Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 06:36:47
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
889
890
891
892
893
894
895
[
896
]
897
898
899
900
901
902
903
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14636732 alkalommal)
0 Felhasználó és 79 vendég van a témában
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44750 Dátum:
2018.04.05 csütörtök, 15:54:49 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.04.05 csütörtök, 15:35:13
Ha direkt akarsz, még akkor sem tudsz olyat csinálni, hogy ne keveredjen össze.
Keverési arány vérmérséklet szerint. Van, akik szerint 1 tankhoz 1 deci kell, van, akik szerint inkább kettő. Szóval a legjobb, ha úgy csinálod, ahogy akarod.
Prémium eleve hülyeség, erről már volt szó itt. Drágább, de amennyivel többet tud (ha egyáltalán), az messze nem térül meg. Ha minden tankolásnál félreteszed azt a pénzt, amennyit megspórolsz a normál üzemanyaggal, mire eljutsz a porlasztófelújításig, meg is van annak az ára.
Legyen mondjuk 150 ezer km, amit bír normál GO-val. Az 1500 * 6 liter = 9000 liter GO. Ha 30 Ft-tal drágább a prémium a simánál, akkor ez 270 ezer Ft, majdnem ki is adja a felújítás árát.
AndyA
Köszönöm a felvilágosítást!
rámegyek akkor a 1,5dl/tank adagra. ma este megyek tankolni úgy is, mert este megyek Szlovákiába.
Köszi mégegyszer!!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Frigo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44751 Dátum:
2018.04.05 csütörtök, 19:57:24 »
Sziasztok segítségeteket kérném van egy 2003 tdci mondeom olyat csinált ma hogy elkezdett villogni az izzitás ,elment az erő és most már erős kerregő hangja van, meg indításkor nem veszi fel a fordulatot.... Mi lehet... Aki tud adjon tanácsot előre is köszönöm!
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.05 csütörtök, 20:04:03 írta Frigo
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44752 Dátum:
2018.04.05 csütörtök, 20:47:05 »
Idézetet írta: Frigo - 2018.04.05 csütörtök, 19:57:24
Sziasztok segítségeteket kérném van egy 2003 tdci mondeom olyat csinált ma hogy elkezdett villogni az izzitás ,elment az erő és most már erős kerregő hangja van, meg indításkor nem veszi fel a fordulatot.... Mi lehet... Aki tud adjon tanácsot előre is köszönöm!
minden valószínűség szerint eu3as-vákumos az autód,így több mint valószínű az üzemanyagrendszeri probléma.
De felesleges találgatni,akkor kell hibakódot olvasni,amikor villog az izzítás jel,és meglesz a hiba azonnal.
Addig is a hiba során ez "normális" vészüzem.Csökkentett rendszernyomással turbó nélkül.
Szóval diag-hibakódolvasás javasolt.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Frigo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44753 Dátum:
2018.04.06 péntek, 06:27:02 »
Köszönöm ez egy kicsit megnyugtató ma viszem elektromoshoz ott kiderül, esetleg még annyit kérdeznék hogy mit kell cserélni, és az mennyi kb?
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44754 Dátum:
2018.04.06 péntek, 07:18:00 »
Köszönöm a felvilágositást mindenkinek az eur besorolással kapcsolatban!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Joe83
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44755 Dátum:
2018.04.06 péntek, 07:44:30 »
Hali tagok!
Meg tudja nekem mondani valaki hogy a főtengely ékszíjtárcsa csavarjait mekkora nyomatékkal kell meghúzni?
Vagy esetleg ha valaki tudna adni egy linket ahol fent vannak ezek az adatok azt meg köszöném.
2002 tdci mondeorol van szó
Előre is köszi
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44756 Dátum:
2018.04.06 péntek, 08:17:48 »
Idézetet írta: Joe83 - 2018.04.06 péntek, 07:44:30
Hali tagok!
Meg tudja nekem mondani valaki hogy a főtengely ékszíjtárcsa csavarjait mekkora nyomatékkal kell meghúzni?
Vagy esetleg ha valaki tudna adni egy linket ahol fent vannak ezek az adatok azt meg köszöném.
2002 tdci mondeorol van szó
Előre is köszi
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.100
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
pisti0007
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 73
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44757 Dátum:
2018.04.06 péntek, 08:37:22 »
Sziasztok.
