Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 17:06:05
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo V.
>
MK5 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
53
54
55
56
57
58
59
[
60
]
61
62
63
64
65
66
67
...
114
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK5 Általános kérdések (Megtekintve 1793173 alkalommal)
Mikorka Kálmán
és 5 vendég van a témában
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2950 Dátum:
2018.05.23 szerda, 08:38:35 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.23 szerda, 07:57:54
Ha megvásárolnák a döntéshozók az autód (a szennyező autókat), mit kezdenek (kezdenének) vele?
Ha mondjuk van egy jelenleg 1M-t érő autóm és megtiltják a használatát, akkor ÉN mit kezdek? Autóm nem lesz, amit használhatok (önhibámon kívül), adjam el nyomott áron? Tegyük fel, eladom 700E-ért (és szerintem optimista vagyok). Ebből lesz nekem olyan méretű, tudású, az én céljaimra megfelelő autóm, mint volt és a kívánalmaknak is megfelel? Miért
kell
nekem beletennem mondjuk 2M-t pluszban (és ki finanszírozza ezt meg? Költői kérdés.), hogy én ugyanarra használjam az autómat, mint korábban?
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2951 Dátum:
2018.05.23 szerda, 09:01:20 »
Idézetet írta: edk - 2018.05.23 szerda, 08:38:35
Ha mondjuk van egy jelenleg 1M-t érő autóm és megtiltják a használatát, akkor ÉN mit kezdek? Autóm nem lesz, amit használhatok (önhibámon kívül), adjam el nyomott áron? Tegyük fel, eladom 700E-ért (és szerintem optimista vagyok). Ebből lesz nekem olyan méretű, tudású, az én céljaimra megfelelő autóm, mint volt és a kívánalmaknak is megfelel? Miért
kell
nekem beletennem mondjuk 2M-t pluszban (és ki finanszírozza ezt meg? Költői kérdés.), hogy én ugyanarra használjam az autómat, mint korábban?
Easy. Jelenleg ott tartunk, hogy van egy külföldi bírósági döntés, amely lehetőséget ad... Még semmi nincs mindenhol és állandóra megtiltva! Amúgy van most is ilyen jellegű szankció: szmog riadó esetén 10 (euro3) vagy rosszabb minősítésű gj nem közlekedhet azon városokban, ahol a szmogriadó van. Tehát nem álladóan, nem mindenhol, nem euro5 és euro4...
Amúgy mi lesz a rengeteg kisárú szállítóval? Pizza és ételfutárral? Na mind1. Járnak majd villanyrollerrel... Ha 3-at párhuzamosan kötnek, elfér a rajta a pizza, ha meg sorba akkor az a taxi lesz!
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2952 Dátum:
2018.05.23 szerda, 09:10:02 »
Idézetet írta: edk - 2018.05.23 szerda, 08:38:35
Ha mondjuk van egy jelenleg 1M-t érő autóm és megtiltják a használatát, akkor ÉN mit kezdek? Autóm nem lesz, amit használhatok (önhibámon kívül), adjam el nyomott áron? Tegyük fel, eladom 700E-ért (és szerintem optimista vagyok). Ebből lesz nekem olyan méretű, tudású, az én céljaimra megfelelő autóm, mint volt és a kívánalmaknak is megfelel? Miért
kell
nekem beletennem mondjuk 2M-t pluszban (és ki finanszírozza ezt meg? Költői kérdés.), hogy én ugyanarra használjam az autómat, mint korábban?
A megközelítés iránya visszafelé megy nálad, nem a végétől változik a szabályozás. (értem mit mondasz, én sem értek sok ilyesmivel egyet, de....)
Ugye abból -is- lehet kiindulni, hogy autózni nem kötelező..... Ha valaki akar, akkor tegye azt a jelenlegi érvényben lévő szabályok szerint.
Az élet más területén sem kapsz pénzt olyan termékre, ami megfelelő sok éppen aktuális előírásnak (kazán, kémény) és neked nem olyan van.
Vegye meg a használt kazánod kéményed -valaki- és adjon pénzt megfelelőre? Mert te eddig is fűtöttél?
Rengeteg ilyen van....
Pont sz.rnak az emberek problémáira a szabályozás kapcsán.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2953 Dátum:
2018.05.23 szerda, 09:24:58 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.23 szerda, 09:10:02
A megközelítés iránya visszafelé megy nálad, nem a végétől változik a szabályozás. (értem mit mondasz, én sem értek sok ilyesmivel egyet, de....)
A visszafelé menésnek egy oka van: én ott vagyok
.
Igazad van a kazános példáddal, panellakó lévén ezzel nem találkoztam. Reméljük, hogy mire a jóképességű vezéreink oda jutnak, hogy nálunk is hasonló szankciókat terveznek, nem leszek érintett a két autó közül egyikkel sem.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2954 Dátum:
2018.05.23 szerda, 09:26:58 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.23 szerda, 09:10:02
Az élet más területén sem kapsz pénzt olyan termékre, ami megfelelő sok éppen aktuális előírásnak (kazán, kémény) és neked nem olyan van.
Vegye meg a használt kazánod kéményed -valaki- és adjon pénzt megfelelőre? Mert te eddig is fűtöttél?
Rengeteg ilyen van....
