Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 19:15:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 897 898 899 900 901 902 903 [904] 905 906 907 908 909 910 911 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14661360 alkalommal)
0 Felhasználó és 128 vendég van a témában
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #45150 Dátum: 2018.05.22 kedd, 11:36:45 »

1850nél megkell lennie a maximum nyomásnak.

Valaki aztmondta itt hogy 1800-nál kezd tölteni és 2000-nél van meg a maximum. Ha nem itt volt akkor facebookos csoportban volt.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #45151 Dátum: 2018.05.22 kedd, 11:59:01 »

1850nél megkell lennie a maximum nyomásnak.

Megtaláltam, AndyA írta. 1800-on kezd tölteni és 2000-es fordulaton van a maximuma.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #45152 Dátum: 2018.05.22 kedd, 12:12:58 »

Megtaláltam, AndyA írta. 1800-on kezd tölteni és 2000-es fordulaton van a maximuma.

2000-nél már mindenképpen meg kell legyen. Korábban is összejöhet. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #45153 Dátum: 2018.05.22 kedd, 12:21:35 »

2000-nél már mindenképpen meg kell legyen. Korábban is összejöhet. Smiley

AndyA

Hát 2100 körül tudtam kipaszírozni belőle. Katalizátor üres.
Most füstöt nem látok.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #45154 Dátum: 2018.05.22 kedd, 20:03:09 »

Hát 2100 körül tudtam kipaszírozni belőle. Katalizátor üres.
Most füstöt nem látok.

kilett ütve?Az folytott?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #45155 Dátum: 2018.05.22 kedd, 20:35:52 »

Sziasztok!
Újra itt vagyok a jobbra kanyarodva leálló 2004 Mondeoval Szegedről, nagy nehezen találtam olyan emberkét, aki megértette, hogy menet közben kell hibakódot olvasni az autóval.
Az első képen indulás előtti kiolvasott hibák. A második képen azok amiket nem lehetett törölni, a harmadik, pedig amikor jobbra kanyarodás közben azokat jelezte.
Előre is köszönöm a segítségetek.
üdv:Balázs[/URL][/img]
használj másik képmegosztót,ez nem működik a fórumon.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #45156 Dátum: 2018.05.22 kedd, 20:45:31 »

kilett ütve?Az folytott?

Tettem bele egy üreset, az enyémet meghagytam a biztonság kedvéért.
Valamennyit biztos folytott.
Most 2000-től 5.-ben is rendesen húz.

Voltam egy itt elég elismert autószerelőnél, akinél már több mondeo is megfordult.
Kipróbálta a kocsit aztmondta semmi baja, nagyon jól megy.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #45157 Dátum: 2018.05.22 kedd, 21:58:28 »

Tettem bele egy üreset, az enyémet meghagytam a biztonság kedvéért.
Valamennyit biztos folytott.
Most 2000-től 5.-ben is rendesen húz.

Voltam egy itt elég elismert autószerelőnél, akinél már több mondeo is megfordult.
Kipróbálta a kocsit aztmondta semmi baja, nagyon jól megy.
akkor mégis azzal volt a gond...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #45158 Dátum: 2018.05.23 szerda, 16:15:32 »

Tiszteletem,

Egy kis beszámoló engedjetek meg.
A hétvégén kitiszítottam az EGR szelep miatti "dzsúszt" az EGR szepel utáni területről.
A hengerfejben lévő felömlőket egy rézcső tisztító kefével kezeltem.
https://szerelvenybolt.hu/szerszamok/kezi-szerszamok/rezcso-tisztito-kefek/rothenberger-rezcso-tisztitokefe-15-10528  Valami hasonlóval.
Nagyon jó szolgálatot tett. A kiakalítása a hengerfejnek (ahogy láttam) olyan, amit nyugodtan tudtam tiszítani ezzel az eszközzel. Nem értem be a szelepig
(Fűtés szerelésnél korábban "insasként" már használtam. Onnan az ötlet.)
Az első három szelepbeömlő nyílásból rengeteg anyag kijött. Ez most jelentősen érezhető a teljesítmény javulásában is! Füst is látványosan kevesebb!