Azt szeretném megkérdezni,hogy a kopogásérzékelőt és a vízhőfok érzékelőt merre találom,mert ki szeretném tisztítani vagy cserélni.Az autó Mondeo 2006.11. 2.0 TDCI N7BA motoros. Előre is köszönöm a segítséget.
Naplózva
2003. 12. Mondeo MK3 Sedan Trend TDCI 115 Le HJBB
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44758 Dátum:
2018.04.06 péntek, 08:44:12 »
Idézetet írta: pisti0007 - 2018.04.06 péntek, 08:37:22
Sziasztok.
Azt szeretném megkérdezni,hogy a kopogásérzékelőt és a vízhőfok érzékelőt merre találom,mert ki szeretném tisztítani vagy cserélni.Az autó Mondeo 2006.11. 2.0 TDCI N7BA motoros. Előre is köszönöm a segítséget.
Kopogásérzékelő a blokk oldalán, a szívósor alatt, kb. középen. A B45/C1032 az:
http://www.talkford.com/community/uploads/monthly_08_2013/post-52150-0-62821500-1376732927.jpg
Vízhőfokra nincs hőmérő. Hengerfej hőmérséklet van:
https://www.youtube.com/watch?v=fKy4Sx9dsVo
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
pisti0007
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 73
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44759 Dátum:
2018.04.06 péntek, 09:00:04 »
Köszönöm a gyors választ,így már meg tudom találni.
Naplózva
2003. 12. Mondeo MK3 Sedan Trend TDCI 115 Le HJBB
Joe83
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44760 Dátum:
2018.04.06 péntek, 10:56:38 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.06 péntek, 08:17:48
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.100
Köszi de itt nem találtam semmit
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44761 Dátum:
2018.04.06 péntek, 11:30:53 »
Idézetet írta: Joe83 - 2018.04.06 péntek, 10:56:38
Köszi de itt nem találtam semmit
Pedig Kedves Fórumtársunk leírta:
"Tisztelt Fórumtárs!
A gyári ajánlás 3 üzemszerű meghúzás és oldás után tanácsos a csavarokat cserélni, ami sajnos nem olcsó. A csavar állapota nem befolyásolja a főtengely ékszíjtárcsa ütését. A csavarok meghúzási nyomatéka a meghúzási nyomaték táblázatban nincs közölve. 80-100 Nm ajánlott, ügyelve a három csavar egyenlő nyomatékkal való meghúzására. Tárcsából érdemesebb a prémium márkák közül választani. A Gates ékszíj tárcsában én is nagyot csalódtam. Felszereléskor után rögtön látható volt a nem kis kóválygása a tárcsának. Ettől függetlenül kóvályogva de teszi a dolgát, szerencsére hang nélkül. wave
Tisztelettel László! worship"
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44762 Dátum:
2018.04.06 péntek, 12:05:08 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.06 péntek, 11:30:53
Pedig Kedves Fórumtársunk leírta:
"Tisztelt Fórumtárs!
A gyári ajánlás 3 üzemszerű meghúzás és oldás után tanácsos a csavarokat cserélni, ami sajnos nem olcsó. A csavar állapota nem befolyásolja a főtengely ékszíjtárcsa ütését. A csavarok meghúzási nyomatéka a meghúzási nyomaték táblázatban nincs közölve. 80-100 Nm ajánlott, ügyelve a három csavar egyenlő nyomatékkal való meghúzására. Tárcsából érdemesebb a prémium márkák közül választani. A Gates ékszíj tárcsában én is nagyot csalódtam. Felszereléskor után rögtön látható volt a nem kis kóválygása a tárcsának. Ettől függetlenül kóvályogva de teszi a dolgát, szerencsére hang nélkül. wave
Tisztelettel László! worship"
Lófülét. Már hogyne lenne megadva...?!?!
"Célszerszámok segítségével a forgattyústengely-szíjtárcsát beszerelni.
A csavarokat két lépésben meghúzni:
1. fokozat: 45 Nm.
2. fokozat: 120 fok."
Valamint a csavarokkal kapcsolatban:
"2. A célszerszámok segítségével a forgattyústengely-szíjtárcsát kiszerelni.
3. MEGJEGYZÉS: A csavarokat hulladékba dobni."
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Joe83
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44763 Dátum:
2018.04.06 péntek, 12:10:19 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.06 péntek, 11:30:53
Pedig Kedves Fórumtársunk leírta:
"Tisztelt Fórumtárs!