Mondjuk ez pont nem jó példa, mert ugye mosmár csak kondenzációs kazánt lehet újonnan üzembe helyezni, de nem tiltják meg hogy a száz éves FÉG kazánodat használd amig az tönkre nem megy. Utána persze már csak a szabályzásnak megfelelőt vehetsz helyette. Amellett hogy nem vagyok dizel párti, én sem értek egyet az ilyen drasztikus tiltással.
Érdekes amúgy ez a dizel téma, mert ugye alapvetően (üzemanyag) spórolásból veszi az ember... ami már egy drágább szervizelés során is megdőlhet... ez a szabályzás meg még jobban értelmetlenné teszi.
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37282
www.mondeo.hu
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2955 Dátum:
2018.05.23 szerda, 09:32:39 »
Idézetet írta: edk - 2018.05.23 szerda, 08:38:35
Ha mondjuk van egy jelenleg 1M-t érő autóm és megtiltják a használatát, akkor ÉN mit kezdek? Autóm nem lesz, amit használhatok (önhibámon kívül), adjam el nyomott áron? Tegyük fel, eladom 700E-ért (és szerintem optimista vagyok). Ebből lesz nekem olyan méretű, tudású, az én céljaimra megfelelő autóm, mint volt és a kívánalmaknak is megfelel? Miért
kell
nekem beletennem mondjuk 2M-t pluszban (és ki finanszírozza ezt meg? Költői kérdés.), hogy én ugyanarra használjam az autómat, mint korábban?
Még most add el, és most cseréld le benzinesre.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2956 Dátum:
2018.05.23 szerda, 09:53:47 »
Idézetet írta: podani - 2018.05.23 szerda, 09:26:58
Mondjuk ez pont nem jó példa, mert ugye mosmár csak kondenzációs kazánt lehet újonnan üzembe helyezni, de nem tiltják meg hogy a száz éves FÉG kazánodat használd amig az tönkre nem megy. Utána persze már csak a szabályzásnak megfelelőt vehetsz helyette. Amellett hogy nem vagyok dizel párti, én sem értek egyet az ilyen drasztikus tiltással.
Érdekes amúgy ez a dizel téma, mert ugye alapvetően (üzemanyag) spórolásból veszi az ember... ami már egy drágább szervizelés során is megdőlhet... ez a szabályzás meg még jobban értelmetlenné teszi.
Ez megint számolás kérdése, hogy kinek mi éri meg. Én keveset megyek egy évben (kb. 15e km), és nagy átlagban 6l-es fogyival elvagyok ( az utolsó tankolásom épp 5,56l lett). Ez évente a jelenlegi kb. 380-as liter árral nézve ~350e Ft. üzemanyagra. És dinamikusan megyek egy nagy autóval. Előtte egy 1.6 105 LE benzines IV-es Golf-om volt, ami lusta volt, nem ment, kicsi volt, és olyan 10l körül jöttem ki vele. Namost ennyi km. azzal ugyanolyan 380-as liter árral számolva (10 év távlatában ingadoztak az árak, hol ez, hol az volt olcsóbb), szóval ez nekem évente 570e lenne üzemanyagra. A difi évente 220e. Vegyük kerekítve 200e-nek. És nem megyek sokat. 10 éve van meg a kocsi, így eddig durván 2M-val vagyok beljebb.
Közben volt egy 400e-s porlasztócsúcs javításom ami dízel hiba, meg egy 100e-s szíjfeszítő rész csere, ami szintén inkább a dízeleknél jellemző csere. Ezen kívül csak olaj, fék, gumi, és egyéb olyan dolgok, amik ugyanúgy tönkremennek egy benzines autóban is (ülésmagasság-állító fogaskerék, kipufogó dob, tolatóradar-szem, kerékcsapágyak, stb). Tehát nagyvonalakban 1,5M-val vagyok beljebb egy benzineshez képest, és egy nagyobb autót hajtok dinamikusabb vezethetőségi stílusban. Ha most még elfhossa magát a kuplung is, és rá kell költeni 300e-t, még akkor is 1,2M maradt nálam az évek során, ami - nekem legalábbis - jelentős összeg.
Na most ha valaki megy mondjuk évente 40-50e km-t (pl. blau4kombi, AndyA), neki meg aztán még többet spórol a dízel. És az újabb Mondeo-kkal (MK4 MK5) már nincs is annyi motoriukus probléma, mint az MK3-al volt, tehát elviekben kisebb az esélye, hogy az ember nagyon csöcsre szaladjon egy példánnyal.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2957 Dátum:
2018.05.23 szerda, 10:03:36 »
Idézetet írta: podani - 2018.05.23 szerda, 09:26:58
Érdekes amúgy ez a dizel téma, mert ugye alapvetően (üzemanyag) spórolásból veszi az ember... ami már egy drágább szervizelés során is megdőlhet... ez a szabályzás meg még jobban értelmetlenné teszi.
látom neked se sikerült utána nézni, hogy mennyibe kerül egy modern turbós közvetlen befecskendezős benzines hasonló áru alkatrésze.
lendkerék: árban kb ugyan annyi
turbó: árban kb ugyan annyi
üzemanyagrendszer: árban kb ugyan annyi, vagy még drágább mint egy cr dízel
dpf - nox katalizátor: árban kb ugyan annyi
powershift: 500-1mft ig bármi lehet vele a benyáson is
és még van pár dolog amit fel lehetne sorolni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2958 Dátum:
2018.05.23 szerda, 10:05:37 »
Idézetet írta: Domi - 2018.05.23 szerda, 09:53:47
Na most ha valaki megy mondjuk évente 40-50e km-t (pl. blau4kombi, AndyA), neki meg aztán még többet spórol a dízel. És az újabb Mondeo-kkal (MK4 MK5) már nincs is annyi motoriukus probléma, mint az MK3-al volt, tehát elviekben kisebb az esélye, hogy az ember nagyon csöcsre szaladjon egy példánnyal.
