Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 04:56:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 936 937 938 939 940 941 942 [943] 944 945 946 947 948 949 950 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14632442 alkalommal)
0 Felhasználó és 103 vendég van a témában
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #47100 Dátum: 2020.06.10 szerda, 07:45:14 »

Sziasztok! Turbó problémája van az  autómnak. Meg lehet àllapítani,hogy elektronika baja van,vagy a turbó koszos,vagy sérült? Ha valaki ajánlana hozzáértő szerelőt  megköszönném.Ahol voltam ott csak szétszerelés után tudnák megmondani.


Üdvözöllek! A leírásból nem derül ki, mi a jelensége a turbó problémádnak. Ha elektronika, akkor arra hibakódot tárol, illetve vészüzembe áll át. Ha mechanikus, nincs megfelelő turbónyomás, akkor nem "fújja" fel a turbócsövet. Kicsit részletesebb leírással minőségibb segítséget tudsz kapni.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
vkarcsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



E-mail
« Új hozzászólás #47101 Dátum: 2020.06.10 szerda, 11:25:30 »

Üdvözöllek! A leírásból nem derül ki, mi a jelensége a turbó problémádnak. Ha elektronika, akkor arra hibakódot tárol, illetve vészüzembe áll át. Ha mechanikus, nincs megfelelő turbónyomás, akkor nem "fújja" fel a turbócsövet. Kicsit részletesebb leírással minőségibb segítséget tudsz kapni.

/Szia! Vészüzembe vált menet közben és van amikor segít az újraindítás van amikor nem .A hibatároló turbó hibát ír,de pontosan egyik helyen sem  mondták meg ,hogy , mi a  hiba a turbóval.  Volt ahol csak az elektronika leszereléséért 25000ft.-ot kértek,és abban nem volt még a javítás ára. Ezért szeretnék egy hozzáértő  normális szerelőt találni pontosan megmondja hogy mit kell javítani.
« Utoljára szerkesztve: 2020.06.10 szerda, 15:19:56 írta vkarcsi » Naplózva

Mk3 2006 2.0 tdci 130 le. Titanium  n7bb
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47102 Dátum: 2020.06.10 szerda, 11:57:27 »

/Szia! Vészüzembe vált menet közben és van amikor segít az újraindítás van amikor nem .A hibatároló turbó hibát ír,de pontosan egyik helyen sem  mondták meg ,hogy , mi a  hiba a turbóval.  Volt ahol csak az elektronika leszereléséért 25000ft.-ot kértek,és abban nem volt még a javítás ára. Ezért szeretnék egy hozzáértő  normális szerelőt találni pontosan megmondja hogy mit kell javítani.

Ervin Súron, de előbb meg kell tudni, mi pontosan a baj. Ha elektronika, akkor nem ő fog tudni segíteni. Arra ugyanott a közelben, Fehérváron van valaki, ha jól emlékszem.

Amikor vészüzem van, akkor kell kiolvasni a hibakódot anélkül, hogy leállítanád a motort. Azután gyere vissza ide a kódokkal, és megszakértjük. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #47103 Dátum: 2020.06.10 szerda, 13:32:23 »

Sziasztok.  integet2
A Hengst márkájú üzemanyag szűrőről mi a véleményetek, használt már olyat valaki?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47104 Dátum: 2020.06.10 szerda, 13:46:29 »

Sziasztok.  integet2
A Hengst márkájú üzemanyag szűrőről mi a véleményetek, használt már olyat valaki?

A közösségi tudat általános tapasztalatai alapján a Ford gyári és a Bosch ajánlott. Van még Man Filter is, de az olyan drága, hogy felejtős. A Bosch kb a fele.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vkarcsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



E-mail
« Új hozzászólás #47105 Dátum: 2020.06.10 szerda, 15:10:21 »

Ervin Súron, de előbb meg kell tudni, mi pontosan a baj. Ha elektronika, akkor nem ő fog tudni segíteni. Arra ugyanott a közelben, Fehérváron van valaki, ha jól emlékszem.

Amikor vészüzem van, akkor kell kiolvasni a hibakódot anélkül, hogy leállítanád a motort. Azután gyere vissza ide a kódokkal, és megszakértjük. Smiley

AndyA


A turbó szervízben kiolvasták ők mondták  elektronika hibát ,25000ft a le- felszerelés ,25-65000 ft a javítás,és utána ha nem jó akkor le kell szerelni a turbót  50000ft  a tömítés 25000ft és még nem javítottak semmit a turbón, nekem ez így soknak tünik,de nagyon nem vagyok tisztában az árakkal.Írtad,hogy bele lehet nézni ,hogy mozog e  a tengelye, egy szervíz miért nem mondja ezt a lehetőségét a hibafeltárásnak, semmi konkrétumot nem mondtak,csak azt ,hogy lehet az elktronika és lehet a turbó is hibás. Ennyit magamtól is tudtam.
« Utoljára szerkesztve: 2020.06.10 szerda, 15:19:11 írta vkarcsi » Naplózva