A gyári ajánlás 3 üzemszerű meghúzás és oldás után tanácsos a csavarokat cserélni, ami sajnos nem olcsó. A csavar állapota nem befolyásolja a főtengely ékszíjtárcsa ütését. A csavarok meghúzási nyomatéka a meghúzási nyomaték táblázatban nincs közölve. 80-100 Nm ajánlott, ügyelve a három csavar egyenlő nyomatékkal való meghúzására. Tárcsából érdemesebb a prémium márkák közül választani. A Gates ékszíj tárcsában én is nagyot csalódtam. Felszereléskor után rögtön látható volt a nem kis kóválygása a tárcsának. Ettől függetlenül kóvályogva de teszi a dolgát, szerencsére hang nélkül. wave
Tisztelettel László! worship"
Nagyon szépen köszönöm a korrekt választ
Naplózva
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44764 Dátum:
2018.04.06 péntek, 12:15:33 »
Sziasztok . Kérdésem volna a mondeo a napokban rakoncátlankodott nagyon nehezen indult el többször is mivel új helyen tankoltam azt hittem ez okozta levettük a tankot kipucoltuk de semmi nem volt benne gázolaj szűröt kicseréltük szűröt feltöltöttük de továbbra sem indult ,porlasztókon lelazitottam a a hollandert de nemjött gázolaj.p2291 hibakódot írt.kiszűrtük hogy valszeg a nagynyomású szivattú mágnesszelep nem működik .rendeltem egy bontottat kiszerelve csati rádugva kattan gyújtásra ah kell berakva nem és az autó továbbra sem indul.valakinek valami észrevétel vagy vmi tipp hogy mi lehet a probléma?
Elöre is köszönöm üdv Attila
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.06 péntek, 12:20:54 írta madar89
»
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44765 Dátum:
2018.04.06 péntek, 17:09:21 »
Idézetet írta: madar89 - 2018.04.06 péntek, 12:15:33
Sziasztok . Kérdésem volna a mondeo a napokban rakoncátlankodott nagyon nehezen indult el többször is mivel új helyen tankoltam azt hittem ez okozta levettük a tankot kipucoltuk de semmi nem volt benne gázolaj szűröt kicseréltük szűröt feltöltöttük de továbbra sem indult ,porlasztókon lelazitottam a a hollandert de nemjött gázolaj.p2291 hibakódot írt.kiszűrtük hogy valszeg a nagynyomású szivattú mágnesszelep nem működik .rendeltem egy bontottat kiszerelve csati rádugva kattan gyújtásra ah kell berakva nem és az autó továbbra sem indul.valakinek valami észrevétel vagy vmi tipp hogy mi lehet a probléma?
Elöre is köszönöm üdv Attila
kannából indítsd ráfolyással,közvetlenül a pumpa szívócsövet egy átlátszó csőre cseréld.Ha úgy indul,akkor levegős ,illetve levegőt szív be a rendszer,azért nem indul.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44766 Dátum:
2018.04.06 péntek, 17:28:05 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.05 csütörtök, 15:54:49
Köszönöm a felvilágosítást!
rámegyek akkor a 1,5dl/tank adagra. ma este megyek tankolni úgy is, mert este megyek Szlovákiába.
Köszi mégegyszer!!
Na, megtettem.
valóban kissé halkabb járása lett.
most még megfigyelőben vagyok, az fura, hogy tegnap 0,4l csökkent az átlag fogyasztásom (200km alatt) amit az elmúlt 700km alatt számolt.(akkor nulláztam le és eddig mindíg ŐMW prémiumot tankoltam most pedig "alap" MOL GO ment bele) most 5.4L/100Km
Hozzáteszem még azt is, hogy most próbálom 1700 vagy e fölött tartani a fordulatot, amiről írt AndyA.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.06 péntek, 17:31:16 írta Lacko1984
»
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44767 Dátum:
2018.04.06 péntek, 17:50:26 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.04.06 péntek, 12:05:08
Lófülét. Már hogyne lenne megadva...?!?!
"Célszerszámok segítségével a forgattyústengely-szíjtárcsát beszerelni.
A csavarokat két lépésben meghúzni:
1. fokozat: 45 Nm.