Az FMBA motornál is jött a P0401-es EGR hiba.
Ahogy olvastam a fórumot a P0401-gyel ha nem zavar nem kell foglalkozni. (Max műszaki előtt kiveszem a dugózást + kód reset.)
Volt valakinek esetleg ezzel kapcsolatban rossz tapasztalata?

Hétvégén lesz egy ausztriai menet. Kíváncsi vagyok, hogy fog teljesíteni. (Addig még kap a kicsike vagy 200km-t.)

Üdv,
BM
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #45159 Dátum: 2018.05.23 szerda, 16:37:13 »

Tiszteletem,

Egy kis beszámoló engedjetek meg.
A hétvégén kitiszítottam az EGR szelep miatti "dzsúszt" az EGR szepel utáni területről.
A hengerfejben lévő felömlőket egy rézcső tisztító kefével kezeltem.
https://szerelvenybolt.hu/szerszamok/kezi-szerszamok/rezcso-tisztito-kefek/rothenberger-rezcso-tisztitokefe-15-10528  Valami hasonlóval.
Nagyon jó szolgálatot tett. A kiakalítása a hengerfejnek (ahogy láttam) olyan, amit nyugodtan tudtam tiszítani ezzel az eszközzel. Nem értem be a szelepig
(Fűtés szerelésnél korábban "insasként" már használtam. Onnan az ötlet.)
Az első három szelepbeömlő nyílásból rengeteg anyag kijött. Ez most jelentősen érezhető a teljesítmény javulásában is! Füst is látványosan kevesebb!

Az FMBA motornál is jött a P0401-es EGR hiba.
Ahogy olvastam a fórumot a P0401-gyel ha nem zavar nem kell foglalkozni. (Max műszaki előtt kiveszem a dugózást + kód reset.)
Volt valakinek esetleg ezzel kapcsolatban rossz tapasztalata?

Hétvégén lesz egy ausztriai menet. Kíváncsi vagyok, hogy fog teljesíteni. (Addig még kap a kicsike vagy 200km-t.)

Üdv,
BM

Műszaki előtt minek kivenni a dugót, nem kell , simán hozza az elvártat
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #45160 Dátum: 2018.05.23 szerda, 16:43:05 »

Műszaki előtt minek kivenni a dugót, nem kell , simán hozza az elvártat

Mert ha pont akkor dobja be a hibát, nem megy át a vizsgán.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #45161 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 13:18:28 »

Sziasztok!
Egy egész érdekes témát hoztam nektek, hátha valakinek van valami ötlete.

Kedd esti használat után szerda délután azt vettem észre, hogy szép tócsa van az autó alatt. Elfolyt a hűtővíz egy része. Feltöltöttem kb 2 liter vízzel de csöpögést nem láttam. Beindítottam az autót, alánéztem és picit beljebb a motor alatt láttam, hogy csöpög a víz kifele. Ma reggelre ez a mennyiség is elfolyt, így szerelőhöz indulás előtt bele töltöttem megint majd 2 liter vizet. Szerelőnél semmi csöpögés, se álló helyzetben, se járó motornál. Várakozás kb 1 órát, szintén semmi, se így se úgy. Hazajöttem, 1,5 órát állt már az autó, egy csepp se az autó alatt, a kiegyenlítő tartályban ugyanannyi van.

Bónusz kérdés: hol lehet leereszteni a hűtőfolyadékot?

Köszönöm előre is a válaszokat!
Naplózva
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #45162 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 13:46:36 »

Sziasztok!
Egy egész érdekes témát hoztam nektek, hátha valakinek van valami ötlete.

Kedd esti használat után szerda délután azt vettem észre, hogy szép tócsa van az autó alatt. Elfolyt a hűtővíz egy része. Feltöltöttem kb 2 liter vízzel de csöpögést nem láttam. Beindítottam az autót, alánéztem és picit beljebb a motor alatt láttam, hogy csöpög a víz kifele. Ma reggelre ez a mennyiség is elfolyt, így szerelőhöz indulás előtt bele töltöttem megint majd 2 liter vizet. Szerelőnél semmi csöpögés, se álló helyzetben, se járó motornál. Várakozás kb 1 órát, szintén semmi, se így se úgy. Hazajöttem, 1,5 órát állt már az autó, egy csepp se az autó alatt, a kiegyenlítő tartályban ugyanannyi van.