Mk3 2006 2.0 tdci 130 le. Titanium  n7bb
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47106 Dátum: 2020.06.10 szerda, 15:19:54 »



A turbó szervízben kiolvasták ők mondták  elektronika hibát ,25000ft a le- felszerelés ,25-65000 ft a javítás,és utána ha nem jó akkor le kell szerelni a turbót  50000ft  a tömítés 25000ft és még nem javítottak semmit a turbón, nekem ez így soknak tünik,de nagyon nem vagyok tisztában az árakkal.

Még egyszer: amikor villog a malacfarok, motorleállítás nélkül olvasd ki a hibakódot, és gyere ide vissza velük. Utána tud bárki bármit mondani.

A fenti szerelőhöz képest az a különbség, hogy nekünk nem fizetsz, nem érdekünk se többet, se mást mondani, mint ami valóban a hiba lehet. Smiley

Ezeknek az áraknak egy kisebb része igaz, de többnyire megoldható ennél lényegesen olcsóbban is, ha valóban ilyen problémák vannak.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vkarcsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



E-mail
« Új hozzászólás #47107 Dátum: 2020.06.10 szerda, 15:44:45 »

Még egyszer: amikor villog a malacfarok, motorleállítás nélkül olvasd ki a hibakódot, és gyere ide vissza velük. Utána tud bárki bármit mondani.

A fenti szerelőhöz képest az a különbség, hogy nekünk nem fizetsz, nem érdekünk se többet, se mást mondani, mint ami valóban a hiba lehet. Smiley

Ezeknek az áraknak egy kisebb része igaz, de többnyire megoldható ennél lényegesen olcsóbban is, ha valóban ilyen problémák vannak.

AndyA


Akkor olvasták ki amikor villogot az hibajelző és járt a motor, ott mondták az elektronika hibát,de egyből hozzátették  a többit is. Azért  itt kérdezek a fórumon  mert önzetlenül  tudtok segíteni hogy mi reális és mi nem a szervíz részéről. Én a 25000ft-os elektronika leszerelést lehúzásnak érzem,mert ahogy nézegettem egy pár csavar tartja,és itt jön a segítségetek,hogy jól látom e a dolgot vagy nem.
Naplózva

Mk3 2006 2.0 tdci 130 le. Titanium  n7bb
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47108 Dátum: 2020.06.10 szerda, 17:46:05 »



Akkor olvasták ki amikor villogot az hibajelző és járt a motor, ott mondták az elektronika hibát,de egyből hozzátették  a többit is. Azért  itt kérdezek a fórumon  mert önzetlenül  tudtok segíteni hogy mi reális és mi nem a szervíz részéről. Én a 25000ft-os elektronika leszerelést lehúzásnak érzem,mert ahogy nézegettem egy pár csavar tartja,és itt jön a segítségetek,hogy jól látom e a dolgot vagy nem.

Hát jó sokat leakarnak rólad akasztani, nem semmi szerelő árak vannak arra fele.

Én magam szedtem le a turbót 80 ezerért teljes középrészt cseréltek, 2-3 ezer volt az eredeti tömítés készlet . visszatettem és megy.

A hibák nagy többségét magad is könnyen ellenőrizheted az a biztos. Amit feljebb a többiek írtak azt nézegesd meg.
Turbó Csöveket átnézni nem-e repedt lyukas valahol vagy bilincs fellazult, geo könnyen mozog-e, a lapátok jobbra-balra,le-fel nem-e mozognak ,lötyögnek, előre hátra csak egy nagyon picit szabad neki,de nagyon picit
Amennyit ott elakartak kérni, abból kérdez meg egy bontóst, mennyiért adna egy turbó elektronikát felteszed vagy teteted és megoldódot a probléma, de ez csak a mechanikai vizsgálat után
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47109 Dátum: 2020.06.10 szerda, 19:08:58 »



Akkor olvasták ki amikor villogot az hibajelző és járt a motor, ott mondták az elektronika hibát,de egyből hozzátették  a többit is. Azért  itt kérdezek a fórumon  mert önzetlenül  tudtok segíteni hogy mi reális és mi nem a szervíz részéről. Én a 25000ft-os elektronika leszerelést lehúzásnak érzem,mert ahogy nézegettem egy pár csavar tartja,és itt jön a segítségetek,hogy jól látom e a dolgot vagy nem.

Mi volt a konkrét hibakód? Amíg az nincs meg, addig nem tudunk itt tovább segíteni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vkarcsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



E-mail
« Új hozzászólás #47110 Dátum: 2020.06.10 szerda, 20:09:43 »

Mi volt a konkrét hibakód? Amíg az nincs meg, addig nem tudunk itt tovább segíteni.