2. fokozat: 120 fok."
Valamint a csavarokkal kapcsolatban:
"2. A célszerszámok segítségével a forgattyústengely-szíjtárcsát kiszerelni.
3. MEGJEGYZÉS: A csavarokat hulladékba dobni."
AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Lebbentsd fel a fátylat a dokumentációdról, mert nekem a TIS nyomatéktáblázatban a helye üres, ki van húzva. Egyébként egy 12 mm átmérőjű csavar meghúzásához a 45 Nm nagyon csekélyke. Te valahol máshol olvastad a csavarokkal kapcsolatos ismeretanyagodat. A TIS harmadik meghúzás után javasolja a szemetes kukát.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.06 péntek, 17:53:13 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44768 Dátum:
2018.04.06 péntek, 18:28:01 »
Idézetet írta: László - 2018.04.06 péntek, 17:50:26
Tisztelt Fórumtárs!
Lebbentsd fel a fátylat a dokumentációdról, mert nekem a TIS nyomatéktáblázatban a helye üres, ki van húzva. Egyébként egy 12 mm átmérőjű csavar meghúzásához a 45 Nm nagyon csekélyke. Te valahol máshol olvastad a csavarokkal kapcsolatos ismeretanyagodat. A TIS harmadik meghúzás után javasolja a szemetes kukát.
Tisztelettel László!
Nem a táblázatban, hanem maguknál a munkafolyamatoknál van.
Pl. első főtengely szimering csere végén
Naplózva
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44769 Dátum:
2018.04.06 péntek, 18:44:18 »
Idézetet írta: alf® - 2018.04.06 péntek, 17:09:21
kannából indítsd ráfolyással,közvetlenül a pumpa szívócsövet egy átlátszó csőre cseréld.Ha úgy indul,akkor levegős ,illetve levegőt szív be a rendszer,azért nem indul.
de a mágnesszelepnek kattania kéne ha ráadom a gyújtást? Hol levegősödhet fel a rendszer?köszönöm a tanácsokat
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.06 péntek, 18:57:50 írta madar89
»
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44770 Dátum:
2018.04.06 péntek, 18:59:32 »
Idézetet írta: László - 2018.04.06 péntek, 17:50:26
Tisztelt Fórumtárs!
Lebbentsd fel a fátylat a dokumentációdról, mert nekem a TIS nyomatéktáblázatban a helye üres, ki van húzva. Egyébként egy 12 mm átmérőjű csavar meghúzásához a 45 Nm nagyon csekélyke. Te valahol máshol olvastad a csavarokkal kapcsolatos ismeretanyagodat. A TIS harmadik meghúzás után javasolja a szemetes kukát.
Tisztelettel László!
nem 45Nm a meghúzási nyomaték.Az annyi lesz,amikor innen 120 fokkal tovább fordítja.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44771 Dátum:
2018.04.06 péntek, 19:00:31 »
Idézetet írta: László - 2018.04.06 péntek, 17:50:26
Tisztelt Fórumtárs!
Lebbentsd fel a fátylat a dokumentációdról, mert nekem a TIS nyomatéktáblázatban a helye üres, ki van húzva. Egyébként egy 12 mm átmérőjű csavar meghúzásához a 45 Nm nagyon csekélyke. Te valahol máshol olvastad a csavarokkal kapcsolatos ismeretanyagodat. A TIS harmadik meghúzás után javasolja a szemetes kukát.
Tisztelettel László!
Ha a 45Nm megvan mind a 3 csavarnál, utána még rá kell húzni, hogy 120fokot forduljon minden csavar.
Autodata-nál is ez van amúgy
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44772 Dátum:
2018.04.06 péntek, 19:03:02 »
Idézetet írta: madar89 - 2018.04.06 péntek, 18:44:18
de a mágnesszelepnek kattania kéne ha ráadom a gyújtást? Hol levegősödhet fel a rendszer?köszönöm a tanácsokat
a résolajcsöveknél,a szűrő csatlakozásainál, a szívócső csatlakozásásnál a pumpán.Mindenhol,ahol "vákummal" kell haladnia az üzának.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44773 Dátum:
2018.04.06 péntek, 19:25:01 »
Idézetet írta: alf® - 2018.04.06 péntek, 18:59:32
nem 45Nm a meghúzási nyomaték.Az annyi lesz,amikor innen 120 fokkal tovább fordítja.
