Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 20:11:29
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
572
573
574
575
576
577
578
[
579
]
580
581
582
583
584
585
586
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14663239 alkalommal)
0 Felhasználó és 165 vendég van a témában
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28900 Dátum:
2013.11.13 szerda, 21:18:23 »
Idézetet írta: Pisti - 2013.11.13 szerda, 21:09:22
Sziasztok! A következő a kérdésem most hogy hűvösebb lett az időjárás a víz hőfok jelzőm csak a 60-as feletti jelzésig megy fel, de városban beáll középre gondolom ez nem normális?
Lehet rossz a termosztát,de ha kicseréled előfordul akkor sem változik.A TDCI ilyen.Majd ha egyáltalán nem mozdul ki akkor kezdj aggódni.Az enyém is ilyen amióta már nálam van.A fútés hinátlan.Azért kicserélheted a mind a 2-t
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Pisti
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28901 Dátum:
2013.11.13 szerda, 22:14:27 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2013.11.13 szerda, 21:18:23
Lehet rossz a termosztát,de ha kicseréled előfordul akkor sem változik.A TDCI ilyen.Majd ha egyáltalán nem mozdul ki akkor kezdj aggódni.Az enyém is ilyen amióta már nálam van.A fútés hinátlan.Azért kicserélheted a mind a 2-t
Kicserélem mind a kettőt és majd kiderül lesz-e változás
Köszönöm a hozzászólást.
Naplózva
2.0 TDCI 130 Le 2004 kombi
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28902 Dátum:
2013.11.13 szerda, 22:15:58 »
Idézetet írta: Pisti - 2013.11.13 szerda, 22:14:27
Kicserélem mind a kettőt és majd kiderül lesz-e változás
Köszönöm a hozzászólást.
Úgy legyen.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28903 Dátum:
2013.11.13 szerda, 22:22:45 »
Érdekesség képen, bár ez benzines. Szerintem a műszer azonos és a jeladó is. Miért kellene másféle........ folyadék hőmérséklet.
A képen látható pozícióban a hűtőfolyadék hőmérséklete 60 °C. Ennyit a rajta lévő számokról....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28904 Dátum:
2013.11.13 szerda, 23:10:37 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.13 szerda, 22:22:45
Érdekesség képen, bár ez benzines. Szerintem a műszer azonos és a jeladó is. Miért kellene másféle........ folyadék hőmérséklet.
A képen látható pozícióban a hűtőfolyadék hőmérséklete 60 °C. Ennyit a rajta lévő számokról....
Ez abszolúte nem számít. A motor hideg, melegszik még, és üzemmeleg. Ezeket kell leolvasni róla. Vagy, túlmelegedett.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28905 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 07:32:17 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.13 szerda, 23:10:37
Ez abszolúte nem számít. A motor hideg, melegszik még, és üzemmeleg. Ezeket kell leolvasni róla. Vagy, túlmelegedett.
Hidd el, nem is akartam a kútba ugrani.......
Köszönöm az instrukciókat, hogy miket kell leolvasni a műszerről. Már majdnem írtam a Ford gyárnak, hogy átvertek!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28906 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 08:38:13 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.14 csütörtök, 07:32:17
Hidd el, nem is akartam a kútba ugrani.......
Köszönöm az instrukciókat, hogy miket kell leolvasni a műszerről. Már majdnem írtam a Ford gyárnak, hogy átvertek!
.....iszol te rendesen?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
etekefiloz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 347
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28907 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 08:54:55 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.13 szerda, 14:18:10
ha GSR cucca nem tudja,akkor markaszerviz.
Tegnap vettünk gépet!
Most már a Mondeo se fog ki rajtunk!
Naplózva
2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF, Chip sok ló!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28908 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 08:58:50 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.13 szerda, 23:10:37
Ez abszolúte nem számít. A motor hideg, melegszik még, és üzemmeleg. Ezeket kell leolvasni róla. Vagy, túlmelegedett.