AndyA

Nem tudom nem nyomtatták ki,de köszönöm hogy próbáltál segíteni
Naplózva

Mk3 2006 2.0 tdci 130 le. Titanium  n7bb
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47111 Dátum: 2020.06.11 csütörtök, 05:54:28 »

Nem tudom nem nyomtatták ki,de köszönöm hogy próbáltál segíteni

Ha a hiba reprodukálható, márpedig láthatóan az, akkor a hibakód kiolvasásában biztosan tud segíteni valaki, aki a közeledben lakik. Írd meg, hol, azután kiderül.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #47112 Dátum: 2020.06.11 csütörtök, 08:09:33 »

Nem tudom nem nyomtatták ki,de köszönöm hogy próbáltál segíteni

Egy villáskulccsal meg egy kis csavarhúzóval le tudod szedni az elektronikát házilag is simán. A 25ezer nyilvánvaló lehúzás.
Amúgy gondolom P132B, vagy P132A a hibakód.
Ha folyamatos a vészüzem, akkor elektronikát szinte biztos kell javítani. Ha nem folyamatos, csak pl nagy gyorsításoknál jön elő, akkor lehet megúszod egy geometria tisztítással.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47113 Dátum: 2020.06.11 csütörtök, 09:31:18 »

Egy villáskulccsal meg egy kis csavarhúzóval le tudod szedni az elektronikát házilag is simán. A 25ezer nyilvánvaló lehúzás.
Amúgy gondolom P132B, vagy P132A a hibakód.
Ha folyamatos a vészüzem, akkor elektronikát szinte biztos kell javítani. Ha nem folyamatos, csak pl nagy gyorsításoknál jön elő, akkor lehet megúszod egy geometria tisztítással.

Ez utóbbihoz viszont szakember segítsége kell, pl. Ervin. Nagyságrendileg ez lehet 20-30 ezres.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vkarcsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



E-mail
« Új hozzászólás #47114 Dátum: 2020.06.11 csütörtök, 21:04:37 »

 Köszönöm  a segítségét mindenkinek,  a vezérlő elektronikát kell felújítani.132 b  hibakód van.
Naplózva

Mk3 2006 2.0 tdci 130 le. Titanium  n7bb
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #47115 Dátum: 2020.06.11 csütörtök, 21:54:21 »

Köszönöm  a segítségét mindenkinek,  a vezérlő elektronikát kell felújítani.132 b  hibakód van.

Azzal amúgy számolj, hogy csak úgy magától nem szokott elromlani. Ha a geometria picit is akad, már tud hibát dodni egy idő után.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47116 Dátum: 2020.06.12 péntek, 07:43:45 »

Köszönöm  a segítségét mindenkinek,  a vezérlő elektronikát kell felújítani.132 b  hibakód van.

Ez önmagában nem fogja megoldani a problémát. Írtam, hogy az elektronika általában mitől hasal el. Ez csak járulékos hiba.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #47117 Dátum: 2020.06.19 péntek, 08:23:28 »

Sziasztok,
Úgy néz ki, hogy 3 évet bírt az Exide Premium akkum. Melyiket ajánlanátok inkább?
Varta F18 Silver Dynamic 85Ah 800A, Bosch Silver S5 85Ah 800A vagy Motorcraft Calcium Plus 80Ah 740A
Köszönöm,
Barna
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47118 Dátum: 2020.06.19 péntek, 08:39:50 »

Sziasztok,
Úgy néz ki, hogy 3 évet bírt az Exide Premium akkum. Melyiket ajánlanátok inkább?
Varta F18 Silver Dynamic 85Ah 800A, Bosch Silver S5 85Ah 800A vagy Motorcraft Calcium Plus 80Ah 740A
Köszönöm,
Barna

Nagyjából ugyanarról az akkuról beszélsz, más-más címkékkel. Smiley A Bosch és a Varta gyakorlatilag is ugyanannak a cégnek ugyanaz a terméke, de mintha a Ford is tőlük venné a Motorcraftra címkézett cuccait.

Amúgy Bosch S4 is elég neked, az olcsóbb lehet. Kauffernél szoktak jó áron lenni ilyenek, ott nézz körül.

Azután amelyiket és ahol a legolcsóbban kapod.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #47119 Dátum: 2020.06.19 péntek, 08:49:02 »

Nagyjából ugyanarról az akkuról beszélsz, más-más címkékkel. Smiley A Bosch és a Varta gyakorlatilag is ugyanannak a cégnek ugyanaz a terméke, de mintha a Ford is tőlük venné a Motorcraftra címkézett cuccait.