Nekem légkulccsal húzták meg. Nagy probléma?
Okozhat valami hibát?Lazíttassam ki?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44774 Dátum:
2018.04.06 péntek, 19:25:13 »
Idézetet írta: alf® - 2018.04.06 péntek, 19:03:02
a résolajcsöveknél,a szűrő csatlakozásainál, a szívócső csatlakozásásnál a pumpán.Mindenhol,ahol "vákummal" kell haladnia az üzának.
Köszönöm . Esetleg gázolaj nyomok lehetnek ott ahol a hiba van?
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44775 Dátum:
2018.04.06 péntek, 19:32:38 »
Idézetet írta: madar89 - 2018.04.06 péntek, 19:25:13
Köszönöm . Esetleg gázolaj nyomok lehetnek ott ahol a hiba van?
a résolaj csöveknél igen...máshol nem biztos.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44776 Dátum:
2018.04.06 péntek, 19:45:49 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.04.06 péntek, 18:28:01
Nem a táblázatban, hanem maguknál a munkafolyamatoknál van.
Pl. első főtengely szimering csere végén
Tisztelt Fórumtárs!
A rajz a szerviz folyamatnál félre vezető. A duratorq motor főtengely tárcsáján nincs központosító csavar. Én még eddig mindig minden tárcsát amit cseréltem 100-110 Nm húztam meg légkulccsal, mivel minden csavart kb ilyen nyomatékkal tudtam lelazítani. Nekem ebből problémám soha nem volt, és a lelkiismeretem is tiszta afelől, hogy a tulaj nem hagyja el a tárcsáját. A saját gépemen is 2x cseréltem már tárcsát minden gond nélkül. Természetesen légkulccsal meghúzva, a 110 Nm-rel.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44777 Dátum:
2018.04.06 péntek, 21:41:13 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.06 péntek, 19:25:01
Nekem légkulccsal húzták meg. Nagy probléma?
Okozhat valami hibát?Lazíttassam ki?
Én meg a krokodil emelő szárát húztam rá a krova T szárára és ahogy szoktam érzésre húztam meg a csavart. Én mit tegyek? Vigyem szagszervízbeee?
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44778 Dátum:
2018.04.06 péntek, 21:48:52 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2018.04.06 péntek, 21:41:13
Én meg a krokodil emelő szárát húztam rá a krova T szárára és ahogy szoktam érzésre húztam meg a csavart. Én mit tegyek? Vigyem szagszervízbeee?
Vigyük együtt!?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44779 Dátum:
2018.04.06 péntek, 22:13:59 »
Idézetet írta: László - 2018.04.06 péntek, 17:50:26
Tisztelt Fórumtárs!
Lebbentsd fel a fátylat a dokumentációdról, mert nekem a TIS nyomatéktáblázatban a helye üres, ki van húzva. Egyébként egy 12 mm átmérőjű csavar meghúzásához a 45 Nm nagyon csekélyke. Te valahol máshol olvastad a csavarokkal kapcsolatos ismeretanyagodat. A TIS harmadik meghúzás után javasolja a szemetes kukát.
Tisztelettel László!
Súgok: A főtengely külső szimmering cseréhez le kell venni a szíjtárcsát...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44780 Dátum:
2018.04.06 péntek, 22:15:17 »
Idézetet írta: László - 2018.04.06 péntek, 17:50:26
Tisztelt Fórumtárs!
Lebbentsd fel a fátylat a dokumentációdról, mert nekem a TIS nyomatéktáblázatban a helye üres, ki van húzva. Egyébként egy 12 mm átmérőjű csavar meghúzásához a 45 Nm nagyon csekélyke. Te valahol máshol olvastad a csavarokkal kapcsolatos ismeretanyagodat. A TIS harmadik meghúzás után javasolja a szemetes kukát.
Tisztelettel László!
Meg a 45 Nm után még 120 fok. Az azért nem kevés már, hidd el.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44781 Dátum:
2018.04.06 péntek, 22:16:48 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.06 péntek, 19:25:01
Nekem légkulccsal húzták meg. Nagy probléma?
Okozhat valami hibát?Lazíttassam ki?
Lazíttasd ki, és húzzák meg "rendesen", mert ha neked kell otthon, kézzel, hát az szenvedés lesz.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44782 Dátum:
2018.04.06 péntek, 23:06:58 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.06 péntek, 21:48:52
Vigyük együtt!?