Bónusz kérdés: hol lehet leereszteni a hűtőfolyadékot?

Köszönöm előre is a válaszokat!

Az eltűnő vízre nem tudok magyarázatot, de tócsa lehet a kocsi alatt a klíma kondenzvize miatt is.
A hűtő jobb oldalán alul van a leeresztőcsavar.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #45163 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 14:07:59 »

Az eltűnő vízre nem tudok magyarázatot, de tócsa lehet a kocsi alatt a klíma kondenzvize miatt is.
A hűtő jobb oldalán alul van a leeresztőcsavar.

Bizti? Smiley
Mármint, hogy minden hűtőn van ilyen? Mert én nem látom az egy dolog, de a szerelő se találta meg Cheesy Külföldi oldalakon is nem egy komment van, hogy nem találják.

A víz pedig biztos nem kondenzvíz. Egyrészt eltűnt a kiegyenlítőből is a folyadék, másrészt meg nem is ment a klíma se napok óta.
Naplózva
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #45164 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 14:17:13 »

Bizti? Smiley
Mármint, hogy minden hűtőn van ilyen? Mert én nem látom az egy dolog, de a szerelő se találta meg Cheesy Külföldi oldalakon is nem egy komment van, hogy nem találják.

A víz pedig biztos nem kondenzvíz. Egyrészt eltűnt a kiegyenlítőből is a folyadék, másrészt meg nem is ment a klíma se napok óta.

Nem bizti...  Wink
A benyásomon van, mér hagyták volna ki a diesel hűtőből.  Huh?
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #45165 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 14:34:57 »

Nem bizti...  Wink
A benyásomon van, mér hagyták volna ki a diesel hűtőből.  Huh?

Évjárat szerint tűnt el egy idő után, ha jól emlékszem. Pl. az alsó motortakaró is ilyen. Pre-FL még volt, utána az FL-ben megszűnt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #45166 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 16:00:10 »

Bizti? Smiley
Mármint, hogy minden hűtőn van ilyen? Mert én nem látom az egy dolog, de a szerelő se találta meg Cheesy Külföldi oldalakon is nem egy komment van, hogy nem találják.

A víz pedig biztos nem kondenzvíz. Egyrészt eltűnt a kiegyenlítőből is a folyadék, másrészt meg nem is ment a klíma se napok óta.

Ha nem találsz leeresztő csavart, akkor a hűtőre menő alsó csövet kell megbontani.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #45167 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 17:01:05 »

Ha nem találsz leeresztő csavart, akkor a hűtőre menő alsó csövet kell megbontani.
így van.nincs.az acél rugót kihúzva kijön a cső a hűtőből.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #45168 Dátum: 2018.05.25 péntek, 16:37:03 »

Bizti? Smiley
Mármint, hogy minden hűtőn van ilyen? Mert én nem látom az egy dolog, de a szerelő se találta meg Cheesy Külföldi oldalakon is nem egy komment van, hogy nem találják.

A víz pedig biztos nem kondenzvíz. Egyrészt eltűnt a kiegyenlítőből is a folyadék, másrészt meg nem is ment a klíma se napok óta.
Tisztelt Fórumtárs!
A 2004 utáni mondeokból kispórolták a leeresztő váltót. A gyári előírás szerint a hűtő alsó csonkjáról levéve a gumicsövet kellene a vizet leengedni. Én egyszer megpróbáltam. Igen kemény fizikai erőbedobást igényelt a cső leválasztása a hűtőről. Ráadásul nem folyt le a teljes feltöltő mennyiség. Ellenben javaslom a sebváltó alatt lévő "Y" -ban végződő vízcső alsó pontjának megbontását ami az előzőekhez képest gyerekjáték és ugyanannyi víz fog lefolyni, mint a hűtőre menő cső megbontásakor.
A hűtővíz fogyással kapcsolatban.
Először érdemes lenne egy hűtőköri nyomáspróbát végezni 1-1.2 bar nyomáson. Ez után viszont érdemes a vízszivattyút és környékét tüzetesen megvizsgálni. A szivattyú tömítésének meghibásodása esetén jelentős mennyiségű víz tud elfolyni ami nehezen behatárolható, mivel a meleg blokkra folyva elpárolog. Az indítómotor burkolatán látható a legszembetűnőbben a vízfolyás.
Szerintem vízszivattyú csere lesz a megoldás. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.26 szombat, 16:02:55 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
halaszlaszlo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