és azt még vedd bele, hogy aki nem évi 40-50-et megy, annál a meghibásodás is lassabban jön elő. ami 80-100ekm nálunk 2 év, nálad pl 6
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2959 Dátum:
2018.05.23 szerda, 10:09:41 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2018.05.23 szerda, 09:01:20
Easy. Jelenleg ott tartunk, hogy van egy külföldi bírósági döntés, amely lehetőséget ad... Még semmi nincs mindenhol és állandóra megtiltva! Amúgy van most is ilyen jellegű szankció: szmog riadó esetén 10 (euro3) vagy rosszabb minősítésű gj nem közlekedhet azon városokban, ahol a szmogriadó van. Tehát nem álladóan, nem mindenhol, nem euro5 és euro4...
Amúgy mi lesz a rengeteg kisárú szállítóval? Pizza és ételfutárral? Na mind1. Járnak majd villanyrollerrel... Ha 3-at párhuzamosan kötnek, elfér a rajta a pizza, ha meg sorba akkor az a taxi lesz!
mindenki full komolyan vette amit itthon a hírekben "ügyesen" lekommunikáltak
de ha úgyvesszük nálunk hamarabb volt ilyen tiltás, mint amire most a németek meghozták a LEHETŐSÉGET
rém egyszerű amúgy abba kellett belekötni, amiből a legtöbb fut az utakon az pedig a dízel volt. majd 2-3 év múlva most hogy fellendült a benzines bele lehet majd kötni abba is és lehet tolni a hibrideket. még 8-10 év amikor felfutott az is és lesz belőle elég az utakon bele lehet kötni abba is és lehet tolni a full elektromost. nagyon egyszerű piacélénkétő hatása van, az átlag ember, aki a következő 6-10 évre vett volna 1 új autót, az így beparáztatás után fog venni 3at
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
englishman
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 513
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2960 Dátum:
2018.05.23 szerda, 10:29:41 »
Idézetet írta: Domi - 2018.05.23 szerda, 09:53:47
Ez megint számolás kérdése, hogy kinek mi éri meg. Én keveset megyek egy évben (kb. 15e km), és nagy átlagban 6l-es fogyival elvagyok ( az utolsó tankolásom épp 5,56l lett). Ez évente a jelenlegi kb. 380-as liter árral nézve ~350e Ft. üzemanyagra. És dinamikusan megyek egy nagy autóval. Előtte egy 1.6 105 LE benzines IV-es Golf-om volt, ami lusta volt, nem ment, kicsi volt, és olyan 10l körül jöttem ki vele. Namost ennyi km. azzal ugyanolyan 380-as liter árral számolva (10 év távlatában ingadoztak az árak, hol ez, hol az volt olcsóbb), szóval ez nekem évente 570e lenne üzemanyagra. A difi évente 220e. Vegyük kerekítve 200e-nek. És nem megyek sokat. 10 éve van meg a kocsi, így eddig durván 2M-val vagyok beljebb.
Közben volt egy 400e-s porlasztócsúcs javításom ami dízel hiba, meg egy 100e-s szíjfeszítő rész csere, ami szintén inkább a dízeleknél jellemző csere. Ezen kívül csak olaj, fék, gumi, és egyéb olyan dolgok, amik ugyanúgy tönkremennek egy benzines autóban is (ülésmagasság-állító fogaskerék, kipufogó dob, tolatóradar-szem, kerékcsapágyak, stb). Tehát nagyvonalakban 1,5M-val vagyok beljebb egy benzineshez képest, és egy nagyobb autót hajtok dinamikusabb vezethetőségi stílusban. Ha most még elfhossa magát a kuplung is, és rá kell költeni 300e-t, még akkor is 1,2M maradt nálam az évek során, ami - nekem legalábbis - jelentős összeg.
Na most ha valaki megy mondjuk évente 40-50e km-t (pl. blau4kombi, AndyA), neki meg aztán még többet spórol a dízel. És az újabb Mondeo-kkal (MK4 MK5) már nincs is annyi motoriukus probléma, mint az MK3-al volt, tehát elviekben kisebb az esélye, hogy az ember nagyon csöcsre szaladjon egy példánnyal.
Megerősítve a számolást:
Mostani (lecserélésre váró) autóm, ment 230e km-t 9.5 év alatt. Ez alatt nem volt motorikus meghibásodása/javítása.
Összehasonlításként asszony 1.6 benzines focusának 1 km-r jutó szervizköltsége magasabb, ez alapján feltételezzük, hogy egy benzines mondeoé is hasonlóképpen alakul, számoljunk azzal, hogy a szerviz díjban nincs különbség.
Tehát az üzemanyagon elért megtakarítással csak a vételár-különbözet áll szemben.
Most a dízel listaáron ~250e Ft-tal drágább, alku után legyen a különbség 200e Ft.