Vigyük! De hová?
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44783 Dátum:
2018.04.07 szombat, 06:24:37 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.04.06 péntek, 22:13:59
Súgok: A főtengely külső szimmering cseréhez le kell venni a szíjtárcsát...
AndyA
Kedves Endre!
Ne mérgesíts fel.
Természetes, hogy a szimering cseréhez levesszük a szíjtárcsát. Te is tudod, hogy a szervizek se vacakolnak a nyomaték kulccsal még ott sem ahol feltétlen szükséges lenne, hanem légkulccsal szerelik le-fel a tárcsát. Direkt kipróbálom a 45 Nm+120° ráfordítási nyomatékot. Ebből nem akarok problémát csinálni. Egyébként köszönöm az infót.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.07 szombat, 12:31:29 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44784 Dátum:
2018.04.07 szombat, 11:14:55 »
Idézetet írta: alf® - 2018.04.06 péntek, 19:32:38
a résolaj csöveknél igen...máshol nem biztos.
Kannából sem indul el porlasztók tetején lazításra már van gázolaj de 10-20barnal nagyobb nyomást nem csinál indítózásnál ahogy a műszer írja.mágnes szelep még mindig nem kattan hiába kap áramot . Mivel tudnék tovább menni?
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44785 Dátum:
2018.04.07 szombat, 12:18:47 »
Sziasztok!
Ma rakom fel a 2.2-es komplett turbót. Geometriát megnéztem hibátlan, semmi korom.
A tengelynek nagyon minimális sugárirányú mozgása van, de ez belefér simán, szinte nem is látható. Viszont tengely irányban semmi lógása, úgyhogy elég jó állapotú így elsőre.
Szedtem már szét a sajátomat, de azért kérdeznék:
Vettem új leömlő tömítést, van új tömítésem az EGR hűtőhöz is, meg a turbón az olajvisszafolyóhoz is. Utóbbi kivételével a fémeket meg kell kenni valamivel összerakás elött?
A turbó nyomóágon van kettő réz alátét, azokat elég felizzítanom és lehűtve visszaraknom?
Köszönöm!
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
bihu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 175
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44786 Dátum:
2018.04.07 szombat, 13:09:14 »
Idézetet írta: madar89 - 2018.04.07 szombat, 11:14:55
Kannából sem indul el porlasztók tetején lazításra már van gázolaj de 10-20barnal nagyobb nyomást nem csinál indítózásnál ahogy a műszer írja.mágnes szelep még mindig nem kattan hiába kap áramot . Mivel tudnék tovább menni?
Szia!
A mágnesszelepen van egy nagyon finom szövésű fém szűrő, azt érdemes ultrahangos tisztítóba tenni néhány percre, mert nem látszik, de eltömődhet.
Naplózva
2002 130LE 2.0 TDCI Automata 6,42 l/100km
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44787 Dátum:
2018.04.07 szombat, 13:16:13 »
Idézetet írta: bihu - 2018.04.07 szombat, 13:09:14
Szia!
A mágnesszelepen van egy nagyon finom szövésű fém szűrő, azt érdemes ultrahangos tisztítóba tenni néhány percre, mert nem látszik, de eltömődhet.
Kifújattam levegövel rendesen jött rajta át minden.
Amúgy kiegészítésként eszembe jutott hogy csinált akkor olyat mikor nehezen indult hogy hirtelen kifeküdt a tank jelző és világított lámpája pedig a tank tele.volt
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.07 szombat, 13:21:44 írta madar89
»
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44788 Dátum:
2018.04.07 szombat, 17:52:49 »
Na megtörtént a turbó csere.
Megszűntek a furcsa hangok.
2,5 bart sehogyse akarta elérni akár hogyan nyomtam neki, 230kpa volt a maximum kb 2000-es fordulatnál.
De 3-asban simán elrúgott hirtelen gyorsításnál
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.07 szombat, 18:44:29 írta Thomas8607
»
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44789 Dátum:
2018.04.07 szombat, 19:13:24 »
Sziasztok!
Ma indulás után elkezdődött a dpf regenerálás, gyorsan kiléptem az m0-ra mentem vele 30km-t 130-170km/h között.