E-mail
« Új hozzászólás #45169 Dátum: 2018.05.25 péntek, 22:08:44 »

Üdv mindenkinek !   SEGÍTSÉG a drága mondeomban lévő SONY hatlemezes fejegység elromlott-nem játsza le a cd lemezeket-   tud valaki ötletet hogy hol , kinél lehet megjavíttatni ? Köszi előre is.
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #45170 Dátum: 2018.05.26 szombat, 22:46:20 »

Srácok!
C1304, p0100 hibakód megoldása micsoda?
P0100 at a légmennyiségmérő vagy légtömegmérő hiba elvileg.
Takarítani vagy cserélni kell a map sensort?
A másik hibakód micsoda?
Valamint a korrekciós értékek a legnagyobb eltérésnél 0.30 és -0.30 között van a kettes hengerben! Erről mi a véleményetek?
Ha 1700-2200 között random helyzetekben, kopogósabbnak hallom azt okozhatja az injector? Vagy a *** légtömegmérő?vagy valami más ötlet?
Köszönöm
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #45171 Dátum: 2018.05.27 vasárnap, 09:56:13 »

Srácok!
C1304, p0100 hibakód megoldása micsoda?
P0100 at a légmennyiségmérő vagy légtömegmérő hiba elvileg.
Takarítani vagy cserélni kell a map sensort?
A másik hibakód micsoda?
Valamint a korrekciós értékek a legnagyobb eltérésnél 0.30 és -0.30 között van a kettes hengerben! Erről mi a véleményetek?
Ha 1700-2200 között random helyzetekben, kopogósabbnak hallom azt okozhatja az injector? Vagy a *** légtömegmérő?vagy valami más ötlet?
Köszönöm

Ha kitörlöd a p0100 visszajön egyből? MAP jelet kéne megnézni élődiagban.
a 0,3mal ne foglalkozz a korrekciónál
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #45172 Dátum: 2018.05.27 vasárnap, 10:39:31 »

Ha kitörlöd a p0100 visszajön egyből? MAP jelet kéne megnézni élődiagban.
a 0,3mal ne foglalkozz a korrekciónál

Tegnap töröltük a hibát nem jött vissza!
A kicsit kopogósabb járés érdekelne de nem tudom merre induljak!?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
nagypele
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #45173 Dátum: 2018.05.27 vasárnap, 19:22:52 »

Szép vasárnap estét mindenkinek!

A következő problémával keresném a hozzáértőket.
Alapjáraton tompa dohogó hangot hallok a légbeömlő felöl.
 Légszűrőházat levéve a hang erősebben jön a turbó felöl .
Szerelő szerint a WTG nem zár teljesen és fals levegőt visszanyomja a szűrőház
felé, ami felerősíti a hangot.
Ez valós lehet ? A gép jól megy , jól gyorsul. Igaz gázadásnál fémes, nem kopogó, inkább halk kerregő hangot hallok.
Lehet hogy ez is a WTG-től van?

Előre is köszönöm ha hozzászóltok.
 
Naplózva

Mk4 2011  2.0 Tdci Titánium/Mk3 2006 2.0Tdci  Titánium/ Mk2 1997 1.8 Tdi
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #45174 Dátum: 2018.05.27 vasárnap, 20:58:12 »

Szép vasárnap estét mindenkinek!