Amúgy Bosch S4 is elég neked, az olcsóbb lehet. Kauffernél szoktak jó áron lenni ilyenek, ott nézz körül.

Azután amelyiket és ahol a legolcsóbban kapod.

AndyA
worship
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #47120 Dátum: 2020.06.19 péntek, 08:58:05 »

Sziasztok,
Úgy néz ki, hogy 3 évet bírt az Exide Premium akkum. Melyiket ajánlanátok inkább?
Varta F18 Silver Dynamic 85Ah 800A, Bosch Silver S5 85Ah 800A vagy Motorcraft Calcium Plus 80Ah 740A
Köszönöm,
Barna

Nekem a Bosch se bírt többet, Varta, vagy Motorcraft.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #47121 Dátum: 2020.06.19 péntek, 13:41:03 »

Nekem a Bosch se bírt többet, Varta, vagy Motorcraft.
az megvan, hogy mind3at, sőt a gyári fordlogósat is ugyan az a gyár a jhonson controls gyártja?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47122 Dátum: 2020.06.19 péntek, 14:34:09 »

az megvan, hogy mind3at, sőt a gyári fordlogósat is ugyan az a gyár a jhonson controls gyártja?

Ezt mondtam már az elején, hogy azt vegye, amelyik a legolcsóbb, mert ugyanaz van mindben. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Karak007
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13



E-mail
« Új hozzászólás #47123 Dátum: 2020.06.22 hétfő, 00:31:18 »

Sziasztok!

A fórumot nézegetve nem találtam ilyen problémát (csak hasonlót), így megkérdem hátha valaki találkozott már ilyennel és tud segíteni.
Röviden a probléma az lenne az autóval, h gyorsításkor nagyon füstöl az autó és erő nincs benne tehát nagyon lassan gyorsul. Minél jobban nyomom  a gázt annál jobban füstöl, de nem húz. Az emelkedőkkel is nehezen boldogul, ha rányomok a gázra csak a fekete füst de erő semmi. Már több szerelő is ránézett és a turbócsövek nincsenek megrepedve (ha jól megnézte). Hibának a gép a légtömegmérőt hozta akkor is amikor az már ki lett cserélve. Tehát a légtömegmérő csere nem segített, de a füst és gyengeség megmaradt Sad
Ha valakinek van valami ötlete, tapasztalata légyszi segítsen  help
Előre is köszi.
Naplózva

Mondeo 2.0 Tdci Ghia 2003, motor: FMBA3C66442
Alv: WF05XXGBB53C66442
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47124 Dátum: 2020.06.22 hétfő, 07:30:39 »

Sziasztok!

A fórumot nézegetve nem találtam ilyen problémát (csak hasonlót), így megkérdem hátha valaki találkozott már ilyennel és tud segíteni.
Röviden a probléma az lenne az autóval, h gyorsításkor nagyon füstöl az autó és erő nincs benne tehát nagyon lassan gyorsul. Minél jobban nyomom  a gázt annál jobban füstöl, de nem húz. Az emelkedőkkel is nehezen boldogul, ha rányomok a gázra csak a fekete füst de erő semmi. Már több szerelő is ránézett és a turbócsövek nincsenek megrepedve (ha jól megnézte). Hibának a gép a légtömegmérőt hozta akkor is amikor az már ki lett cserélve. Tehát a légtömegmérő csere nem segített, de a füst és gyengeség megmaradt Sad
Ha valakinek van valami ötlete, tapasztalata légyszi segítsen  help
Előre is köszi.

Át kell nézni rendesen a levegőcsöveket és a turbót is, hogy forog-e.
Nem a légtömegmérőt írta hibásnak, hanem a légtömeg mérés-t. Ilyen alkatrészt nem cserélünk csak hibakód alapján.

ui: Rengetegen jártak már így, szerintem sok ilyen eset van itt a fórumon beírva is.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #47125 Dátum: 2020.07.04 szombat, 01:19:19 »

Sziasztok.
Valamilyen furcsa kopogó hangot ad ki az autó a vezérlés felőli oldalon. 2004 tdci 2.0 N7BA
Klíma bekapcsolásnál hangosabb a kopogás.
Injektorok belettek méretve, azok jók. És egyébként szépen jár, fordulatszám sem ugrál, alapjárat közben hallom csak.
Nem tudja valaki, hogy mi lehet?  help
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.04 szombat, 01:33:06 írta Attila925 » Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47126 Dátum: 2020.07.04 szombat, 08:23:55 »

Sziasztok.
Valamilyen furcsa kopogó hangot ad ki az autó a vezérlés felőli oldalon. 2004 tdci 2.0 N7BA
Klíma bekapcsolásnál hangosabb a kopogás.
Injektorok belettek méretve, azok jók. És egyébként szépen jár, fordulatszám sem ugrál, alapjárat közben hallom csak.
Nem tudja valaki, hogy mi lehet?  help