Ehhez képest hasonló futásteljesítményt és mondjuk csak 1 l fogyasztás különbözetet számolva is spórolok 2300l üzemanyagot (mai áron ~900e Ft)
Ha nem nagypapásan vezetek, akkor a különbség lesz duplája (vagy triplája) is...
Naplózva
mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2961 Dátum:
2018.05.23 szerda, 10:35:46 »
Nagyon kicsi ám a pozitív merítés, amit felsoroltok néhány autót. Aminek egy gazdája volt, vigyázott rá, karbantartotta...stb.
A gyakorlat egész másképp néz ki, mert a legtöbb autó nem abba a kategóriába tartozik, amit az első mondat takar.
Na azoknak magyarázzátok az előnyöket!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2962 Dátum:
2018.05.23 szerda, 10:53:14 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2018.05.23 szerda, 10:03:36
látom neked se sikerült utána nézni, hogy mennyibe kerül egy modern turbós közvetlen befecskendezős benzines hasonló áru alkatrésze.
lendkerék: árban kb ugyan annyi
turbó: árban kb ugyan annyi
üzemanyagrendszer: árban kb ugyan annyi, vagy még drágább mint egy cr dízel
dpf - nox katalizátor: árban kb ugyan annyi
powershift: 500-1mft ig bármi lehet vele a benyáson is
és még van pár dolog amit fel lehetne sorolni
Ebben tévedsz, megnéztem (2.0 Ecoboost, automata):
lendkerék: hagyományos, kb 20eft
turbó: árban kb ugyan annyi - ez OK
üzemanyagrendszer: pumpa kb 60eft, 4 injektor szett is kb ennyi.. kicsi az esélye hogy tönkremegy, dizelben nagy(obb) a jóval magasabb nyomás miatt...
dpf - nox katalizátor: dpf megtelik, karbantartani/cserélni kell, katalizátor jó eséllyel kihúzza amig az autó
powershift: hagyományos automata van benne, ami ha netán tönkremenne, akkor kb annyiba kerül felujitani mint egy kuplung-kettős tömegü szett
+1 EGR: nincs
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2963 Dátum:
2018.05.23 szerda, 10:57:27 »
Idézetet írta: Domi - 2018.05.23 szerda, 09:53:47
Előtte egy 1.6 105 LE benzines IV-es Golf-om volt, ami lusta volt, nem ment, kicsi volt, és olyan 10l körül jöttem ki vele.
De ha azzal veted össze hogy a 240Le-s MK5-el (is) ennyivel megyek el, ami megy is, akkor már másképp alakul az összehasonlitás
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2964 Dátum:
2018.05.23 szerda, 11:05:27 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.23 szerda, 10:35:46
Nagyon kicsi ám a pozitív merítés, amit felsoroltok néhány autót. Aminek egy gazdája volt, vigyázott rá, karbantartotta...stb.
A gyakorlat egész másképp néz ki, mert a legtöbb autó nem abba a kategóriába tartozik, amit az első mondat takar.
Na azoknak magyarázzátok az előnyöket!
Na ezt jól mondod. Én már ezért is álltam le a dizelekről, mert a valós kilóméteres olyan, mint a fehér holló, 3-4 évesben (főleg kintről) is simán lehet benne 250-300ekm, árulva 120e-el. Benzinessel jobbak az esélyek, mert eleve az vesz olyat aki nem megy sokat...
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.23 szerda, 11:07:35 írta podani
»
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2965 Dátum:
2018.05.23 szerda, 11:05:56 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.23 szerda, 10:35:46
Nagyon kicsi ám a pozitív merítés, amit felsoroltok néhány autót. Aminek egy gazdája volt, vigyázott rá, karbantartotta...stb.
A gyakorlat egész másképp néz ki, mert a legtöbb autó nem abba a kategóriába tartozik, amit az első mondat takar.
Na azoknak magyarázzátok az előnyöket!
Nyilván amikor megvétel után 4 nónappal épp számoltam a kasszánál a 400k-t, akkor nekem is eltűnt a letörölhetetlen vigyor az arcomról
Abban a pillanatban ha slusszkulcs helyett egy kalapács van a kezemben, akkor apró darabokra püföltem volna.
De azóta simán visszahozta annak a javításnak is az árát, és spórolt még nekem némi pénzt, szóval most már nem zavar.
Rossz, hibás, beteges autót meg bármikor ki lehet fogni, üzemanyagfajtától függetlenül. Ha valaki folyamatosan szív egy benzines autóval, annak hiába mondod, hogy biztos az előző tulajok nem vigyáztak rá, de ettől függetlenül a benzines megbízható, és nem kell rá költeni
Ugyanez fordítva is. Jó állapotú autót kell venni, és akkor lehetőségeihez mérve minimalizálja az ember a nagy szervizköltséget.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2966 Dátum:
2018.05.23 szerda, 11:13:02 »
Idézetet írta: podani - 2018.05.23 szerda, 11:05:27
Na ezt jól mondod. Én már ezért is álltam le a dizelekről, mert a valós kilóméteres olyan, mint a fehér holló, 3-4 évesben (főleg kintről) is simán lehet benne 250-300ekm, árulva 120e-el.
Benzinessel jobbak az esélyek, mert eleve az vesz olyat aki nem megy sokat...