Ebben is igazad van, de akkor minek a mutatós műszer? Elég lenne két-három ikon, hogy hideg, üzemmeleg, és túlmelegedett...
Egyébként benzinesnél ilyen átverős, asszony Focusa ugyanez.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28909 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 19:44:09 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.14 csütörtök, 08:58:50
Ebben is igazad van, de akkor minek a mutatós műszer? Elég lenne két-három ikon, hogy hideg, üzemmeleg, és túlmelegedett...
Egyébként benzinesnél ilyen átverős, asszony Focusa ugyanez.
Kis kategóriákban ki is spórolták a műszert.
Kék lámpa - hideg
Kék elalszik - már nem hideg
Piros lámpa - nagyon meleg
Ebben az a vicc, hogy a piros (túl meleg) csak akkor világít ha túlmelegszik a hűtőfolyadék. Ha elfolyik vagy kevés....nem világít, mert a nem ér bele a maradék hűtőfolyadékba a szenzor.......így aztán szépen hengerfejes lesz a kocsi.
Több esettel találkoztam már....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
pivi91
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28910 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 20:07:41 »
Idézetet írta: pivi91 - 2013.11.13 szerda, 13:48:37
Sziasztok!
Egy új tag vagyok éppen ma regisztráltam az oldalra, bár nagyon régóta olvasgatom a forumot.
Egyből kérdéssel kezdenék: Nem rég vásároltam egy 2.0 tdci 131 Le mondeot és van vele egy olyan gondom, hogy beindítom az autót és kb 500as fordulatszámon pörög a motor kb 2-3 legfeljebb 5 másodpercig, ez idő alatt világít az akkumulátor vissza jelző és az ESP vissza jelző, majd röffen egyet a motor és beáll alapjáratra ami kb 800as fordulatszámot jelent! Ez a jelenség tök természetes vagy valami gondja van a gépnek?!
Előre is köszönöm a válaszotokat!
Üdv Nektek!
No megoldódott a probléma ezért megosztom veletek is hátha valakinek ilyen gondja lenne! (remélem nem)
Izzító relé probléma!-----> Elvittem megnézetni AndyA tanácsából kifolyólag az akksit, a generátort ill. a földelés csatlakozót! Na szal mindent rendben talált a szerelő (autó elektronikás), azt mondta, hogy az izzító gyertyák utó izzítást követően elveszik a töltést és ezért kell várni amíg beáll az alapjárat!
És ahogy írtam amikor röffen a motor akkor kapcsol le ez az izzító relé, és nem húzzák el a töltést, ami hatására beáll az alapjárat.
Remélem ezzel tudok/tudtam segíteni más ilyen problémával küzdőknek is!
pivi91
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28911 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 20:23:52 »
Idézetet írta: pivi91 - 2013.11.14 csütörtök, 20:07:41
No megoldódott a probléma ezért megosztom veletek is hátha valakinek ilyen gondja lenne! (remélem nem)
Izzító relé probléma!-----> Elvittem megnézetni AndyA tanácsából kifolyólag az akksit, a generátort ill. a földelés csatlakozót! Na szal mindent rendben talált a szerelő (autó elektronikás), azt mondta, hogy az izzító gyertyák utó izzítást követően elveszik a töltést és ezért kell várni amíg beáll az alapjárat!
És ahogy írtam amikor röffen a motor akkor kapcsol le ez az izzító relé, és nem húzzák el a töltést, ami hatására beáll az alapjárat.
Remélem ezzel tudok/tudtam segíteni más ilyen problémával küzdőknek is!
Bocsi, ez hülyeség.
Az izzítógyertya legalább 20 másodpercig dolgozik onnantól kezdve, hogy ráteszed a gyújtást, még indítás után is jó darabig. De az izzítás nem, ismétlem, nem lehet olyan mértékű terhelés, ami a generátort és a motort ennyire leülteti! Ha mégis megteszi, ott gond van. Zárlatos a gyertya, döglött a generátor, de valami nem kerek. Az izzításnak 80A kell (sacc/kB), a generátor ennél többet kell tudjon. Vagy az izzításnak kell 80-nál több, vagy a generátor nem ad le annyit, mint kellene.