A következő problémával keresném a hozzáértőket.
Alapjáraton tompa dohogó hangot hallok a légbeömlő felöl.
 Légszűrőházat levéve a hang erősebben jön a turbó felöl .
Szerelő szerint a WTG nem zár teljesen és fals levegőt visszanyomja a szűrőház
felé, ami felerősíti a hangot.
Ez valós lehet ? A gép jól megy , jól gyorsul. Igaz gázadásnál fémes, nem kopogó, inkább halk kerregő hangot hallok.
Lehet hogy ez is a WTG-től van?

Előre is köszönöm ha hozzászóltok.
 


WTG? Wastegate?
Ezekben nem wastegate-es, hanem VGT (változó geometriájú) turbo van. De ha nem is az lenne, a nyitott wastegate-en keresztül a kipufogó rendszer turbo utáni részére tud elszökni a kipufogó gáz, nem a szívóoldalra.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #45175 Dátum: 2018.05.27 vasárnap, 21:00:03 »

Szép vasárnap estét mindenkinek!

A következő problémával keresném a hozzáértőket.
Alapjáraton tompa dohogó hangot hallok a légbeömlő felöl.
 Légszűrőházat levéve a hang erősebben jön a turbó felöl .
Szerelő szerint a WTG nem zár teljesen és fals levegőt visszanyomja a szűrőház
felé, ami felerősíti a hangot.
Ez valós lehet ? A gép jól megy , jól gyorsul. Igaz gázadásnál fémes, nem kopogó, inkább halk kerregő hangot hallok.
Lehet hogy ez is a WTG-től van?

Előre is köszönöm ha hozzászóltok.
 

mire gondol a szerelőd a WTG-vel kapcsoltban?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #45176 Dátum: 2018.05.27 vasárnap, 21:02:54 »

Szép vasárnap estét mindenkinek!

A következő problémával keresném a hozzáértőket.
Alapjáraton tompa dohogó hangot hallok a légbeömlő felöl.
 Légszűrőházat levéve a hang erősebben jön a turbó felöl .
Szerelő szerint a WTG nem zár teljesen és fals levegőt visszanyomja a szűrőház
felé, ami felerősíti a hangot.
Ez valós lehet ? A gép jól megy , jól gyorsul. Igaz gázadásnál fémes, nem kopogó, inkább halk kerregő hangot hallok.
Lehet hogy ez is a WTG-től van?

Előre is köszönöm ha hozzászóltok.
 


Bármelyik autónál hallható és ha leveszed a szűrőház fedelét hangosodik. Ezt a "szerelőt" meg kerüld el. Nem kicsi baromságot mondott....
Lehet nálad az a probléma, hogy valaki belerakott valami WTG-t, mert egyébként ilyen alkatrész nincs az autóban.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #45177 Dátum: 2018.05.27 vasárnap, 21:32:10 »

WTG? Wastegate?
Ezekben nem wastegate-es, hanem VGT (változó geometriájú) turbo van. De ha nem is az lenne, a nyitott wastegate-en keresztül a kipufogó rendszer turbo utáni részére tud elszökni a kipufogó gáz, nem a szívóoldalra.
Van Tdciben is Wastegates turbó. Nincs Maf szenzor sem azokban.
A korai tdcikben volt
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.27 vasárnap, 21:35:45 írta Thomas8607 » Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #45178 Dátum: 2018.05.27 vasárnap, 21:47:30 »

Van Tdciben is Wastegates turbó. Nincs Maf szenzor sem azokban.
A korai tdcikben volt
2006.... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #45179 Dátum: 2018.05.27 vasárnap, 23:47:02 »

Már megint kezdi a toszakodást ez az átok tdci(hogy száradt volna le a thököm amikor ezt tartottam meg és a v6ot eladtam...)
Olyan mintha lassan épülne fel a turbónyomás (nem, nem mértem, kölcsönadtam az ELM-et) szóval nem indul olyan virgoncul 2000alatti fordulatnál, és olyankor füstöl is, néha erősebben néha szinte egyáltalán nem jelentkezik. EGR leragadás okozhat ilyen gondot, vagy kezdjem a repedt turbócsöveket keresgélni?
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #45180 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 05:15:29 »