Tegyük hozzá, hogy ezzel a dízel hisztivel ez is változni fog. Egyre többen fognak benzinest venni olyanok is, akik sokat mennek. És abban nyugodt lehetsz, hogy a nepper ugyanúgy fogja tekerni a benzinest is, mint a dízelt.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2967 Dátum:
2018.05.23 szerda, 11:25:24 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.05.23 szerda, 11:13:02
Tegyük hozzá, hogy ezzel a dízel hisztivel ez is változni fog. Egyre többen fognak benzinest venni olyanok is, akik sokat mennek. És abban nyugodt lehetsz, hogy a nepper ugyanúgy fogja tekerni a benzinest is, mint a dízelt.
Igen, ezzel egyetértek.
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2968 Dátum:
2018.05.23 szerda, 11:26:10 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.05.23 szerda, 11:13:02
Tegyük hozzá, hogy ezzel a dízel hisztivel ez is változni fog. Egyre többen fognak benzinest venni olyanok is, akik sokat mennek. És abban nyugodt lehetsz, hogy a nepper ugyanúgy fogja tekerni a benzinest is, mint a dízelt.
^
Sőt, ha a dízel hiszti miatt a dízelek ára leesik, azon kisebb lesz a profit, akkor a benzinesekkel fogják megszedni magukat, így azt jobban fogják tekerni, a még nagyobb profit reményében. Szóval jó megoldás, vagy nyugalom sose lesz.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2969 Dátum:
2018.05.23 szerda, 11:30:26 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.05.23 szerda, 11:13:02
Tegyük hozzá, hogy ezzel a dízel hisztivel ez is változni fog. Egyre többen fognak benzinest venni olyanok is, akik sokat mennek. És abban nyugodt lehetsz, hogy a nepper ugyanúgy fogja tekerni a benzinest is, mint a dízelt.
Sőt, még egy jó vételért az anyját is!
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.23 szerda, 11:43:39 írta blau4kombi
»
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2970 Dátum:
2018.05.23 szerda, 12:07:15 »
Idézetet írta: podani - 2018.05.23 szerda, 10:53:14
Ebben tévedsz, megnéztem (2.0 Ecoboost, automata):
lendkerék: hagyományos, kb 20eft
turbó: árban kb ugyan annyi - ez OK
üzemanyagrendszer: pumpa kb 60eft, 4 injektor szett is kb ennyi.. kicsi az esélye hogy tönkremegy, dizelben nagy(obb) a jóval magasabb nyomás miatt...
dpf - nox katalizátor: dpf megtelik, karbantartani/cserélni kell, katalizátor jó eséllyel kihúzza amig az autó
powershift: hagyományos automata van benne, ami ha netán tönkremenne, akkor kb annyiba kerül felujitani mint egy kuplung-kettős tömegü szett
+1 EGR: nincs
ha adsz alvázszámot, akkor meg tudom neked nézni pontosan, de ezek álom számok, amiket írtál
nox katalizátor is üríti magát, ami ha nincs megfelelő üzemi körülmény valamilyen hiba miatt akkor ugyan úgy tönkremegy. ezeket is szedik már kifele sorban mint a dpf-t
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2971 Dátum:
2018.05.23 szerda, 12:09:59 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.05.23 szerda, 11:13:02
Tegyük hozzá, hogy ezzel a dízel hisztivel ez is változni fog. Egyre többen fognak benzinest venni olyanok is, akik sokat mennek. És abban nyugodt lehetsz, hogy a nepper ugyanúgy fogja tekerni a benzinest is, mint a dízelt.
ez már rég megfordult. 1x éve van cr aki szaladt már vele lyukra, az utána mind benzinest vett, hiába ment sokat. benyásból se olyan egyszerű évi 15-20ekm-est találni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2972 Dátum:
2018.05.23 szerda, 12:24:59 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2018.05.23 szerda, 12:07:15
ha adsz alvázszámot, akkor meg tudom neked nézni pontosan, de ezek álom számok, amiket írtál
nox katalizátor is üríti magát, ami ha nincs megfelelő üzemi körülmény valamilyen hiba miatt akkor ugyan úgy tönkremegy. ezeket is szedik már kifele sorban mint a dpf-t
Tudom hogy kell alkatrésznek utánanézni, családban van autószerviz is, de azért köszi
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2973 Dátum:
2018.05.23 szerda, 22:03:14 »
Idézetet írta: edk - 2018.05.23 szerda, 07:26:40
Értem a hasonlatodat, de...
. Lehet, hogy az a jármű munkaeszköz.
Ha jól olvastam, most Amperát tervezel. Ha én, mint az ország vezetője kitalálom, hogy az áram előállításához szükséges környezetszennyezés (itthon nem annyira elterjedt a zöld megoldás) túl magas, egy huszárvágással betiltok mindenféle elektromos, benzines, dízel járművet (ez utóbbi kettő pedig alapból annak van tekintve). Mihez kezdesz az Amperával? És amennyire a soraidat olvasva kiveszem, neked élményforrás is a vezetés. Mit teszel? Xiaomi rollerrel fogsz száguldozni, amit az otthon, ketrecben tartott hörcsögök futókerekével fogsz feltölteni?
Megoldás(?) lehetne, ha a döntéshozók azt is meghatároznák, hogy jól van, szennyező a járműved, nem használhatod, de a
normál
(nem szándékosan letört) áron megvásároljuk a járművedet, hogy legalább esélyed legyen újabbra cserélni.