Próbáld meg kimérni az izzítóáramot (lakatfogós árammérővel), vagy kösd le teljesen, az autó úgy is beindul, és ha olyankor jó, akkor máris van mit tovább vizsgálgatni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
pivi91
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28912 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 20:51:16 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.11.14 csütörtök, 20:23:52
Bocsi, ez hülyeség.
Az izzítógyertya legalább 20 másodpercig dolgozik onnantól kezdve, hogy ráteszed a gyújtást, még indítás után is jó darabig. De az izzítás nem, ismétlem, nem lehet olyan mértékű terhelés, ami a generátort és a motort ennyire leülteti! Ha mégis megteszi, ott gond van. Zárlatos a gyertya, döglött a generátor, de valami nem kerek. Az izzításnak 80A kell (sacc/kB), a generátor ennél többet kell tudjon. Vagy az izzításnak kell 80-nál több, vagy a generátor nem ad le annyit, mint kellene.
Próbáld meg kimérni az izzítóáramot (lakatfogós árammérővel), vagy kösd le teljesen, az autó úgy is beindul, és ha olyankor jó, akkor máris van mit tovább vizsgálgatni.
AndyA
Hmm köszönöm a gyors válaszod AndyA akkor folytatódik a további vizsgálódás
mondjuk én azt írtam le amit nekem mondtak, mert ez a diesel nekem nagyon új! Eddig ugye benzines mondeom volt, egyenlőre tanulgatom a dieseles motort
De még1szer köszönöm, hogy ilyen segítő kész vagy ill., hogy gyorsan reagáltál a kommentemre!
pivi91
Naplózva
mondeo2002
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28913 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 21:04:00 »
Ezt olvastam amikor eszembe jutott hogy kinn hagytam a kocsit és beálltam vele az udvarra mert a szomszéd fordját most lopták el..
szóval rakom be és feltűnt hogy indítás után hideg motorral a műszerfal világítása vibrál, illetve a belső világítás is.
Mivel ilyesmi gondom van nekem is, és generátor csere után jött elő, a régi generátort ami 99%ban hibátlan még nem tetettem vissza időhiány miatt illetve mert a kocsi napi szinten kell, a kérdésem az lenne hogy normális hogy kicsit vibrál a műszerfal háttér világítása ??
gyakorlatilag csak most tűnt fel, de most eléggé feltűnő volt..
Idézetet írta: AndyA - 2013.11.14 csütörtök, 20:23:52
Bocsi, ez hülyeség.
Az izzítógyertya legalább 20 másodpercig dolgozik onnantól kezdve, hogy ráteszed a gyújtást, még indítás után is jó darabig. De az izzítás nem, ismétlem, nem lehet olyan mértékű terhelés, ami a generátort és a motort ennyire leülteti! Ha mégis megteszi, ott gond van. Zárlatos a gyertya, döglött a generátor, de valami nem kerek. Az izzításnak 80A kell (sacc/kB), a generátor ennél többet kell tudjon. Vagy az izzításnak kell 80-nál több, vagy a generátor nem ad le annyit, mint kellene.
Próbáld meg kimérni az izzítóáramot (lakatfogós árammérővel), vagy kösd le teljesen, az autó úgy is beindul, és ha olyankor jó, akkor máris van mit tovább vizsgálgatni.
AndyA
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28914 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 23:32:05 »
Idézetet írta: mondeo2002 - 2013.11.14 csütörtök, 21:04:00
Ezt olvastam amikor eszembe jutott hogy kinn hagytam a kocsit és beálltam vele az udvarra mert a szomszéd fordját most lopták el..
szóval rakom be és feltűnt hogy indítás után hideg motorral a műszerfal világítása vibrál, illetve a belső világítás is.