2006.... Roll Eyes

Ok, telefonon nem vettem észre milyen kocsi Smiley
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #45181 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 07:43:13 »

Már megint kezdi a toszakodást ez az átok tdci(hogy száradt volna le a thököm amikor ezt tartottam meg és a v6ot eladtam...)
Olyan mintha lassan épülne fel a turbónyomás (nem, nem mértem, kölcsönadtam az ELM-et) szóval nem indul olyan virgoncul 2000alatti fordulatnál, és olyankor füstöl is, néha erősebben néha szinte egyáltalán nem jelentkezik. EGR leragadás okozhat ilyen gondot, vagy kezdjem a repedt turbócsöveket keresgélni?
az egr nyitvamaradása okozhatna ilyet,nem a leregadása.Keresd a rést a pajzson.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #45182 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 07:47:46 »

az egr nyitvamaradása okozhatna ilyet,nem a leregadása.Keresd a rést a pajzson.

 eljen köszi, ezt fogom tenni.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #45183 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 08:36:21 »

az egr nyitvamaradása okozhatna ilyet,nem a leregadása.Keresd a rést a pajzson.

Amelyik EGR-en van elektromos csatlakozó az figyeli mennyire van nyitva az EGR(milyen pozicióban van).
Ha le van falazva az EGR és nyitvamarad, akkor a pozició érzékelő nem avatkozik be? Tehát arra gondolok, hogy ilyenkor nem úgy működik mondjuk a turbóvezérlő mint kéne?
Csak az EU4-es motorra gondolok
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #45184 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 08:56:07 »

Amelyik EGR-en van elektromos csatlakozó az figyeli mennyire van nyitva az EGR(milyen pozicióban van).
Ha le van falazva az EGR és nyitvamarad, akkor a pozició érzékelő nem avatkozik be? Tehát arra gondolok, hogy ilyenkor nem úgy működik mondjuk a turbóvezérlő mint kéne?
Csak az EU4-es motorra gondolok
2006os a kocsi, elvileg eu4es, csatlakozó is van rajta. Amikor le volt falazva az egr, akkor sem kapcsolta fel azonnal a mil lámpát, kellett neki néha 2-300 esetleg 1000km amire feltünt neki, hogy bibi van.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #45185 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 09:05:17 »

2006os a kocsi, elvileg eu4es, csatlakozó is van rajta. Amikor le volt falazva az egr, akkor sem kapcsolta fel azonnal a mil lámpát, kellett neki néha 2-300 esetleg 1000km amire feltünt neki, hogy bibi van.

Nem biztos hogy ennyire okos az mk3. Ez csak egy tipp, amúgy én diagban ezt vettem észre hogy valami köze van hozzá.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #45186 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 12:02:46 »

Amelyik EGR-en van elektromos csatlakozó az figyeli mennyire van nyitva az EGR(milyen pozicióban van).
Ha le van falazva az EGR és nyitvamarad, akkor a pozició érzékelő nem avatkozik be? Tehát arra gondolok, hogy ilyenkor nem úgy működik mondjuk a turbóvezérlő mint kéne?
Csak az EU4-es motorra gondolok

Ezzel most érdekeset mondtál (számomra legalább is.)
Mikor pucoltam az EGR-t a dugózás alkalmával láttam, hogy a féktisztító átfolyik a szelepen a kipufogó gáz áramlási irányának megfelelően. Nem foglalkoztam vele mert különösebben nem érdekelt, hogy kicsit is nyitva van.  "Úgy is ledugózlak!" felkiáltással kezeltem a kérdést.

FMBA motorkódra van elektromos vezérlésű változó geo-s túrbóm. Érzékeló az EGR szelpen. Korábban linkeltek be táblázatot arról, hogy melyik motor  kód tudja az EU4-et.
Abban az FMBA nem volt benne mint EU4-es.

Ezek után két kérdés merül fel bennem:
Az FMBA most EU3-as vagy 4-es?
A P0401-es hiba azt csak azt jelenti, hogy az EGR szelep nyitva van, akkor amikor annak zárva kellene lenni? (Ha csak ennyit jelent akkor azt fogom orvosolni hamarosan.)