Ugye most így a távolból és a leírt szavakból nem gondolod komolyan, hogy megállapítható mi okozza?  wave

Este bele tudok nézni a varázsgömbömbe, ha látok valamit szólok.  eplus2
Addig meg a segédberendezés hajtásrendszert érdemes átvizsgálni. Az van ott és vannak benne olyan alkatrészek, amik tönkremehetnek.
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.04 szombat, 08:36:26 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47127 Dátum: 2020.07.04 szombat, 08:33:06 »

Sziasztok.
Valamilyen furcsa kopogó hangot ad ki az autó a vezérlés felőli oldalon. 2004 tdci 2.0 N7BA
Klíma bekapcsolásnál hangosabb a kopogás.
Injektorok belettek méretve, azok jók. És egyébként szépen jár, fordulatszám sem ugrál, alapjárat közben hallom csak.
Nem tudja valaki, hogy mi lehet?  help
lekell dobni a generátor szíjat, és ellenőrizni a főtengely szíjtárcsát, a szíjfeszítőt és a szíjvezető görgőket,gyakorlatilag amin fut a szíj mindent.
Ha találtok benne hibás alkatrészt,érdemes mindent újra cserélni,mert egy rossz komponens tönkreteheti hamar az újat is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47128 Dátum: 2020.07.04 szombat, 12:55:50 »

Sziasztok.
Valamilyen furcsa kopogó hangot ad ki az autó a vezérlés felőli oldalon. 2004 tdci 2.0 N7BA
Klíma bekapcsolásnál hangosabb a kopogás.
Injektorok belettek méretve, azok jók. És egyébként szépen jár, fordulatszám sem ugrál, alapjárat közben hallom csak.
Nem tudja valaki, hogy mi lehet?  help

Akkor hangosabb, amikor a klíma hajtása is terheli a szíjkört, nyilván.

Nekem a főtengely szíjtárcsa volt anno olyan, hogy hidegen összehűlt a gumi a két fele között, és jó volt. Amikor bemelegedett, elengedett, és elkezdett zakatolni. Klímázástól még hangosabban. Vagy ha olyanja volt, akkor nem zakatolt.

Nézz végig mindent arrafelé, ahogy Alf javasolta, azután cseréld, amit kell (bár leginkább egyszerre mindent, még ha többe is kerül).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #47129 Dátum: 2020.07.04 szombat, 16:32:14 »

Köszönöm a segítséget, meg fogom nézni szíj nélkül.  worship
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
Gent
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #47130 Dátum: 2020.07.12 vasárnap, 20:52:36 »

Sziasztok !

Szívesen vásárolnék egy szép EGR dugót,ha van valakinél elfekvőben, mert sajnos az enyémben megadta magát, és nem hiszem, hogy tudok a  magam  erelyéböl szerszámok és alapanyag hiánya miatt péntekig legyártani, de megpróbálom.

UI: elment az erő 2500 alatt és fél literrel többet is eszik  a gép. Malacfarok ég EGR hibát ír ki. A dugó  előtt álló helyzetben nagy gázadásra szemmel láthatóan nagyon kifúj.

Előre is köszi minden segítséget.

Üdv.  Szabi
Naplózva

Gent MK3. 2.2 TDCI Ghia 2004. QJBA.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47131 Dátum: 2020.07.12 vasárnap, 21:00:58 »

Sziasztok !

Szívesen vásárolnék egy szép EGR dugót,ha van valakinél elfekvőben, mert sajnos az enyémben megadta magát, és nem hiszem, hogy tudok a  magam  erelyéböl szerszámok és alapanyag hiánya miatt péntekig legyártani, de megpróbálom.

UI: elment az erő 2500 alatt és fél literrel többet is eszik  a gép. Malacfarok ég EGR hibát ír ki. A dugó  előtt álló helyzetben nagy gázadásra szemmel láthatóan nagyon kifúj.

Előre is köszi minden segítséget.

Üdv.  Szabi

Hát érdekes, de a tiedben a dugó hogyan adta meg magát? Nem igazán tud mi elromlani benne/rajta.
Valamint ha a dugó előtt kifúj, akkor nem hinném, hogy a dugó lenne a hiba (mitől is), hanem ott és az a hiba, ahol kifúj!

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gent
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #47132 Dátum: 2020.07.13 hétfő, 07:27:35 »

Hát érdekes, de a tiedben a dugó hogyan adta meg magát? Nem igazán tud mi elromlani benne/rajta.
Valamint ha a dugó előtt kifúj, akkor nem hinném, hogy a dugó lenne a hiba (mitől is), hanem ott és az a hiba, ahol kifúj!