Mivel ilyesmi gondom van nekem is, és generátor csere után jött elő, a régi generátort ami 99%ban hibátlan még nem tetettem vissza időhiány miatt illetve mert a kocsi napi szinten kell, a kérdésem az lenne hogy normális hogy kicsit vibrál a műszerfal háttér világítása ??
gyakorlatilag csak most tűnt fel, de most eléggé feltűnő volt..
Egyszerű a válasz:NEM NORMÁLIS A VILLOGÁS.Sem hidegen,sem melegen nem villoghat.Mérd meg mennyi a töltés alapból és terhelve mikor fogyasztókat rákapcsolsz.14.4V kell mindig lenni akkor tuti.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
ezso
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 232
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28915 Dátum:
2013.11.15 péntek, 01:26:52 »
Idézetet írta: mondeo2002 - 2013.11.14 csütörtök, 21:04:00
Ezt olvastam amikor eszembe jutott hogy kinn hagytam a kocsit és beálltam vele az udvarra mert a szomszéd fordját most lopták el..
szóval rakom be és feltűnt hogy indítás után hideg motorral a műszerfal világítása vibrál, illetve a belső világítás is.
Mivel ilyesmi gondom van nekem is, és generátor csere után jött elő, a régi generátort ami 99%ban hibátlan még nem tetettem vissza időhiány miatt illetve mert a kocsi napi szinten kell, a kérdésem az lenne hogy normális hogy kicsit vibrál a műszerfal háttér világítása ??
gyakorlatilag csak most tűnt fel, de most eléggé feltűnő volt..
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Villog%C3%B3_f%C3%A9nyek-avagy,hogyan_cser%C3%A9lj%C3%BCnk_bronzkef%C3%A9ket_a_gener%C3%A1torban
Naplózva
Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28916 Dátum:
2013.11.15 péntek, 15:04:59 »
A harmadik turbóvezérlő is megadta magát a jelek szerint! Szóval az a kérdésem, hogy hogyan lehet a geometriát kipucolni vagy valamit okoskodni vele, hogy ne szoruljon?!?!?!?!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28917 Dátum:
2013.11.15 péntek, 15:06:37 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2013.11.15 péntek, 15:04:59
A harmadik turbóvezérlő is megadta magát a jelek szerint! Szóval az a kérdésem, hogy hogyan lehet a geometriát kipucolni vagy valamit okoskodni vele, hogy ne szoruljon?!?!?!?!
Vidd el Ervinhez.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28918 Dátum:
2013.11.15 péntek, 15:13:46 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2013.11.15 péntek, 15:04:59
A harmadik turbóvezérlő is megadta magát a jelek szerint! Szóval az a kérdésem, hogy hogyan lehet a geometriát kipucolni vagy valamit okoskodni vele, hogy ne szoruljon?!?!?!?!
le kell venni a turbot a helyéről és utána kell egy olyan szaki, aki tudja is, hogy mit csinál.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28919 Dátum:
2013.11.15 péntek, 15:20:02 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2013.11.15 péntek, 15:04:59
A harmadik turbóvezérlő is megadta magát a jelek szerint! Szóval az a kérdésem, hogy hogyan lehet a geometriát kipucolni vagy valamit okoskodni vele, hogy ne szoruljon?!?!?!?!
van két vezérlőm....
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28920 Dátum:
2013.11.15 péntek, 15:55:55 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.11.15 péntek, 15:06:37
Vidd el Ervinhez.
Vinném, csak nagyon messze van
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28921 Dátum:
2013.11.15 péntek, 15:56:38 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.11.15 péntek, 15:13:46
le kell venni a turbot a helyéről és utána kell egy olyan szaki, aki tudja is, hogy mit csinál.
annyira szét kellene azt szedni? nem elég ha erősen megtépkedem azt a mozgató rudat?
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28922 Dátum:
2013.11.15 péntek, 15:59:00 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.11.15 péntek, 15:20:02
van két vezérlőm....
szerintem nem az a gond! A szerelő rárakta az elsőt...aztán jóvolt 3napig, aztán visszavittük rárakta a másodikat ez tartott kb. 1hónapot! Most megint ***...havonta rakhatnék rá másikat akkor...