Üdv,
BM
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #45187 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 12:07:23 »

Amelyik EGR-en van elektromos csatlakozó az figyeli mennyire van nyitva az EGR(milyen pozicióban van).
Ha le van falazva az EGR és nyitvamarad, akkor a pozició érzékelő nem avatkozik be? Tehát arra gondolok, hogy ilyenkor nem úgy működik mondjuk a turbóvezérlő mint kéne?
Csak az EU4-es motorra gondolok
a szennyeződés a tányérszelep alatt ha van, akkor hiába szeretne beavatkozni, az elfogja tartani.
Pl az egr dugó ha van, akkor akár még mozoghat is,éppen csak jelentősége nincs.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #45188 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 12:21:35 »

Ezzel most érdekeset mondtál (számomra legalább is.)
Mikor pucoltam az EGR-t a dugózás alkalmával láttam, hogy a féktisztító átfolyik a szelepen a kipufogó gáz áramlási irányának megfelelően. Nem foglalkoztam vele mert különösebben nem érdekelt, hogy kicsit is nyitva van.  "Úgy is ledugózlak!" felkiáltással kezeltem a kérdést.

FMBA motorkódra van elektromos vezérlésű változó geo-s túrbóm. Érzékeló az EGR szelpen. Korábban linkeltek be táblázatot arról, hogy melyik motor  kód tudja az EU4-et.
Abban az FMBA nem volt benne mint EU4-es.

Ezek után két kérdés merül fel bennem:
Az FMBA most EU3-as vagy 4-es?
A P0401-es hiba azt csak azt jelenti, hogy az EGR szelep nyitva van, akkor amikor annak zárva kellene lenni? (Ha csak ennyit jelent akkor azt fogom orvosolni hamarosan.)

Üdv,
BM

Most?
Korábban is Euro3-as volt, most is az és mindig is az lesz.

A P0401 = A kipufogógáz visszavezetési áramlása elégtelen.
Ezt több dolog is okozhatja, nem feltétlenül és kizárólag csak az EGR szelep. Bár többnyire annak a működési hibája generálja elsőként.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #45189 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 14:01:20 »

a szennyeződés a tányérszelep alatt ha van, akkor hiába szeretne beavatkozni, az elfogja tartani.
Pl az egr dugó ha van, akkor akár még mozoghat is,éppen csak jelentősége nincs.

Arra gondoltam, ha nem tud 0mm-re lezárni akármitől is, akkor addig nem úgy vezérli a turbó geometria állítót.

Ez csak egy felvetés, tehát nem mondom hogy így van. De volt olyan nálam amikor le volt falazva az EGR, viszont láttam hogy nem zárt le 0mm-re akkor csak akkor töltött rendesen a turbó amikor le volt zárva az EGR 0mm és hiába volt lefalazva akkor is volt egy késedelme a turbónak. Elektromos csatis EGR és elektromos turbóra gondolok.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #45190 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 15:14:53 »

2006os a kocsi, elvileg eu4es, csatlakozó is van rajta. Amikor le volt falazva az egr, akkor sem kapcsolta fel azonnal a mil lámpát, kellett neki néha 2-300 esetleg 1000km amire feltünt neki, hogy bibi van.

Nézd meg a turbócsöveket legelöször, illetve az EGR dugóját(ha le van vakítva most), a berakott lemez és az EGR között is el tud szökni a nyomás ha nincs valami tömítés.
Vagy legelső körben EGR szelep tisztítása
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #45191 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 15:21:41 »

Nézd meg a turbócsöveket legelöször, illetve az EGR dugóját(ha le van vakítva most), a berakott lemez és az EGR között is el tud szökni a nyomás ha nincs valami tömítés.
Vagy legelső körben EGR szelep tisztítása


A néha jó néha nem az amin a hangsúly volt, a repedt cső az el van repedve, a sziszegő egr dugó szintén.
Remélem Tominak lesz igaza és tényleg az egr az, ami nyitott állásban ragad időnként.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #45192 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 15:23:43 »