Attól, hogy az 1-es lemez elfáradt.
Naplózva

Gent MK3. 2.2 TDCI Ghia 2004. QJBA.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47133 Dátum: 2020.07.13 hétfő, 07:47:38 »

Attól, hogy az 1-es lemez elfáradt.


Elfáradt?
Nincs igénybe véve hajlításra.
De ha kifúj, akkor az a hiba, akár van dugó akár nincs.

 
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gent
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #47134 Dátum: 2020.07.13 hétfő, 17:44:59 »

Sziasztok !

Szívesen vásárolnék egy szép EGR dugót,ha van valakinél elfekvőben, mert sajnos az enyémben megadta magát, és nem hiszem, hogy tudok a  magam  erelyéböl szerszámok és alapanyag hiánya miatt péntekig legyártani, de megpróbálom.

UI: elment az erő 2500 alatt és fél literrel többet is eszik  a gép. Malacfarok ég EGR hibát ír ki. A dugó  előtt álló helyzetben nagy gázadásra szemmel láthatóan nagyon kifúj.

Előre is köszi minden segítséget.

Üdv.  Szabi

Úgy néz ki megoldódott, AndyA is felkínált egyet .
Naplózva

Gent MK3. 2.2 TDCI Ghia 2004. QJBA.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47135 Dátum: 2020.07.13 hétfő, 17:48:22 »

Úgy néz ki megoldódott, AndyA is felkínált egyet .


Ha azt írod, hogy átégett a dugóként használt lemez, akkor egyértelmű.
De belekeversz olyat, hogy a "A dugó  előtt álló helyzetben nagy gázadásra szemmel láthatóan nagyon kifúj.", akkor nem a lemez átégéséról beszélsz. Mivel ha az átég, attól még nem fúj ki.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gent
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #47136 Dátum: 2020.07.13 hétfő, 17:55:00 »


Ha azt írod, hogy átégett a dugóként használt lemez, akkor egyértelmű.
De belekeversz olyat, hogy a "A dugó  előtt álló helyzetben nagy gázadásra szemmel láthatóan nagyon kifúj.", akkor nem a lemez átégéséról beszélsz. Mivel ha az átég, attól még nem fúj ki.


Nem beszéltem átégésről.
Dugót kerestem, de már megoldódott, azért köszi az értékes hozzászólást.
Üdv
Naplózva

Gent MK3. 2.2 TDCI Ghia 2004. QJBA.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47137 Dátum: 2020.07.13 hétfő, 18:02:12 »

Nem beszéltem átégésről.
Dugót kerestem, de már megoldódott, azért köszi az értékes hozzászólást.
Üdv

Hát ez az, hogy nem.... Ezt írtad: "Attól, hogy az 1-es lemez elfáradt."
Meg ezt írtad: "A dugó  előtt álló helyzetben nagy gázadásra szemmel láthatóan nagyon kifúj."
Ez azt jelenti, hogy a dugó előtt kifúj. Tehát nem is a dugó a hiba, de közben elfáradt a lemez? Akkor fárad el és törik el egy lemez, ha hajlítgatod.

Lehet jobban és egyértelműen kellene fogalmazni, úgy könnyebb "kitalálni", hogy mi is van.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47138 Dátum: 2020.07.14 kedd, 07:27:17 »

Hát ez az, hogy nem.... Ezt írtad: "Attól, hogy az 1-es lemez elfáradt."
Meg ezt írtad: "A dugó  előtt álló helyzetben nagy gázadásra szemmel láthatóan nagyon kifúj."
Ez azt jelenti, hogy a dugó előtt kifúj. Tehát nem is a dugó a hiba, de közben elfáradt a lemez? Akkor fárad el és törik el egy lemez, ha hajlítgatod.

Lehet jobban és egyértelműen kellene fogalmazni, úgy könnyebb "kitalálni", hogy mi is van.  wave

Kötözköcc má' megint, de minek. Nem mindegy neked, mi van az autójával? Megoldotta, elmúlt, ennyi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47139 Dátum: 2020.07.14 kedd, 07:54:08 »

Kötözköcc má' megint, de minek. Nem mindegy neked, mi van az autójával? Megoldotta, elmúlt, ennyi.