Visszaviszem,oldja meg aztán szopjon vele aki akar...eladom és veszek egy zöldségest
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28923 Dátum:
2013.11.15 péntek, 16:27:55 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2013.11.15 péntek, 15:56:38
annyira szét kellene azt szedni? nem elég ha erősen megtépkedem azt a mozgató rudat?
teljesen szét kell szedni, a többi semmit sem ér.
kb 1 napos kényelmes meló
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Jenci82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 553
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28924 Dátum:
2013.11.15 péntek, 18:55:23 »
Hali.Hogyan állapítom meg hogy vgt. vagy fgt. a turbó?Tdci-n is lehet fix turbó fl-után?
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28925 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:09:29 »
Idézetet írta: Jenci82 - 2013.11.15 péntek, 18:55:23
Hali.Hogyan állapítom meg hogy vgt. vagy fgt. a turbó?Tdci-n is lehet fix turbó fl-után?
Ránézésre.
VGT vs. WGT amúgy.
Ha a kipufogó csonkban látsz egy kart, amit egy membrán rúdja mozgat, akkor WGT (Waste gate)
Ha a turbinaházban látsz mozgatórudat bekötve (membránnal vagy elektromosan), akkor VGT. (Variable geometry turbo)
Ha elektromos, akkor nem lehet WGT csak VGT.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Jenci82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 553
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28926 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:17:39 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.15 péntek, 19:09:29
Ránézésre.
VGT vs. WGT amúgy.
Ha a kipufogó csonkban látsz egy kart, amit egy membrán rúdja mozgat, akkor WGT (Waste gate)
Ha a turbinaházban látsz mozgatórudat bekötve (membránnal vagy elektromosan), akkor VGT. (Variable geometry turbo)
Ha elektromos, akkor nem lehet WGT csak VGT.
Értem,köszi.Azt hiszem akkor fix az enyém,mert egy hosszú kar megy a kipufogómnál.Ha jól értelmezem..
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28927 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:20:34 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2013.11.15 péntek, 15:59:00
szerintem nem az a gond! A szerelő rárakta az elsőt...aztán jóvolt 3napig, aztán visszavittük rárakta a másodikat ez tartott kb. 1hónapot! Most megint ***...havonta rakhatnék rá másikat akkor...
Visszaviszem,oldja meg aztán szopjon vele aki akar...eladom és veszek egy zöldségest
ő is letudja szedni és kipucolni...vagy te 16db csavar és lennt is van..
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28928 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:23:19 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.11.15 péntek, 19:20:34
ő is letudja szedni és kipucolni...vagy te 16db csavar és lennt is van..
ezaz...most még éppen bennevagyunk abban az időtartamban amikor panaszkodhatok bérmentve!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28929 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:30:02 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2013.11.15 péntek, 19:23:19
ezaz...most még éppen bennevagyunk abban az időtartamban amikor panaszkodhatok bérmentve!
hátakkormegmiaprobléma? Ki csinálja?
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28930 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:31:28 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.11.15 péntek, 19:30:02
hátakkormegmiaprobléma? Ki csinálja?
Aki Janiét (én még nem láttam)
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Jenci82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 553
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28931 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:38:32 »
Idézetet írta: Jenci82 - 2013.11.15 péntek, 19:17:39
Értem,köszi.Azt hiszem akkor fix az enyém,mert egy hosszú kar megy a kipufogómnál.Ha jól értelmezem..
Akkor feltenném a következő kérdésemet.Mennyi különbséget éreznék változó geometriás turbóval?Érdemes lenne kicserélni?Vagy elenyésző a különbség?Köszi a válaszokat.
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28932 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:43:42 »
Idézetet írta: Jenci82 - 2013.11.15 péntek, 19:38:32
Akkor feltenném a következő kérdésemet.Mennyi különbséget éreznék változó geometriás turbóval?Érdemes lenne kicserélni?Vagy elenyésző a különbség?Köszi a válaszokat.