A néha jó néha nem az amin a hangsúly volt, a repedt cső az el van repedve, a sziszegő egr dugó szintén.
Remélem Tominak lesz igaza és tényleg az egr az, ami nyitott állásban ragad időnként.

amúgy nekem is van ilyen, hogy néha lomhább de másik EGR-el is.
Turbótól az EGR-ig lenyomáspróbáztam a csöveket 1.5barral és nem szökik
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #45193 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 20:21:05 »

hogy állt volna meg a szíve az egr feltalálójának....
Szóval egr le -> koszos, szorul
szívósor le -> koszos 1kiló korom kiszedés
Minden összeszerel, pont olyan tré mint előtte. Ha lehúzom az egr-ről a vákumcsövet, helyreáll a rend, ha lehúzom a vákumkapcsolóról a csatit, szintén.
Tehát egr zár rendesen, pucolás után vissza is tud zárni. A csati lehúzása óta Mil lámpa ég, hibakód olvasóm még mindig kölcsön, de nyilván egr hibát fog hozni.

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #45194 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 20:23:39 »

hogy állt volna meg a szíve az egr feltalálójának....
Szóval egr le -> koszos, szorul
szívósor le -> koszos 1kiló korom kiszedés
Minden összeszerel, pont olyan tré mint előtte. Ha lehúzom az egr-ről a vákumcsövet, helyreáll a rend, ha lehúzom a vákumkapcsolóról a csatit, szintén.
Tehát egr zár rendesen, pucolás után vissza is tud zárni. A csati lehúzása óta Mil lámpa ég, hibakód olvasóm még mindig kölcsön, de nyilván egr hibát fog hozni.



Ellenőrizd a a vákuum vezérlő szolenid szelepeket, hogy zárnak-e illetve nyitna-e rendesen.
Ha átenged, simán nyílik az EGR olyan mértékben, amennyire nem kellene.... = probléma (a dízel mellé)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #45195 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 20:25:47 »

Ellenőrizd a a vákuum vezérlő szolenid szelepeket, hogy zárnak-e illetve nyitna-e rendesen.
Ha átenged, simán nyílik az EGR olyan mértékben, amennyire nem kellene.... = probléma (a dízel mellé)

ha lehúzom a csatit róla, megszünik a vákum

Azon az 1 szelepen kívül, ami a szívosorra van szerelve, hol van még?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #45196 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 20:35:40 »

ha lehúzom a csatit róla, megszünik a vákum

Azon az 1 szelepen kívül, ami a szívosorra van szerelve, hol van még?
nem biztos, hogy van másik.A turbód elektronyos,nem?
Az egr-nek az az 1 van.dugózd le az egr-t.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #45197 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 20:49:15 »

nem biztos, hogy van másik.A turbód elektronyos,nem?
Az egr-nek az az 1 van.dugózd le az egr-t.
Igen, elektronyos, le lesz dugózva, de akkor még ki kell vennem a műszerfalból is a ledet, hogy ne zavarjon  falbav
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.28 hétfő, 20:51:55 írta VZoli » Naplózva
nagypele
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #45198 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 20:50:30 »

WTG? Wastegate?
Ezekben nem wastegate-es, hanem VGT (változó geometriájú) turbo van. De ha nem is az lenne, a nyitott wastegate-en keresztül a kipufogó rendszer turbo utáni részére tud elszökni a kipufogó gáz, nem a szívóoldalra.

Köszönöm . Akkor esetleg tipp, hogy honnan jön a hang?
Naplózva

Mk4 2011  2.0 Tdci Titánium/Mk3 2006 2.0Tdci  Titánium/ Mk2 1997 1.8 Tdi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #45199 Dátum: 2018.05.28 hétfő, 20:51:36 »

Az lesz, de akkor meg ki kell vennem a műszerfalból is a ledet, hogy ne zavarjon  falbav

Ne vedd ki, ragaszd le. A számlap alatt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 897 898 899 900 901 902 903 [904] 905 906 907 908 909 910 911 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.086 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.