AndyA

Az nem kötözködés, hogy nem tudja leírni egyértelműen mi van és vissza kérdez valaki!
(Neked is mindenre ez a szavad járása, hogy kötözködés. Látszik, hogy azt sem tudod az mit jelent. Nyilván a tanár is kötözködik a gyerekeddel az iskolában, amikor visszakérdez valamire....  taps)
Amiket leírt az egész mást jelent, mint ami a probléma volt.
Vagyis ha nem írja le érthetően, akkor nem könnyű segíteni sem, mivel félrevezető.
Azt lehet tudni, amit leír. Azt nem, hogy közben mire gondol....
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.14 kedd, 07:58:59 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47140 Dátum: 2020.07.14 kedd, 09:21:24 »

Az nem kötözködés, hogy nem tudja leírni egyértelműen mi van és vissza kérdez valaki!
(Neked is mindenre ez a szavad járása, hogy kötözködés. Látszik, hogy azt sem tudod az mit jelent. Nyilván a tanár is kötözködik a gyerekeddel az iskolában, amikor visszakérdez valamire....  taps)
Amiket leírt az egész mást jelent, mint ami a probléma volt.
Vagyis ha nem írja le érthetően, akkor nem könnyű segíteni sem, mivel félrevezető.
Azt lehet tudni, amit leír. Azt nem, hogy közben mire gondol....


Ha nem mindenáron betű szerint ahhoz ragaszkodnál, amit leírt, hanem legalább megpróbálnád megérteni, hogy miről beszélhet, az sokat segítene. Amúgy a válaszaidból kiderül, hogy tulajdonképpen érted is, hogy mi a baja, csak azon kötözködsz, hogy nem abszolút 100%-os precizitással és sterilitással fogalmazta meg a mondanivalóját.

Ez van. Nem mindenki nyelvész, és nem is mindenki autóreszelő.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47141 Dátum: 2020.07.14 kedd, 09:57:56 »

Ha nem mindenáron betű szerint ahhoz ragaszkodnál, amit leírt, hanem legalább megpróbálnád megérteni, hogy miről beszélhet, az sokat segítene. Amúgy a válaszaidból kiderül, hogy tulajdonképpen érted is, hogy mi a baja, csak azon kötözködsz, hogy nem abszolút 100%-os precizitással és sterilitással fogalmazta meg a mondanivalóját.

Ez van. Nem mindenki nyelvész, és nem is mindenki autóreszelő.

AndyA

Tehát az van, amit írtam.
Van egy hiba, de mást ír (dugó előtt kifúj)... akkor ne az értsem, ami az írásból következik, hanem amire gondol és az írásból a távolból nem látható!?  laugh taps
Remek...

A gondolatolvasás az írásból nem működik.  Cool
Egyszerübb lenne azt írni, ami van és nem mást.  wave


A válaszaimból pont nem derül ki, hogy biztos vagyok benne miről beszél... nem véletlenül kédezek!
Ugyanis amit ír az lehet/lehetett volna más hiba is.
Történetesen Domi autójával történt, hogy a szokásos lezáró lemez beépítés hely előtt repedt el a cső és kicsúszott, kifújt a perem (dugó) előtt. Na és ő pont ezt írta, így nem véletlen kérdeztem vissza és próbáltam pontosítani. Csak mert ti ezt nem tudjátok, csak annyit értetek belőle, hogy kérdezek és szerintetek kötözködöm. ... Jaaboccs!
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.14 kedd, 10:09:07 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gent
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #47142 Dátum: 2020.07.14 kedd, 17:47:50 »

Tehát az van, amit írtam.
Van egy hiba, de mást ír (dugó előtt kifúj)... akkor ne az értsem, ami az írásból következik, hanem amire gondol és az írásból a távolból nem látható!?  laugh taps
Remek...

A gondolatolvasás az írásból nem működik.  Cool
Egyszerübb lenne azt írni, ami van és nem mást.  wave


A válaszaimból pont nem derül ki, hogy biztos vagyok benne miről beszél... nem véletlenül kédezek!
Ugyanis amit ír az lehet/lehetett volna más hiba is.
Történetesen Domi autójával történt, hogy a szokásos lezáró lemez beépítés hely előtt repedt el a cső és kicsúszott, kifújt a perem (dugó) előtt. Na és ő pont ezt írta, így nem véletlen kérdeztem vissza és próbáltam pontosítani. Csak mert ti ezt nem tudjátok, csak annyit értetek belőle, hogy kérdezek és szerintetek kötözködöm. ... Jaaboccs!


Igazad van!
Én kérek elnézést, a helyes megfogalmazás  'a dugó mellett' lett volna.

Remélem azért jól aludtál.

Üdv
Naplózva

Gent MK3. 2.2 TDCI Ghia 2004. QJBA.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47143 Dátum: 2020.07.14 kedd, 17:54:09 »

Igazad van!
Én kérek elnézést, a helyes megfogalmazás  'a dugó mellett' lett volna.

Remélem azért jól aludtál.