Megálltam, vásárlás után beindítottam de a service lámpa(olajoskanna+villáskulcs) most nem aludt el.
Ha jól tudom ez az olajat figyeli? Vagy más funkciója is van?
Mennyire sos ilyenkor olajat cserélni? Jövő hónapra terveztem addig használhatom még vagy inkább ne?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44790 Dátum:
2018.04.07 szombat, 19:23:46 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.07 szombat, 19:13:24
Sziasztok!
Ma indulás után elkezdődött a dpf regenerálás, gyorsan kiléptem az m0-ra mentem vele 30km-t 130-170km/h között.
Megálltam, vásárlás után beindítottam de a service lámpa(olajoskanna+villáskulcs) most nem aludt el.
Ha jól tudom ez az olajat figyeli? Vagy más funkciója is van?
Mennyire sos ilyenkor olajat cserélni? Jövő hónapra terveztem addig használhatom még vagy inkább ne?
az attól független,semmi nem figyeli az olajat.20e km -enkét jelez.Nyugodtan használhatod.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44791 Dátum:
2018.04.07 szombat, 19:28:18 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.07 szombat, 19:13:24
Sziasztok!
Ma indulás után elkezdődött a dpf regenerálás, gyorsan kiléptem az m0-ra mentem vele 30km-t 130-170km/h között.
Megálltam, vásárlás után beindítottam de a service lámpa(olajoskanna+villáskulcs) most nem aludt el.
Ha jól tudom ez az olajat figyeli? Vagy más funkciója is van?
Mennyire sos ilyenkor olajat cserélni? Jövő hónapra terveztem addig használhatom még vagy inkább ne?
Olajcserénél töröld a hibát
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44792 Dátum:
2018.04.07 szombat, 19:31:07 »
Idézetet írta: alf® - 2018.04.07 szombat, 19:23:46
az attól független,semmi nem figyeli az olajat.20e km -enkét jelez.Nyugodtan használhatod.
Köszi, akkor nem is az olaj megfelelőségét nézi, hanem az utolsó törlés óta eltelt km alapján jelez?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44793 Dátum:
2018.04.07 szombat, 19:32:11 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.04.07 szombat, 19:28:18
Olajcserénél töröld a hibát
Köszi, ez a fék meg gáz együtt fél percig és törlődik vagy kell hozzá eszköz?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44794 Dátum:
2018.04.07 szombat, 19:48:21 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.07 szombat, 19:32:11
Köszi, ez a fék meg gáz együtt fél percig és törlődik vagy kell hozzá eszköz?
Be kell csukni az ajtókat, és úgy ráadni a gyújtást, majd nyomni a pedálokat. Aztán egyszercsak törlődik
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44795 Dátum:
2018.04.07 szombat, 20:13:34 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.04.07 szombat, 19:31:07
Köszi, akkor nem is az olaj megfelelőségét nézi, hanem az utolsó törlés óta eltelt km alapján jelez?
igen
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44796 Dátum:
2018.04.07 szombat, 20:24:37 »
Köszi mindenkinek!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44797 Dátum:
2018.04.07 szombat, 22:11:54 »
Idézetet írta: madar89 - 2018.04.07 szombat, 13:16:13
Kifújattam levegövel rendesen jött rajta át minden.
Amúgy kiegészítésként eszembe jutott hogy csinált akkor olyat mikor nehezen indult hogy hirtelen kifeküdt a tank jelző és világított lámpája pedig a tank tele.volt
Vki ?
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Attila925
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 108
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44798 Dátum:
2018.04.07 szombat, 22:16:17 »
Sziasztok. Régen jelentkeztem, mert eddig problémamentes volt a vas.
Olyan hibát produkált először, hogy menet közben leállt gyorsításnál és utána nem akart elindulni. Teker, de olyan mintha nem kapna vagy anyagot vagy "szikrát".
Második nekifutásra, meg a parkolóban indítanám és ott nem akart beindulni, csak 3-ra. Az első ilyen kb 3 napja volt.
Hibakód nincs elmentve a dtc-ben.
Valakinek valami ötlet???
A válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #44799 Dátum:
2018.04.07 szombat, 22:17:07 »
Idézetet írta: madar89 - 2018.04.07 szombat, 22:11:54
Vki ?
hibakódok vannak?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
889
890
891
892
893
894
895
[
896
]
897
898
899
900
901
902
903
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