Hiába cseréled ki, azt vezérelni is kellene. Ezt viszont a motorvezérlőd nem tudja. (kábelezve sincs és szoftveresen sem)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Jenci82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 553
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28933 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:48:55 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.15 péntek, 19:43:42
Hiába cseréled ki, azt vezérelni is kellene. Ezt viszont a motorvezérlőd nem tudja. (kábelezve sincs és szoftveresen sem)
Gondolom azért kivitelezhető lenne.Csak nem ér annyit az egész...
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
H. Balázs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1667
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28934 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:49:32 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2013.11.15 péntek, 15:55:55
Vinném, csak nagyon messze van
Mér merre laksz?
Naplózva
2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le
2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28935 Dátum:
2013.11.15 péntek, 20:11:52 »
Idézetet írta: Jenci82 - 2013.11.15 péntek, 19:48:55
Gondolom azért kivitelezhető lenne.Csak nem ér annyit az egész...
kivitelezhető és ér is annyit. írok pü-t
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28936 Dátum:
2013.11.15 péntek, 20:12:28 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2013.11.15 péntek, 19:31:28
Aki Janiét (én még nem láttam)
Akkor meg tuti kitudja pucolni a Petya...de gondolom televan mint a délibusz melóval...
meg gondolom alapól megnézte akad e a kar vagy nem...de azt megtudod teis nézni amugy meg..leakasztod a zégert és megmozgatod a kart..
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28937 Dátum:
2013.11.15 péntek, 20:16:43 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.11.15 péntek, 20:12:28
Akkor meg tuti kitudja pucolni a Petya...de gondolom televan mint a délibusz melóval...
meg gondolom alapól megnézte akad e a kar vagy nem...de azt megtudod teis nézni amugy meg..leakasztod a zégert és megmozgatod a kart..
oké! azt megnézem! köze lehet hozzá annak, hogy levettem a katalizátort? nem mi?
eddig mindkétszer azvolta hiba oka...most se áll le a kocsi szóval valószínüleg nem üzemanyagrendszeri gond!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28938 Dátum:
2013.11.15 péntek, 20:51:46 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2013.11.15 péntek, 20:16:43
oké! azt megnézem! köze lehet hozzá annak, hogy levettem a katalizátort? nem mi?
eddig mindkétszer azvolta hiba oka...most se áll le a kocsi szóval valószínüleg nem üzemanyagrendszeri gond!
mi volt a hiba oka?
részecskeszűrős a tied?
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28939 Dátum:
2013.11.15 péntek, 21:02:49 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.11.15 péntek, 20:51:46
mi volt a hiba oka?
részecskeszűrős a tied?
hát a hibakódban is a turboelektronika volt a rossz!
Ez nem részecskeszűrős!
lehet, hogy harmadszor fogom ki a *** elektronikát...mert szerintem ők javíttatják ezeket amiket aztán autókba tesznek!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Tomi76
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 204
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28940 Dátum:
2013.11.15 péntek, 21:20:43 »
Sziasztok!
Ha a turbó elektromos (szervó)motorja alapjáraton rázkódik, ez okozhat problémát, akár később, vagy menetközben?
Valószínű, hogy a tolórúd és a motor kar találkozásánál nagy a kopás (kotyogás), ezért álladóan kompenzál a (szervó)motor= rázkódik.
Köszi.
Tamás
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28941 Dátum:
2013.11.16 szombat, 09:37:18 »
Idézetet írta: Tomi76 - 2013.11.15 péntek, 21:20:43
Sziasztok!
Ha a turbó elektromos (szervó)motorja alapjáraton rázkódik, ez okozhat problémát, akár később, vagy menetközben?
Valószínű, hogy a tolórúd és a motor kar találkozásánál nagy a kopás (kotyogás), ezért álladóan kompenzál a (szervó)motor= rázkódik.
Köszi.
Tamás
nem.én amikkel tralálkoztam,mindi ilyen volt.mármint a kar lötyögése.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28942 Dátum:
2013.11.16 szombat, 10:23:54 »
Idézetet írta: Tomi76 - 2013.11.15 péntek, 21:20:43
Sziasztok!
