Naplózva
jagxt
Vendég
« Új hozzászólás #18727 Dátum: 2012.07.03 kedd, 12:15:05 »

Nem nyomás gond van? Akár szippancs/szelep is lehet, nem?
        Hali, én is inkább vmi nyomásgondra gondolok mivel az önindito fszáma nem elég, ha meg megtolom jobban megforgatja a motort. Hol van az a szippancsszelep? Üdv T.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18728 Dátum: 2012.07.03 kedd, 14:01:36 »

        Hali, én is inkább vmi nyomásgondra gondolok mivel az önindito fszáma nem elég, ha meg megtolom jobban megforgatja a motort. Hol van az a szippancsszelep? Üdv T.

Jó lenne diaggal megnézni, mekkora a nyomás indítózásnál.
A szivattyún van egy szelep, ami beállítja a kívánt nyomást.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18729 Dátum: 2012.07.03 kedd, 14:22:03 »

        Hali, én is inkább vmi nyomásgondra gondolok mivel az önindito fszáma nem elég, ha meg megtolom jobban megforgatja a motort. Hol van az a szippancsszelep? Üdv T.
Nyomásgond van, igen. De nem úgy, ahogy te gondolod.
A TDCi motornál az ECU fix és előre programozott nyomásra állítja be az üzemanyag rendszert az indításhoz. Az alacsony (<750) alapjárat azt jelenti, hogy ez a nyomásérték a nem elégséges az alapjárat eléréséhez. Ennek oka általában a porlasztók állapotában keresendő, az elkoszolódott/kopott porlasztókban a zárótű képes a letapadásra, ami miatt a motor 3 hengerrel indul, egyenetlenül jár.
A hatástalan gázpedál azért van, mert míg az alapjárat nincs meg, nincs lehetőség üzemanyag rendszeri "felhasználói" beavatkozásra sem.

Az önindító fordulatszámának ehhez szvsz semmi köze, a feladata csak annyi, hogy a motort átforgassa annyira, hogy az öngyulladás bekövetkezzen.

Ha a szivattyú szabályozószelepével lenne gond, az ecu által előírt nyomás nem lenne beállítható, ami viszont hibajelzést okozna (izzításjelző), tekintve hogy az üzemanyag rendszer nyomás az egyik kritikus paraméter.

Az alacsony indítás utáni alapjárat mögött 3 ok lehet elvileg:
- gyenge akksi, ami miatt az injektorvezérléshez nincs meg a szükséges feszültség (control modul voltage)
- a porlasztók állapotához képest alacsony indítási nyomás: a Ford emelt a nyomáson, így az ECU sw frissítése után elvileg már nagyobb nyomáson indít.
- porlasztó hiba: letapad a tű, ez extrém magas visszafolyás értékben jelentkezik, de csak indítózás alatt/után, míg el nem éri az alapjáratot a motor.

Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18730 Dátum: 2012.07.03 kedd, 14:22:32 »

     .. ha meg megtolom jobban megforgatja a motort...
ez mit jelent? hogy tolod meg?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18731 Dátum: 2012.07.03 kedd, 14:25:06 »

Nem nyomás gond van? Akár szippancs/szelep is lehet, nem?
Azért olyan nehezen elképzelhető, hogy egy szivattyú ne tudjon előállítani 230bar nyomást az indítózásnál, de utána az 1600-ig terjedő tartományban meg jó (mert hogy az autó megy elvileg).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
jagxt
Vendég
« Új hozzászólás #18732 Dátum: 2012.07.03 kedd, 14:41:38 »

Nyomásgond van, igen. De nem úgy, ahogy te gondolod.
A TDCi motornál az ECU fix és előre programozott nyomásra állítja be az üzemanyag rendszert az indításhoz. Az alacsony (<750) alapjárat azt jelenti, hogy ez a nyomásérték a nem elégséges az alapjárat eléréséhez. Ennek oka általában a porlasztók állapotában keresendő, az elkoszolódott/kopott porlasztókban a zárótű képes a letapadásra, ami miatt a motor 3 hengerrel indul, egyenetlenül jár.
A hatástalan gázpedál azért van, mert míg az alapjárat nincs meg, nincs lehetőség üzemanyag rendszeri "felhasználói" beavatkozásra sem.

Az önindító fordulatszámának ehhez szvsz semmi köze, a feladata csak annyi, hogy a motort átforgassa annyira, hogy az öngyulladás bekövetkezzen.