Nem valóságszerű a kérdés felvetésed, így nem tudok gondolkodni sem a válaszon. (bocs, de tényleg nem megy
)
Az utolsó mondatod kapcsán egy példa: jó ideje betiltották, hogy 3. országból (EU-n kivíülről, tehát usa, japán, stb) nem lehet EURO4-nél rosszabb besorolású járművet itthonra importálni és itt forgalomba helyezni. Egy csomóan szerettek volna, de mégsem lehet már. Ennek a csomó embernek ez "kár". És senki nem kárpótolja őket.
(a vicc az, hogy az ilyen autókat ha a nemeteknél forgalomba helyezed, na akkor onnan már jöhet. Annyi hogy kb + 1500EUR ktsg...)
Nekem is, amikor itt-ott, cégekben, stb pl adót emelnek, az "kár". S senki nem "kárpótol". Oldd meg van.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.23 szerda, 22:42:51 írta SzJani
»
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Vectron
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 547
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2974 Dátum:
2018.05.25 péntek, 09:25:51 »
Idézetet írta: SzJani - 2018.05.23 szerda, 22:03:14
Nem valóságszerű a kérdés felvetésed, így nem tudok gondolkodni sem a válaszon. (bocs, de tényleg nem megy
)
Az utolsó mondatod kapcsán egy példa: jó ideje betiltották, hogy 3. országból (EU-n kivíülről, tehát usa, japán, stb) nem lehet EURO4-nél rosszabb besorolású járművet itthonra importálni és itt forgalomba helyezni. Egy csomóan szerettek volna, de mégsem lehet már. Ennek a csomó embernek ez "kár". És senki nem kárpótolja őket.
(a vicc az, hogy az ilyen autókat ha a nemeteknél forgalomba helyezed, na akkor onnan már jöhet. Annyi hogy kb + 1500EUR ktsg...)
Nekem is, amikor itt-ott, cégekben, stb pl adót emelnek, az "kár". S senki nem "kárpótol". Oldd meg van.
Lajtán túl ha hoznak hátrányos nak tünö jogszabályokat, a kompenzácio is ott lesz a francia bekezdésekben.
Ezzel a dízel mizzériával a fauvé ámokfutását(egész a konszern Porsche ig bezárolag) igyekeznek kihozni a gödörböl.
Most odáig fajult a sztori, hogy az érintett autokat(aminek igazolni tudják h odakintröl vették anno) elkezdik visszahordani, mert busás állami támogatás jár a forgalombol valo kivonáshoz. Ha megnézzük a szerbrománmoldova trélereket rakottan szambáznak az M1 esen kifele.
Egyik kollégám leadta a 12 éves vwoffpasssatjat, azt a támogatásbol amit az államtol kapott+saját töke+banki kredit(évi 1,2%os kamat!) vett egy Tesla t.
És ahogy elnéztem, nem a gondok ültek az arcán.
Naplózva
Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line, 5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi, Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2975 Dátum:
2018.05.25 péntek, 09:34:37 »
Idézetet írta: Vectron - 2018.05.25 péntek, 09:25:51
Lajtán túl ha hoznak hátrányos nak tünö jogszabályokat, a kompenzácio is ott lesz a francia bekezdésekben.
Ezzel a dízel mizzériával a fauvé ámokfutását(egész a konszern Porsche ig bezárolag) igyekeznek kihozni a gödörböl.
Most odáig fajult a sztori, hogy az érintett autokat(aminek igazolni tudják h odakintröl vették anno) elkezdik visszahordani, mert busás állami támogatás jár a forgalombol valo kivonáshoz. Ha megnézzük a szerbrománmoldova trélereket rakottan szambáznak az M1 esen kifele.
Egyik kollégám leadta a 12 éves vwoffpasssatjat, azt a támogatásbol amit az államtol kapott+saját töke+banki kredit(évi 1,2%os kamat!) vett egy Tesla t.
És ahogy elnéztem, nem a gondok ültek az arcán.
Vajon azzal a sok "ronccsal', amiket most leadnak, mi lesz? Bezúzni nem hiszem, hogy be fogják. Mennek ki keletre meg a balkánra?
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
vzoli
Vendég
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2976 Dátum:
2018.05.25 péntek, 11:00:57 »
Idézetet írta: Domi - 2018.05.25 péntek, 09:34:37
Vajon azzal a sok "ronccsal', amiket most leadnak, mi lesz? Bezúzni nem hiszem, hogy be fogják. Mennek ki keletre meg a balkánra?
meg majd nyilván hozzánk is, lesz majd sok "szalon/tesztautó"
Naplózva
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2977 Dátum:
2018.05.25 péntek, 11:11:47 »
Idézetet írta: Domi - 2018.05.25 péntek, 09:34:37
Vajon azzal a sok "ronccsal', amiket most leadnak, mi lesz? Bezúzni nem hiszem, hogy be fogják. Mennek ki keletre meg a balkánra?
http://www.korkep.sk/cikkek/gazdasag/2018/03/30/ilyen-egy-dizeltemeto-sivatagban
http://www.origo.hu/auto/20180404-volkswagen-autotemeto.html
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2978 Dátum:
2018.05.25 péntek, 12:12:52 »
Idézetet írta: VZoli - 2018.05.25 péntek, 11:00:57
meg majd nyilván hozzánk is, lesz majd sok "szalon/tesztautó"
Idézetet írta: podani - 2018.05.25 péntek, 11:11:47
http://www.korkep.sk/cikkek/gazdasag/2018/03/30/ilyen-egy-dizeltemeto-sivatagban
http://www.origo.hu/auto/20180404-volkswagen-autotemeto.html
Én most a németek által roncsprémiumban leadott autókra gondoltam, mint az említett 12 éves Passat, stb.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2979 Dátum:
2018.05.25 péntek, 12:35:19 »
Idézetet írta: Domi - 2018.05.25 péntek, 12:12:52
Én most a németek által roncsprémiumban leadott autókra gondoltam, mint az említett 12 éves Passat, stb.