Ha a turbó elektromos (szervó)motorja alapjáraton rázkódik, ez okozhat problémát, akár később, vagy menetközben?
Valószínű, hogy a tolórúd és a motor kar találkozásánál nagy a kopás (kotyogás), ezért álladóan kompenzál a (szervó)motor= rázkódik.
Köszi.
Tamás
Mindegyiknek van játéka, még vákumosnál is. van benne gyárilag egy kis forgó rész is oldalirányú mozgás kompenzálására.
De ma beszéltem Francoval és biztos hogy elektronika baja van, mert kinyitja fullra a geometriát és leis tilt, vissza már nemis huzza.
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28943 Dátum:
2013.11.16 szombat, 13:07:47 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.11.16 szombat, 10:23:54
Mindegyiknek van játéka, még vákumosnál is. van benne gyárilag egy kis forgó rész is oldalirányú mozgás kompenzálására.
De ma beszéltem Francoval és biztos hogy elektronika baja van, mert kinyitja fullra a geometriát és leis tilt, vissza már nemis huzza.
Indításkor alaphelyzetbe áll, aztán alapjáraton nincs is gond, de gázadásra kiugrik és nem is húz vissza...
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28944 Dátum:
2013.11.16 szombat, 13:13:30 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2013.11.16 szombat, 13:07:47
Indításkor alaphelyzetbe áll, aztán alapjáraton nincs is gond, de gázadásra kiugrik és nem is húz vissza...
Elektronika hiba.
(sok mercinél is előfordult ilyen.....és ott csak komplett turbo-t lehetett venni anno..... kb. 900k)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28945 Dátum:
2013.11.16 szombat, 13:48:27 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.16 szombat, 13:13:30
Elektronika hiba.
(sok mercinél is előfordult ilyen.....és ott csak komplett turbo-t lehetett venni anno..... kb. 900k)
AZ azért elég húzós...csak fura, hogy már a harmadikat eszi meg az autó
vagy kifogtam 3 rosszat pont!
Fogok rakni egy 10es kulcsot az autóba meg veszek egy pót elektronikát és úgy bárhova elindulok!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28946 Dátum:
2013.11.16 szombat, 13:53:16 »
Egyébként nem lehet ezt átalakítani vákumosra?
Tennék rá egy ilyet:
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28947 Dátum:
2013.11.16 szombat, 13:57:47 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2013.11.16 szombat, 13:53:16
Egyébként nem lehet ezt átalakítani vákumosra?
Tennék rá egy ilyet:
[img]http://images.wikia.com/uncyclopedia/images/archive/e/ef/20070712224613!Big_turbo.jpg/img]
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28948 Dátum:
2013.11.16 szombat, 14:12:21 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2013.11.16 szombat, 13:53:16
Egyébként nem lehet ezt átalakítani vákumosra?
nyomásosra meglehet mindegyik vgt-t csinálni...elektronikát rajthagyod a stekkeren lehet hibakód sem lenne benne...de ezt most csak mondtam....kb 15-ből megvan egy f@sza labda...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28949 Dátum:
2013.11.16 szombat, 14:22:45 »
Idézetet írta: Jenci82 - 2013.11.15 péntek, 19:38:32
Akkor feltenném a következő kérdésemet.Mennyi különbséget éreznék változó geometriás turbóval?Érdemes lenne kicserélni?Vagy elenyésző a különbség?Köszi a válaszokat.
Kicsit butább alul a fix, kb 2000-től mikortól töltenek ugyanaz mindkettő...
Én lecseréltem és azért jobb, bár többször megfogadtam hogy visszarakom a fixet...mert berugózni na az a nagy tudomány.
kb fél év alatt értem el oda számtalan rugót probálva hogy most kib@szott jó már...sokkal jobb mint a gyári vákumos vagy elektromos, és nem fog lekormolódni sem soha azis biztos...
Naplózva
Oldalak:
1
...
572
573
574
575
576
577
578
[
579
]
580
581
582
583
584
585
586
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