Ha a szivattyú szabályozószelepével lenne gond, az ecu által előírt nyomás nem lenne beállítható, ami viszont hibajelzést okozna (izzításjelző), tekintve hogy az üzemanyag rendszer nyomás az egyik kritikus paraméter.

Az alacsony indítás utáni alapjárat mögött 3 ok lehet elvileg:
- gyenge akksi, ami miatt az injektorvezérléshez nincs meg a szükséges feszültség (control modul voltage)
- a porlasztók állapotához képest alacsony indítási nyomás: a Ford emelt a nyomáson, így az ECU sw frissítése után elvileg már nagyobb nyomáson indít.
- porlasztó hiba: letapad a tű, ez extrém magas visszafolyás értékben jelentkezik, de csak indítózás alatt/után, míg el nem éri az alapjáratot a motor.

                                                                                                      Még 1 info, lehet fontos: az auto kb fél évet állt (törötten vettem) most lett kész , Domi klubbtársunk népitéletben irta: "beszáradtak a befecskendezöi sok állás után" most olvastam lehet ez a hiba nálam is? van e vmi megoldás a porlasztocserén kivül?  köszi t.
Naplózva
jagxt
Vendég
« Új hozzászólás #18733 Dátum: 2012.07.03 kedd, 14:45:05 »

ez mit jelent? hogy tolod meg?
  Ez ugy nézett ki: motor dödörög 500on semmi gázreakcio, vki kézzel kicsit megtolja (nem kell nagyon) 1esbe kupplung fel , fordszám fel és már megy is rendesen a motor.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18734 Dátum: 2012.07.03 kedd, 15:09:23 »

Még 1 info, lehet fontos: az auto kb fél évet állt (törötten vettem) most lett kész , Domi klubbtársunk népitéletben irta: "beszáradtak a befecskendezöi sok állás után" most olvastam lehet ez a hiba nálam is? van e vmi megoldás a porlasztocserén kivül?  köszi t.

kiszerelés, ultrahangos tisztítás, ellenőrzés és kalibrálás kell nekik, majd a kalibrációs kód programozása az ecu-ben.
Fél év állás nagy idő, főleg ha rossz minőségű gázolaj van benne.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18735 Dátum: 2012.07.03 kedd, 15:09:52 »

  Ez ugy nézett ki: motor dödörög 500on semmi gázreakcio, vki kézzel kicsit megtolja (nem kell nagyon) 1esbe kupplung fel , fordszám fel és már megy is rendesen a motor.
aha. lefulladásgátló rászabályoz.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
bandurkandi
Vendég
« Új hozzászólás #18736 Dátum: 2012.07.03 kedd, 16:31:12 »

A jobb felső saroban van a válasz gomb. Ha azt megnyomod, a beidézett szöveg alá írd a mondanivalód (a fenti szöveget ne töröld ki), és akkor tudjuk, kinek válaszolsz.

Ahááá! Ez itten egy próbaszöveg- köszi, ismét tanultam...üdv: bandur k.
Naplózva
bandurkandi
Vendég
« Új hozzászólás #18737 Dátum: 2012.07.03 kedd, 16:34:11 »

Halmai-hoz vitted? Laci-t keresd meg hogy ő nézze meg ő ért legjobban ott kocsikhoz....Pécsi Fordba nehogy bevidd...
Szia ! - igen !!! Ezek szerint jó volt a választás /?/ üdv: bandur k.
Naplózva
jagxt
Vendég
« Új hozzászólás #18738 Dátum: 2012.07.03 kedd, 16:42:43 »

kiszerelés, ultrahangos tisztítás, ellenőrzés és kalibrálás kell nekik, majd a kalibrációs kód programozása az ecu-ben.
Fél év állás nagy idő, főleg ha rossz minőségű gázolaj van benne.
Hol csinálnak ilyet, és mennyibe kerül?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18739 Dátum: 2012.07.03 kedd, 17:25:03 »

Hol csinálnak ilyet, és mennyibe kerül?
pl. Filep Diesel
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #18740 Dátum: 2012.07.03 kedd, 21:19:40 »

gázolajszűrő csere, EGR és szívósor pucolás, mert amiatt is tud rángatni 2500 alatt.
Tank- és alacsony nyomású üzemanyag rendszer szakasz (tank->szivattyú) tiszítást is érdemes.