Ja hát az majd jön hozzánk 500 euroért
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2980 Dátum:
2018.06.06 szerda, 11:10:04 »
Ez azért kemény:
https://www.portfolio.hu/vallalatok/a-legujabb-autok-is-elhasaltak-meg-a-legmodernebb-dizelautok-sem-tisztak.1.287926.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2981 Dátum:
2018.06.06 szerda, 11:16:06 »
Idézetet írta: podani - 2018.06.06 szerda, 11:10:04
Ez azért kemény:
https://www.portfolio.hu/vallalatok/a-legujabb-autok-is-elhasaltak-meg-a-legmodernebb-dizelautok-sem-tisztak.1.287926.html
?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Az ehhez hasonló érdekes, informatív, stb. cikkeknek a későbbiekben itt keress egy megfelelő topikot, és abba tedd be:
http://mondeo.hu/index.php?board=16.0
Köszi!
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2982 Dátum:
2018.06.06 szerda, 19:44:58 »
Idézetet írta: Domi - 2018.06.06 szerda, 11:16:06
Az ehhez hasonló érdekes, informatív, stb. cikkeknek a későbbiekben itt keress egy megfelelő topikot, és abba tedd be:
http://mondeo.hu/index.php?board=16.0
Köszi!
Rend van itt kéremszépen! Éberek a
!!
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Vectron
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 547
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2983 Dátum:
2018.06.07 csütörtök, 11:35:37 »
Idézetet írta: podani - 2018.06.06 szerda, 11:10:04
Ez azért kemény:
https://www.portfolio.hu/vallalatok/a-legujabb-autok-is-elhasaltak-meg-a-legmodernebb-dizelautok-sem-tisztak.1.287926.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Igazából a fauvé csoportrol lenne szó, pontosabban azok átvett szisztémáirol amit a premium német autoipar lekoppintott.
Ford esetében(enyém autot visszatartották a Koper i kikötöben amig át nem vizsgálták ebböl a szempontbol) idáig nem volt bizonyitott.
Jövö héten lenne a 30e s szervizem, rá is kérdeztem hogy lesz software modositás, visszahivott az ügyintézö h a kocsi átesett ennek vizsgálatán és rendben van.
Naplózva
Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line, 5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi, Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Vectron
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 547
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2984 Dátum:
2018.06.07 csütörtök, 11:43:47 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2018.06.06 szerda, 19:44:58
Rend van itt kéremszépen! Éberek a
!!
Voltál már elsö szervizen? 30 e km.
Mit cseréltek, és mi volt a dija?
Azért kérdeztem, mert eddig 2 szerviznél kértem ajánlatot, mindkettö mást jósolt a fizetésre.
Egyiknél cserél mindent, az 105e+rezsi,(olaj+szürök, go, pollen, olaj, ablaktörlö lapátok) a másik csak olaj+szürök 75e+rezsi, a többi opcios.
Naplózva
Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line, 5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi, Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2985 Dátum:
2018.06.07 csütörtök, 14:45:25 »
Idézetet írta: Vectron - 2018.06.07 csütörtök, 11:43:47
Voltál már elsö szervizen? 30 e km.
Mit cseréltek, és mi volt a dija?
Azért kérdeztem, mert eddig 2 szerviznél kértem ajánlatot, mindkettö mást jósolt a fizetésre.
Egyiknél cserél mindent, az 105e+rezsi,(olaj+szürök, go, pollen, olaj, ablaktörlö lapátok) a másik csak olaj+szürök 75e+rezsi, a többi opcios.
Persze, már a 45ekm olajcserén is túl vagyok! Klimapucc-al együtt olyan 85eFT-ot fizettem. De ha kell pontosan, elküldöm a számlamásolatot.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Vectron
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 547
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2986 Dátum:
2018.06.07 csütörtök, 15:44:03 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2018.06.07 csütörtök, 14:45:25
Persze, már a 45ekm olajcserén is túl vagyok! Klimapucc-al együtt olyan 85eFT-ot fizettem. De ha kell pontosan, elküldöm a számlamásolatot.
Köszönöm az infot, ennyi elég. Csak saccperköbö mit takar egy szerviz.
Naplózva
Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line, 5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi, Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Balageaxe
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 79
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2987 Dátum:
2018.06.09 szombat, 09:39:17 »
Nem arról volt szó, hogy fix árasak a szervizek?!?
Naplózva
2018 MKV Titanium Magnetic
englishman
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 513
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2988 Dátum:
2018.06.09 szombat, 14:19:07 »
Idézetet írta: Balageaxe - 2018.06.09 szombat, 09:39:17
Nem arról volt szó, hogy fix árasak a szervizek?!?