Üdv


Nem aludtam és ha alszom sem jól. De nyugodj meg, nem emiatt!
Elnézést kérek, hogy a távolból nem látom mi a probléma és a leírásod nem volt egyértelmű, ami miatt kérdéseket tettem fel.
Hidd el, okkal.
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.14 kedd, 20:27:37 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
voripeti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #47144 Dátum: 2020.07.15 szerda, 06:08:02 »

Üdv! A következő problémára keresnék megoldást. Hirtelen gázadásra tortyan egyet és villogni kezd az izzítâs visszajelző. Újraindításra megszűnik, hibakód nincs. 2.0TDCI. Köszi a segítséget!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47145 Dátum: 2020.07.15 szerda, 06:46:36 »

Üdv! A következő problémára keresnék megoldást. Hirtelen gázadásra tortyan egyet és villogni kezd az izzítâs visszajelző. Újraindításra megszűnik, hibakód nincs. 2.0TDCI. Köszi a segítséget!

Amikor villog, újraindítás előtt, akkor olvass hibakódot. Akkor lesz... Sad

Utána írd meg, mit találtál, és mondjuk a lehetséges folytatásokat.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #47146 Dátum: 2020.07.16 csütörtök, 12:51:34 »

Érdemes a szíjhajtás alkatrészeit időben kicserélni, mert anyagkopás/fáradás esetén a lepattanó darabok vagy éppen a szakadó szíj okozhat további gondokat. Nekem szerencsém volt, a tárcsa felülete levált és szétrobbant, a szíj pedig ráfeszült a szíjfeszítő konzolra (egy nagy csattanás hallatszott meg a szétrepülő alkatrészeket láttam magam mögött a tükörben. Haza tudtam vele menni a szüleimhez, ahol a szíjat levágtuk. Majd Tibi tanácsa alapján akkutöltés után még el tudtam vele menni anyósomékhoz, ahol leadtuk a szerelőnek. Lentebb van néhány kép ahol látszik, hogy a szíj leugrott és ráfeszült a konzolra, odaszorítva egy letört lemezdarabot is a tárcsa felületéről. A szép, hogy már egy ideje hallatszott a csörömpölés, előző nap pedig már nagyon csúnya hangja volt. Egyszerűen elkéstem. A főtengely szíjtárcsa gyártmánya Impregnon volt, egy hónap híján 3 évet és 63 ezer km-t bírt. Most Febi/Swag tárcsa, SKF feszítő (SKF görgőkkel) és Gates hosszbordás-szíj került bele.

https://indafoto.hu/francoe/ford_mondeo_szijtarcsa
 
Akkor hangosabb, amikor a klíma hajtása is terheli a szíjkört, nyilván.

Nekem a főtengely szíjtárcsa volt anno olyan, hogy hidegen összehűlt a gumi a két fele között, és jó volt. Amikor bemelegedett, elengedett, és elkezdett zakatolni. Klímázástól még hangosabban. Vagy ha olyanja volt, akkor nem zakatolt.

Nézz végig mindent arrafelé, ahogy Alf javasolta, azután cseréld, amit kell (bár leginkább egyszerre mindent, még ha többe is kerül).

AndyA
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47147 Dátum: 2020.07.16 csütörtök, 13:32:33 »

Érdemes a szíjhajtás alkatrészeit időben kicserélni, mert anyagkopás/fáradás esetén a lepattanó darabok vagy éppen a szakadó szíj okozhat további gondokat. Nekem szerencsém volt, a tárcsa felülete levált és szétrobbant, a szíj pedig ráfeszült a szíjfeszítő konzolra (egy nagy csattanás hallatszott meg a szétrepülő alkatrészeket láttam magam mögött a tükörben. Haza tudtam vele menni a szüleimhez, ahol a szíjat levágtuk. Majd Tibi tanácsa alapján akkutöltés után még el tudtam vele menni anyósomékhoz, ahol leadtuk a szerelőnek. Lentebb van néhány kép ahol látszik, hogy a szíj leugrott és ráfeszült a konzolra, odaszorítva egy letört lemezdarabot is a tárcsa felületéről. A szép, hogy már egy ideje hallatszott a csörömpölés, előző nap pedig már nagyon csúnya hangja volt. Egyszerűen elkéstem. A főtengely szíjtárcsa gyártmánya Impregnon volt, egy hónap híján 3 évet és 63 ezer km-t bírt. Most Febi/Swag tárcsa, SKF feszítő (SKF görgőkkel) és Gates hosszbordás-szíj került bele.

https://indafoto.hu/francoe/ford_mondeo_szijtarcsa
 

Melyik tárcsa adta meg magát? A nagy a főtengelyen?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #47148 Dátum: 2020.07.16 csütörtök, 22:43:19 »

Igen, az.
Melyik tárcsa adta meg magát? A nagy a főtengelyen?

AndyA
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47149 Dátum: 2020.07.17 péntek, 07:07:45 »

Igen, az.

De annak vasból kellene lennie, nem műanyagból... Vagy a vas törött el?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 936 937 938 939 940 941 942 [943] 944 945 946 947 948 949 950 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.