Sziasztok! Már megvettem az üzemanyag szűrőt (Nagyautó-nál), de még nincs kicserélve. Ma teletankoltam az autót. Hál' Istennek: nem dadog. Hülyeség volt teletankolni, mert az üzemanyag rendszer tisztításához ( gondolom ) le kell engedni. De ezt majd a szaki megoldja. Csütörtökön viszem szervízbe.
Ja, az normális, hogy 60 liter gázolajat tudtam a hivatalosan 58,5 literes tankba tölteni?  Sad
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #18741 Dátum: 2012.07.03 kedd, 21:31:43 »

Ja, az normális, hogy 60 liter gázolajat tudtam a hivatalosan 58,5 literes tankba tölteni?  Sad

Szerintem igen, én is a minap tankoltam 60at Smiley
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18742 Dátum: 2012.07.03 kedd, 21:44:59 »

Sziasztok! Már megvettem az üzemanyag szűrőt (Nagyautó-nál), de még nincs kicserélve. Ma teletankoltam az autót. Hál' Istennek: nem dadog. Hülyeség volt teletankolni, mert az üzemanyag rendszer tisztításához ( gondolom ) le kell engedni. De ezt majd a szaki megoldja. Csütörtökön viszem szervízbe.
Ja, az normális, hogy 60 liter gázolajat tudtam a hivatalosan 58,5 literes tankba tölteni?  Sad
Elő szokott fordulni. Nem érdemes kiüríteni a tankot. Azért ahogy jártál, meg túl sokba kerül tele tankolni smile
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #18743 Dátum: 2012.07.03 kedd, 21:56:07 »

Köszi! Már csak az a nagy kérdés hol a fenébe tudok ilyet csináltatni...  Undecided
Győrben http://www.turbo-tec.eu/hu/index.php?page=contact,vagy Fehérvár Filep Diesel(nekem ott csinálták)
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #18744 Dátum: 2012.07.03 kedd, 22:09:48 »

Győrben http://www.turbo-tec.eu/hu/index.php?page=contact,vagy Fehérvár Filep Diesel(nekem ott csinálták)

Kösz Mindenkinek!
Rákérdezek!  smile
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18745 Dátum: 2012.07.03 kedd, 23:21:19 »

Szerintem igen, én is a minap tankoltam 60at Smiley
Ez a mennyiség majdnem minden tankolásnál megvan.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18746 Dátum: 2012.07.04 szerda, 06:41:30 »

Ez a mennyiség majdnem minden tankolásnál megvan.
Tisztelt Fórumtárs!
Ha a tankot szinig öntöd akkor a 60 litert is meghaladja. Mivel még nincs fedélzeti computerem, ezért mindig a tankolásnál szinig öntöm, és ebből számolom a fogyasztást.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18747 Dátum: 2012.07.04 szerda, 10:29:57 »

Az én rekordom 61,5 liter. Már vagy 20 kilométert mentem el úgy, hogy a szgép 0-át írt ki, és a tanksapkáig tankoltam.
De nem okos dolog ennyire teletankolni, mert tönkremegy a szénszűrő. Max a 2. kattanásig szabad tankolni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #18748 Dátum: 2012.07.04 szerda, 11:39:30 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ha a tankot szinig öntöd akkor a 60 litert is meghaladja. Mivel még nincs fedélzeti computerem, ezért mindig a tankolásnál szinig öntöm, és ebből számolom a fogyasztást.
Tisztelettel László!
köszönöm mindenkinek a választ!
Beszámolok róla, hogy tényleg az üzemanyagszűrő volt-e a főbűnös ( remélem igen ).
Tamás
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #18749 Dátum: 2012.07.04 szerda, 12:24:48 »

Az én rekordom 61,5 liter. Már vagy 20 kilométert mentem el úgy, hogy a szgép 0-át írt ki, és a tanksapkáig tankoltam.
De nem okos dolog ennyire teletankolni, mert tönkremegy a szénszűrő. Max a 2. kattanásig szabad tankolni.
Nekem MKII nél lett nagyon megtankolva, és a hőtágulásnak köszönhetően kinyomta a betöltönél lévő tömítést a helyéről és csöpögött a benzin.
Tank le, tömítés visszaigazítása a helyré, tank vissza. Azóta első, max második kattanásig tankolok.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Oldalak: 1 ... 368 369 370 371 372 373 374 [375] 376 377 378 379 380 381 382 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.134 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.