De...
https://www.ford.hu/tulajdonosoknak/szerviz-es-karbantartas/fix-ar/mondeo
Naplózva
mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
Trobi70
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 12
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2989 Dátum:
2018.06.11 hétfő, 08:24:28 »
Idézetet írta: englishman - 2018.06.09 szombat, 14:19:07
De...
https://www.ford.hu/tulajdonosoknak/szerviz-es-karbantartas/fix-ar/mondeo
Ez érdekes, mert a 30 000-s szervizem 102 e FT volt, most a 60000-sre Hoványék 200-205 e ft-ot mondtak!
Naplózva
Jelenleg: MK5 Titanium 2.0 TDCI 150 LE Powershift, 5 ajtós, White Platinum, Tourneo Custom Titanium 2,2 155 LE, Tectonic Silver
Előző: Focus C-max 1,6 Trend Plus, MK2 1,8 TD
englishman
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 513
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2990 Dátum:
2018.06.11 hétfő, 09:10:33 »
Idézetet írta: Trobi70 - 2018.06.11 hétfő, 08:24:28
Ez érdekes, mert a 30 000-s szervizem 102 e FT volt, most a 60000-sre Hoványék 200-205 e ft-ot mondtak!
"A Powershift (automata) váltóval szerelt modellek nem képezik az ajánlat részét."
De a különbség még így is erős, főleg, hogy én "normál" szervizért 70-nél többet még sohasem fizettem.
Lehet, hogy érdemes lenne kevésbé lehúzós szervizt keresni...
Naplózva
mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2991 Dátum:
2018.06.11 hétfő, 12:40:28 »
Idézetet írta: englishman - 2018.06.11 hétfő, 09:10:33
"A Powershift (automata) váltóval szerelt modellek nem képezik az ajánlat részét."
De a különbség még így is erős, főleg, hogy én "normál" szervizért 70-nél többet még sohasem fizettem.
Lehet, hogy érdemes lenne kevésbé lehúzós szervizt keresni...
A váltóolaj csere kb 60-70-ezres tétel, ezért is szokták sajna elhanyagolni.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
englishman
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 513
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2992 Dátum:
2018.06.11 hétfő, 13:01:54 »
Idézetet írta: titta - 2018.06.11 hétfő, 12:40:28
A váltóolaj csere kb 60-70-ezres tétel, ezért is szokták sajna elhanyagolni.
Szerinted 60e-nél kell váltóolajat cserélni?
Naplózva
mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2993 Dátum:
2018.06.11 hétfő, 13:02:47 »
Idézetet írta: englishman - 2018.06.11 hétfő, 13:01:54
Szerinted 60e-nél kell váltóolajat cserélni?
Ha Powershift, akkor igen.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 26674
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2994 Dátum:
2018.06.11 hétfő, 13:10:35 »
Idézetet írta: englishman - 2018.06.11 hétfő, 13:01:54
Szerinted 60e-nél kell váltóolajat cserélni?
Legfeljebb, de 40e kmenként illene...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2995 Dátum:
2018.06.11 hétfő, 13:52:09 »
Idézetet írta: englishman - 2018.06.11 hétfő, 13:01:54
Szerinted 60e-nél kell váltóolajat cserélni?
Nem szerintem, ez az előírás.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
englishman
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 513
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2996 Dátum:
2018.06.11 hétfő, 19:57:24 »
Idézetet írta: titta - 2018.06.11 hétfő, 13:52:09
Nem szerintem, ez az előírás.
De jó, hogy hamar elhessegettem az automata rendelés gondolatát...
Naplózva
mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
Mumus1986
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2997 Dátum:
2018.06.13 szerda, 07:26:35 »
Sziasztok!
Bicikli szállítás miatt tervezek tetőcsomagtartót venni, de a gyári 56.000 ft, kicsit soknak tűnik. Milyet érdemes venni, ami nem kerül ennyibe?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2998 Dátum:
2018.06.13 szerda, 07:32:44 »
Idézetet írta: Mumus1986 - 2018.06.13 szerda, 07:26:35
Sziasztok!
Bicikli szállítás miatt tervezek tetőcsomagtartót venni, de a gyári 56.000 ft, kicsit soknak tűnik. Milyet érdemes venni, ami nem kerül ennyibe?
http://www.csomagtartovilag.hu/termekek/browse/14-thule-kerekpartarto-tetre-szerelhet?sef=hc
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Trobi70
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 12
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #2999 Dátum:
2018.06.13 szerda, 11:02:32 »
Idézetet írta: Mumus1986 - 2018.06.13 szerda, 07:26:35
Sziasztok!
Bicikli szállítás miatt tervezek tetőcsomagtartót venni, de a gyári 56.000 ft, kicsit soknak tűnik. Milyet érdemes venni, ami nem kerül ennyibe?
https://autofelszerelesek.hu/754_762_1774_thule_acel_tetocsomagtarto
https://autofelszerelesek.hu/754_9620_1774_thule_wingbar_alu_tetocsomagtarto
Naplózva
Jelenleg: MK5 Titanium 2.0 TDCI 150 LE Powershift, 5 ajtós, White Platinum, Tourneo Custom Titanium 2,2 155 LE, Tectonic Silver
Előző: Focus C-max 1,6 Trend Plus, MK2 1,8 TD
Oldalak:
1
...
53
54
55
56
57
58
59
[
60
]
61
62
63
64
65
66
67
...
114
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